Waar blijft tegengeluid van de 'gematigde' moslims?

21-08-2014 08:15 722 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoewel ik niets tegen de islam heb (maar er ook niks 'mee' heb) valt het me op dat je bijvoorbeeld in het nieuws amper afkeurende reacties ziet van moslims die niet geradicaliseerd zijn.



Als je kijkt naar een extremistische tak van het Christelijke geloof, bijvoorbeeld de Westboro Baptist Church (je weet wel, die al die begrafenissen verstoord en extreem anti gay), dan wordt dat daarbdoor andere christenen openlijk afstand van genomen.



Je hoort moslims niet, ik denk dat mede daardoor ook een beeld ontstaat wat ongenuanceerd is, maar toch 'dat ze allemaal zo zijn'.



Valt dit jullie ook op?
Takes a second for your life to change
Alle reacties Link kopieren
quote:3wieler schreef op 21 augustus 2014 @ 08:59:

[...]





Sorry, maar ik vind het verschrikkelijk voor alle slachtoffers. Dat een geloof misbruikt wordt zou je de minste zorg moeten baren.



Dat het verschrikkelijk is voor de slachtoffers spreekt zo voor zich dat ik niet dacht dit nog speciaal te moeten benoemen.



Als jij een ijkpunt bent, hebben we het antwoord op de vraag van TO gevonden: er is geen moslimgemeenschap die zich aangevallen voelt door wat IS aanricht in hun naam.
quote:Azile schreef op 21 augustus 2014 @ 08:55:

'Ze' hoeven zich niet te schamen, niet te verantwoorden en dat 'ze', er afstand van nemen lijkt niet meer dan logisch. Maar laat dat die debielen van IS ook even weten. Bombardeer ze plat met negatieve reacties van alle moslims uit de rest van de wereld, waar zij deze strijd volgens hun eigen waanbeelden voor voeren. En jij denkt dat ze daarvan onder de indruk zijn?
Alle reacties Link kopieren
quote:Azile schreef op 21 augustus 2014 @ 09:06:

[...]





Dat het verschrikkelijk is voor de slachtoffers spreekt zo voor zich dat ik niet dacht dit nog speciaal te moeten benoemen.



Raar dat wat jij vanzelfsprekend vindt in deze niet laat gelden voor andere mensen want die moeten zich hierover verantwoorden.



Als jij een ijkpunt bent, hebben we het antwoord op de vraag van TO gevonden: er is geen moslimgemeenschap die zich aangevallen voelt door wat IS aanricht in hun naam.Nogmaals, ik behoor tot dezelfde gemeenschap als jij en ik voel me, net zo min als jij blijkbaar, niet aangesproken om de barricades op te gaan hiervoor.
quote:Azile schreef op 21 augustus 2014 @ 09:06:

[...]





Dat het verschrikkelijk is voor de slachtoffers spreekt zo voor zich dat ik niet dacht dit nog speciaal te moeten benoemen.



Als jij een ijkpunt bent, hebben we het antwoord op de vraag van TO gevonden: er is geen moslimgemeenschap die zich aangevallen voelt door wat IS aanricht in hun naam.isis richt niks aan in naam van alle moslims ter wereld. Ze hebben geen mandaat gekregen van alle moslims op deze wereld, geen volmacht van alle moslims ter wereld, niks. Wat ze doen, is op eigen houtje en voor eigen naam en dat weten ze donders goed. Alleen jammer dat de westerlingen zoals jij erin trappen.
Alle reacties Link kopieren
quote:3wieler schreef op 21 augustus 2014 @ 09:10:

[...]





Nogmaals, ik behoor tot dezelfde gemeenschap als jij en ik voel me, net zo min als jij blijkbaar, niet aangesproken om de barricades op te gaan hiervoor.08:55 'Ze' hoeven zich niet te schamen, niet te verantwoorden en dat 'ze', er afstand van nemen lijkt niet meer dan logisch.



Dat had ik al geschreven, maar van jou moest ik ook nog even zeggen dat ik het ook erg vind voor de slachtoffers.



In mijn vorige post heb ik al geprobeerd het netjes af te ronden. Bedankt voor je uitleg over hoe jij de situatie bekijkt.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees nergens dat jij dat die debielen hebt laten weten. Iets wat jij mij verwijt dat ik dat nalaat.
Je hoeft jezelf niet te ver excuseren voor het gedrag van een ander.



Als de ander eenzelfde geloof heeft als jij hoef jij net zo min te laten weten dat je het gedrag van de ander afkeurt.



Wees trots op je geloof met liefde en respect voor de ander of trots zonder te geloven maar met liefde en respect voor de ander.



Meer valt er wat mij betreft niet over te zeggen.
Alle reacties Link kopieren
En waar en wanneer hebben deze moraalridders gedemonstreerd tegen de misdaden die met steun van Nederland zijn gepleegd? Ik noem een Srebrenica. Of de inval in Irak, op valse voorwendselen? Of op kleinere schaal: voel jij je ook verantwoordelijk voor Nederlandse jongeren die Spaanse en Griekse badplaatsen al zuipend, kotsend en vechtend onveilig maken? Of zeg je: ja doei, je moet mij niet gaan identificeren met die Cherso-aso's?
.
Het geluid wat ik van moslims heb gehoord gemengd. Een enkeling vindt Khalid K bijvoorbeeld een held en vragen zich openlijk (en oprecht) af wat er mis is met onthoofding. De meesten vinden het wel erg. Maar... een slechte moslim is altijd beter dan een kafir.



Niet erg geruststellend. Ik begrijp TO's vraag dan ook wel.
Alle reacties Link kopieren
quote:tekenis schreef op 21 augustus 2014 @ 09:21:

Het geluid wat ik van moslims heb gehoord gemengd. Een enkeling vindt Khalid K bijvoorbeeld een held en vragen zich openlijk (en oprecht) af wat er mis is met onthoofding. De meesten vinden het wel erg. Maar... een slechte moslim is altijd beter dan een kafir.



Niet erg geruststellend. Ik begrijp TO's vraag dan ook wel.Ik kan me niet herinneren jou gesproken te hebben hierover en mijn ouders/familie hebben jou ook niet op visite gehad zover ik weet.
quote:tekenis schreef op 21 augustus 2014 @ 09:21:

Het geluid wat ik van moslims heb gehoord gemengd. je hebt niet met mij gesproken
Alle reacties Link kopieren
Aha, dus als iemand nu de mening van een paar moslims samenvat zonder eerst met jullie te overleggen, zijn jullie wel beledigd....
Dames, zeg ik dat? Ik vertel alleen de geluiden die ik wel heb gehoord.



Wat vinden jullie er eigenlijk van, al die toestanden? En vooral dat er Nederlanders en Engelse moslims bij zijn betrokken? Het lijken voor een deel juist de Europese jihadisten te zijn die deze gruweldaden in naam van Allah uitvoeren.



En wat vinden jullie van de steun vanuit een deel van de gemeenschap voor deze terroristische daden?
Alle reacties Link kopieren
Beledigd? Nee, hoor, ik verbaas me over het gemis van de nuance.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af hoeveel van de islam-bashers hier daadwerkelijk op regelmatige basis met 'gewone' Nederlandse moslims in gesprek zijn.
.
Een bepaalde politieke hoek heeft er baat bij om alle moslims weg te zetten als radicale godsdienstwaanzinnigen die uit zijn op de overname van de Westerse wereld. Hoe meer angst, hoe meer stemmen.



De meeste mensen, moslims en niet-moslims, zijn gelukkig slim genoeg om daar niet in te trappen.



Net als iedere grote wereldgodsdienst heeft de Islam vele gezichten, goede en slechte. Het slaat dan ook nergens op om van Nederlandse moslims te verwachten dat ze zich distantiëren van de misdaden van een stel fanaten in het Midden-Oosten.
quote:Azile schreef op 21 augustus 2014 @ 09:27:

Aha, dus als iemand nu de mening van een paar moslims samenvat zonder eerst met jullie te overleggen, zijn jullie wel beledigd....jij vult voor ons in dat wij beledigd zijn.
quote:impala schreef op 21 augustus 2014 @ 09:29:

Ik vraag me af hoeveel van de islam-bashers hier daadwerkelijk op regelmatige basis met 'gewone' Nederlandse moslims in gesprek zijn.Waarom schilder je oa mij af als moslim basher? Ik heb zorgen en die zijn weldegelijk gegrond. Zo heb ik ook mijn zorgen over de VS, ben ik dan ook een Amerikaan basher?
dan kijk je niet goed. Belachelijke stelling trouwens ben je nu ook al verdacht als moslim als je je niet publiekelijk ergens mee bemoeit?
Alle reacties Link kopieren
quote:tekenis schreef op 21 augustus 2014 @ 09:28:

Dames, zeg ik dat? Ik vertel alleen de geluiden die ik wel heb gehoord.



Wat vinden jullie er eigenlijk van, al die toestanden? En vooral dat er Nederlanders en Engelse moslims bij zijn betrokken? Het lijken voor een deel juist de Europese jihadisten te zijn die deze gruweldaden in naam van Allah uitvoeren.



En wat vinden jullie van de steun vanuit een deel van de gemeenschap voor deze terroristische daden?





Ik kan de gruwelijkheden op tv echt niet aanzien. Wanneer ik een kind zie dat dagen op een berg heeft moeten schuilen zonder bescherming, zonder water of voedsel, doordrongen van angst, wat denk je dat ik dan voel? Iets anders dan jij?



Persoonlijk ken ik geen mensen die hier bij betrokken zijn, ik begeef me niet onder deze lui. Jij wel? En ik ken ze ook niet, de mensen die hier openlijk steun voor betuigen. Als iemand dat doet dan word ik daar in ieder geval niet van opde hoogte gehouden.
Aanmatigend en opruiend. Ik heb je trouwens geen topic zien openen over Gaza? Waar was je?
Ik als blanke alleenstaande man van in de dertig, spreek mij uit tegen alle blanke alleenstaande mannen die zich schuldig maken aan mishandeling en seksueel geweld tegen vrouwen. En seriemoordenaars, blijkbaar altijd blanke alleenstaande mannen. Hé, als ik kinderen krijg moet ik mij ook gaan uitspreken tegen die mannen die familiedrama's veroorzaken. En ik ga van mijn vriendin dan eisen dat ze zich uitspreekt tegen moeders die hun kinderen mishandelen. Ik hoop niet dat z dan bij mij weggaat, want dan moet ze zich uitspreken tegen vrouwen die hun kinderen gebruiken als pion. Heel redelijk allemaal.



Alle reacties Link kopieren
Ik heb trouwens al heel lang geleden "afstand" gedaan van het moslim geloof. Iemand dat nog meegekregen?
Ik vind niet dat je zomaar alle moslims kunt aanspreken op de misdaden die worden gepleegd in naam van hun geloof. Maar helemaal los van elkaar kun je het ook niet zien.



Bijvoorbeeld, katholieken worden ook constant aangesproken op de misstanden in de kerk en worden geacht daar een mening over te hebben. Ik denk dat dit een menselijke reactie is; mensen willen gewoon weten hoe je ergens tegenaan kijkt en, misschien vooral, snappen waarom dingen gebeuren. Dus richten ze zich tot mensen die er dichtbij staan, of waarvan ze denken dat die er iets meer van weten/snappen. Maar natuurlijk is een doorsnee katholiek helemaal niet verantwoordelijk voor wat er is gebeurt, en zal hij/zij het alleen maar vreselijk vinden. Dat is voor moslims echt niet anders en de meeste mensen weten dat heus wel.



Ik had zelf al jaren afstand genomen van het (katholieke) geloof, en zelfs ik heb nog een gevoel van plaatsvervangende schaamte als ik er dingen over lees, terwijl ik er in heel mijn jeugd nooit iets van gehoord of gemerkt heb. Om die reden kan ik me maar moeilijk voorstellen dat het moslims helemaal niets doet dat hun godsdienst onteert wordt door een stel barbaren.



Je hoeft niet de barricaden op te gaan. je hoeft je zelfs niet openlijk uit te spreken. Maar door te ontkennen dat het iets met het geloof te maken heeft, laat je naar mijn mening de slachtoffers in de kou staan.
http://www.joop.nl/wereld ... moslims_massaal_tegen_is/



"Moslims massaal tegen IS

Moslims nemen overal ter wereld kilometers afstand van terreur, maar dan moet je het wel willen zien"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven