Waar blijft tegengeluid van de 'gematigde' moslims?

21-08-2014 08:15 722 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoewel ik niets tegen de islam heb (maar er ook niks 'mee' heb) valt het me op dat je bijvoorbeeld in het nieuws amper afkeurende reacties ziet van moslims die niet geradicaliseerd zijn.



Als je kijkt naar een extremistische tak van het Christelijke geloof, bijvoorbeeld de Westboro Baptist Church (je weet wel, die al die begrafenissen verstoord en extreem anti gay), dan wordt dat daarbdoor andere christenen openlijk afstand van genomen.



Je hoort moslims niet, ik denk dat mede daardoor ook een beeld ontstaat wat ongenuanceerd is, maar toch 'dat ze allemaal zo zijn'.



Valt dit jullie ook op?
Takes a second for your life to change
Alle reacties Link kopieren
quote:malu3 schreef op 07 september 2014 @ 19:20:

[...]





De zogenaamde ´gematigde moslims´ gaan alleen demonstreren als het met joden te maken heeft en verder zijn ze nergens voor in beweging te krijgen. Hypocriet volk is het.Juist ja. Er sterven nu nochtans ook arme kindertjes in Mosoel door bombardementen op IS van het Iraakse leger. Dat wordt als een spijtige maar normale zaak beschouwd; het zijn de tragische neveneffecten van een rechtvaardige oorlog. Maar als Israël een terroristische organisatie bestrijdt die al jarenlang raketten op Israël stuurt en er daardoor spijtig genoeg ook burgerslachtoffers vallen is het hek van de dam.
Alle reacties Link kopieren
quote:malu3 schreef op 07 september 2014 @ 19:20:

[...]





De zogenaamde ´gematigde moslims´ gaan alleen demonstreren als het met joden te maken heeft en verder zijn ze nergens voor in beweging te krijgen. Hypocriet volk is het.Demonstreren tegen andere moslims of kritiek hebben op andere moslims ligt op de een of andere manier heel gevoelig. Misschien omdat het gezien wordt als kritiek op de islam zelf? En kritiek op de islam kan bij moslims heel erg niet, ook zoiets onhandigs.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Arabische Liga keert zich tegen IS



Dat vind ik wel positief.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Alle reacties Link kopieren
quote:malu3 schreef op 07 september 2014 @ 19:20:

[...]





De zogenaamde ´gematigde moslims´ gaan alleen demonstreren als het met joden te maken heeft en verder zijn ze nergens voor in beweging te krijgen. Hypocriet volk is het.Of ze gaan in stoet richting politiebureau om aangifte te doen wegens "minder minder minder" en lachen zich inwendig een breuk als oer-Hollanders-wiens-buurman-door-hen-gediscrimineerd-word-vanwege-homo-zijn dan ook nog mee gaan met trommel en fluit.
LOEP ME MAAR aub.
Klopt. De goedmens laat zich voor het karretje van de intoleranten spannen en vindt zichzelf zeer ruimdenkend, een wereldburger en bovenal geweldig goed! Heeft totaal niet door dat ie in zijn eigen voet schiet.
Alle reacties Link kopieren
De ruimdenkende-goedmens neem ik pas serieus in hun "ruimdenkendheid" als ze ook met trommel en fluit richting politiebureau trekken als er homo's mishandelt worden.
LOEP ME MAAR aub.
Dan gaan ze niet doen want ze kijken massaal weg als vrouwen, homo's en joden uitgescholden worden. De olifant staat midden in de kamer maar ze kijken er met alle macht omheen want ze zijn nou eenmaal een verschrikkelijk goed mens.
Alle reacties Link kopieren
quote:Alixane schreef op 07 september 2014 @ 20:30:

Arabische Liga keert zich tegen IS



Dat vind ik wel positief.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
quote:Alixane schreef op 07 september 2014 @ 23:32:

[...]

@Alixane: Het is de trend in dit topic om tegengeluiden niet te willen horen. Over het tegengeluid van Aboutaleb (toch niet de eerste de beste) heerst hier ook een oorverdovend zwijgen.
quote:malu3 schreef op 07 september 2014 @ 19:20:

[...]





De zogenaamde ´gematigde moslims´ gaan alleen demonstreren als het met joden te maken heeft en verder zijn ze nergens voor in beweging te krijgen. Hypocriet volk is het.Totaal door mij over het hoofd gezien is de demonstratie van 6 september jl. tegen IS. De opkomst was niet erg groot maar er is wel gedemonstreerd en *surprise* Harry van Bommel heeft een speech gehouden. Respect! alhoewel ik doorgaans niet zo onder de indruk ben van van Bommel



Maar goed, de Gaza-demo' s trokken duizenden demonstranten daarbij steekt het aantal ( 200 á 400 demonstranten) op de anti-IS demo wat magertjes bij af.
Alle reacties Link kopieren
quote:Keausje schreef op 08 september 2014 @ 10:12:

Maar goed, de Gaza-demo' s trokken duizenden demonstranten daarbij steekt het aantal ( 200 á 400 demonstranten) op de anti-IS demo wat magertjes bij af.



Opmerkelijk, idd.

Demonstreren tegen een islam-denominatie wordt niet altijd gewaardeerd door de extremistische achterban.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
quote:meivogel schreef op 08 september 2014 @ 09:10:

[...]





@Alixane: Het is de trend in dit topic om tegengeluiden niet te willen horen. Over het tegengeluid van Aboutaleb (toch niet de eerste de beste) heerst hier ook een oorverdovend zwijgen.Aboutaleb ziet de bui hangen dat steeds negatiever naar moslims gekeken wordt en probeert nog wat te redden. Veelzeggend is dat er massaal door moslims gedemonstreerd wordt als het om Gaza gaat. Dan gaat het namelijk om jodenhaat. Moslims die elkaar of anders- en niet-geloven afslachten, is kennelijk veel minder interessant. De openlijke en verborgen jodenhaat van deze bevolkingsgroep baart mij zorgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:meivogel schreef op 08 september 2014 @ 09:10:

[...]





@Alixane: Het is de trend in dit topic om tegengeluiden niet te willen horen. Over het tegengeluid van Aboutaleb (toch niet de eerste de beste) heerst hier ook een oorverdovend zwijgen.



Eén vogel maakt de lente niet hé meivogel.



Ik denk dat Ahmed Aboutaleb wel een beetje een unicum is. Hij haalt trouwens zelf aan dat hij tegengeluid van moslims mist. Zo ook in dit filmpje:



http://nieuwsuur.nl/video ... derschap-bij-moslims.html



Als die andere moslim op het einde van het filmpje meldt dat demonstreren met megafoon wat achterhaald is, dan vraag ik me wel af waarom dat niet achterhaald was tijdens de Gaza-crisis. In plaats van zichzelf af te vragen waarom moslims wel massaal op straat kunnen komen wanneer er (zogenaamde) atrociteiten worden gepleegd door joden, maar niet wanneer de daders zelf moslim zijn, veegt hij het gewoon van tafel. Er moet niet verder over nagedacht worden.



De enige kritiek die ik gehoord heb is dat ze er 1) tegen zijn, en 2) dat het niet islamitisch is. Door het af te keuren en buiten de groep te zetten hoeven ze weer niet kritisch naar zichzelf en naar hun eigen religie te kijken. Ik neem aan dat ze dat niet doen omdat ze anders de beerput van Mohammed gaan moeten opentrekken en dat kunnen ze niet aan. Dus om die cognitieve dissociatie op te heffen doen ze maar net alsof het helemaal niets met hun religie te maken heeft en het nooit gebeurd is.



Een beetje zoals hier wordt beschreven:

http://hoeiboei.blogspot. ... gnitieve-dissociatie.html
Dank je Seringetje, de beroepsnarcist man die ik bedoelde is dus Farid Azarkan Ik duidde hem gemakshalve aan als "woordvoerder" ook omdat ik niet helemaal voor het programma ben gaan zitten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Keausje schreef op 08 september 2014 @ 19:19:

Dank je Seringetje, de beroepsnarcist man die ik bedoelde is dus Farid Azarkan Graag gedaan
Alle reacties Link kopieren
Het zou ook nog kunnen dat er tegen IS niet zoveel te protesteren valt he. De meeste mensen en westerse regeringen zien IS terecht als een afschuwelijke terroristische organisatie. Demonstreren maakt echt niet uit.



Voor de Israël/Palestina valt nog wel 'winst' te behalen met aandacht.
Ik liep gisteren toevallig langs de dam in Amsterdam en daar was toch echt een demonstratie aan de gang van moslims tegen IS.
quote:seringetje schreef op 08 september 2014 @ 19:08:

[...]





Eén vogel maakt de lente niet hé meivogel.





Ach ja, ik zie altijd graag de positieve kant



Ik zie dus ook het positieve in de tegengeluiden die er wel zijn, want ik geloof namelijk wel dat veel mensen die misschien niet de straat op gaan, toch anti-IS en anti-terreur zijn. Daarom begrijp ik niet, dat het tegengeluid dat er is, meteen weer neergesabeld en in het negatieve getrokken wordt.
Alle reacties Link kopieren
quote:meivogel schreef op 09 september 2014 @ 08:43:

[...]





Ach ja, ik zie altijd graag de positieve kant



Ik zie dus ook het positieve in de tegengeluiden die er wel zijn, want ik geloof namelijk wel dat veel mensen die misschien niet de straat op gaan, toch anti-IS en anti-terreur zijn. Daarom begrijp ik niet, dat het tegengeluid dat er is, meteen weer neergesabeld en in het negatieve getrokken wordt.



Ik denk ook wel dat de meeste moslims hier anti-IS en anti-terreur zijn. Wat me stoort is dat het zo vaak buiten de groep geplaatst wordt terwijl er wel enorm veel eigen kwaad geprojecteerd wordt op andere bevolkingsgroepen zoals 'de zionisten' of 'de joden'.



Bij een psycholoog moet je ook naar jezelf kunnen en durven kijken, anders heeft therapie geen zin en kun je geen vooruitgang boeken. Dat geldt eveneens voor gemeenschappen. Wij kunnen als groep ook niet beweren dat slavernij of kolonisatie 'niet westers' zijn, gewoon omdat het niet in ons plaatje van onszelf past.
Alle reacties Link kopieren
In de uitzending van zondag; nmo (vijf minuten) werd rapper Appa geïnterviewd. Ik was zeer verbaasd dat de interviewer geen enkele kritische noot plaatste tav zijn rol in de pro- Gaza demonstraties. Nota bene bij de publieke omroep...
Alle reacties Link kopieren
Om een beetje te weten wat er gedacht en hoe het beleefd wordt onder verschillende groeperingen lees ik diverse forums.

Waaronder Joop.nl waar de meesten heel links zijn .

Marokkoforum lees ik ook mee en schrik van het starre gedachtengoed van de jonge moslims hier.

Wij zijn allemaal kafir en de haat tegen het westen zit diep.

Vooral tegen Israel en Amerika.

En een kalifaat is gewoon waar ze naar streven dus niks mis mee volgens hun.

Slechts een enkeling vindt het bloedvergieten dan erg maar dan alleen de moslim slachtoffers ,de kafirs hebben ze niet veel mee.

Maar bij elk topic wordt Gaza erbij gesleepd die arme kindjes die daar omgekomen zijn.Want dat zijn echte moslims dus wel erg.

Ook bij de demonstratie waren geen moslims wel koerden.

Waarom omdat Isis islam is.

Dus in gematigheid geloof ik niet echt meer omdat de moslim toch altijd de kant van moslims kiest.

En ik schrik wel erg van dat marokkoforum de haat naar andere geloven en de ontolerantie voor ongelovigen en geen moslims.
Alle reacties Link kopieren
Om een beetje te weten wat er gedacht en hoe het beleefd wordt onder verschillende groeperingen lees ik diverse forums.

Waaronder Joop.nl waar de meesten heel links zijn .

Marokkoforum lees ik ook mee en schrik van het starre gedachtengoed van de jonge moslims hier.

Wij zijn allemaal kafir en de haat tegen het westen zit diep.

Vooral tegen Israel en Amerika.

En een kalifaat is gewoon waar ze naar streven dus niks mis mee volgens hun.

Slechts een enkeling vindt het bloedvergieten dan erg maar dan alleen de moslim slachtoffers ,de kafirs hebben ze niet veel mee.

Maar bij elk topic wordt Gaza erbij gesleepd die arme kindjes die daar omgekomen zijn.Want dat zijn echte moslims dus wel erg.

Ook bij de demonstratie waren geen moslims wel koerden.

Waarom omdat Isis islam is.

Dus in gematigheid geloof ik niet echt meer omdat de moslim toch altijd de kant van moslims kiest.

En ik schrik wel erg van dat marokkoforum de haat naar andere geloven en de intollerantie voor ongelovigen en geen moslims.
Alle reacties Link kopieren
Natasja, lees je alleen mee op die andere fora? of schrijf je ook mee?
quote:seringetje schreef op 09 september 2014 @ 09:48:

[...]





Ik denk ook wel dat de meeste moslims hier anti-IS en anti-terreur zijn. Wat me stoort is dat het zo vaak buiten de groep geplaatst wordt terwijl er wel enorm veel eigen kwaad geprojecteerd wordt op andere bevolkingsgroepen zoals 'de zionisten' of 'de joden'.



Bij een psycholoog moet je ook naar jezelf kunnen en durven kijken, anders heeft therapie geen zin en kun je geen vooruitgang boeken. Dat geldt eveneens voor gemeenschappen. Wij kunnen als groep ook niet beweren dat slavernij of kolonisatie 'niet westers' zijn, gewoon omdat het niet in ons plaatje van onszelf past.Over dat laatste ben ik het wel met je eens, met de kanttekening dat het makkelijker is om zoiets te zeggen over gebeurtenissen uit het verleden, waaraan je zelf overduidelijk part noch deel hebt gehad. Om diezelfde reden houdt je Duitsers van na 1945 niet verantwoordelijk voor wat in de oorlog is gebeurd. Dat ze afstand nemen van die periode is voldoende. Van moslims wordt op dit moment (naar mijn idee) méér gevraagd: zij moeten zich persoonlijk verdedigen en aantonen dat ze niets met het gedachtegoed van (bijvoorbeeld) IS te maken hebben. Ik kan me toch wel voorstellen dat mensen zich daardoor in de verdediging gedrongen voelen.
quote:natasja32 schreef op 09 september 2014 @ 12:33:

Om een beetje te weten wat er gedacht en hoe het beleefd wordt onder verschillende groeperingen lees ik diverse forums.

Waaronder Joop.nl waar de meesten heel links zijn .

Marokkoforum lees ik ook mee en schrik van het starre gedachtengoed van de jonge moslims hier.

Wij zijn allemaal kafir en de haat tegen het westen zit diep.

Vooral tegen Israel en Amerika.

En een kalifaat is gewoon waar ze naar streven dus niks mis mee volgens hun.

Slechts een enkeling vindt het bloedvergieten dan erg maar dan alleen de moslim slachtoffers ,de kafirs hebben ze niet veel mee.

Maar bij elk topic wordt Gaza erbij gesleepd die arme kindjes die daar omgekomen zijn.Want dat zijn echte moslims dus wel erg.

Ook bij de demonstratie waren geen moslims wel koerden.

Waarom omdat Isis islam is.

Dus in gematigheid geloof ik niet echt meer omdat de moslim toch altijd de kant van moslims kiest.

En ik schrik wel erg van dat marokkoforum de haat naar andere geloven en de intollerantie voor ongelovigen en geen moslims.



Maar zijn de mensen die op dat forum komen, representatief voor alle moslims? Of is dat ook maar een groep gelijkgestemden die elkaars meningen komen bevestigen?

Niet dat het hun denkbeelden minder erg maakt. Maar ik denk dat wanneer je op een forum van rechts-extremisten komt, je jezelf ook rotschrikt. Maar die zie je dan toch niet als representatief voor de Nederlandse samenleving?

(Ik weet het zelf niet; ik kom nooit op dergelijke forums. Alleen al niet omdat je er volgens mij een heel somber wereldbeeld door krijgt)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven