Waar zijn de allochtonen tijdens de dodenherdenking?

05-05-2015 09:44 623 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tijdens de plechtigheden op de Dam en op de Waalsdorpervlakte, beiden uitgezonden op televisie, was het weer druk. Met autochtonen welteverstaan.

Waarom zie je geen allochtonen? Geen hoofddoekjes en mannen met baarden? Als je bedenkt dat in Amsterdam en Den Haag 50% van de inwoners van niet westerse afkomst is, dan zijn ze behoorlijk ondervertegenwoordigd tijdens de dodenherdenking.

Zou dit aantonen dat dit land ze geen ruk kan schelen?
Alle reacties Link kopieren
Is dat wat jou bezighoud? Kansloosheid op en top!
Misschien blijven ze weg uit respect, omdat het niet hun doden zijn geweest?



Overigens, toen ik een jaar of wat terug op de Dam was, zag ik daar wel mensen van allerlei pluimage.
Het maakt me niet uit, maar het viel me ook wel op. Het zou kunnen komen dat zij meer hebben met de oorlogen in eigen landen. De meeste generaties zijn na oorlogs en voelen het niet zoals 'wij'. En dat begrijp ik wel.



Die scooterrijder die de boel ergens verstoorde vind ik wel van de pot gerukt.
Je hebt de tv vast uitgezet voordat de basisschoolkinderen hun bloemen gelegd hadden.
Alle reacties Link kopieren
http://mwnw.nl/blog/2014/ ... ellaba-42490#.VUh22q1NdoM Die mogen niet meer mee doen sinds vorig jaar.
Alle reacties Link kopieren
Hier ben ik!
Moi
quote:fatna schreef op 05 mei 2015 @ 09:53:

http://mwnw.nl/blog/2014/ ... ellaba-42490#.VUh22q1NdoM Die mogen niet meer mee doen sinds vorig jaar.Heb je nog een echte bron?
Alle reacties Link kopieren
Bij ons was de Islamitische gemeenschap goed vertegenwoordigd. Zo legde de Imam hier ook een krans. Het is maar net wat je wil zien hè?
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
quote:Rubber_Ducky schreef op 05 mei 2015 @ 09:53:

Je hebt de tv vast uitgezet voordat de basisschoolkinderen hun bloemen gelegd hadden.

Die heb ik gezien. En dat sterkt alleen maar mijn opvatting. Want die scholieren worden verplicht mee te doen. Een school wordt uitgenodigd. En dan zie je inderdaad hoeveel allochtonen er op scholen zitten. Vorig jaar spande helemaal de kroon, toen liep er nauwelijks een westers kind tussen.

Dus nogmaals, als er zo ontzettend veel allochtonen in een stad wonen, kijk maar naar een willekeurig klasje, waar zijn ze dan tijdens de herdenkingen?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat de meeste allochtonen niet zo erg veel naasten zijn verloren tijdens de 2e wereldoorlog en dat er voor hen niet zo erg veel aanleiding is om deze te herdenken.
Niet geschoten is altijd mis
quote:Rubber_Ducky schreef op 05 mei 2015 @ 09:53:

Je hebt de tv vast uitgezet voordat de basisschoolkinderen hun bloemen gelegd hadden.Oh zou kunnen dat zij wel betrokken zijn geweest vanuit het onderwijs. Maar mss als je een Amerikaan bent en woon je pas 20 jaar in NL sta je ook niet op de dam maar vier je wel 4 juli. Ik vind dat niet raar.
Hoe weet je dat die scholen verplicht worden om mee te doen?
Alle reacties Link kopieren
Ik was er ook niet. Zat niet eens voor de tv.



Krijg ik nou ook een topic van je?
Ik was thuis, had ik op de dam moeten staan?
quote:yette schreef op 05 mei 2015 @ 09:58:

Ik was er ook niet. Zat niet eens voor de tv.



Krijg ik nou ook een topic van je?Haha, ik heb het ook niet gezien hoor.
Amsterdam:



Begin 2013 telde Amsterdam 799.442 inwoners, van wie ruim 50% zogenaamde autochtonen zijn (in Nederland bijna 80%), en 49,5% allochtonen (in Nederland 20.58%). Ruim 30% van de bevolking bestaat uit niet-westerse allochtonen, in heel Nederland is dat ruim 10%.[18]



Kortom; je lult.
Alle reacties Link kopieren
quote:GeorgetteDansLeTabak schreef op 05 mei 2015 @ 09:55:

Bij ons was de Islamitische gemeenschap goed vertegenwoordigd. Zo legde de Imam hier ook een krans. Het is maar net wat je wil zien hè?



Hier ook, elk jaar.

En ook bij de mensen die eromheen staan heb ik het idee dat het een mooie mix is.

Tenminste dat idee heb ik dus want ik heb er niet opgelet. Behoorlijk triest als je daar op gaat zitten letten.

Wat maakt het uit?

Misschien zaten ze thuis op bank?

In de Moskee?

Bij de buurvrouw? Bij oma Trudie?
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rubber_Ducky schreef op 05 mei 2015 @ 09:58:

Hoe weet je dat die scholen verplicht worden om mee te doen?

Een bijzondere groep deelnemers: Amsterdamse scholieren



In de jaren tachtig krijgt het Comité een bijzonder verzoek. De koningin wil graag dat er scholieren bij de nationale herdenking op de Dam worden betrokken. Het Amsterdams Comité zet alles in het werk om aan dat verzoek te voldoen. En vanaf die tijd nodigt het Comité, in steeds een ander stadsdeel, een aantal basisscholen uit voor deelname, niet alleen aan de Stille Tocht maar ook aan de bloemlegging op de Dam.



Om goed voorbereid te zijn krijgen de leerlingen speciale lessen van gastsprekers. Meestal zijn dat mensen die de oorlog hebben meegemaakt. In hun persoonlijk verhaal vertellen ze wat ze allemaal hebben meegemaakt. De geschiedenis krijgt zo voor deze leerlingen uit groep 7 en 8 een gezicht en zij krijgen een rol bij de bloemlegging bij het Nationale Monument op de Dam. Het aantal kinderen symboliseert het aantal bevrijdingsjaren. In het jubileumjaar 2015 zijn dat er 70.



4en5meiamsterdam.nl
quote:Bitje93 schreef op 05 mei 2015 @ 09:56:

Ik denk dat de meeste allochtonen niet zo erg veel naasten zijn verloren tijdens de 2e wereldoorlog en dat er voor hen niet zo erg veel aanleiding is om deze te herdenken.+1 Mijn allochtoon heeft ook niets met dodenherdenking. Hij houdt braaf zijn mond, maar ik zie niet in waarom hij naar de Dam zou moeten gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 05 mei 2015 @ 10:06:

[...]





+1 Mijn allochtoon heeft ook niets met dodenherdenking. Hij houdt braaf zijn mond, maar ik zie niet in waarom hij naar de Dam zou moeten gaan.



Helemaal prima toch.

Zo zijn er ook veel Nederlanders die er zo over denken.

Die dr niets mee hebben, het heel erg vinden maar dat was het.

Zolang je uit respect je mond 2 minuten houdt, waar dan ook, vind ik het prima.

Kan een ieder doen wat hij wil.

Wel of niet herdenken.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
Waar zijn de jongeren? 80% van de mensen op de Dam was 50+. Ach, ach, de jeugd van tegenwoordig.
Ik zat thuis. SORRY.
Alle reacties Link kopieren
Omdat jij geen baarden en hoofddoekjes gezien hebt, waren er dus geen allochtonen?



Fout gedacht in meerdere opzichten.

a) niet alle allochtonen hebben baarden, jurken, of hoofddoekje en vallen niet op in een menigt.

b) bij de dodenherdenking in een buitenwijk van Rotterdam waar bij bj aanwezig was een flink aantal allochtone wijkbewoners aanwezig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven