Waarom halen moskeeën haatimams naar Nederland?

29-05-2015 14:45 180 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iedere maand is er wel weer een berichtje in de krant van een moskeebestuur dat probeert om een zogeheten haatimam naar Nederland te halen. Een haatimam blijkt dan een moslimgeestelijke te zijn die in het verleden nogal discriminerende uitspraken heeft gedaan waaruit een grote afkeer blijkt van o.a. homo's, christenen en/of westerlingen in het algemeen. Haatimams komen niet voor een dialoog, maar om hun eigen sektarische visie op de islam te prediken. Ze wonen meestal niet in Nederland, en door de ophef die er ontstaat wordt vaak een visum geweigerd waarna moslims weer roepen dat ze gediscrimineerd worden.



Waarom wil men deze mensen naar Nederland halen? Er is al een groot probleem met radicaliserende jongeren. Het loopt al niet echt lekker met de integratie. Als je dan gastsprekers naar je moskee haalt, waarom zoek je dan niet de positieve voorbeelden die toch ook wel te vinden moeten zijn? Geslaagde politici zoals de burgervader van Rotterdam? Of succesvolle moslim-ondernemers of zo? Of voor mijn part theologen met een wat meer moderne/liberale visie op de islam?
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren
Blijkbaar vinden de moskeebestuurders dat de haat-imams goede (haat)boodschappen aan hun schaapjes verkopen. Ze weten natuurlijk zelf ook best dat er een hoop commotie door ontstaat en juichen ze dat toe.

Radicalisering en disintegratie zien zij niet als problemen schijnbaar, anders zouden ze wel imams met een andere boodschap uitnodigen.
Alle reacties Link kopieren
Het is een vicieuze cirkel: haat-imams worden populairder hoe meer men zich tegen moslims afzet vanwege de haat- en geweld predikende imams, wat weer bewijst voor de moslims dat ze gediscrimineerd worden en bijval nodig hebben van een haat-imam die hun bevestigt in hun afkeer van het "westen". Actie-reactie-actie-reactie.
Alle reacties Link kopieren
Moskeebestuurders zijn vaak van die werkloze vaders die geen moer te doen hebben en zich als belangrijk in hun omgeving willen bewijzen. Ik denk vaak:"Ga toch lekker naar huis oude man en ga je kinderen opvoeden, ga je vrouw beminnen, geef je kinderen een dosis zelfvertrouwen zodat ze niet in de klauwen van haat vallen en geef verdomme zelf het goede voorbeeld!"



Persoonlijke frustratie omdat ik uit die cultuur kom en wat mensen ken die zogenaamd veel voor de moskee doen en maskers van hypocrisie dragen om hun verderfelijke aard te verbergen. Mannen die hun gezinnen verwaarlozen en schijnheilig iedere vrijdag het gebed gaan leiden. De groeten!
Dit topic is een herhaling van zetten. Hoewel ik wel benieuwd ben naar een echt antwoord zal het toch eindigen in slechte nuances.
Alle reacties Link kopieren
Een echt antwoord vindt je niet denk ik. Dit gaat al sinds mensenheugenis zo; ene groep tegen de ander. Kennelijk vinden we het moeilijk om elkaar met rust te laten.
Ik vind het behoorlijk dom van die moskee-bestuurders om haat-imams keer op keer uit te nodigen terwijl ze weten dat veel Nederlanders terecht hun bedenkingen hebben bij de islam en alles wat daarmee samenhangt. Aanslagen, onthoofdingen, antisemitisme, vrouwen- en homohaat om maar eens wat te noemen. Van onze overheid en de AIVD hoeven wij het niet te hebben want die kijken liever weg. Gelukkig is er GeenStijl die keer op keer weet te melden dat er weer een haatbaard uitgenodigd is. Vervolgens komt onze overheid in actie en wordt het visum ingetrokken of de betrokken moskee ziet er toch maar zelf van af. Steeds meer kinderen volgen islamitisch basisonderwijs dus de integratie is ver te zoeken. Dit gaat tot hele grote problemen leiden en dat is waar ik mij wel zorgen over maak. Niet voor mijzelf maar wel voor mijn kinderen en mijn kleinkinderen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sensy12 schreef op 29 mei 2015 @ 15:01:

Moskeebestuurders zijn vaak van die werkloze vaders die geen moer te doen hebben en zich als belangrijk in hun omgeving willen bewijzen. Ik denk vaak:"Ga toch lekker naar huis oude man en ga je kinderen opvoeden, ga je vrouw beminnen, geef je kinderen een dosis zelfvertrouwen zodat ze niet in de klauwen van haat vallen en geef verdomme zelf het goede voorbeeld!"



Persoonlijke frustratie omdat ik uit die cultuur kom en wat mensen ken die zogenaamd veel voor de moskee doen en maskers van hypocrisie dragen om hun verderfelijke aard te verbergen. Mannen die hun gezinnen verwaarlozen en schijnheilig iedere vrijdag het gebed gaan leiden. De groeten!Je vergeet: die ook eten en drinken op kosten van de moskee en daar lekker baasje kunnen spelen. Ja die bestuurders zijn vaak dikke vieze mannen met een iq van een veldmuis.
quote:Sensy12 schreef op 29 mei 2015 @ 15:05:

Een echt antwoord vindt je niet denk ik. Dit gaat al sinds mensenheugenis zo; ene groep tegen de ander. Kennelijk vinden we het moeilijk om elkaar met rust te laten.Waarom zouden wij mensen die ons vijandig gezind zijn met rust moeten laten? Als je het hier niet ziet zitten, ga dan toch je heil in een islamitisch land zoeken. Ik ben het volkomen eens met Aboutaleb, doe mee of vertrek.
Alle reacties Link kopieren
En heel veel moskeeën nodigen ze ook niet uit hoor. Alleen omdat het in het nieuws komt wil het niet zeggen dat haatimams nou ook overal komen.
Ze worden uitgenodigd omdat er schijnbaar vraag naar is..
Alle reacties Link kopieren
quote:malu3 schreef op 29 mei 2015 @ 15:25:

[...]





Waarom zouden wij mensen die ons vijandig gezind zijn met rust moeten laten? Als je het hier niet ziet zitten, ga dan toch je heil in een islamitisch land zoeken. Ik ben het volkomen eens met Aboutaleb, doe mee of vertrek.Haat kruipt waar het niet gaan kan.
quote:Sensy12 schreef op 29 mei 2015 @ 15:36:

[...]





Haat kruipt waar het niet gaan kan.Kun je dit even uitleggen want ik snap er helemaal niks van.
O stond er alweer een moslimtopic op de agenda?
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 29 mei 2015 @ 15:40:

O stond er alweer een moslimtopic op de agenda?
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 29 mei 2015 @ 15:40:

O stond er alweer een moslimtopic op de agenda? Ja en ik heb gepost wat ik eigenlijk niet wou doen
Alle reacties Link kopieren
quote:muurbloempje66 schreef op 29 mei 2015 @ 15:46:

[...]





Ja en ik heb gepost wat ik eigenlijk niet wou doen



Ik ben er ook ingetrapt



Maar geen zorgen! We kunnen dit topic omtoveren tot een topic
Ja een happy topic, dat vinnik leuk
Alle reacties Link kopieren
[quote]Sensy12 schreef op 29 mei 2015 @ 14:57:

Het is een vicieuze cirkel: haat-imams worden populairder hoe meer men zich tegen moslims afzet vanwege de haat- en geweld predikende imams, wat weer bewijst voor de moslims dat ze gediscrimineerd worden en bijval nodig hebben van een haat-imam die hun bevestigt in hun afkeer van het "westen". Actie-reactie-actie-reactie.[/quote]



Of een natuurkundig topic. Aktie = reaktie wetten van Newton.
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 29 mei 2015 @ 15:51:

Ja een happy topic, dat vinnik leuk



U vraagt, wij draaien!



Michael Jackson good enough for you?



Wacko
Alle reacties Link kopieren
Wacko topic! Plak zoveel mogelijk MJ plaatjes, go!
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Er mag een Gordon Ramsay tussendoor toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven