Wat kwam uit jouw stemmentracker/stemwijzer?

31-01-2017 18:07 404 berichten
Ik dacht laat ik eens kijken wat mijn top 3 zal worden.

Deze uitslag had ik niet verwacht

Ik ben niet gelovig en dan het CDA op 1

Hoe is jouw uitslag?



CDA

63%



50Plus

63%



VVD

53%



PvdA

53%



SP

53%



PVV

53%



ChristenUnie

53%



PvdD

50%



GroenLinks

47%



SGP

47%



D66

37%
quote:Hayek schreef op 07 februari 2017 @ 14:26:

[...]



Daar heb je gelijk in, maar ik vind jou wel erg veroordelend doen over mensen met een andere mening.



Jij veroordeelt mij hier nu tot 'wel erg', dus wat dat betreft kun je beter tegen jouw spiegelbeeld praten.



Sowieso vind ik het lachwekkend wanneer iemand probeert om de mening van een ander onderuit te halen door de persoon zelf aan te vallen. Weerleg de mening en als dat niet in jouw vermogen ligt dan heb je panne.
De aarde als een hel omschrijven is geen heerlijke simpele gedachte. Dat stuk tekst nam je er ook in mee.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook weer opnieuw de test gedaan,en nu kwam eruit



SP 73%

PVDA 54%

Groen links 54%



Deze 3 partijen had ik zelf ook al in gedachten.
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Alle reacties Link kopieren
Bij mij kwam er PvdD uit, en daarna D66. Maar ik kwam maar resp. 63 & 60 % overeen met mijn top 1 en 2. Dat is waarschijnlijk waarom ik zo enorm 'zwevend' ben en er geen partij lijkt te zijn die echt aansluit (links qua milieu en redelijk liberaal).
quote:Bruise schreef op 07 februari 2017 @ 14:40:

De aarde als een hel omschrijven is geen heerlijke simpele gedachte. Dat stuk tekst nam je er ook in mee.Dan lees je me verkeerd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Carabosse schreef op 07 februari 2017 @ 14:39:

[...]





Jij veroordeelt mij hier nu tot 'wel erg', dus wat dat betreft kun je beter tegen jouw spiegelbeeld praten.



Sowieso vind ik het lachwekkend wanneer iemand probeert om de mening van een ander onderuit te halen door de persoon zelf aan te vallen.Jij geeft je mening door even te bepalen wat mensen die niet dezelfde mening als jij hebben, dan wel vinden. En ja, dat doe je duidelijk op een veroordelende manier.
Oh dear, how sad, never mind.
quote:Hayek schreef op 07 februari 2017 @ 14:46:

[...]



Jij geeft je mening door even te bepalen wat mensen die niet dezelfde mening als jij hebben, dan wel vinden. En ja, dat doe je duidelijk op een veroordelende manier.Ik mag dat, jij mag dat andersom ook hoor, zolang je maar netjes blijft en niet persoonlijk wordt. wat je helaas niet kunt laten. ;)
quote:Carabosse schreef op 07 februari 2017 @ 14:44:

[...]



Dan lees je me verkeerd.

De aarde is een hel voor de dieren. Ik vind het verschrikkelijk hoe het eraan toe gaat.

Moet je eens met een mens doen. Maar je mag mensen niet met dieren vergelijken, want mensen staan bovenaan de trap....
quote:Bruise schreef op 07 februari 2017 @ 14:50:

[...]



De aarde is een hel voor de dieren. Ik vind het verschrikkelijk hoe het eraan toe gaat.

Moet je eens met een mens doen. Maar je mag mensen niet met dieren vergelijken, want mensen staan bovenaan de trap....



Niet de hele Aarde, alleen waar ze als slaaf en voor de slacht gehouden worden door de mens. Sommige mensen doen het anderen ook aan.

Als dieren over genoeg fantasie beschikten voor een trap en die konden beschrijven, dat plaatsten zij zichzelf uiteraard ook bovenaan. ;)
Alle reacties Link kopieren
1. D66

2. VVD

3 CDA
Alle reacties Link kopieren
Artikel 1 76%

Denk 73%

D66 73%

Christenunie 70%

Groenlinks 63%

PvD 63%



Artikel 1 en Denk overweeg ik sowieso niet, te klein, te veel versplintering.

Denk vind ik daarnaast ook niet echt aangenaam overkomen.

Artikel 1 is best sympathiek maar vanwege de versplintering stem ik er niet op.



D66 ligt in veel opzichten dicht bij mij, internationaal georienteerd, economisch iets rechts van het midden, liberaal, veel aandacht voor onderwijs

Maar op ethisch vlak liggen we verder uit elkaar en hun vaak anti-religieuze standpunten heb ik moeite mee.



Maar ik heb het nog niet helemaal afgeschreven



CU overweeg ik inderdaad, mijn principiele bezwaren over de grondslag zijn weggenomen dus het is nu voor het eerste een serieuze optie.
quote:Carabosse schreef op 07 februari 2017 @ 14:51:

[...]





Niet de hele Aarde, alleen waar ze als slaaf en voor de slacht gehouden worden door de mens. Sommige mensen doen het anderen ook aan.

Als dieren over genoeg fantasie beschikten voor een trap en die konden beschrijven, dat plaatsten zij zichzelf uiteraard ook bovenaan. ;)

Mensen maken wapens, win het daar maar eens van.



Enfin, dat is een discussie voor elders En ik moet weer rap aan het werk.
quote:Bruise schreef op 07 februari 2017 @ 14:56:

[...]



Mensen maken wapens, win het daar maar eens van.



Enfin, dat is een discussie voor elders En ik moet weer rap aan het werk.



Mensen willen geen dieren zijn, dus zijn het monsters.



Fijne werkdag!
73% VVD

70% Ondernemerspartij

65% CDA



Onderaan bungelen de enorm linkse partijen. Laagste SP een na laagste Partij voor de Dieren
quote:TJB schreef op 07 februari 2017 @ 14:31:

En of een vleesvanger milieugunstig is, hangt ook af van vervoer en productiewijze. Dan is binnenlands vlees soms beter. Begrijp met niet verkeerd, ik ben blij met iedereen die mindert met vlees eten, maar dit klopt niet. Het kost ongeveer 25 kilo voedsel om 1 kilo vlees te 'produceren' en 15.000 liter water. Tel daar de uitstoot van metaangas en andere broeikasgassen nog bij op. Daar is de productie van een vleesvervanger echt niks bij. Sowieso gok ik dat elke vegaburger 'binnenlands' is.
quote:Fossa schreef op 07 februari 2017 @ 15:26:

[...]



Begrijp met niet verkeerd, ik ben blij met iedereen die mindert met vlees eten, maar dit klopt niet. Het kost ongeveer 25 kilo voedsel om 1 kilo vlees te 'produceren' en 15.000 liter water. Tel daar de uitstoot van metaangas en andere broeikasgassen nog bij op. Daar is de productie van een vleesvervanger echt niks bij. Sowieso gok ik dat elke vegaburger 'binnenlands' is.Ah oké. Milieubelasting vleesvervanger zit niet zozeer in het laten groeien van de soja, dacht ik, dat kost idd veel en veel minder water en voedsel, maar in de bewerkingsstappen erna: https://www.evmi.nl/produ ... ervangers-moet-duurzamer/ en dit vond ik ook wel interessant: https://dspace.lib.cranfi ... can_we_go-Report-2009.pdf over waarom veelgebruikte grondstoffen voor vleesvervangers in de UK uit het buitenland worden gehaald.
Alle reacties Link kopieren
70% OP (echt never nooit niet)

70% VVD

67% D66



die laatste twee zijn wel mijn grote opties ja.
Alle reacties Link kopieren
Nou ik was toch wel verrast door nummer twee:



71%: PvdD

71%: Artikel 1

68%: SP

68%: GL

onderaan staan:

15%:VVD

15%: PVV

12%: VNL



Ik ken die hele Artikel 1 niet moet ik eerlijk toegeven

Het wordt de PvdD overigens, daar was ik al over uit. Ben blij dat dat ook uit de stemwijzer komt.
Vivo per lei
Alle reacties Link kopieren
quote:TJB schreef op 07 februari 2017 @ 15:43:

[...]



Ah oké. Milieubelasting vleesvervanger zit niet zozeer in het laten groeien van de soja, dacht ik, dat kost idd veel en veel minder water en voedsel, maar in de bewerkingsstappen erna: https://www.evmi.nl/produ ... ervangers-moet-duurzamer/ en dit vond ik ook wel interessant: https://dspace.lib.cranfi ... can_we_go-Report-2009.pdf over waarom veelgebruikte grondstoffen voor vleesvervangers in de UK uit het buitenland worden gehaald.En hoe zit het met het platbranden van regenwouden voor de productie van soja?
Oh dear, how sad, never mind.
quote:Hayek schreef op 07 februari 2017 @ 16:00:

[...]



En hoe zit het met het platbranden van regenwouden voor de productie van soja?Soja is ook veevoer. Maar zowel voedingskundig als milieutechnisch niet de beste vleesvervanger, voor zover ik weet.
quote:TJB schreef op 07 februari 2017 @ 15:43:

[...]

Ah oké. Milieubelasting vleesvervanger zit niet zozeer in het laten groeien van de soja, dacht ik, dat kost idd veel en veel minder water en voedsel, maar in de bewerkingsstappen erna: https://www.evmi.nl/produ ... ervangers-moet-duurzamer/ en dit vond ik ook wel interessant: https://dspace.lib.cranfi ... can_we_go-Report-2009.pdf over waarom veelgebruikte grondstoffen voor vleesvervangers in de UK uit het buitenland worden gehaald.

Wellicht dat de milieubelasting van kip nog wel enigszins vergelijkbaar is met de productie van vleesvervangers, dat weet ik niet. Ik heb het flinke rapport in jouw link niet doorgenomen, maar in het voorwoord lees ik dit:



The fourth striking conclusion, again one that previous studies have also drawn, is the important contribution that meat and dairy products make to the overall footprint of the food chain. Emissions from livestock rearing alone account for over 57% of agricultural emissions. However, the inclusion of the land use change dimension – livestock are also responsible formore than three quarters of land use change emissions – adds even more emphasis to this conclusion.



Dit gaat dus alleen nog maar over de schadelijke gevolgen van broeikasgassen en niet over de hoeveelheid water en voedsel die nodig is om vlees te produceren. O wacht, hier staat iets over vleesvervangers:



A switch from red to white meat will reduce supply chain emissions by 9% but this would increase our reliance on imported soy meal substantially. Our analysis indicates that the effect of a reduction in livestock product consumption on arable land use (which is a critical component of the link with deforestation) will depend on how consumers compensate for lower intakes of meat, eggs and dairy products. A switch from beef and milk to highly refined livestock product analogues such as tofu and Quorn could actually increase the quantity of arable land needed to supply the UK. In contrast, a broad-based switch to plant based products through simply increasing the intake of cereals and vegetables is more sustainable.



Wat ze hier dus stellen is dat de vleesconsumptie sowieso omlaag zou moeten en dat het qua hoeveelheid landbouwgrond niet veel helpt als we dan massaal aan de quorn gaan (maar dat gaat dus niet over de schadelijke effecten van broeikasgassen en de verspilling van water). Hun conclusie is dat we simpelweg plantaardiger moeten gaan eten. Daar ben ik het volledig mee eens!



Maar goed, we dwalen wat af van de stemmentracker/stemwijzer...
quote:Fossa schreef op 07 februari 2017 @ 16:09:

[...]



Wellicht dat de milieubelasting van kip nog wel enigszins vergelijkbaar is met de productie van vleesvervangers, dat weet ik niet. Ik heb het flinke rapport in jouw link niet doorgenomen, maar in het voorwoord lees ik dit:



The fourth striking conclusion, again one that previous studies have also drawn, is the important contribution that meat and dairy products make to the overall footprint of the food chain. Emissions from livestock rearing alone account for over 57% of agricultural emissions. However, the inclusion of the land use change dimension – livestock are also responsible formore than three quarters of land use change emissions – adds even more emphasis to this conclusion.



Dit gaat dus alleen nog maar over de schadelijke gevolgen van broeikasgassen en niet over de hoeveelheid water en voedsel die nodig is om vlees te produceren. O wacht, hier staat iets over vleesvervangers:



A switch from red to white meat will reduce supply chain emissions by 9% but this would increase our reliance on imported soy meal substantially. Our analysis indicates that the effect of a reduction in livestock product consumption on arable land use (which is a critical component of the link with deforestation) will depend on how consumers compensate for lower intakes of meat, eggs and dairy products. A switch from beef and milk to highly refined livestock product analogues such as tofu and Quorn could actually increase the quantity of arable land needed to supply the UK. In contrast, a broad-based switch to plant based products through simply increasing the intake of cereals and vegetables is more sustainable.



Wat ze hier dus stellen is dat de vleesconsumptie sowieso omlaag zou moeten en dat het qua hoeveelheid landbouwgrond niet veel helpt als we dan massaal aan de quorn gaan (maar dat gaat dus niet over de schadelijke effecten van broeikasgassen en de verspilling van water). Hun conclusie is dat we simpelweg plantaardiger moeten gaan eten. Daar ben ik het volledig mee eens!



Maar goed, we dwalen wat af van de stemmentracker/stemwijzer...Punt van rapport is volgens mij vooral dat het belangrijk is om te kijken naar op welke manier je vlees mindert, daar doelde ik ook op met mijn eerdere opmerking over vleesvervangers (in eerste bericht over vlees). Welke plantaardige producten als substitutie, welk productieproces. Maar idd, we dwalen af ;) Denk dat we het im großen und ganzen wel eens zijn haha.
(Ik klets hier wel leuk, maar heb intussen m'n koelkast vol liggen met soja-vleesvervangers )
quote:TJB schreef op 07 februari 2017 @ 16:16:

Denk dat we het im großen und ganzen wel eens zijn haha.Dat denk ik ook!
VVD 60%

PVV en CDA 57%

FvDD, PVDD, SGP en SP 53%



Nog steeds geen idee waar ik op ga stemmen maar misschien SP of SGP

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven