Wat kwam uit jouw stemmentracker/stemwijzer?

31-01-2017 18:07 404 berichten
Ik dacht laat ik eens kijken wat mijn top 3 zal worden.

Deze uitslag had ik niet verwacht

Ik ben niet gelovig en dan het CDA op 1

Hoe is jouw uitslag?



CDA

63%



50Plus

63%



VVD

53%



PvdA

53%



SP

53%



PVV

53%



ChristenUnie

53%



PvdD

50%



GroenLinks

47%



SGP

47%



D66

37%
Alle reacties Link kopieren
quote:Guinevera schreef op 07 februari 2017 @ 16:37:

VVD 60%

PVV en CDA 57%

FvDD, PVDD, SGP en SP 53%



Nog steeds geen idee waar ik op ga stemmen maar misschien SP of SGPSP of SGP ligt wel enorm ver uit elkaar
Alle reacties Link kopieren
67 % PvdA, D66 en denk. 63% christenunie en groenlinks.

Ik ging eigenlijk groenlinks stemmen deze keer, normaal stem ik d66
quote:Valia_1 schreef op 07 februari 2017 @ 16:42:

[...]





SP of SGP ligt wel enorm ver uit elkaar Haha yes, maar ik heb relatief lage persentages van alles, ben het bij beide partijen pas voor de helft eens. Als ik SGP ga stemmen doe ik dat puur uit principes. Ik ben conservatief en sociaal-economisch links. Maar volgensmij is er geen enkele zittende partij die daarbij aansluit. PVV dan nog het meest, maar ik vind pvv echt heel dom overkomen met hun partijprogramma op een aviertje :')
Alle reacties Link kopieren
de burgerpartij het hoogst bij mij..nooit van gehoord:)
quote:Guinevera schreef op 07 februari 2017 @ 16:51:

[...]

Ik ben conservatief en sociaal-economisch links. Maar volgensmij is er geen enkele zittende partij die daarbij aansluit.ChristenUnie?
quote:Fossa schreef op 07 februari 2017 @ 18:24:

[...]



ChristenUnie?Vroeger had je kieskompas, toch? In het 'veld' dat zij schetsten (links-rechts horizontaal en liberaal-conservatief verticaal) was ChristenUnie de partij die het meest conservatief-links was. Scoort trouwens ook hoog qua focus op duurzaamheid. Ben vergeten wiewatwaar, maar toen er cijfers voor duurzaamheid en klimaat e.d. werden uitgedeeld aan de verkiezingsprogramma's, scoorde PvdD een 9,0, CU een 8,5 en Groenlinks een 8,0 en dan pas kwam de rest (waaronder ook diepe onvoldoendes). Sociaal-economisch sowieso behoorlijk linkse partij, ook goed te zien als je de tekstjes leest bij de keuzes in de stemwijzer. Was ooit nogal anti-ChristenUnie, wilde niet op een 'religiepartijtje' stemmen, maar neig er nu toch naar....
Alle reacties Link kopieren
Interessante uitslag, had iets van VVD of PVV verwacht gezien de uitslagen van voorgaande keren, een aantal zijn voor mij onbekende partijen dus ik ga me er nu nog verder in verdiepen..



71% ondernemerspartij

71% lokaal in de kamer

71% VNL

67% nieuwe wegen

64% 50plus





Helemaal onderaan, wat geen verassing is.

36% D66

33% Denk

31% Groenlinks

31% Artikel1
Alle reacties Link kopieren
quote:TJB schreef op 07 februari 2017 @ 18:35:

[...]



Vroeger had je kieskompas, toch? De kieskompas voor TK2017 komt nog, zie ik als ik naar kieskompas.nl ga.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:tonkje schreef op 09 februari 2017 @ 19:03:

[...]





De kieskompas voor TK2017 komt nog, zie ik als ik naar kieskompas.nl ga.Ah oké thnx! Kan ik nóg een testje doen, haha
Alle reacties Link kopieren
quote:TJB schreef op 09 februari 2017 @ 19:15:

[...]



Ah oké thnx! Kan ik nóg een testje doen, haha



Al is het alleen maar voor de leuk.



En omdat er bij de stemwijzer best een paar stellingen tussenzaten waarvan ik dacht 'weet ik veel', heb ik hem nog een keer ingevuld, met 2 andere partijen in de top 3 vergeleken met de 1e keer invullen...

Niet heel andere partijen (ineens een VVD), maar SP en PvdA stonden in de top ten koste van Artikel 1 en GL.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
De kieskompas is ook in de lucht.



Ik vind de uitslag alleen een beetje raar. Als ik kijk naar tabblad 'politiek landschap' dan wordt me verteld dat ik het dichts bij de PvdA sta. Maar op het tabblad 'overeenkomst' staat de PvdA pas op 5. En de PvdD met stip op 1.

Dus ik ben het het meeste eens met de PvdD, maar gevoelsmatig ben ik meer van de PvdA? Of zo? Misschien staat er wel ergens uitleg bij hoe je dat moet zien.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Mijn pijltje zat tussen PvdA en ChristenUnie, maar dat klopte ook toen ik onder 'overeenkomst' keek. CU 1, PvdA 2. PVV en VNL het laagst, dan VVD. Matcht dus wel redelijk met de stemwijzer.



Het is een beetje lastig, dat kompas. Stel, je wilt alle immigranten weren, maar ook een sociaal zorgstelsel. Ik noem maar iets. Dan zit je deels bij de PVV en deels bij de SP. Belandt je pijltje dan gewoon ergens in het midden, dus bij geen van beide partijen waar je het op voor jou belangrijke punten mee eens bent? Denk dat de standpunten van de partijen niet echt over zo'n vlakje te verdelen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Deze is als geintje bedoeld maar klopt eigenlijk best wel aardig:



http://www.bitterballenborrel.nl/primeu ... -van-2017/
Kieskompas ook gedaan en raai es wat: wederom hetzelfde kluppie (SP, GL en PvdD) met PvdD als winnaar .



Er zaten trouwens wel een hoop stellingen tussen die precies gelijk waren aan die in de stemwijzer.
Alle reacties Link kopieren
ondernemerspartij 77%

vnl 72%

pvv 67%

Lp 67%

cda 63%

vvd 63%



Onderaan bungelt groenlinks
quote:viva1966 schreef op 11 februari 2017 @ 17:16:

Deze is als geintje bedoeld maar klopt eigenlijk best wel aardig:



http://www.bitterballenborrel.nl/primeu ... 017/Hahaha geweldig!!!
Deze site geeft leuk filosofisch stemadvies.





https://www.brainwash.nl/dewijzestemmer#/
quote:Cateautje schreef op 11 februari 2017 @ 23:17:

Deze site geeft leuk filosofisch stemadvies.





https://www.brainwash.nl/dewijzestemmer#/Hahaha hier komt VVD uit.
quote:Xervy schreef op 11 februari 2017 @ 23:23:

[...]





Hahaha hier komt VVD uit.Ik had Mill met D66.
quote:Cateautje schreef op 11 februari 2017 @ 23:26:

[...]



Ik had Mill met D66. Zelfde uitslag hier! En leuke test haha
quote:Cateautje schreef op 11 februari 2017 @ 23:17:

Deze site geeft leuk filosofisch stemadvies.





https://www.brainwash.nl/dewijzestemmer#/Ik had Boeddha en moet de PvdD stemmen . Echt niet.
zoals ik al zei in het niet stemmen topic..er is te weinig onderscheid tussen partijen.



ik heb



43% Groenlinks

43% SP

43% PVDA

43% Partij van de dieren



maar waar ik echt trots op ben



helemaal onderaan staan 15% PVV, toch nog iets wat klopt aan doe stemwijzer hoewel 15% best nog veel lijkt..
Alle reacties Link kopieren
Partij voor de Dieren

SP

GroenLinks

Piratenpartij





Klopt erg goed.
Power to the people
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 11 februari 2017 @ 23:17:

Deze site geeft leuk filosofisch stemadvies.





https://www.brainwash.nl/dewijzestemmer#/

Ayn Rand - VVD

Degenen die mijn nick hier begrijpen, zullen niet verbaasd zijn dat ik het uitermate prettig vind om met Ayn Rand geassocieerd te worden.
Oh dear, how sad, never mind.
quote:Hayek schreef op 12 februari 2017 @ 08:01:

[...]



Ayn Rand - VVD

Degenen die mijn nick hier begrijpen, zullen niet verbaasd zijn dat ik het uitermate prettig vind om met Ayn Rand geassocieerd te worden.

Maar Hayek betekent raar of gek in het Marokkaans. Wat heeft dat met Rand te maken?



Edit: Laat maar, ik weet het al.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven