Wat kwam uit jouw stemmentracker/stemwijzer?

31-01-2017 18:07 404 berichten
Ik dacht laat ik eens kijken wat mijn top 3 zal worden.

Deze uitslag had ik niet verwacht

Ik ben niet gelovig en dan het CDA op 1

Hoe is jouw uitslag?



CDA

63%



50Plus

63%



VVD

53%



PvdA

53%



SP

53%



PVV

53%



ChristenUnie

53%



PvdD

50%



GroenLinks

47%



SGP

47%



D66

37%
quote:Fossa schreef op 26 februari 2017 @ 08:54:

[...]



Bedoel je dat vlees eten goedkoper is dan een vegetarisch dieet? Ik betwijfel dat. Misschien als je alleen maar kiloknallers koopt, maar dat is natuurlijk helemaal dierenleed van de bovenste plank. Als je de vleesvervangers zoekt in peulvruchten, soja en eieren denk ik helemaal niet dat vlees eten goedkoper is.Tuurlijk is een vegetarisch dieet duurder, tenzij je voor het grootste deel leeft op koolhydraten, die zijn wel goedkoop, maar of dat nou zo verstandig is...
quote:Fossa schreef op 26 februari 2017 @ 08:54:

[...]



Bedoel je dat vlees eten goedkoper is dan een vegetarisch dieet? Ik betwijfel dat. Misschien als je alleen maar kiloknallers koopt, maar dat is natuurlijk helemaal dierenleed van de bovenste plank. Als je de vleesvervangers zoekt in peulvruchten, soja en eieren denk ik helemaal niet dat vlees eten goedkoper is.Klopt hoor. Ik eet al jaren deels vegetarisch, deels vis/vlees en het is een fabeltje dat vega duur is. Ja, misschien als je je kiloknallerkarbonade omruilt voor een product van de vegetarische slager.
Jaja. Nou klopt wel.



GroenLinks

79%

PvdA

71%

PvdD

71%

SP

67%

D66

63%

VVD

58%

50Plus

50%

ChristenUnie

42%

SGP

42%

CDA

38%

PVV

33%
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 25 februari 2017 @ 23:00:

Het dieet met vlees is het goedkoopst om te handhaven en dat is voor veel mensen die op het minimum leven van groot belang. Alle andere diëten zijn veel duurder, dus het lijkt me een beter plan om eerst de mogelijkheid te scheppen om een ander dieet te volgen eer de prijs van het vlees wordt verhoogd. Natuurlijk is het hierbij de bedoeling dat de dieren profiteren van de prijsverhoging en niet de staat.



Vegetarisch eten is goedkoper dan vlees eten.

Daar zitten natuurlijk wel vele mitsen en maren aan vast.

Mijn man (vegetarisch) zal duurder uit zijn dan veel vleeseters maar dat is omdat hij vaak bij duurder speciaal winkels koopt. Als hij vleeseter zou zijn dan zou hij nog duurder uit zijn.

Ik ben van de eenvoudige keuken en mijn vegetarische maaltijden zijn eigenlijk altijd goedkoper dan een vleesvariant.

In elk geval hoeft vegetarisch eten zeker niet duurder te zijn dan een vlees maaltijd.



Ik zou een belasting van 21% op vlees en vis prima vinden.

Maar om het biologisch eten te stimuleren zou ik ook wel een tussenoplossing propageren: 21% belasting op niet=biologisch vlees en vissoorten die niet duurzaam gevangen/geteeld zijn. lagere tarief handhaven voor de hoogste sterrencategorie van de dierenbescherming.



Maar uiteindelijk gaat het niet alleen om diervriendelijkheid (al vind ik dat heel belangrijk). Voor de aarde is het gewoon gezonder als mensen overgaan op een grotendeels plantaardig dieet want vlees is veel belastender voor het milieu dan veel plantaardige voeding (niet alles, soya is bijvoorbeeld ook zeer belastend). Dus het is toch een goed idee om wat maatregelen op dat gebied te nemen.
Ik ben politiek gezien totaal niet radicaal en kom altijd in het midden uit maar hier heb ik wel een radicale mening over: het is asociaal om dagelijks vlees te eten. Je neemt dan zo veel ruimte in dat ik niet snap hoe je dat voor jezelf kunt verantwoorden. Mensen lijken niet te willen inzien dat we maar één planeet hebben en dat alles waar ze zich zo druk over maken (migratie, integratie, zorg, werkloosheid) volledig wegvalt als die planeet het niet meer trekt.
Alle reacties Link kopieren
Pvv 44% en cda44% op cda zal ik nooit stemmen, ik heb al 11 jaar niet meer gestemt, dus ik denk dat ik dit jaar wel meepak want er moet iets gaan veranderen in dit land , gooi eigen risico ermaar uit , en geef wat meer geld uit aan de oudere zorg, meer btw betalen op vlees ze zoeken op alles een manier om meer te verdienen

We mogen nergens meer van genieten , roken niet drinken niet , stukje vlees op je bord ook niet ,

Wat word het volgende de koffie? En die kilometer heffing dan ? Waar slaat die op? Schaf dan maar de wegenbelasting maar af , we gaan geen dubbele kosten betalen
Wees jezelf
Uit werkelijk alle testen komt dat ik het meest overeenkom met PvDD, op 2 GL en op 3 SP.
Alle reacties Link kopieren
D66 en PvdA ongeveer even hoog. Ik denk dat ik dit keer voor D66 ga. Toevallig Pechtold vanochtend gezien in Buitenhof en zijn woorden spreken mij wel aan. Ik denk ook dat D66 meer zetels zal gaan halen dan de PvdA, dus ook wel een strategische keuze.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 26 februari 2017 @ 10:06:

[...]



Tuurlijk is een vegetarisch dieet duurder, tenzij je voor het grootste deel leeft op koolhydraten, die zijn wel goedkoop, maar of dat nou zo verstandig is...



Wat een onzin. Ik denk dat vegetarisch in de meeste gevallen juist goedkoper zal uitpakken.

Het ligt er natuurlijk wel aan of je eerst veel te goedkoop vlees a la kiloknaller kocht en dat vervangt door producten van de vegetarische slager of quorn (beide nogal aan de prijs), dan ben je duurder uit. Maar als je gemiddeld geprijsd vlees at en dat vervangt door basis-tofu (dus niet van dat al gekruide spul, maar zo'n wit blok waar je zelf wat leuks mee doet), ei of bonen dan niet hoor.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:maaike_92 schreef op 26 februari 2017 @ 14:21:

D66 en PvdA ongeveer even hoog. Ik denk dat ik dit keer voor D66 ga. Toevallig Pechtold vanochtend gezien in Buitenhof en zijn woorden spreken mij wel aan. Ik denk ook dat D66 meer zetels zal gaan halen dan de PvdA, dus ook wel een strategische keuze.Bij mij komen deze twee ook steeds hoog uit, maar ik ga waarschijnlijk op PvdA stemmen. Mede doordat ik bang ben dat ze worden weggevaagd en ik de PvdA eigenlijk niet wil missen. D66 redt zichzelf wel deze keer
quote:anoniem150220171805 schreef op 07 februari 2017 @ 14:07:

Ik begrijp dat als je haast sterft van de honger je alles kan eten, zelfs je eigen snot. Maar hoe kan iemand met een volle buik en een warm nest een ander leven beëindigen in de wetenschap dat er veel minder ranzige alternatieven bestaan? Ik vind dieren nodeloos doden barbaars.Ik sta hier nog steeds achter.
quote:tonkje schreef op 26 februari 2017 @ 14:59:

[...]





Wat een onzin. Ik denk dat vegetarisch in de meeste gevallen juist goedkoper zal uitpakken.

Het ligt er natuurlijk wel aan of je eerst veel te goedkoop vlees a la kiloknaller kocht en dat vervangt door producten van de vegetarische slager of quorn (beide nogal aan de prijs), dan ben je duurder uit. Maar als je gemiddeld geprijsd vlees at en dat vervangt door basis-tofu (dus niet van dat al gekruide spul, maar zo'n wit blok waar je zelf wat leuks mee doet), ei of bonen dan niet hoor.Tofu, lekker voor je schildklier.
quote:Fossa schreef op 26 februari 2017 @ 08:54:

[...]



Bedoel je dat vlees eten goedkoper is dan een vegetarisch dieet? Ik betwijfel dat. Misschien als je alleen maar kiloknallers koopt, maar dat is natuurlijk helemaal dierenleed van de bovenste plank. Als je de vleesvervangers zoekt in peulvruchten, soja en eieren denk ik helemaal niet dat vlees eten goedkoper is.Mijn zoon is veganist en dat blijkt qua boodschappen een stuk duurder te zijn.
Ik zou ook geen problemen hebben met de belasting over vlees. Ik eet max 2 of 3 keer per week vlees, ook voor het milieu. En vegetarisch eten is niet persé duurder, tenzij je dure vleesvervangers wilt kopen.



Ik zit nog te twijfelen tussen GL en PvdD..



GroenLinks

77%

PvdA

77%

PvdD

73%

SP

70%

50Plus

67%

VVD

63%

ChristenUnie

60%

D66

60%

CDA

57%

SGP

50%

PVV

43%
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 26 februari 2017 @ 16:28:

[...]



Tofu, lekker voor je schildklier.Huh?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:tonkje schreef op 26 februari 2017 @ 19:50:

[...]





Huh?

Soja moet eerst fermenteren om de gifstoffen die erin zitten eruit te krijgen, maar de blokken tofu die hier verkocht worden zijn niet gefermenteerd en het gif dat er nog in zit zorgt ervoor dat je problemen krijgt met je schildklier, het kan zelfs zijn dat je schildklier er op een gegeven moment zelfs helemaal mee ophoudt.

Naar aanleiding daarvan eet ik hooguit eens per maand iets met soja.





Edit: "Soja bevat goitrogens, substanties die de functie van de schildklier onderdrukken. Vaak probeert men dit te weerleggen maar feit is wel dat 50 miljoen vrouwelijke sojagebruikers hebben schildklierproblemen gekregen. In een groot aantal onderzoeken is gevonden dat in sojabonen stoffen zitten die de productie van schildklierhormoon belemmeren. Mensen met een vegetarisch dieet die veel vleesvervangers eten met soja, en vooral zuigelingen die met sojamelk als vervanger voor moedermelk of babyvoeding worden gevoed, lopen het risico te veel van deze stoffen binnen te krijgen. Onderzoek heeft aangetoond dat onder kinderen die met sojamelk zijn opgevoed significant meer hypothyreoïdie voorkomt dan bij kinderen die andere voeding kregen."



Bron: Infonu.nl
Gelukkig kun je ook vegetarisch eten zonder soja. Ik eet het bijvoorbeeld nooit, terwijl ik 3-4x per week vegetarisch eet.
-
1. Forum voor Democratie

2. Ondernemerspartij (lolz)

3. VVD

4. PVV

5. VNL
Alle reacties Link kopieren
quote:PowerCube schreef op 27 februari 2017 @ 08:34:

Gelukkig kun je ook vegetarisch eten zonder soja. Ik eet het bijvoorbeeld nooit, terwijl ik 3-4x per week vegetarisch eet.





En gelukkig hoef je het bericht van Cateautje ook niet al te serieus nemen.



Voor verreweg de meeste mensen is er niks aan de hand.

En wie wel gevoelig is voor goitrogenen moet met veel meer producten dan alleen soja rekening houden. Het stofje zit in best veel producten.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
https://www.gezondheidsnet.nl/voeding/h ... nd-is-soja
Alle reacties Link kopieren
1. Groen Links

2. PvdD
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet alles getest, maar ik kwam op:

- 53 % CDA;

- 47 % VVD.

Ik zal waarschijnlijk op de VVD stemmen, omdat er toch veel standpunten zijn waarover ik het niet met het CDA eens ben. Ik merk ook dat ik overeenkomsten heb met de PVV, maar dan wel zonder Geert Wilders, die ik niet mag.

Ik denk verder dat ik linkse en rechtse standpunten heb.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Ik heb twee andere stem/ kieswijzers geprobeerd en nu kwam er 50 plus uit hahaha
Ik kan helemaal niet meer stemmen. Ik heb gehoord dat mijn stembewijs op 9 februari is verstuurd. En het duurt minimaal een maand voor dat het bij ons is.

Ik heb momenteel nog niks ontvangen. Het was blijkbaar te moeilijk om de bewijzen via de ambassade te versturen. Ipv sturen ze het met de gewone post pfff

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven