Wat vind jij ervan?, ons zogenaamd mooie wereld?

22-09-2016 09:27 146 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er zit me iets enorm dwars, zat vanmorgen bij een autodealer de krant te lezen..en wat zie ik?...uit Nigeria geloof ik, een moeder liggend met haar kind, omkomend van de honger, dat raakte mij zo diep, ik kan er gewoon njet over uit.

Al helemaal niet als ik me bedenk dat we de "oorlog" wel hierheen halen, en niet deze mensen.

Alle vluchtelingen hebben nog de kans om te lopen, maar deze mensen niet, zij kunnen niet meer eens vluchten.

Het doet pijn, dit te lezen, en te moeten zien...godsgruwelijk denk ik dan, waarom niet een wereld, waarom alleen een Europa?....waarom helpen we elkaar allemaal niet?...maar nee, wel de geweren, wel de bommen....en begrijp mij goed, ik ben zeker van mens tot mens, maar wat er maar njet ingaat bij me, is wel dit...waarom helpen wij deze mensen niet.?

Schrijnend en pijnend gaan deze mensen, door een hel, langzaam op hun eigen dood aan.

Een moeder ziet haar kind sterven.

En de oorlog?...nee, dat kennen ze daar niet, en nu vraag ik me dus af, wat is erger?...

De oorlog, en geraakt te worden,en patsboem dood, of dit?...de wegkwijning, van een kindje, waar nog enkel en alleen wat bot van over is?...godsklere ik heb het niet meer.

In wat voor wereld leven we eigenlijk?...maar nee, oh nee..het is Europa!...als je nu een echt mens bent, dan maken en bouwen we er een wereld van!...een wereld!!.

Oh nee, kan niet he?..ivm de money.

Alles om de money.

.

En dan de politiek maar lullen, alle wat recht is krom maken, ik vind dat knap..ik ben boos op onze regering, want als je enkel een paar vluchtelingen helpt, waarom helpen we dan deze mensen ook niet?

Zij hebben niets, maar dan ook niets gedaan.

Behalve langzaam dood gaan.

Weet je waar ik,langzaam aan dood ga?...aan het geweld, aan de criminaliteit, aan de mensheid, die een andere mensheid de kop afhakte, gewoon omdat dat werd opgedragen...ik ga dood, aan Keulen, waar men vrouwen maar betast, alsof het vee is, ik ga dood aan radicalisering, ik ga dood aan gebouwen die een bom kregen, ik ga dood aan al die mensen, die uit het raam keken bij twin towers en njet konden springen, ik ga dood...aan misdraging, aan geloof, aan achterstand van ontwikkeling.

Maar de grap is, ik leef nog.

De mensen uit Nigeria kunnen niet meer roepen, wellicht geen energie meer voor, ik heb die nog wel.

En graag wil ik,dan bij deze zeggen..

.

Dat ik het volop stront vind, dat er mensen hierheen worden gehaald, die absoluut onze hulp behoeven, maar die een geloof hebben..waar wij inmiddels niet meer in geloven,die hun zegje mogen en kunnen doen, die ons kunnen vertellen, hoe erg de oorlog is, en waar wij graag naar luisteren.

Kunnen. Luisteren.

Maar de mensen die omkomen van de honger, die zien wij niet staan.

Die horen we opeens niet meer, alsof het er niet is.

.

Maar nee, de oorlog valt ons op.

Ik word er stil van, gebroken.

.

Knap dat je kunt regeren, in een wereld en lullen over economie, en dat we samen. Sterk moeten staan...

Maar hoe sterk ben je eigenlijk?...dat je een" geweer "wel durft te zien, maar geen wegkwijning?

Tot langzaam op het bot.

.

Ik ben boos op Brussel, ik ben boos op onze regering..boos op Europa.

Want jij wilt mensen helpen?....help ze dan maar allemaal.

Wij hebben eten zat hier,,,,,,

Maar nee...wij kiezen, van mens naar mens, in oorlog.

.

Maar de grap is wel...oorlog maken we zelf.

En als je daar eens over nadenkt, dan heb je al gauw door, waar het eigenlijk allemaal omdraait.

Iemand koos om iemand dood te schieten.....

Deze moeder had niets te Kiezen, was zelfs niet een kwaadaardig, maar zag hoe haar kindje, langzaam weg kwijnde, van de vreselijke honger.

.

Een wereld.

Dat zouden we moeten zijn.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Neb je het de hele tijd over "wij"



Maar wat doe JIJ nu concreet om dat te veranderen?



Dat je geraakt bent snap ik, maar wat doe JIJ nu?
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
Alle reacties Link kopieren
quote:jojanneke66 schreef op 22 september 2016 @ 09:33:

Neb je het de hele tijd over "wij"



Maar wat doe JIJ nu concreet om dat te veranderen?



Dat je geraakt bent snap ik, maar wat doe JIJ nu?Nou...wat ik nu doe, is een dikke peuk roken..dat doe ik nu.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Je komt net onder je steen vandaan ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het helemaal met je eens. Het probleem is, dat er teveel mensen zijn die het geen reet interesseert, zolang ze het zelf maar goed hebben. Dat hoor ik ook in mijn omgeving. Dan zijn er nog heel veel mensen die het wel heel erg vinden, maar niets doen (daar maak ik me zelf ook schuldig aan, dat weet ik maar al te goed). Omdat ze schrikken van de beelden maar een minuut later weer verder gaan met hun leven en het alweer vergeten zijn, omdat het gewoon niet te bevatten is dat dit echt is, of omdat ze gewoon niet weten waar ze moeten beginnen om echt iets te betekenen.

Er zijn maar heel weinig mensen die echt iets doen.



En eerlijk is eerlijk, waar moeten wij als gewone mensen beginnen? Landen worden geregeerd door een stelletje machtswellustelingen, alles draait inderdaad om geld en mensen zijn niet belangrijk. Tegelijkertijd groeit de wereldbevolking zo snel dat er gewoon veel teveel mensen zijn.

Ik ben ook boos, om hoe mensen met elkaar omgaan. Laatst was ik zo dom om een filmpje van IS aan te klikken. Ik wist dat ik het niet moest doen, maar toch deed ik het. Er werden mensen vermoord, tranen met tuiten heb ik zitten huilen, maar weet je wat ik het allerergst vond? De respectloze manier waarop met de gijzelaars werd omgegaan. Ze werden in een vrachtwagen gegooid alsof het balen stro waren, er werd gewoon met ze gegooid en gesleept alsof het niet om levende wezens ging. In figuurlijke zin worden mensen ook zo behandeld, alsof ze er niet toe doen, alsof het niet uitmaakt dat ze ergens in Afrika dood liggen te gaan.



Jojanneke, jij vraagt wat TO eraan doet. Maar kun jij vertellen wat eraan gedaan kan worden? Dan wil ik dat graag weten. Ik word er namelijk ook elke keer weer doodziek van hoe er met mensen wordt omgegaan door andere mensen.
Je ontdekt dit nu pas? Het is gelukkig al minder erg dan voorheen, maar als je nu pas beseft dat de wereld groter is dan Europa snap ik dat je geschokt bent. Overigens komen dit soort dingen ook in Europa voor.
Alle reacties Link kopieren
quote:Annelaure schreef op 22 september 2016 @ 09:43:

Je ontdekt dit nu pas? Het is gelukkig al minder erg dan voorheen, maar als je nu pas beseft dat de wereld groter is dan Europa snap ik dat je geschokt bent. Overigens komen dit soort dingen ook in Europa voor.Natuurlijk beseft TO dit niet nu pas. Maar soms word je ergens mee geconfronteerd en vliegt het je opeens heel erg naar de keel. Dat snap ik wel.
Alle reacties Link kopieren
quote:SallySpectra schreef op 22 september 2016 @ 09:37:

Je komt net onder je steen vandaan ofzo?

Nee, het besef dat we in een rare wereld leven, is al wat langer bij me aanwezig...maar zo langzamerhand groeit het me boven mijn pet.

Echt hoor...kunnen we goddomme nog nadenken?..of hoe zit het?

Laatst sprak ik een vluchteling die hier al lange tijd is heen gevlucht, en notabene die vroeg aan mij!!....notabene, hoe Nederland het wou doen, met al die vluchtelingen?? Huh?, dacht ik, maar jij bent toch ook hier??

.

Dan breekt mij de klomp.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
quote:jojanneke66 schreef op 22 september 2016 @ 09:33:

Neb je het de hele tijd over "wij"



Maar wat doe JIJ nu concreet om dat te veranderen?



Dat je geraakt bent snap ik, maar wat doe JIJ nu?



Eens met elle.



Wat ik eraan doe:

- Stemmen op een partij die zich wel druk maakt om de rest van de wereld in plaats van alleen om ons eigen belang.

- Meedenken over zulke onderwerpen, meepraten, mijn mening laten horen.

- Helpen bij de lokale voedselbank

- Helpen bij hulp aan illegalen

- Financieel bijdragen aan een aantal groepen die zich inzetten voor mensen die het veel slechter hebben dan ik.



Maar daar gaat het helemaal niet om. Het is vooral een mentaliteitsverandering. Vergelijk het met 'gezonder willen eten', wat dat ook maar mag zijn. In de jaren '90 was je een rare geitenwollensok als je dat deed, nu maakt het hele land zich druk om fabriekseten, heeft de supermarkt 2 gangen met biologisch eten, en moet je je bijna verantwoorden als je een dropje eet.



Ik hoop dat we ooit op dezelfde manier gaan kijken naar de ellende in deze wereld: ook al is het grotendeels iets dat 'door de massa' gedaan wordt, en waar je niet direct invloed op hebt, als we allemaal veranderen verandert de wereld ook.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
quote:pamelacourson schreef op 22 september 2016 @ 09:44:

[...]





Natuurlijk beseft TO dit niet nu pas. Maar soms word je ergens mee geconfronteerd en vliegt het je opeens heel erg naar de keel. Dat snap ik wel.

Ik dronk al tranend mijn koffie, en mijn auto kreeg nieuwe software......

Mijn auto kreeg nieuwe software!?.ik herhaal het nog maar even, lieve heer.....nieuwe software.

Het word tijd dat onze wereld nieuwe software krijgt!

.

En te vreten.

Ik schaam me, dat ik rij in een auto..met nieuwe software, een een kind omkomt van de honger.

Wel gvd.

.

Nieuwe software....het is toch gewoon lachwekkend?
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
quote:elle5460 schreef op 22 september 2016 @ 09:50:

[...]



Ik dronk al tranend mijn koffie, en mijn auto kreeg nieuwe software......

Mijn auto kreeg nieuwe software!?.ik herhaal het nog maar even, lieve heer.....nieuwe software.

Het word tijd dat onze wereld nieuwe software krijgt!

.

En te vreten.

Ik schaam me, dat ik rij in een auto..met nieuwe software, een een kind omkomt van de honger.

Wel gvd.

.

Nieuwe software....het is toch gewoon lachwekkend?



Dus jij verkoopt nu je software auto, schaft een oud twingo'tje aan en maakt het verschil over naar Cordaid Memisa of een soortgelijk goed doel?



Ik snap je punt hoor, het is ook verschrikkelijk. Maar ik krijg jeuk van je manier van doen.
quote:handigmetgeld schreef op 22 september 2016 @ 09:49:

[...]





Eens met elle.



Wat ik eraan doe:

- Stemmen op een partij die zich wel druk maakt om de rest van de wereld in plaats van alleen om ons eigen belang.

- Meedenken over zulke onderwerpen, meepraten, mijn mening laten horen.

- Helpen bij de lokale voedselbank

- Helpen bij hulp aan illegalen

- Financieel bijdragen aan een aantal groepen die zich inzetten voor mensen die het veel slechter hebben dan ik.



Maar daar gaat het helemaal niet om. Het is vooral een mentaliteitsverandering. Vergelijk het met 'gezonder willen eten', wat dat ook maar mag zijn. In de jaren '90 was je een rare geitenwollensok als je dat deed, nu maakt het hele land zich druk om fabriekseten, heeft de supermarkt 2 gangen met biologisch eten, en moet je je bijna verantwoorden als je een dropje eet.



Ik hoop dat we ooit op dezelfde manier gaan kijken naar de ellende in deze wereld: ook al is het grotendeels iets dat 'door de massa' gedaan wordt, en waar je niet direct invloed op hebt, als we allemaal veranderen verandert de wereld ook.Mooie post. Wat fijn dat je ook werkelijk actie onderneemt dmv bovenstaande.
Alle reacties Link kopieren
Maar wat is je punt nu? Dat je de vluchteling minder moet helpen vanwege de religie die hij zij meebrengt? De hongerende mens heeft eerder hulp nodig dan de vluchtende?

Er is genoeg op de wereld voor iedereen. Echt waar. Maar we delen het niet, gunnen het elkaar niet. Waarom? Gewoon. Zo is de mens.

Maar wat ik mij afvraag. Ik kan me de inzamelingsactie van vroeger nog herinneren (we are the world o.a.) Waar gaat al dat geld al jaren heen? Met alles wat is ingezameld de afgelopen pakweg 30 jaar kun je een nieuwe wereld bouwen. Anno 2016 is er nog steeds honger. Iets klopt er niet.
Alle reacties Link kopieren
En als ik Mark Rutte in mijn vingers krijg, nou....maar goed, die rijd ook in zijn auto..met bloeb bloeb nieuwe software...en die lult waarschijnlijk nog meer dan mij, maar wat dat aangaat, mijn lieve hemel...

Waar in vredesnaam haalt die man al die bijvoeglijke naamwoorden vandaan?

.

Want als ik zeg , een mooi Europa....een gezond Europa.....dan weet nog geen mens, wat die vent bedoeld.

Kijk!...en dat is nog eens regeren!!....

Zoveel bijvoeglijke naamwoorden benoemen..dat je niet weet, of je die vent bij zijn aktetas hebt..

Of bij zijn reet.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Je moet je auto ook inruilen voor hij een softwareupdate nodig heeft
Misschien dan het geld dat je uitgeeft aan nieuwe software, ook aan een goed doel schenken dat helpt in arme landen?



De wereld verbeteren begint altijd bij jezelf, zei mijn moeder altijd. Als iedereen een steentje bijdraagt, kan er iets veranderen. Dat kan met geld doneren, collecteren, adopteren (bijv. via Plan) of een periode naar een dergelijk gebied gaan om te helpen. Ieder naar eigen kunnen. Zet je boosheid en verdriet om in iets concreets.
Boosheid op Mark Rutte vind ik zo zinloos: die man rijdt misschien een grote auto, maar heeft ook enorme verantwoordelijkheid waarmee de meesten onder ons niet eens willen ruilen. Hij regeert echt niet in zijn eentje; heeft ook met heel veel regel- en wetgeving rekening te houden. Alsof hij in zijn eentje alles maar doet... irreeel
Alle reacties Link kopieren
quote:Kokoro schreef op 22 september 2016 @ 09:55:

[...]





Dus jij verkoopt nu je software auto, schaft een oud twingo'tje aan en maakt het verschil over naar Cordaid Memisa of een soortgelijk goed doel?



Ik snap je punt hoor, het is ook verschrikkelijk. Maar ik krijg jeuk van je manier van doen.

Dat jij jeuk krijgt, dat mag..

Ik krijg jeuk van onze fucked up wereld.

Ik benoem het, wil het kwijt, omdat ik werkelijk huil van binnen....dat heeft niets met jeuk te maken.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Je kunt er weinig aan doen, zo is de wereld altijd al geweest.

Maar er soms eens bij stil te staan dat je jezelf gelukkig mag prijzen dat je het zelf goed hebt doe ik regelmatig.

Want het is een kwestie van geluk dat je net op het goede plekje op deze aardbol geboren wordt.

Heb een zoontje van 2 jaar en als ik naar dat kleine ventje kijk besef ik me heel goed dat er zoveel kinderen van zijn leeftijd zijn die gewoon zonder liefde en eten op straat zwerven

Van die gedachte draait mijn maag gewoon om.

Als ik een paar miljoen euro win dan weet ik wat me te doen staat.

Ondertussen doneer ik per maand een bedrag aan de stichting mamma's en amnesty international.

Wel een druppel op de gloeiende plaat.
Mooi gezegd Agaphantus
quote:elle5460 schreef op 22 september 2016 @ 10:01:

[...]



Dat jij jeuk krijgt, dat mag..

Ik krijg jeuk van onze fucked up wereld.

Ik benoem het, wil het kwijt, omdat ik werkelijk huil van binnen....dat heeft niets met jeuk te maken.Oh, nee dan begrijp ik het. Je wil enkel wat in de rondte schreeuwen. Dat lukt.
Alle reacties Link kopieren
Zo wil ik wel een kindje uit Syrië bv, die zonder ouders moet leven...maar nee, dan moet ik zo,n malle molen door!...godsklere zeg!...dat kindje zou het beter hebben bij mij, dan de rotzooi die je nu ziet, bij al die asielzoekers gezeik.

Ik zou hem of haar alles kunnen geven en schenken..maar nee, dat kan dan zomaar niet.

Ik heb liefde ten over.

.

Ook dat raakt me, wil ik een steentje bijdragen, maar nee....dat...kan...dan...niet.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Wat heeft dit met relaties te maken?



afijn. Ja de wereld is kut. En als je er van baalt moet je er wat aan gaan doen. Huilen heeft geen zin. Niemand heeft wat aan jouw tranen, die zijn te zout.



Succes.
quote:elle5460 schreef op 22 september 2016 @ 10:05:

Zo wil ik wel een kindje uit Syrië bv, die zonder ouders moet leven...maar nee, dan moet ik zo,n malle molen door!...godsklere zeg!...dat kindje zou het beter hebben bij mij, dan de rotzooi die je nu ziet, bij al die asielzoekers gezeik.

Ik zou hem of haar alles kunnen geven en schenken..maar nee, dat kan dan zomaar niet.

Ik heb liefde ten over.

.

Ook dat raakt me, wil ik een steentje bijdragen, maar nee....dat...kan...dan...niet.Dat kan wel. Jij vind de malle molen (die er is met prima redenen) een te groot offer. Daar ben je zelf bij hoor. Handigmetgeld geeft al een paar concrete dingen aan die je kunt doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:elle5460 schreef op 22 september 2016 @ 10:05:

Zo wil ik wel een kindje uit Syrië bv, die zonder ouders moet leven...maar nee, dan moet ik zo,n malle molen door!...godsklere zeg!...dat kindje zou het beter hebben bij mij, dan de rotzooi die je nu ziet, bij al die asielzoekers gezeik.

Ik zou hem of haar alles kunnen geven en schenken..maar nee, dat kan dan zomaar niet.

Ik heb liefde ten over.

.

Ook dat raakt me, wil ik een steentje bijdragen, maar nee....dat...kan...dan...niet.



Dat het niet zomaar kan, dat is natuurlijk logisch. Je zou maar een of andere gek zijn die andere bedoelingen heeft.

Maar je steentje bijdragen kan altijd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven