Wat vinden jullie van Sinterklaas? Racistisch of niet? Dl 2

17-10-2014 18:37 1338 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het oude topic is vol dus hierbij een nieuwe.



Linkje naar deel 1: Wat vinden jullie van Sinterklaas? Racistisch of niet?
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
quote:kadanz schreef op 17 november 2014 @ 11:47:

[...]



Degenen die hogerop komen doen dat door zich zoveel mogelijk te conformeren en conflicten uit de weg te gaan. Niet omdat ze dat zo graag willen, maar omdat ze anders uitgekotst worden, ook al hebben ze nog zo veel gelijk. Zelfs een Humberto Tan bijt op z'n tong als hij op live TV wordt geschoffeerd. Je ziet de pijn en het verdriet en de teleurstelling er van afdruipen.

https://m.youtube.com/watch?v=Oj8d1lCnf48Dit stukje van Humberto en Jack is niet volledig. Er speelde meer mee die avond en dat hebben beide de dag erna uitgelegd. Humberto kon er om lachen. Hij zelf vond het geen probleem, dan moeten wij er ook geen probleem van maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:lizard schreef op 17 november 2014 @ 13:10:

[...]





Dit stukje van Humberto en Jack is niet volledig. Er speelde meer mee die avond en dat hebben beide de dag erna uitgelegd. Humberto kon er om lachen. Hij zelf vond het geen probleem, dan moeten wij er ook geen probleem van maken.Precies!!
Alle reacties Link kopieren
http://www.rtlnieuws.nl/c ... int-bd-pikt-het-niet-meer



Goeie colum !!
Ik lees mee en leer. Mooie Posts kwamen er voorbij.



Over niet hogerop kunnen komen: ik denk dat het nog steeds een witte mannen club is. Op mijn huidige werkplek lopen precies 2 blanke mannen rond (vs 10 alle tinten) ene teamleider, ander prototype alfamannetje dus ook erg dominant. Ik weet niet wat dat is.
....



Zelf weg gehaald, want ik heb last gehad van stalkers.

Stoppen met reageren, want er is niets mee te beginnen.

Het MOET en zal gebeuren.

Samen leven is delen. Discussie maakt alles kapot.

Zwarte Piet aangepast. Dan komt er weer wat anders.
Alle reacties Link kopieren
quote:kadanz schreef op 17 november 2014 @ 11:47:

[...]



Degenen die hogerop komen doen dat door zich zoveel mogelijk te conformeren en conflicten uit de weg te gaan. Niet omdat ze dat zo graag willen, maar omdat ze anders uitgekotst worden, ook al hebben ze nog zo veel gelijk. Zelfs een Humberto Tan bijt op z'n tong als hij op live TV wordt geschoffeerd. Je ziet de pijn en het verdriet en de teleurstelling er van afdruipen.

https://m.youtube.com/watch?v=Oj8d1lCnf48

Zwart, geel, rood, blauw, wit, vrouw en man; iedereen moet zich conformeren om aan de top te komen. Daar hebben we allemaal last van. En in elke bedrijfstak worden weer andere normen, waarden en eisen gesteld.



En in zakelijk of beroepsmatig opzicht hoeven gekleurden zich helemaal niet anders op te stellen dan blanken. Zij mogen echt wel hun eigen mening hebben over een zakelijke beslissing. Kom nou op zeg; als een projectteam bestaande uit 4 personen, drie blank en één gekleurde een beslissing moeten nemen over een te gebruiken ontwerp denk jij dan echt dat de stem van de gekleurde niet meetelt of dat deze persoon OMDAT hij gekleurd is dan maar in de keuze van de blanken meegaat? Dan vind ik dat jij de gekleurden niet serieus neemt.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
quote:haakje schreef op 17 november 2014 @ 13:19:

Ik lees mee en leer. Mooie Posts kwamen er voorbij.



Over niet hogerop kunnen komen: ik denk dat het nog steeds een witte mannen club is. Op mijn huidige werkplek lopen precies 2 blanke mannen rond (vs 10 alle tinten) ene teamleider, ander prototype alfamannetje dus ook erg dominant. Ik weet niet wat dat is.



Ach, schei uit! Je hebt van die types die overal hun plasje over menen te moeten doen. Maar dat type man komt in alle kleuren voor is mijn ervaring. Ik haal ze er meteen tussenuit en het is bijzonder lastig zaken doen met zulke mannen als vrouw, maar ook als ondergeschikte kan je er weinig mee.



Voorbeeldje van een groot bedrijf waar ik zaken mee doe, daar kreeg men een nieuwe directeur en die wilde het hele kantoor naar de randstad verkassen omdat het daar allemaal 'gebeurd'. Terwijl men net het kantoor naar een toplocatie in Brabant had verhuist die uitstekend te bereiken is naast het station, met voldoende parkeergelegenheid en stuk goedkoper en groter dan wat je voor hetzelfde geld in Amsterdam of Den Haag kan krijgen. Uiteraard heeft het hoofdkantoor daar een stokje voor gestoken, maar dit zijn van die typische plasjes. Sommige mannen zijn net reuen, lijkt het wel.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Waar maken anti-piet mensen zich druk om zeg.

Zwarte Piet is van vroeger.Een kinderfeest.Laat dat gewoon zo blijven.



Laten we ons liever druk maken om het heden.

De jihad die in opkomst is. Je kinderen,broers,zussen,vader.moeder.oma

vrienden en bekenden die al vliegend op weg naar een heerlijke vakantie nooit meer terugkwamen.Ongeneeslijke ziekten en ga zo maar door.



Maar nee een gezellig en leuk kinderfeest verzieken BAH

Ga zo door en ik denk dat we bij de volgende verkiezingen een overgrote winnaar krijgen.....
Verdeeldheid was ik nog vergeten bij "Alles zullen we samen delen...."

Het gevolg van te veel discussie.





Suikerfeest en MARSepein......



EDIT: Correctie suikerGOED moet het natuurlijk zijn. Hier wordt niet goed gelezen. Daar komt ook veel verwarring uit voort....
Alle reacties Link kopieren
En uiteraard is dit niet alleen zo in het bedrijfsleven of in zakelijk opzicht, ook in de gewone wereld ben ik van mening dat gekleurden echt wel hun zegje mogen doen hun invloed doen gelden.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Door het gehele land komt Sinterklaas nu met zijn Zwarte Pieten aan hopelijk hebben die anti-piet demonstranten wel het fatsoen om alle kinderen met blijde lach HUN feest te laten vieren.Ik was echt zooo kwaad toen ik een demonstrant Sinterklaas bestaat niet en Zwarte Pieten zijn racistisch hoorde zeggen tegen kinderen.Ik kon me inhouden maar
In het bedrijfsleven heb je wel humor, relativeringsvermogen nodig.

Je kan er ook niet zomaar alles zeggen. Daar kan je keihard op afgerekend worden.

Je moet wel in het algemeen belang blijven doen en handelen of voor je werkgever als team.
quote:louise1 schreef op 17 november 2014 @ 13:41:

[...]



Zwart, geel, rood, blauw, wit, vrouw en man; iedereen moet zich conformeren om aan de top te komen. Daar hebben we allemaal last van. En in elke bedrijfstak worden weer andere normen, waarden en eisen gesteld.



En in zakelijk of beroepsmatig opzicht hoeven gekleurden zich helemaal niet anders op te stellen dan blanken. Zij mogen echt wel hun eigen mening hebben over een zakelijke beslissing. Kom nou op zeg; als een projectteam bestaande uit 4 personen, drie blank en één gekleurde een beslissing moeten nemen over een te gebruiken ontwerp denk jij dan echt dat de stem van de gekleurde niet meetelt of dat deze persoon OMDAT hij gekleurd is dan maar in de keuze van de blanken meegaat? Dan vind ik dat jij de gekleurden niet serieus neemt.

De gekleurde moet dubbel zo hard oppassen, dubbel zo hard op z'n woorden letten. Voor hij het weet moet hij weer terug naar waar hij vandaan komt. Gekleurde mensen zijn niet gek. Ze weten hoe ze zich aan moeten passen om binnen de kaders te blijven. Ze weten wanneer ze moeten zwijgen op feestjes wanneer er, nota bene in hun aanwezigheid, ongenuanceerd gesproken wordt over al die buitenlanders, die negers, die kut-Marrokanen. Ze weten dat ze gezien worden als die ene goede hardwerkende zwarte, die lieve Turkse buurman, die aardige Marrokaanse jongen, die lieve schoonzoon. Geloof me, gekleurde mensen weten precies in wat voor maatschappij ze leven en waar ze staan.



En natuurlijk worden vrouwen ook gediscrimineerd. Maar je zal maar een gekleurde vrouw zijn...



Dit is misschien een beetje zwartgallig, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Het js niet zo simpel als jij het doet voorkomen, dat de gekleurde Nederlander fluitend door het leven gaat en overal zomaar geaccepteerd wordt.
quote:Pumps_italiaans schreef op 17 november 2014 @ 13:44:

Verdeeldheid was ik nog vergeten bij "Alles zullen we samen delen...."

Het gevolg van te veel discussie.





Suikerfeest en MARSepein......



EDIT: Correctie suikerGOED moet het natuurlijk zijn. Hier wordt niet goed gelezen. Daar komt ook veel verwarring uit voort....Zijn beiden bagger zoet in elk geval.
quote:lizard schreef op 17 november 2014 @ 13:10:

[...]





Dit stukje van Humberto en Jack is niet volledig. Er speelde meer mee die avond en dat hebben beide de dag erna uitgelegd. Humberto kon er om lachen. Hij zelf vond het geen probleem, dan moeten wij er ook geen probleem van maken.

Sure, en daarom is het geaccepteerd om publiekelijk te zeggen dat iemand niet alleen zwart is maar ook dom? Zodat half Nederland vervolgens denkt dat dat de manier is om grappig om te gaan met zwarte mensen?



'hij vond dat zelf geen probleem'. Dit is nou precies wat ik bedoel: Humberto weet wanneer hij maar beter zijn mond kan houden.
http://www.telegraaf.nl/b ... _jong_Zwart_Pietje__.html Schofterige en zeer laffe manier om je ongenoegen te uiten. Zie dit artikel maar weer. Dus hou op door de stellen dat de gekleurde medelanders het hier zo moeilijk hebben. De enigen die het echt moeilijk gaan krijgen zijn de blanke Nederlanders. Let maar op, het gaat nog veel erger worden. Alles moeten we afgeven aan tradities etc. en dat alleen maar om de donkere mensen te pleasen. Wat een lieverdjes toch die anti-pieten. Ze maken veel meer kapot dan dat ze opbouwen met hun achterlijke gedrag.
Alle reacties Link kopieren
quote:kadanz schreef op 17 november 2014 @ 14:27:

[...]



Sure, en daarom is het geaccepteerd om publiekelijk te zeggen dat iemand niet alleen zwart is maar ook dom? Zodat half Nederland vervolgens denkt dat dat de manier is om grappig om te gaan met zwarte mensen?



'hij vond dat zelf geen probleem'. Dit is nou precies wat ik bedoel: Humberto weet wanneer hij maar beter zijn mond kan houden.

Ja,hij heeft het in zijn show ook weleens over een dom blondje gehad.(weet niet meer over/tegen wie hij het toen had)

Geen racisme maar discriminatie toch?
Het gaat niet om zwarte Piet. Het gaat ook niet om gekleurd.



Het gaat om MULTI-CULTUREEL.

De Nederlanders willen ook hun eigen cultuur bewaren.

Het gaat ook niet alleen om Nederland, maar om Europa.

Straks moet Nederland aan de zee terug gegeven worden.....
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 17-11-2014 15:10
Reden: Grapje.... maar met een kern van waarheid, maar dan moet je nadenken. VECHTEN om de eer .... Nee, dat werkt niet.
% gewijzigd
quote:kadanz schreef op 17 november 2014 @ 14:21:

[...]



De gekleurde moet dubbel zo hard oppassen, dubbel zo hard op z'n woorden letten. Voor hij het weet moet hij weer terug naar waar hij vandaan komt. Gekleurde mensen zijn niet gek. Ze weten hoe ze zich aan moeten passen om binnen de kaders te blijven. Ze weten wanneer ze moeten zwijgen op feestjes wanneer er, nota bene in hun aanwezigheid, ongenuanceerd gesproken wordt over al die buitenlanders, die negers, die kut-Marrokanen. Ze weten dat ze gezien worden als die ene goede hardwerkende zwarte, die lieve Turkse buurman, die aardige Marrokaanse jongen, die lieve schoonzoon. Geloof me, gekleurde mensen weten precies in wat voor maatschappij ze leven en waar ze staan.



En natuurlijk worden vrouwen ook gediscrimineerd. Maar je zal maar een gekleurde vrouw zijn...



Dit is misschien een beetje zwartgallig, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Het js niet zo simpel als jij het doet voorkomen, dat de gekleurde Nederlander fluitend door het leven gaat en overal zomaar geaccepteerd wordt.Ik ontken zeker niet dat dit gebeurt hoor, want botte boeren heb je overal. Maar is het echt zo dat gekleurde mensen hun mond niet zouden durven opentrekken? Dat betwijfel ik, als ik zo in mijn eigen omgeving kijk. Is het niet meer zo van, iets zeggen heeft toch geen zin? Dan vergelijk ik het toch maar weer met vrouwen: Hoe vaak hoor je geen ongenuanceerde uitspraken in de trant van (bijvoorbeeld) "dat komt omdat 'ze' allemaal zo nodig moeten werken en hun kind de deur uit doen"? En hoe vaak vind je het dan zelf te vermoeiend om daar überhaupt op in te gaan? Dat heeft niets te maken met binnen kaders willen blijven, maar alles met de wetenschap dat je domme meningen toch niet kunt veranderen.
De discussie is gericht op winnen.

Winnen is vechten.

Oorlog maakt kapot.
Alle reacties Link kopieren
quote:kadanz schreef op 17 november 2014 @ 14:21:

[...]



De gekleurde moet dubbel zo hard oppassen, dubbel zo hard op z'n woorden letten. Voor hij het weet moet hij weer terug naar waar hij vandaan komt. Gekleurde mensen zijn niet gek. Ze weten hoe ze zich aan moeten passen om binnen de kaders te blijven. Ze weten wanneer ze moeten zwijgen op feestjes wanneer er, nota bene in hun aanwezigheid, ongenuanceerd gesproken wordt over al die buitenlanders, die negers, die kut-Marrokanen. Ze weten dat ze gezien worden als die ene goede hardwerkende zwarte, die lieve Turkse buurman, die aardige Marrokaanse jongen, die lieve schoonzoon. Geloof me, gekleurde mensen weten precies in wat voor maatschappij ze leven en waar ze staan.



En natuurlijk worden vrouwen ook gediscrimineerd. Maar je zal maar een gekleurde vrouw zijn...



Dit is misschien een beetje zwartgallig, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Het js niet zo simpel als jij het doet voorkomen, dat de gekleurde Nederlander fluitend door het leven gaat en overal zomaar geaccepteerd wordt.Hoe kóm je erbij? En wie denk jij dat je bent om voor alle donkere Nederlanders te praten?? Echt, je hebt waanideeën en jouw overtuiging dat alle gekleurde Nederlanders slachtoffers zijn en stelselmatig gediscrimineerd worden is niet alleen banaal, maar ook nog eens vreselijk arrogant. Ik ken genoeg Nederlanders met een kleurtje die prima zelf in staat zijn om voor zichzelf op te komen, daar hebben ze jou echt niet bij nodig.
quote:meivogel schreef op 17 november 2014 @ 15:09:

[...]





Ik ontken zeker niet dat dit gebeurt hoor, want botte boeren heb je overal. Maar is het echt zo dat gekleurde mensen hun mond niet zouden durven opentrekken? Dat betwijfel ik, als ik zo in mijn eigen omgeving kijk. Is het niet meer zo van, iets zeggen heeft toch geen zin? Dan vergelijk ik het toch maar weer met vrouwen: Hoe vaak hoor je geen ongenuanceerde uitspraken in de trant van (bijvoorbeeld) "dat komt omdat 'ze' allemaal zo nodig moeten werken en hun kind de deur uit doen"? En hoe vaak vind je het dan zelf te vermoeiend om daar überhaupt op in te gaan? Dat heeft niets te maken met binnen kaders willen blijven, maar alles met de wetenschap dat je domme meningen toch niet kunt veranderen.

De vergelijking met vrouwen gaat maar deels op denk ik, vandaar mijn gekscherende 'je zal maar vrouw én gekleurd zijn' opmerking.



Ik beaam dat vrouwen ook te maken krijgen met vervelende opmerkingen. Het kan bijvoorbeeld zijn dat een vrouw zich niet geaccepteerd voelt op haar werk en zich dubbel zo hard moet bewijzen als vrouw zijnde. Echter, Ik denk toch dat we heel in het algemeen kunnen stellen dat de oerhollandse Nederlandse vrouw gewoon geaccepteerd is in Nederland.



Een allochtoon, of gekleurde, of hoe je het ook wil noemen die moet zich ook nog eens bewijzen in de samenleving, een samenleving waar hij of zij net zo veel deel uit van maakt als ieder ander, maar ook een samenleving die hem AKTIEF bestempelt als anders, probleemgeval, onaangepast, uitkeringstrekker. Ja, als de mensen om hem heen hem eenmaal kennen dan is hij een toffe peer. Maar over zijn 'soortgenoten' oordeelt men nog steeds even hard: uitschot. Dat is, met alle respect, een stapje erger dan 'dom blondje'.



Laten we niet doen alsof dat niet zo is. En Het zijn echt niet alleen de botteriken..
quote:meivogel schreef op 17 november 2014 @ 15:09:

[...]





Ik ontken zeker niet dat dit gebeurt hoor, want botte boeren heb je overal. Maar is het echt zo dat gekleurde mensen hun mond niet zouden durven opentrekken? Dat betwijfel ik, als ik zo in mijn eigen omgeving kijk. Is het niet meer zo van, iets zeggen heeft toch geen zin? Dan vergelijk ik het toch maar weer met vrouwen: Hoe vaak hoor je geen ongenuanceerde uitspraken in de trant van (bijvoorbeeld) "dat komt omdat 'ze' allemaal zo nodig moeten werken en hun kind de deur uit doen"? En hoe vaak vind je het dan zelf te vermoeiend om daar überhaupt op in te gaan? Dat heeft niets te maken met binnen kaders willen blijven, maar alles met de wetenschap dat je domme meningen toch niet kunt veranderen.



Dat is toch juist een reden om ertegenin te blijven gaan?

Ik neem aan dat je niet bedoelt dat we racisme/seksime/discriminatie maar gewoon moeten accepteren omdat de botte conservatieve horken om ons heen toch geen zin hebben om te veranderen?



Dat pietendebat is al dertig jaar aan de gang, en het begint er nu eindelijk op te lijken dat er schot in komt. Welliswaar met een hoop gezucht en gesteun, maar de eerste rasneutrale pieten zijn gesignaleerd, en er zullen er meer volgen.



De pietendiscussie heeft voor mij vooral duidelijk gemaakt hoeveel verborgen racisme er nog is. Zoals zovelen heb ik ook de omslag gemaakt van zwarte-piet-is-onschuldig naar zwarte-piet-is-wel-degelijk-racistisch.

Ik vermoed dat de extreme pro-pieten veel meer bijdragen aan de uiteindelijke afschaffing van zwarte piet dan de anti-pieten. Ze tonen een heel stuk overtuigender aan dat racisme wel degelijk veel breder verspreid is dan veel mensen aannamen, en dat er echt een verandering nodig is.
quote:nessemeisje schreef op 17 november 2014 @ 15:25:

[...]



Hoe kóm je erbij? En wie denk jij dat je bent om voor alle donkere Nederlanders te praten?? Echt, je hebt waanideeën en jouw overtuiging dat alle gekleurde Nederlanders slachtoffers zijn en stelselmatig gediscrimineerd worden is niet alleen banaal, maar ook nog eens vreselijk arrogant. Ik ken genoeg Nederlanders met een kleurtje die prima zelf in staat zijn om voor zichzelf op te komen, daar hebben ze jou echt niet bij nodig.

En jou ook niet.



Arrogant, omdat ik schrijf hoe veel, heel veel mensen het ervaren? Hmmm...

Maar je hebt gelijk, die gekleurde mensen hebben mij niet nodig om dit uit te leggen, die vinden wel hun weg. Jij wellicht des te meer.



Jammer van dat aanvallende toontje.
quote:Crique schreef op 17 november 2014 @ 15:29:

[...]



Ik vermoed dat de extreme pro-pieten veel meer bijdragen aan de uiteindelijke afschaffing van zwarte piet dan de anti-pieten. Ze tonen een heel stuk overtuigender aan dat racisme wel degelijk veel breder verspreid is dan veel mensen aannamen, en dat er echt een verandering nodig is.Absoluut mee eens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven