Wat zijn de mensen zat in politiek Nederland?

21-11-2016 17:11 301 berichten
De mensen zijn het zat, daarom stemmen ze anders dan de gevestigde orde denkt/hoopt. Maar wat zijn de mensen dan precies zat? Daarop heb ik nog geen helder antwoord gevonden.



T.O. Trapt af.



Ik heb genoeg van de zorgpremie en het eigen risico en dan met name voor studerende en naar schoolgaande kinderen boven de achttien. Ik stem zoonderhand werkelijk blind op een partij die daaraan wat doet. De zorgtoeslag is amper genoeg om de basisverzekering te dekken en in dit geval een overbodige geldrondpompmachine, want geen eigen inkomen.



Krijgen de kinderen boven de achttien iets medische zorg behoeft, wat is dan de bedoeling? Dat ze hun studielening gebruiken om het eigen risico op te hoesten? Moeten pa en ma dokken? Hoe stelt zo'n minister zich dat voor?
quote:Pientjexxxx schreef op 08 december 2016 @ 18:59:

[...]v





Dan hoop ik maar voor je dat je nooit in een verpleeghuis terecht komt......Want? Mijn vader zat in een verpleeghuis.... Niks mis mee
Alle reacties Link kopieren
ik zie een rel ontstaan
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
quote:viavia2013 schreef op 08 december 2016 @ 19:00:

[...]



Want? Mijn vader zat in een verpleeghuis.... Niks mis meeDan had hij mazzel of jij had oogkleppen op.
Alle reacties Link kopieren
quote:viavia2013 schreef op 08 december 2016 @ 18:58:

[...]



Dat klopt, maar er zijn in Nederland genoeg voorzieningen voor mensen die niet alles perfect voor elkaar hebben.Je weet niet waar je het over hebt, waarschijnlijk omdat jij het zelf helemaal prima voor elkaar hebt.
quote:viavia2013 schreef op 08 december 2016 @ 18:58:

[...]



Dat klopt, maar er zijn in Nederland genoeg voorzieningen voor mensen die niet alles perfect voor elkaar hebben.Was het maar waar. Genoeg verpleeghuizen waar ouderen behoorlijk wegkwijnen door alle bezuinigingen. Daarom ben ik het dan wel weer eens met afschaffing kinderbijslag en dat geld naar de zorg.
Alle reacties Link kopieren
Nogal een vooringenomen titel.



Probleem is dat Nederlanders te weinig over de eigen schutting kijken en zich niet realiseren hoe goed het in Nederland allemaal is geregeld wat betreft alles eigenlijk wel. Kijk maar eens naar het buitenland, en dan ook naar het buitenland dichtbij huis zoals België, Frankrijk of Duitsland. Er is hier een werkende verzorgingsstaat met toeslagen etc. waardoor je heel veel minder daklozen in de grote steden op straat ziet dan in andere EU-landen, daklozenopvang in veel grotere steden, betaalbare gezondheidszorg van hoog niveau, men gaat nog steeds massaal met vakantie (nee niet iedereen nee), geen absolute no go areas en 'gated communities' tegen criminaliteit, relatief schoon, welvarend, een werkend pensioenstelsel voor werknemers, goed onderwijs dat voor iedereen toegankelijk is en dat vele speciale voorzieningen heeft, staatsschuld is te overzien met bijbehorende voordelen etc. etc..



Is het hier een paradijs dan? Nee! Kan het beter? Ja natuurlijk! Zijn de mensen het zat? Mwah, dit wordt 'de mensen' vooral aangepraat door enkele politieke partijen, reaguurders op dit soort topics, Telegraaf, AD, Geenstijl etc.. Als je deze personen, partijen en sites mag geloven, leven we al in een bananenrepubliek en kan het niet erger dan het nu is.
quote:Pientjexxxx schreef op 08 december 2016 @ 19:05:

[...]





Dan had hij mazzel of jij had oogkleppen op.Wederom, kwestie van kiezen!
quote:Gisselle schreef op 08 december 2016 @ 19:28:

[...]



Je weet niet waar je het over hebt, waarschijnlijk omdat jij het zelf helemaal prima voor elkaar hebt.Daar werk ik hard voor ja, dus?
quote:Boogschutter10 schreef op 09 december 2016 @ 00:40:

Nogal een vooringenomen titel.



Probleem is dat Nederlanders te weinig over de eigen schutting kijken en zich niet realiseren hoe goed het in Nederland allemaal is geregeld wat betreft alles eigenlijk wel. Kijk maar eens naar het buitenland, en dan ook naar het buitenland dichtbij huis zoals België, Frankrijk of Duitsland. Er is hier een werkende verzorgingsstaat met toeslagen etc. waardoor je heel veel minder daklozen in de grote steden op straat ziet dan in andere EU-landen, daklozenopvang in veel grotere steden, betaalbare gezondheidszorg van hoog niveau, men gaat nog steeds massaal met vakantie (nee niet iedereen nee), geen absolute no go areas en 'gated communities' tegen criminaliteit, relatief schoon, welvarend, een werkend pensioenstelsel voor werknemers, goed onderwijs dat voor iedereen toegankelijk is en dat vele speciale voorzieningen heeft, staatsschuld is te overzien met bijbehorende voordelen etc. etc..



Is het hier een paradijs dan? Nee! Kan het beter? Ja natuurlijk! Zijn de mensen het zat? Mwah, dit wordt 'de mensen' vooral aangepraat door enkele politieke partijen, reaguurders op dit soort topics, Telegraaf, AD, Geenstijl etc.. Als je deze personen, partijen en sites mag geloven, leven we al in een bananenrepubliek en kan het niet erger dan het nu is.Amen
Waar ik totaal niet zat van ben in de politiek is de kamervoorzitster Mevrouw Arib. Ze doet het goed en vooral in combinatie met de heer Ozturk



http://www.videojunx.nl/p ... rk-en-khadija-arib/#close



en door naar de volgende....
Wat ik zat ben is het opstoken van mensen, net zo lang tot ze denken dat Nederland geen walhalla is om te wonen.

Dat gezeik van Wilders en consorten. Net zo lang negatieve dingen benoemen, tot mensen er nog in gaan geloven ook.

Ik ben absoluut geen VVD fan, maar heb wel respect voor de afgelopen regeerperiode.

Ze hebben wel het lef gehad een aantal dingen aan te pakken die al erg lang bleven liggen, zoals bijvoorbeeld de hypotheekrente aftrek, en de zorg naar gemeentes. Is dit allemaal goed uitgepakt? Nee, nog niet, elke verandering is wennen, maar ze hebben wel de ballen gehad om dingen te gáán veranderen. Die mogelijk impopulair zijn.



Dus wat ik vooral zat ben, is het gezeik. Ik hoop ook dat de PVV marginaliseert na deze stemronde, en dat mensen weer eens beseffen hoe goed ze het hebben.

En ja, dan bedoel ik óók de chronisch zieken met geldtekort. In welk land zou je het beter hebben? Hooguit Scandinavië.
quote:Fenarah schreef op 20 januari 2017 @ 10:29:



Ik ben absoluut geen VVD fan, maar heb wel respect voor de afgelopen regeerperiode.

Ze hebben wel het lef gehad een aantal dingen aan te pakken die al erg lang bleven liggen, zoals bijvoorbeeld de hypotheekrente aftrek, en de zorg naar gemeentes. Is dit allemaal goed uitgepakt? Nee, nog niet, elke verandering is wennen, maar ze hebben wel de ballen gehad om dingen te gáán veranderen. Die mogelijk impopulair zijn.Ik vind dat de VVD het ook goed heeft gedaan in de crisestijd maar de hypotheekrente aftrek moest van de EU aangepakt worden,ik denk niet dat de VVD zelf deze maatregel genomen had.
Wat ben ik zat, nou dit:



De onvrede die veel mensen voelen over de maatschappij wordt door verschillende politieke partijen toegeschreven aan immigranten en moslims. Mensen hebben het gevoel door deze mensen bedrogen en opgelicht te worden en dat het allemaal gelukszoekers zijn die uit zijn op ons geld en sociale systeem. Naar mijn idee zijn dit vaak mensen met weinig geld die wat anders zijn, maar is deze groep niet de oorzaak van de grootste uitbuiting van onze systemen. Waarom richten we onze pijlen niet op degenen die ons echt uitbuiten en oplichten: de banken, de regeringen en de grote bedrijven.



Onze economie is een systeem dat ontworpen is om ons als mensen te dienen, Maar ergens is dit mis gegaan en is het systeem belangrijker geworden dan jij en ik. Toen de banken, met hun gevaarlijke hebzucht en het lenen en vergokken van ons geld, de financiële crisis veroorzaakten werden de banken gered met ons geld. Dat vervolgens veel gezinnen in financiële problemen kwamen en er veel mensen ontslagen werden……helaas, voor die mensen was er geen reddingsplan. Waarom houden we een financieel systeem in stand wat het belang van de gewone burger niet dient? Als gevolg van de financiële crash zijn miljarden afgeschreven en zijn er miljarden uitgeleend om de banken te redden. Met dit geld hadden we veel mooie dingen kunnen doen voor onze maatschappij.



De belangrijkste taak van zo ongeveer ieder bedrijf is het verdienen van geld, zo veel mogelijk. Het kapitalistische systeem waar wij nu in leven wordt in stand gehouden door de hebzucht van enkele mensen. De 85 rijkste mensen bezitten evenveel als 3.5 miljard (!) mensen samen. Deze rijke mensen/bedrijven zullen willen beschermen wat ze bezitten. Graag financieren ze de campagnes van onze politici, graag lobbyen ze voor hun zaken. Dit zorgt ervoor dat hun belangen voorrang krijgen boven de belangen van jij en ik. Op wie je ook stemt, ze vertegenwoordigen steeds meer de stem van de grote bedrijven en niet de wil van het volk. En na hun politie carrière kunnen politici fijn aan de slag binnen een van deze bedrijven (Camiel Urling KLM; Zalm ABN: etc). Bedrijven bedenken allerlei constructie om maar zo weinig mogelijk belasting te hoeven betalen (Nederland staat bekend als belastingparadijs). Belastingontwijking de wereldwijde standaard geworden bij bedrijven. Dat er hierdoor bezuinigd moet worden op belangrijke voorzieningen of dat jij en ik meer belasting moeten betalen zal de bedrijven een rotzorg zijn. Aandeelhouders, daar gaat het om. Het wordt tijd dat de overheid stopt met het bevoordelen van rijke bedrijven en aan het belang van zijn eigen burgers gaat denken.



Niet eerder is de geschiedenis van de mens is er zoveel ongelijkheid en ik vind het tijd voor verandering. Zal die verandering komen door de gevestigde politieke order? Ik verwacht het niet, zij zijn deel van het probleem en niet van de oplossing. We zullen het zelf moeten doen door de totstandkoming van een eerlijker alternatief. Om terug te komen op de onvrede die veel mensen voelen over immigranten en moslims, waarom richten we onze pijlen niet op de bedrijven, regeringen en banken die ons daadwerkelijk uitbuiten.



En dan de klimaat verandering en de gevaren die op ons af komen. We zullen de komende jaren radicaal moeten veranderen willen we nog een gezonde toekomst hebben. Zolang fossiele brandstof bedrijven zoveel invloed hebben zal de verandering naar schone energie tegengehouden worden omdat dat niet in hun belang is. Het is wel in ONS belang!! Waarom opent Nederland nieuwe kolencentrales, waarom is de uitstoot van broeikasgassen in Nederland vorig jaar met 5 procent toegenomen ten opzichte van een jaar eerder? Waarom staat het hele malieveld niet vol?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat de VVD niet zoveel lof verdient. De economische groei is vooral door het ECB en de wereldhandel. Door de lage rente loopt de huizenmarkt weer. Hierdoor wordt er meer gekocht (keukens en meubels etc.). Tevens zijn mensen minder met het onderwater staan van hun huis bezig en geven meer uit.



Alleen moet de rente wel lang laag gehouden worden, anders krijgt men problemen. Tevens is men druk met opkoopprogramma's, omdat de normale economische groei de schuldenlast niet glad kan strijken. Hier kan men ook niet snel mee stoppen. Klinkt erg wankel. Door de lage rente verdampen onze pensioenen en spaargeld.



Wat ze met de huurmarkt hebben gedaan is helemaal schofterig. Zogenaamde scheefhuurders eruit jagen om te gaan kopen en dan de huurhuizen te koop zetten. Dan nog een verhuurdersheffing verzinnen, die niet in de woonmarkt geinvesteerd wordt. Door die hoge heffing hebben ze nauwelijks huurhuizen bijgebouwd en jarenlang de oude voorraad verkocht.



Veel huurders vielen tussen wal en schip. Te veel verdienen voor sociale huur en te weinig voor de vrije sector. Niet iedereen kan kopen. Baan op de toch, geen vast contract of te oud.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben eigenlijk de democratie gewoon strontbeu. Mensen zijn te dom om te stemmen, klaar. Democratie werkt niet.



Alle tokkies van DENK, PVV, 50+, SP, PvdA. Wég.

De blinde debielen van SGP, GroenLinks, CU, CDA. Wég.



VVD, D66 en PvdD mogen blijven als ze iets beter hun best doen
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Wat ik zat ben:



- Dat ik in het buitenland regelmatig ons slechte beleid mag gaan uitleggen.

- De schofterige bezuinigingen in de zorg

- Gemeenten die tegen mensen zeggen " o, u heeft een psychose? Nou daar hebben we de daklozenopvang voor"

- Opportunisme en leugens

- Dat mensen wel oordelen, maar nog te lui/dom zijn om zich in te lezen of ihnformatie op te zoeken

- De algehele staat van de wereld vandaag. Zou binnen een dag kunnen veranderen, maar dan moieten wij ook veranderen. En dat willen we niet. Dus gaan we gezellig door met oorlog voeren.





Ik schaam me voor Nederland. Alles wat we ooit hadden is in de afgelopen tijd volledig verneukt. Ik hoop nooit meer terug te komen.
Alle reacties Link kopieren
quote:lothlorien schreef op 20 januari 2017 @ 13:25:

Wat ik zat ben:

Ik schaam me voor Nederland. Alles wat we ooit hadden is in de afgelopen tijd volledig verneukt. Ik hoop nooit meer terug te komen.



Eens.

Waar zit jij?

En is daar nog voldoende plek?
Alle reacties Link kopieren
quote:LaFolie schreef op 20 januari 2017 @ 13:20:

Ik ben eigenlijk de democratie gewoon strontbeu. Mensen zijn te dom om te stemmen, klaar. Democratie werkt niet.

Wat werkt dan wel denk je?

Als niet democratie, wat dan wel?
Ik schaam me ook voor Nederland.

Steeds meer en steeds erger.

Nog 8 jaar en wij kunnen ook weg!

Nederland gaat Zweden hard achterna....

Het verschrikkelijk linkse beleid heeft Europa de nek omgedraaid.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tilo schreef op 21 januari 2017 @ 10:36:

Ik schaam me ook voor Nederland.

Steeds meer en steeds erger.

Nog 8 jaar en wij kunnen ook weg!

Nederland gaat Zweden hard achterna....

Het verschrikkelijk linkse beleid heeft Europa de nek omgedraaid.Gaan jullie emigreren?
Alle reacties Link kopieren
quote:Tilo schreef op 21 januari 2017 @ 10:36:

Ik schaam me ook voor Nederland.

Steeds meer en steeds erger.

Nog 8 jaar en wij kunnen ook weg!

Nederland gaat Zweden hard achterna....

Het verschrikkelijk linkse beleid heeft Europa de nek omgedraaid.



Links beleid?

In welke landen zitten er dan linkse regeringen? Door de jaren heen zijn de meeste Europese landen geregeerd door christen-democraten, conservatieven, liberalen, en af en toe sociaal-democraten. Echt linkse partijen hebben zo goed als nooit geregeerd.



Je kunt het gemiddelde beleid in Europa alleen maar links vinden als je zelf extreem-rechts bent. Vanuit die optiek is de VVD immers links.
Alle reacties Link kopieren
Tja Patty,

Kinderen kosten nu eenmaal veel geld. Ik neem aan dat je daar al rekening mee hebt gehouden toen je besloot ze op de wereld te zetten, en ook dat je al vanaf hun geboorte tot heden een flinke spaarpot hiervoor hebt opgebouwd. Je kunt natuurlijk niet verwachten dat anderen die financiële zorg wel even dragen, toch?
Alle reacties Link kopieren
Ik begin me ook te schamen voor Nederland. We hebben het in feite enorm goed, als je vergelijkt met andere landen. Ik merk gewoon dat het respect voor anderen steeds meer en meer verdwijnt. Het respect voor bijv hulpverleners, hoe laag kan je gaan door die aan te vallen en beperken in hun handelen.

Ook vind ik het wel erg makkelijk om de vluchtelingen maar overal de schuld van te geven.

Ook dat eeuwige geklaag!

Wat ik zat ben, is dat het echt zoveel efficiënter kan op bepaalde gebieden en daar veel geld mee te winnen is. Bijv in de zorg, hoeveel lagen zijn daar wel niet? We zijn een kenniseconomie, ik snap gewoon echt niet waarom je dan wil bezuinigen op onderwijs.

Wat ik trouwens ook vind, bijv zaken wat met toeslagen en belastingen te maken heeft, ik kan me best voorstellen dat dat ingewikkeld is. Is daar geen systeem of manier voor om dat eenvoudiger te maken?

Ik heb echt geen idee wat te gaan stemmen, sowieso geen PVV of SP.
Alle reacties Link kopieren
quote:Boogschutter10 schreef op 09 december 2016 @ 00:40:

Nogal een vooringenomen titel.



Probleem is dat Nederlanders te weinig over de eigen schutting kijken en zich niet realiseren hoe goed het in Nederland allemaal is geregeld wat betreft alles eigenlijk wel. Kijk maar eens naar het buitenland, en dan ook naar het buitenland dichtbij huis zoals België, Frankrijk of Duitsland. Er is hier een werkende verzorgingsstaat met toeslagen etc. waardoor je heel veel minder daklozen in de grote steden op straat ziet dan in andere EU-landen, daklozenopvang in veel grotere steden, betaalbare gezondheidszorg van hoog niveau, men gaat nog steeds massaal met vakantie (nee niet iedereen nee), geen absolute no go areas en 'gated communities' tegen criminaliteit, relatief schoon, welvarend, een werkend pensioenstelsel voor werknemers, goed onderwijs dat voor iedereen toegankelijk is en dat vele speciale voorzieningen heeft, staatsschuld is te overzien met bijbehorende voordelen etc. etc..



Is het hier een paradijs dan? Nee! Kan het beter? Ja natuurlijk! Zijn de mensen het zat? Mwah, dit wordt 'de mensen' vooral aangepraat door enkele politieke partijen, reaguurders op dit soort topics, Telegraaf, AD, Geenstijl etc.. Als je deze personen, partijen en sites mag geloven, leven we al in een bananenrepubliek en kan het niet erger dan het nu is.Mijn man werkt in de daklozenopvang. In de afgelopen twintig jaar is het aantal opvangplaatsen teruggebracht van 160 naar 40 (en ja, in een grote stad). Dat terwijl er steeds meer mensen in de moeilijkheden komen dankzij het inkrimpen van allerlei sociale voorzieningen en de daklozenopvang inmiddels voor 50% een verkapte overstroom is voor het opvangen van illegale immigranten, waardoor de wérkelijke daklozen inmiddels vaak letterlijk aan de kant van de weg staan zonder opvang.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:Robinson schreef op 21 januari 2017 @ 17:10:

Wat ik trouwens ook vind, bijv zaken wat met toeslagen en belastingen te maken heeft, ik kan me best voorstellen dat dat ingewikkeld is. Is daar geen systeem of manier voor om dat eenvoudiger te maken?

Afschaffen van alle toeslagen en aftrekposten, en invoeren van een vlaktax met een belastingvrije voet (daardoor creeer je toch een soort progressief belastingsysteem). Het probleem is alleen dat er altijd wel een groep(je) zal zijn wat er op achteruit of op vooruit gaat t.o.v. het gemiddelde waardoor dat weer met allerlei knutsels gerepareerd moet worden. Maar als je wilt accepteren dat er een systeem komt wat voor bijvoorbeeld 85% van de bevolking hetzelfde of beter is dan nu dan lijkt het mij toch het overwegen waard.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven