Wat zijn de mensen zat in politiek Nederland?

21-11-2016 17:11 301 berichten
De mensen zijn het zat, daarom stemmen ze anders dan de gevestigde orde denkt/hoopt. Maar wat zijn de mensen dan precies zat? Daarop heb ik nog geen helder antwoord gevonden.



T.O. Trapt af.



Ik heb genoeg van de zorgpremie en het eigen risico en dan met name voor studerende en naar schoolgaande kinderen boven de achttien. Ik stem zoonderhand werkelijk blind op een partij die daaraan wat doet. De zorgtoeslag is amper genoeg om de basisverzekering te dekken en in dit geval een overbodige geldrondpompmachine, want geen eigen inkomen.



Krijgen de kinderen boven de achttien iets medische zorg behoeft, wat is dan de bedoeling? Dat ze hun studielening gebruiken om het eigen risico op te hoesten? Moeten pa en ma dokken? Hoe stelt zo'n minister zich dat voor?
Wat ik mis is een visie.



Ik hoor nu jaren het gezeik over moslims, aanpassen en de onderbuik die gehoord dient te worden. Nergens hoor ik over het investeren in goed onderwijs, de jongeren, over immigranten die wel succesvol zijn. Het aanpakken van racisme op de arbeidsmarkt of investeren in cultuur, muziek. Als ik lees dat de TU les heeft in de bioscoopzaal en het beu is dan word ik treurig.



Nu word ik doodgegooid door partijtjes die alleen pvv light zijn, terug in de tijd willen en allemaal met een toon alsof zij het allemaal beter weten en de keizer een idioot is. Hetzelfde wat ze eigenlijk de 'elite' verwijten.



Wilders predikt de revolutie als je zijn pakket leest dus dan is het helemaal niets. Behalve dat we terug naar de jaren 50 moeten en de buitenlanders eruit. De simpele zieltjes die denken dat hij net als Trump de Heiland is en alles reg zal komen, komen in hun portemonnee bedrogen uit en ze verliezen alleen maar.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het grootste probleem momenteel is dat de kiezer het idee heeft hoe dan ook geen grip meer op de zaken te hebben. Wat ze ook kiezen, het kabinet dat er daarna komt gaat gewoon de eigen weg. Vaak zonder rekening te houden met de mening die de kiezer door zijn stem heeft duidelijk gemaakt.



De paar momenten dat de kiezer door middel van een referendum tussentijds kon aangeven hoe hij over iets dacht, zijn ook de kop in gedrukt doordat de mening van de kiezer domweg terzijde is geschoven.



En het zal een fikse klus zijn voor de partijen om de dat vertrouwen terug te winnen, en de kiezer ook daadwerkelijk weer eens op de eerste plaats te gaan stellen en naar die stem te luisteren.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 21 januari 2017 @ 19:15:

Ik denk dat het grootste probleem momenteel is dat de kiezer het idee heeft hoe dan ook geen grip meer op de zaken te hebben. Wat ze ook kiezen, het kabinet dat er daarna komt gaat gewoon de eigen weg. Vaak zonder rekening te houden met de mening die de kiezer door zijn stem heeft duidelijk gemaakt. Tja, dan moet je vooral op een partij met een totaal onmogelijk partijprogramma stemmen. Dan word er vast wél uitgevoerd waar je op gestemd hebt
quote:Carabosse schreef op 21 november 2016 @ 17:14:

Politiek Nederland an sich. Behalve Thieme, maar die is ook anders...Sorry, vast spuit 11, maar Marianne/PvdD-fan all the way... ^^ high fiiiive.
quote:Habbekratz schreef op 20 januari 2017 @ 09:49:

Waar ik totaal niet zat van ben in de politiek is de kamervoorzitster Mevrouw Arib. Ze doet het goed en vooral in combinatie met de heer Ozturk



http://www.videojunx.nl/p ... rk-en-khadija-arib/#close



en door naar de volgende....Kan dat stuk steeds opnieuw bekijken, wat is het een kanjer, mevrouw Arib. Ze heeft gelijk ook!
quote:Pientjexxxx schreef op 25 november 2016 @ 19:59:

Ik ben het zat dat de politiek dit niet aanpakt:



http://www.rtlz.nl/financ ... el-heel-nadelig-uitpakken



Werken moet lonen. Een uitkering met alle toeslagen levert netto meer op dan een baan met een (bijna)modaal inkomen. Zo stimuleer je niemand om te gaan werken. In het nieuws werd er al gesproken over het probleem dat er steeds minder Polen naar Nederland komen en nu is men bang dat er straks niet genoeg arbeidskrachten zijn. Tja, het gros van de asielzoekers gaf al aan dat ze voor 200 euro meer dan wat ze nu krijgen niet aan de gang gaan. Die gaan het probleem dus ook niet oplossen. Net zomin als heel veel andere bijstandsgerechtigden. Blijkbaar vinden mensen het doodnormaal dat ze geld ontvangen zonder enige tegenprestatie.



En dit. Helemaal mee eens. In de bijstand zitten is ook goed klote, begrijp me niet verkeerd. Maar dan kom je in aanmerking voor fondsen, toeslagen, enzovoort. Als je er net even boven zit en nergens aanspraak op maakt, dan kom je goed in de penarie. Nog zo'n voorbeeld: het aanvullen van de uitkering. Ik ken iemand uit eigen kring die wilde werken en niet thuis wilde zitten. Meneer kreeg een baan voor 20 uren per week, met kans op meer, in een later stadium. De bijstand zou hem dan aanvullen. Hij moest iedere maand loonstroken aanleveren. Nu werden die loonstroken soms te laat opgestuurd door het bedrijf waar hij werkte. Of nouja, te laat? Volgens het UWV te laat, volgens het bedrijf op een vaste datum. Gevolg was dat meneer het mocht doen met 600 euro en die maand geen aanvulling kreeg. Resultaat? Meneer kon zijn rekeningen niet meer betalen. Koekoek!!! -.-' en de mensen die thuis zaten zonder werk, vingen netjes hun bijstandsuitkering. Dat soort dingen, zo enorm krom, ik snap er niks van. Maarja, misschien ben ik daar gewoon te simpel voor.



Verder is het in Nederland relatief goed geregeld. Ik durf gerust te zeggen dat er geen betere, vrijere cultuur is dan de Westerse cultuur, waar je relatief veilig bent in je eigen huis en land, waar eenieder zich mag uiten zoals hij/zij dat wil, waar je niet wordt onderdrukt of opgepakt vanwege een politieke mening, enzovoort. Ik ben namelijk wel eens zat van de ontevreden basishouding die Nederlanders lijken te hebben. Nederlanders met ALLE achtergronden, overigens. Altijd dat gedemonstreer, tegen racisme of juist tegen asielzoekers, weet ik veel waar tegen. Ik ben er eigenlijk dankbaar voor dat ik hier woon en dat ik relatief zo veilig ben. Er kan van alles beter, maar ik ben eigenlijk al best tevreden. Waarom moeten we altijd boos zijn, kwaad zijn op het kabinet, commentaar leveren, enzovoort? Ik durf daarnaast ook wel te zeggen dat ik er misschien gewoon niet genoeg verstand van heb om er zo over tekeer te kunnen gaan. Dan doe ik dat dus maar niet... :P



Wat ik wel eens vreemd/lastig vind aan de politiek, is dat er partijen zijn die zeggen dat ze bijvoorbeeld geen coalitie willen vormen met een andere partij. Niemand wil bijvoorbeeld regeren met Wilders. Nu hoef ik die man er echt niet bij te hebben, maar hoe is dat nu democratisch? Je hebt niets te willen, je hebt je te houden aan waar het volk op stemt. Zoals het nu lijkt, krijgt Wilders aardig wat zetels. Wat een arrogantie om dan niet met hem in zee te willen gaan. Dat vind ik wel eens vreemd... of ligt dat aan mij?



En ohja, weet je wie ik mooi vind? Thierry Baudet... wat vinden jullie? ^^ wel bewegend beeld kijken, dat hij spreekt, dan is hij het mooist. Hehehe.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nav__ schreef op 21 januari 2017 @ 20:03:

[...]





Sorry, vast spuit 11, maar Marianne/PvdD-fan all the way... ^^ high fiiiive.Zeker, Thieme is transparant en houdt altijd vast aan haar idealen. De anderen niet, die zijn wat dat betreft niet te vertrouwen.
quote:duistercontinent schreef op 21 januari 2017 @ 19:09:

Wat ik mis is een visie.



Ik hoor nu jaren het gezeik over moslims, aanpassen en de onderbuik die gehoord dient te worden. Nergens hoor ik over het investeren in goed onderwijs, de jongeren, over immigranten die wel succesvol zijn. Het aanpakken van racisme op de arbeidsmarkt of investeren in cultuur, muziek. Als ik lees dat de TU les heeft in de bioscoopzaal en het beu is dan word ik treurig.



Nu word ik doodgegooid door partijtjes die alleen pvv light zijn, terug in de tijd willen en allemaal met een toon alsof zij het allemaal beter weten en de keizer een idioot is. Hetzelfde wat ze eigenlijk de 'elite' verwijten.



Wilders predikt de revolutie als je zijn pakket leest dus dan is het helemaal niets. Behalve dat we terug naar de jaren 50 moeten en de buitenlanders eruit. De simpele zieltjes die denken dat hij net als Trump de Heiland is en alles reg zal komen, komen in hun portemonnee bedrogen uit en ze verliezen alleen maar.Goeie post!
Alle reacties Link kopieren
quote:Barbara1978 schreef op 21 januari 2017 @ 10:07:

[...]



Wat werkt dan wel denk je?

Als niet democratie, wat dan wel?Democratie is de dictatuur van de meerderheid. En zoals je allicht gemerkt heb is de huidige meerderheid echt te dom om te poepen. Ik denk dat een goede dictatuur of een mildere vorm van democratie (niet iedereen stemrecht) beter is.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
quote:Ameliaaa schreef op 21 november 2016 @ 19:05:

Ow waar moet ik beginnen. O ja. Ze houden zich voornamelijk bezig met ruzie maken, elkaar beschuldigen van schandalen ed, elkaar onderuit halen omdat het bijna verkiezingen is. Ik weet nog een leuk protestlied, even zoeken zo.



Ik ben het zat dat er in Nederland nauwelijks nog wordt gedaan aan de welvaart delen. De rijke stinkerds willen niet meer betalen voor de arme sloebers want die hebben gewoon een schop onder hun kont nodig. Je kunt gewoon veel geld verdienen, als je maar willllllt. En als je ziek wordt, pech gehad! Ikke lekker niet. En als je uit een ander land komt, hee, jij bent geen Nederlander! Jij krijgt niks! En als je oud en hulpbehoeftig bent, haha, dan kun je toch niks terugdoen.



Bah. Weet je hoe ik denk dat het komt? Die volgevreten babyboomers, die in de jaren 50 elke dag pap en vla en griesmeel aten tot ze tonnetje rond waren, in de overoptimistische jaren na de oorlog. Verwende mensen zijn dat. Nee, niet allemaal. Hopelijk stemt het gedeelte van ze wat mijn waardering wel kan krijgen, op een andere partij dan normaal gesproken. Denk eens aan een ander!



Ik stem ervoor om de babyboomers voortaan verwende labbekakken te noemen. Ze willen niks delen en ze hebben de beste banen die ze niet kwijt willen maar waar ze niet meer zo goed in zijn. Ga lekker met pensioen, dat kun je best betalen want dat maakt mensen milder en eerder geneigd tot delen.Nou dan ben jij niet op hoogte.
Voor mij is de zorg het grootste punt. Het wordt steeds duurder en straks kan de gewone man de zorg wel vergeten. Veel mensen gaan nu al niet meer naar de dokter bang om doorverwezen te worden. Ik als wao-er moet elk jaar mijn eigen risico en sommige medicijnen nog extra betalen. Plus de maandelijkse premie. Ik maak me elke maand zorgen over hoe ik het weer moet doen. De engie partij waarbij ik denk, zij willen echt wat voor mij doen is de SP. Maar die krijgt nooit genoeg stemmen om een kabinet te mogen vormen. Ik ben de hele politiek zo zat he.
Zolang alleen de SP wat wil doen aan de marktwerking in de zorg stem ik toch maar SP denk ik. Verder heb ik geen enkele vertrouwen meer in de politiek.
quote:LaFolie schreef op 22 januari 2017 @ 02:03:

[...]





Democratie is de dictatuur van de meerderheid. En zoals je allicht gemerkt heb is de huidige meerderheid echt te dom om te poepen. Ik denk dat een goede dictatuur of een mildere vorm van democratie (niet iedereen stemrecht) beter is.Mensen uitsluiten van stemrecht is het ergste wat je kan doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:LaFolie schreef op 22 januari 2017 @ 02:03:

[...]





Democratie is de dictatuur van de meerderheid. En zoals je allicht gemerkt heb is de huidige meerderheid echt te dom om te poepen. Ik denk dat een goede dictatuur of een mildere vorm van democratie (niet iedereen stemrecht) beter is.

Zoiets als een goede dictatuur bestaat niet.

Dat gaat altijd samen met een beperking van vrijheid en dit werkt niet.

En dan wie bepaalt wie er mogen stemmen en wie niet en volgens welke criteria.
Alle reacties Link kopieren
Aangezien de huidige elite toch niet doet wat het gewone volk wil, hebben we hier nu toch ook een soort dictatuur?
Ik hoorde gisteren Rutte op tv zeggen. Ik ben minister-president dus ik moet doen wat ik denk wat goed is voor Nederland.

Ivm Oekraine verdrag.
Alle reacties Link kopieren
quote:Habbekratz schreef op 22 januari 2017 @ 08:57:

Ik hoorde gisteren Rutte op tv zeggen. Ik ben minister-president dus ik moet doen wat ik denk wat goed is voor Nederland.

Ivm Oekraine verdrag.Dat is ook zo.
Alle reacties Link kopieren
quote:humanista schreef op 22 januari 2017 @ 08:52:

Aangezien de huidige elite toch niet doet wat het gewone volk wil, hebben we hier nu toch ook een soort dictatuur?

Ik heb altijd moeite met het woord elite.

Wat is nou de elite.

En wat is het gewone volk.

Dit is nou weer typisch zo'n kreet van iemand die zijn zin niet krijgt maar wel denkt dat democratie betekent: ik krijg altijd mijn zin.
quote:emmetje2 schreef op 22 januari 2017 @ 02:39:

[...]

Mensen uitsluiten van stemrecht is het ergste wat je kan doen.Ik vind het raar dat verstandelijk beperkten met het niveau van hooguit een basisschoolleerling ook stemrecht hebben. Kinderen mogen toch ook niet stemmen?
quote:Barbara1978 schreef op 22 januari 2017 @ 09:07:

[...]



Ik heb altijd moeite met het woord elite.

Wat is nou de elite.

En wat is het gewone volk.

Dit is nou weer typisch zo'n kreet van iemand die zijn zin niet krijgt maar wel denkt dat democratie betekent: ik krijg altijd mijn zin.Als ik het woord elite hoor dan denk ik gelijk aan de Eerste Kamer. Fossiele politici die op een ondemocratische manier aan hun zetel zijn gekomen en vervolgens een wetsvoorstel, ook al is dat door een ruime meerderheid van de Tweede Kamer tot stand gekomen, af kunnen schieten.
quote:emmetje2 schreef op 22 januari 2017 @ 02:36:

Zolang alleen de SP wat wil doen aan de marktwerking in de zorg stem ik toch maar SP denk ik. Verder heb ik geen enkele vertrouwen meer in de politiek.Dat is niet zo hoor. De PvdA en volgens mij ook groenlinks hebben dit huizenhoog in hun verkiezingsprogramma staan.
quote:Barbara1978 schreef op 22 januari 2017 @ 09:07:

[...]



Ik heb altijd moeite met het woord elite.

Wat is nou de elite.

En wat is het gewone volk.

Dit is nou weer typisch zo'n kreet van iemand die zijn zin niet krijgt maar wel denkt dat democratie betekent: ik krijg altijd mijn zin.

Klopt! Zelfs Trump ageert in de VS tegen 'de elite'. Vanuit zijn privejet dan



Thierry baudet doet het ook. Terwijl hij zijn Oger maatpak rechttrekt en de aardappel in zijn keel even schraapt.



En Wilders zich maar afzetten tegen de elitaire politiek. Diezelfde politiek waar hij al 20 jaar onderdeel van uitmaakt, die hem groot heeft gemaakt én een partij waarbij hij alleenheerschappij heeft.



Waar gaat het nou om jongens? Jullie zíjn die elite.



Elite is het allerleegste woord in de huidige politiek. Dat ben ik inderdaad wel zat.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat wij het in Nederland verschrikkelijk goed hebben.

Relatief veilig, rijk, vrijheid van meningsuiting, enz.

Ik kom net terug uit India, mijn God, je zult er geboren zijn.

Toen ik op Schiphol landde, kon ik de grond wel kussen.
quote:MaryCrawley schreef op 22 januari 2017 @ 10:46:

[...]



Klopt! Zelfs Trump ageert in de VS tegen 'de elite'. Vanuit zijn privejet dan



Thierry baudet doet het ook. Terwijl hij zijn Oger maatpak rechttrekt en de aardappel in zijn keel even schraapt.



En Wilders zich maar afzetten tegen de elitaire politiek. Diezelfde politiek waar hij al 20 jaar onderdeel van uitmaakt, die hem groot heeft gemaakt én een partij waarbij hij alleenheerschappij heeft.



Waar gaat het nou om jongens? Jullie zíjn die elite.



Elite is het allerleegste woord in de huidige politiek. Dat ben ik inderdaad wel zat.Ik blijf het zeggen: Thierry is dan in elk geval leuk om naar te kijken. Vind het wel wat hebben, zo'n dromer die op een piano ligt, met aardappel in de keel. Maarja, wie ben ik... ^^
quote:LaFolie schreef op 22 januari 2017 @ 02:03:

[...]





Democratie is de dictatuur van de meerderheid. En zoals je allicht gemerkt heb is de huidige meerderheid echt te dom om te poepen. Ik denk dat een goede dictatuur of een mildere vorm van democratie (niet iedereen stemrecht) beter is.Hopelijk ga jij niet bepalen wie er wel of niet mag stemmen met je uitspraak dat de huidige meerderheid te dom is om te poepen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven