Wie gaat er winnen?

12-03-2017 17:03 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie krijgt de meeste zetels denk jij?

Niet wie je hoopt dat de meeste zetels krijgt, maar wie gaat het worden!



Ik denk VVD.

Maar het zou ook heel goed kunnen dat er een partij gaat winnen, die we totaal niet verwachten. Bijvoorbeeld D66.



Wie er uiteindelijk gaat regeren, daar heb ik totaal geen idee van.
Alle reacties Link kopieren
VVD zal wel winnen. Mag echt hopen van niet.



Ik hoop op een CDA, D66 en GL coalitie! En stem zelf PvdD, zou natuurlijk nog mooier zijn als die opeens 20 zetels heeft
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Ik denk ook VVD, helaas, maar ik denk ook dat de PVV garen zal spinnen bij wat er gebeurd is, want we krijgen nog het één vandaagdebat met Geert en mark en daar zal Geert duidelijk stellen dat hij altijd al gelijk heeft gehad en dat Mark veel te laat is geweest met het nemen van de juiste besluiten.



Ik hoop op een centrum links kabinet en hoop doet leven nietwaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik vrees van VVD de grootste wordt, maar alles beter dan PVV. Ik verwacht een coalitie van VVD, D66, CDA en GroenLinks of CDA, D66, PvdA, SP en GroenLinks. Deze beide coalities hebben in de huidige peilingen een ruime meerderheid en een meerderheid in de Eerste Kamer.
Ik vrees vvd.
Ik denk de PVV , ik stem overigens iets anders
De peilingen zeggen VVD.
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine-2 schreef op 12 maart 2017 @ 17:40:

[...]



Ja dat zit er dik in.

Maar in de peilingen staat de VVD op dit moment op een goeie 20 zetels verlies. http://frontbencher.nl/peilingen/

Ergens wel vreemd dat een partij die zoveel verliest alsnog mee kan regeren.Ik heb nooit begrepen waarom mensen zoveel waarde hechten aan het aantal verloren zetels om te bepalen of een partij mee zou mogen regeren. Wat mij betreft gaat het om het aantal gewonnen zetels in de betreffende verkiezing. Wat geweest is geweest en telt nu niet meer, daarom stemmen we elke vier jaar opnieuw.
Als ik van de 'kwade' winnende partijen een kabinet moest formeren met 3 à 4 partijen, dan werden het VVD - D66 - GroenLinks - SP . Vooral met die laatste gaat het 'm niet worden hahaha! Dus zal Ruttes voorkeur wel naar CDA uitgaan.
quote:nimbus schreef op 12 maart 2017 @ 18:58:

[...]



Ik heb nooit begrepen waarom mensen zoveel waarde hechten aan het aantal verloren zetels om te bepalen of een partij mee zou mogen regeren. Wat mij betreft gaat het om het aantal gewonnen zetels in de betreffende verkiezing. Wat geweest is geweest en telt nu niet meer, daarom stemmen we elke vier jaar opnieuw.



Ja inderdaad. Nieuwe ronden, nieuwe kansen



Ik denk trouwens dat de VVD gaat winnen, maar acht de PVV ook een grote kanshebber. Ze zullen wel ongeveer gelijk eindigen.
Denk VVD of CDA.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben trouwens erg benieuwd wat met de PvdA gaat gebeuren. Er stemden altijd nogal veel Turken op die partij, maar ik denk dat die, zeker na gisteren, heel hard naar DENK rennen.
Ik denk VVD, maar denk ook dat CDA 'de verrassing' van de verkiezingen zal worden. zal niet veel schelen, CDA en VVD (en PVV, vermoed ik).
quote:Xervy schreef op 12 maart 2017 @ 19:12:

[...]





Ja inderdaad. Nieuwe ronden, nieuwe kansen



Ik denk trouwens dat de VVD gaat winnen, maar acht de PVV ook een grote kanshebber. Ze zullen wel ongeveer gelijk eindigen.Nou blijkbaar hebben ze een hoop draagvlak verloren.
Alle reacties Link kopieren
Denk dat de VVD gaat winnen. Als de uitkomst lijkt op de laatste peilingen gaat een coalitie vormen een uitdaging worden.

Ben zelf nog steeds aan het zweven. Voel me bij geen enkele partij echt helemaal thuis. Wordt voor mij kiezen wat ik nog het best vind.
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine-2 schreef op 12 maart 2017 @ 19:28:

[...]



Nou blijkbaar hebben ze een hoop draagvlak verloren.Regerende partijen verliezen toch bijna altijd veel draagvlak? Om te regeren moet je nu eenmaal compromissen sluiten. Tsja en daar is een deel van de achterban nou niet zo blij mee, betekend tenslotte dat de partijstandpunten niet altijd gevolgd kunnen worden.
Ben bang dat het de VVD gaat worden.
Alle reacties Link kopieren
Tip: Kijk morgen om 18.00 uur naar het nieuws op NPO 1 en meteen daarna het verkiezingsdebat tussen Mark Rutte en Geert Wilders vanuit de Erasmus universiteit te Rotterdam. Ik weet niet of dit live is.Het duurt tot 19.00 uur.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop echt VVD. En het zou ook netjes zijn als de PvdA beter scoort dan wat nu voorzien wordt. Beide hebben hun nek uitgestoken en partijbelang ondergeschikt gemaakt aan het landsbelang. En dat resulteerde in 1 van de beste en meest stabiele regeringen van de afgelopen decennia, die ook nog eens een breed draagvlak bij andere partijen wist te realiseren. Dat mag/moet beloont worden.
Alle reacties Link kopieren
VVD. Rutte is nu de held he na zijn dappere daad in de Turkije crisis. Nederland is op weg naar een rechts extremisme. Zal me niet verbazen als Wilders gaat winnen trouwens.
quote:anochm schreef op 12 maart 2017 @ 21:15:

VVD. Rutte is nu de held he na zijn dappere daad in de Turkije crisis. Nederland is op weg naar een rechts extremisme. Zal me niet verbazen als Wilders gaat winnen trouwens.Paniekzaaierij, VVD zou al relatief hoog scoren maar je ziet ook een groei CDA en Groen Links. Kortom, extreme reactie dat NL op weg zou zijn naar extreem rechts.
Ik zie ook de extreem rechtse tendensen. Als Mark de kans krijgt voert hij die door tot in zijn beoogde hemel.
quote:Cateautje schreef op 12 maart 2017 @ 22:10:

Ik zie ook de extreem rechtse tendensen. Als Mark de kans krijgt voert hij die door tot in zijn beoogde hemel.+1
Alle reacties Link kopieren
VVD. Maar het is de formatie die ervoor kan zorgen dat ze toch niet gaan regeren.



O als Rutte wel samen met de PVV wil gaan regeren, mag die van mij zelf ophoepelen. Dat zou echt heel vals zijn.
Vlieg met me mee naar de regenboog.
Ik denk dat de VVD gaat winnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven