Wie gaat er winnen?

12-03-2017 17:03 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie krijgt de meeste zetels denk jij?

Niet wie je hoopt dat de meeste zetels krijgt, maar wie gaat het worden!



Ik denk VVD.

Maar het zou ook heel goed kunnen dat er een partij gaat winnen, die we totaal niet verwachten. Bijvoorbeeld D66.



Wie er uiteindelijk gaat regeren, daar heb ik totaal geen idee van.
quote:Dreamcatcher99 schreef op 12 maart 2017 @ 22:21:

VVD. Maar het is de formatie die ervoor kan zorgen dat ze toch niet gaan regeren.



O als Rutte wel samen met de PVV wil gaan regeren, mag die van mij zelf ophoepelen. Dat zou echt heel vals zijn.Dan pas? Hij heeft toch al laten zien dat hij onbetrouwbaar is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Vlinder1963 schreef op 12 maart 2017 @ 22:47:

[...]



Dan pas? Hij heeft toch al laten zien dat hij onbetrouwbaar is.Eigenlijk mag het hu al, ja. Liefst gisteren nog. Ik vind de Turkijerel bewijs dat de man geen visie heeft. Door ze te weigeren, loopt het uit op een conflict. Nou en dat alle partijen erachter staan, op dit soort momenten heb je veel aan een leider met gezag en een vooruitziende blik. Zoals Den Uyl ofzo.
Vlieg met me mee naar de regenboog.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk VVD 25 zetels, PVV, CDA, D66 en GL 20 zetels.

Wordt een leuke formatie maar niet heus en we krijgen dus vlees nog vis qua beleid de komende 4 jaar.
De VVD
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamcatcher99 schreef op 12 maart 2017 @ 22:21:O als Rutte wel samen met de PVV wil gaan regeren, mag die van mij zelf ophoepelen. Dat zou echt heel vals zijn.



Dat hij dat 'wil' lijkt me nogal duidelijk. Alleen dat ligt nogal lastig qua formatie als er geen heel onverwachte dingen gebeuren woensdag. Hij is dus slim genoeg om zich juist tegen Wilders af te zetten in de campagne.



Wat de ruk naar rechts betreft die wordt genoemd, dat lijkt wat overdreven, maar het schuift wel steeds verder naar rechts. Op basis van de laatste peilingwijzer winnen een aantal rechtse partijen (SGP, CDA, DENK, 50plus en FvD) behoorlijk stemmen, samen +19, dus met de vijftien van de VVD eraf zit je dan op +4. Reken je CDA als middenpartij dan is het -2 zelfs.

De partijen op links weten het verlies van de PvdA niet te compenseren, SP, GL en PvdD halen wel +16, maar dat weegt niet op tegen de -27 van de PvdA.

Curieus genoeg zou dit allemaal wel weer tot een minder rechtse regering kunnen leiden. PvdA heeft geen stempel op het beleid kunnen drukken tegenover de veel sterkere VVD. De grote winnaar overall lijkt het politieke midden te worden. D66 en CU halen zeker +7, reken je CDA ertoe dan zit het midden op +13. Zo bekeken valt het best mee met het extremer worden van de standpunten in het land.



Aan de andere kant is het wel het midden dat met de heftigste ideeën komt, zoals het voltooid-leven-vraagstuk.
PVV, zeker nu na de Turken rel!



Ik hoop echter VVD.
Alle reacties Link kopieren
VVD. En als er dan een coalitie komt met CDA en D66 ben ik tevreden alhoewel die laatste niet hoeft van mij maar ja.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
quote:yasmijn schreef op 14 maart 2017 @ 04:20:

VVD. En als er dan een coalitie komt met CDA en D66 ben ik tevreden alhoewel die laatste niet hoeft van mij maar ja.



Ik denk dat de VVD de grootste wordt.

Het optreden afgelopen weekend was sterk en hij heeft gisteren weer duidelijk gemaakt dat een stem op de PVV een stem op een oppositie partij is.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
VVD.



Coalitie VVD, CDA en D66 zou een mooi resultaat zijn m.i.
quote:Starshine-2 schreef op 12 maart 2017 @ 17:25:

Ik denk dat CDA de grootste wordt.

En we krijgen een coalitie van CDA, D66 en GL. Wie ze daar nog bij gaan stoppen om een meerderheid te krijgen weet ik niet. VVD ligt qua zetelaantal voor de hand, maar ik weet niet of ze het eens kunnen worden. PVV laat ik maar helemaal buiten beschouwing, want die gaan het echt nooit eens worden.

SP zorgt ook niet voor een meerderheid.

Dus het wordt toch een een rare link-groen-rechtse coalitie of ze moeten zetels gaan sprokkelen bij de kleine partijen (PvdD, CU, 50+)

Ik verheug me zeer op het geharrewar met de formatie.Ik denk VVD of CDA,in ieder geval komen deze 2 partijen sowieso in de regering want het CDA neigt met D'66 meer naar de VVD dan naar GL en SP. Aangezien SP niet met VVD wil valt deze partij af en zal GL de regering bijstaan.
quote:Hetvrijewoord schreef op 14 maart 2017 @ 09:59:

VVD.



Coalitie VVD, CDA en D66 zou een mooi resultaat zijn m.i.Inderdaad maar ik denk niet dat ze samen 76 zetels krijgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hetvrijewoord schreef op 14 maart 2017 @ 09:59:

VVD.



Coalitie VVD, CDA en D66 zou een mooi resultaat zijn m.i.Vermoedelijk met wat christelijke partijen om de 75 zetels te halen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:Habbekratz schreef op 14 maart 2017 @ 10:02:

[...]



Inderdaad maar ik denk niet dat ze samen 76 zetels krijgen.Dat denk ik ook niet, ik hoop het wel.
Ik verwacht de PVV.... Er al heel veel mensen die er openlijk voor uitkomen op de PVV te stemmen maar ook nog enorm veel niet.
Hoop ook op een VVD/CDA/D66 coalitie eventueel de CU erbij.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 14 maart 2017 @ 10:03:

[...]





Vermoedelijk met wat christelijke partijen om de 75 zetels te halen.Rutte sorteert daarop al voor door nu al te zeggen dat hij het niet nodig vindt om de wet voltooid leven deze periode te behandelen.
quote:hollebollegijs schreef op 14 maart 2017 @ 10:03:

[...]





Vermoedelijk met wat christelijke partijen om de 75 zetels te halen.

Nee teveel kleine partijen erbij geeft gekibbel.

De grootste 4 partijen (sorry PVV sluiten ze buiten denk ik)

VVD,CDA,D'66,Groen Links
Ik denk dat er met Groen Links meer gekibbel komt.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk de vvd.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben erg benieuwd wie er gelijk gaat krijgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:aquariusje7700 schreef op 13 maart 2017 @ 23:19:

Ik denk VVD 25 zetels, PVV, CDA, D66 en GL 20 zetels.

Wordt een leuke formatie maar niet heus en we krijgen dus vlees nog vis qua beleid de komende 4 jaar.De VVD heeft er flink veel meer en GL wat minder maar ik zat er niet ver naast!
Alle reacties Link kopieren
Misschien dat mensen toch weer strategisch vvd hebben gestemd. Wat een toffe opkomst, zeker als je degenen meetelt die niet hebben kunnen stemme
...
Ontzettend tevreden met de (waarschijnlijke) uitslag, hopelijk toch nog een of twee zetels naar VDD e/o CDA dan valt er wellicht een redelijk aardige coalitie te vormen zonder GL.
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk geen coalitie met Groen links.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hetvrijewoord schreef op 16 maart 2017 @ 00:04:

Ontzettend tevreden met de (waarschijnlijke) uitslag, hopelijk toch nog een of twee zetels naar VDD e/o CDA dan valt er wellicht een redelijk aardige coalitie te vormen zonder GL.Eens
Alles komt goed, alleen de rest niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven