Wie kijkt er live mee naar parachute-record ?

14-10-2012 16:39 761 berichten
Alle reacties Link kopieren
Spannend



Kijk live mee met Felix Baumgartner die vandaag om 16.45 uur Nederlandse tijd op 36 kilometer hoogte per parachute naar de aarde springt met een snelheid van 1110 kilometer uur.
Alle reacties Link kopieren
Haha is hij op de grond.. Krijgt hij de capsule in zijn nek
Alle reacties Link kopieren
En toen viel de capsule op zijn hoofd.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
tot het volgende record
Alle reacties Link kopieren
quote:Solomio schreef op 14 oktober 2012 @ 20:22:

En toen viel de capsule op zijn hoofd.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:thomaaas schreef op 14 oktober 2012 @ 20:21:

En complimenten voor de timing. Precies op tijd geland voor BZVDat dacht ik ook.
Alle reacties Link kopieren
jemig wat was dit spannend!
Alle reacties Link kopieren
quote:Solomio schreef op 14 oktober 2012 @ 20:22:

En toen viel de capsule op zijn hoofd.
quote:Solomio schreef op 14 oktober 2012 @ 20:22:

En toen viel de capsule op zijn hoofd. Dat zei ik net tegen m'n man!
Alle reacties Link kopieren
En mooi geland, voordat boer zoekt vrouw begint.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Mooi hoor. Spectaculair!
Alle reacties Link kopieren
We dachten hetzelfde solomio
quote:Solomio schreef op 14 oktober 2012 @ 20:22:

En toen viel de capsule op zijn hoofd.
Alle reacties Link kopieren
Toch een beetje anti-climax, dat het allemaal goed gegaan is.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Nou ik dacht ff dat hij dood was hoor...toen hij daar zo hing...
Alle reacties Link kopieren
quote:chili1971 schreef op 14 oktober 2012 @ 20:32:

Nou ik dacht ff dat hij dood was hoor...toen hij daar zo hing...tijdens dat tuimelen? Dat was eng, net een pop die tuimelend naar beneden zou vallen.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat moment, had de tranen in de ogen...(meer voor zijn mama)
Alle reacties Link kopieren
quote:Solomio schreef op 14 oktober 2012 @ 20:22:

En toen viel de capsule op zijn hoofd.
Ik vond het vreselijk toen hij begon te tollen. Ook dat beeld, dat hij daar zo in de ruimte zit, ongelovelijk! Ik zei ook tegen mijn vriend dat ik niet ging kijken omdat dit gewoon niet goed kon aflopen in mijn ogen. Maar nu ik weet dat het goed afgelopen is, vind ik het zwaar indrukwekkend om terug te zien. 1342 km per uur, zonder ook maar iets om je heen! Heel erg knap. Ik hoop dat hij het hier nu wel bij gaat laten, want grotere thrills kan hij denk ik toch niet vinden. En er komt een moment dat zijn portie geluk op is.
Alle reacties Link kopieren
@Rozehanddoek



Vreselijk toen hij begon te tollen?

Heb je niet naar de verslaglegging geluisterd? Dat werd tevoren al gezegd dat dat waarschijnlijk zou gebeuren. Daarom had hij een extra (kleine) parachute, speciaal aan te gebruiken indien hij niet uit het tollen zou raken.
Alle reacties Link kopieren
@ rozehanddoek,



ik vroeg me eerst ook af of het wel goed zou aflopen. Totdat ik zag dat mr Kittinger in 1960 (!) al vanaf 31 km hoogte was gesprongen.
Alle reacties Link kopieren
Ik neem aan dat die man geen gezin heeft, ik zou van hem scheiden, wat een mafketel. Ok het is goed gegaan, maar de kans dat het niet goed zou gaan was toch heel aanwezig. Hij was bereid om dood te gaan voor deze sprong, dan spoor je niet, vind ik. Ik vond het een beetje te spannend heb niet verder gekeken dan het tollen in de lucht. Engerd.
Dat was ook mijn gedachte, Ambrosia. Ik heb wel gekeken (sensatiezucht helaas), maar ik kan zo iemand geen held noemen bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Jullie klinken als de mensen die in de '60's het gekkenwerk vonden dat er een bemande missie naar de maan ging en dat ze zelfs op de maan liepen.



Hij heeft geen kinderen, wel een vriendin. Toen ze hem leerde kennen had hij die passie al. Ze zullen dus vast wel eens een gesprek hebben gehad in de trant van 'passie respecteren, niet proberen te veranderen blabla'.

Deze stunt stond al 5 jaar in de planning, dus het is niet zo dat hij vorige week uit bed stapte en had bedacht om zo'n extreme sprong uit te voeren
Alle reacties Link kopieren
quote:Lizzl schreef op 15 oktober 2012 @ 10:56:



Deze stunt stond al 5 jaar in de planning, dus het is niet zo dat hij vorige week uit bed stapte en had bedacht om zo'n extreme sprong uit te voeren



Inderdaad en mr Kittinger heeft echt al heel veel voorwerk gedaan



http://www.youtube.com/watch?v=Z8RRkMsHOMU



Zelfde soort ballon, zelfde soort capsule. Het pak is wel echt stukken verbeterd t.o.v. de jaren 60!



Ik vind het trouwens wel echt fantastisch dit! Gewoon het idee alleen al
Alle reacties Link kopieren
Er is geschiedenis geschreven en we hebben het live kunnen zien, met cam

view van de binnen- en buitenkant van de "shuttle"! Hoe gaaf is dat?!



Ik vind het op mijn beurt dan weer raar om het te zien als sensatiezucht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven