Wilders wordt vervolgd voor discriminatie

18-12-2014 09:52 191 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het Openbaar Ministerie gaat PVV-leider Geert Wilders vervolgen voor discriminatie. Dat meldde het OM in Den Haag zojuist via Twitter.



Dat is niet helemaal onverwacht na de storm van verontwaardiging en aangiftes.



Voor de rest zal het wel weer een showproces worden waar Wilders zich als een soort held van het vrije woord kan profileren, ongeacht de uitspraak.



http://www.nrc.nl/nieuws/ ... lders-voor-discriminatie/
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren
Ze vervolgen hem wegens discriminatie van ras en dat kan helemaal niet, want Marokkanen zijn geen ras.



Ik mag de beste man niet, maar dit staat als een huis.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt mij ook een kansloze zaak. Voor de buhne.

Ik denk zelfs dat hij er garen bij gaat spinnen.
.
Dat denk ik ook.
Geert vindt het een gotspe dat hij wordt vervolgd.



Het valt hem op dat het openbaar ministerie daar toe heeft besloten op het moment dat dit kabinet op z'n gat ligt, want zijn partij staat als hoogste in de peilingen en dat kan de elite niet hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook dat het een showproces gaat worden, waar Wilders weer een slachtofferrol voor zichzelf creëert.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 18 december 2014 @ 10:24:

Geert vindt het een gotspe dat hij wordt vervolgd.



Het valt hem op dat het openbaar ministerie daar toe heeft besloten op het moment dat dit kabinet op z'n gat ligt, want zijn partij staat als hoogste in de peilingen en dat kan de elite niet hebben. Ja dat viel mij ook op. En ik geloof niet zo in dit soort toeval. Misschien is het wel de bedoeling om wilders sterker te maken. De vvd heeft wel een partij nodig om mee te regeren en de pvda heeft afgedaan.
.
Alle reacties Link kopieren
Goede timing, er zitten weer verkiezingen aan te komen, dus dat scheelt weer wat kosten voor de campagne.



Die hele vervolging is ridicuul en die wetsartikelen waarop die vervolging gebaseerd is zouden geschrapt moeten worden. Gewoon echte vrijheid van meningsuiting zoals in Amerika, alleen vervolging van echte, directe oproepen tot geweld, zoals het nu is is het ridicuul.
quote:Cateautje schreef op 18 december 2014 @ 09:54:

Ze vervolgen hem wegens discriminatie van ras en dat kan helemaal niet, want Marokkanen zijn geen ras.



Ik mag de beste man niet, maar dit staat als een huis.De leider van de PVV wordt verdacht van belediging van een groep mensen op grond van ras en aanzetten tot discriminatie en haat.



De definitie van ras valt over te twisten misschien, maar het aanzetten tot discriminatie en haat niet lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
Ook dat lijkt me niet te bewijzen.
.
Dan zullen ze toch echt het fenomeen ras uit de beschuldiging moeten halen, anders hebben ze geen grond, want hij discrimineert geen ras.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 18 december 2014 @ 09:54:

Ze vervolgen hem wegens discriminatie van ras en dat kan helemaal niet, want Marokkanen zijn geen ras.



Ik mag de beste man niet, maar dit staat als een huis.Wilders wordt aangeklaagd voor het beledigen van een groep mensen op grond van ras en aanzetten tot haat en discriminatie. (NRC)
Ja! En?
quote:Cateautje schreef op 18 december 2014 @ 10:34:

Ja! En?Je was niet helemaal volledig, denk dat ze/hij dat bedoelde.
Het gaat om de rechtspraak en daarin worden verkeerd geformuleerde aantijgingen niet ontvankelijk verklaard.

Marokkanen zijn geen ras, dus deze zaak heeft geen grond omdat ras als grond wordt gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
Oei, wie gaat Wilders dan nu verdedigen???
Alle reacties Link kopieren
quote:Crimson schreef op 18 december 2014 @ 10:53:

Oei, wie gaat Wilders dan nu verdedigen???Bram Moskowitz???????
okee.... dus nu gaat het OM weer Wilders vervolgen.



Ik heb er geen mening over maar wil wel zeggen.... naar goed Nederlands gebruik handelen OM.... iedereen wordt in gelijke gevallen gelijk behandeld. Toch?



Dan ook die vunzige Spekman en die hoerenloper Oudkerk voor de rechter slepen. Ook zij hebben uitspraken in politieke context gedaan over deze 'bevolkingsgroep'.
Alle reacties Link kopieren
quote:Raldy schreef op 18 december 2014 @ 11:02:

[...]





Bram Moskowitz???????Neuh, die mag geen advocaat meer zijn. Die uit zijn ambt gezet.
.
Alle reacties Link kopieren
Ach ja, er zit een kabinetscrisis aan te komen en dit leidt de aandacht weer een beetje af.

Leuk als krantenkop "OM zwicht onder druk van een zeer klein deel van de bevolking".
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 18 december 2014 @ 11:03:

[...]





Neuh, die mag geen advocaat meer zijn. Die uit zijn ambt gezet.Valt wel wat te regelen toch?
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 18 december 2014 @ 10:45:

Het gaat om de rechtspraak en daarin worden verkeerd geformuleerde aantijgingen niet ontvankelijk verklaard.

Marokkanen zijn geen ras, dus deze zaak heeft geen grond omdat ras als grond wordt gebruikt.



BS



In elke wet wordt over een "hij" gesproken.

Wil dat dan zeggen dat een vrouw niet vervolgd kan worden?



Daarnaast is er de letter van een wet en de geest van een wet.
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
We zullen het zien.
Vind ook wel leuk dat iedereen beter weet wat wel en niet vervolgbaar is dan het OM.
Er is een groot verschil tussen racisme en discriminatie, helaas wordt dat verschil steeds minder onderkent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven