Wéér zo'n ernstige zaak van kindermishandeling

28-09-2016 17:12 73 berichten
Het kippenvel staat er weer van op mijn armen. Ik vraag me toch elke keer af; hóe kan dit nu weer? Weer zo'n ernstige zaak met gruwelijke gebeurtenissen die jaren en jaren heeft kunnen duren.

Hoe kan dit? In een land als dat van ons? Zoveel mensen die er vanaf wisten. Slapen die instanties of zo? Daar gaat toch echt iets compleet mis, of niet?



http://www.lindanieuws.nl ... jn-eigen-ontlasting-eten/



En wat zijn dit voor gruwelijke mensen?! Hoe word je zo verknipt..? :(

Jee...... Dat komt toch nooit meer goed voor die kinderen.

Ik hoop dat ze in een fijn pleeggezin komen (waar was moeder eigenlijk in dit verhaal?).
Wat afschuwelijk

Hier springen de tranen toch van in je ogen..
http://www.ad.nl/dossier- ... oze-stiefmoeder~a7621cc3/



O, hier...

Moeder heeft zelfmoord gepleegd in 2007.



Mishandelingen zouden geduurd hebben van 2009 tot 2014.

Er zijn regelmatig meldingen gedaan vanaf 2010... Deels is er niet ingegrepen omdat de vader en stiefmoeder geen hulp toelieten.

Gvd, wat maakt dit me boos. Dit kan toch niet?!
2,5 jaar maar?



Veel te kort.
Dan heb je je moeder verloren en krijg je een stiefmoeder die je zo mishandeld.
Ik volg dit soort dingen nu ook veel vanuit mijn studie. Je weet hoeveel regels er zijn om dit soort dingen op te sporen, om ze te voorkomen en toch gebeurt het. Soms juist vanwege de hoeveelheid regels... Ben nu vooral benieuwd of de hulpverleningsinstanties hier nog wat van gaan horen.
Dat ouders na zoveel meldingen nog de keus hebben om wel of geen hulpverleningstraject in te gaan.. Ongelofelijk. Dat softe gedoe ook altijd in de jeugdhulpverlening hier in Nederland. Bah.



Pff, nu ik zelf moeder ben kan ik al helemaal niet meer tegen dit soort berichten
quote:pangea schreef op 28 september 2016 @ 17:18:

2,5 jaar maar?



Veel te kort.Dit inderdaad,ongelooflijk..!
quote:reisa1978 schreef op 28 september 2016 @ 17:20:

Dan heb je je moeder verloren en krijg je een stiefmoeder die je zo mishandeld. Hoe erg kan het zijn ja
Ik kan hier zo niet tegen. Ze lieten ,geen hulp toe? Wel gvd nog aan toe, hoe erg moet het worden voor dwang?
Het vervelende is dus dat je denkt "je moet bij elk signaal eigenlijk al ingrijpen", maar dat kan helaas ook niet zo maar. Professionals moeten echt op een heel dun lijntje balanceren en als meldingen te onzorgvuldig zijn en tot acties leiden kan de staat daar verantwoordelijk voor gehouden worden én kan dat het kind ook schaden.



Maar eerlijk is eerlijk; ik heb wel het idee dat er nu te veel angst daarvoor is en dat zou omgezet moeten worden naar het kind voor alles.
quote:Lady_Grey schreef op 28 september 2016 @ 17:25:

Het vervelende is dus dat je denkt "je moet bij elk signaal eigenlijk al ingrijpen", maar dat kan helaas ook niet zo maar. Professionals moeten echt op een heel dun lijntje balanceren en als meldingen te onzorgvuldig zijn en tot acties leiden kan de staat daar verantwoordelijk voor gehouden worden én kan dat het kind ook schaden.



Maar eerlijk is eerlijk; ik heb wel het idee dat er nu te veel angst daarvoor is en dat zou omgezet moeten worden naar het kind voor alles.



Oké, dat klopt.

Maar hier lijkt het er op dat er regelmatig meldingen zijn gedaan, ook door de school. En dat er toch wel hele duidelijke signalen waren (de jongetjes bont en blauw en met kapotte lippen enz.).
quote:fifty schreef op 28 september 2016 @ 17:23:

Ik kan hier zo niet tegen. Ze lieten ,geen hulp toe? Wel gvd nog aan toe, hoe erg moet het worden voor dwang?



Precies.....

Afschuwelijk.
quote:Lady_Grey schreef op 28 september 2016 @ 17:21:

Ik volg dit soort dingen nu ook veel vanuit mijn studie. Je weet hoeveel regels er zijn om dit soort dingen op te sporen, om ze te voorkomen en toch gebeurt het. Soms juist vanwege de hoeveelheid regels... Ben nu vooral benieuwd of de hulpverleningsinstanties hier nog wat van gaan horen.



Ja...

Ik hoop dat nu echt eens een keer de ogen open gaan bij de instanties en bij de politiek. Er moet echt iets veranderen.
quote:Miss-Pippilotta schreef op 28 september 2016 @ 17:31:

[...]





Oké, dat klopt.

Maar hier lijkt het er op dat er regelmatig meldingen zijn gedaan, ook door de school. En dat er toch wel hele duidelijke signalen waren (de jongetjes bont en blauw en met kapotte lippen enz.).



Inderdaad, soms is het zo lastig om erachter te komen wat er nu precies speelt.

Maar in dit geval waren de signalen inderdaad overduidelijk.. Echt onbegrijpelijk.
Uit het artikel in het AD:



Vooral door de school van het jongetje was veelvuldig geprobeerd om er voor te zorgen dat het gezin hulpverlening zou krijgen.
Ik hoor dit soort dingen toch wel vrij regematig (ook bijvoorbeeld via Dr Phil), stiefouders die met de biologische ouder een kind zo gruwelijk mishandelen en vernederen. Ik ben echt heel benieuwd wat voor proces daar nou psychologisch misgaat bij dat soort mensen. Iemand die daar iets zinnigs over kan zeggen, vanuit studie ofzo?

Afschuwelijk.
quote:Miss-Pippilotta schreef op 28 september 2016 @ 17:31:

[...]





Oké, dat klopt.

Maar hier lijkt het er op dat er regelmatig meldingen zijn gedaan, ook door de school. En dat er toch wel hele duidelijke signalen waren (de jongetjes bont en blauw en met kapotte lippen enz.).

Het gebeurd veel vaker,ook in het geval van Daniëlla



http://www.ad.nl/binnenland/gehandicapt ... ~aa1ff586/



https://robzijlstra.com/2015/01/20/daniella/
Ik ben ook benieuwd wat de rol van de dochter van de stiefmoeder is. Kreeg ze alles mee? Deed ze mee? Zelf ook mishandeld? Is ze al volwassen/een tiener? Vond ze het normaal?
Tja, dat is nu eenmaal het gevolg van het niet willen dwingen van mensen. Vrijheid is zo'n groot goed geworden dat niemand dwang redelijk vindt. Zelfs mensen die helemaal koekoek doorgedraaid zijn, laten ze lopen dus het verbaast me helemaal niks, zo'n bericht. Ik denk dan, zorg dat kinderen mondiger worden, desnoods op school. Ze moeten het zelf komen vertellen, dan gebeurt er wel iets hoor.



Maar kinderen zijn extreem loyaal. De loyaiteit van kinderen is legendarisch, helaas in sommige gevallen. Ik was ook zo'n superloyaal kind. Heeft me niet veel goeds gebracht.
Alle reacties Link kopieren
"Op de vraag van de rechter hoe de vader zo zeker weet dat zijn vrouw zijn kinderen niet heeft mishandeld terwijl hij bijna nooit thuis is, heeft hij niet echt een antwoord. “Ze liegen over alles. Ik ben klaar met mijn kinderen.”



Dit zijn van die zeldzame momenten dat ik mij levendig kan voorstellen dat men schreeuwt om gedwongen sterilisatie.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Bedenk je maar, hoe jij je zou voelen, als er iemand over de vloer kwam om zich te bemoeien met de opvoeding van je kind. De meeste mensen, zelfs superasotokkies, vinden dat heel erg vervelend. Tja, en dat merk je aan de regelgeving.
Alle reacties Link kopieren
Kinderen zijn mondig zát maar mishandelde kinderen zullen nooit mondig worden.

Leg dit niet bij de kinderen neer.
...
Alle reacties Link kopieren
Mijn hart bloed voor die kinderen..



Ik hoop zo dat ze op een goede warme plek komen bij liefhebbende mensen en de juiste begeleiding om dit te kunnen verwerken.



Zo triest dat er niet eerder ingegrepen is , ik begrijp best dat er niet over een nacht ijs kan worden gegaan , maar dat dit zo lang door heeft kunnen gaan is echt te erg
quote:jellybelly schreef op 28 september 2016 @ 17:34:

Ik hoor dit soort dingen toch wel vrij regematig (ook bijvoorbeeld via Dr Phil), stiefouders die met de biologische ouder een kind zo gruwelijk mishandelen en vernederen. Ik ben echt heel benieuwd wat voor proces daar nou psychologisch misgaat bij dat soort mensen. Iemand die daar iets zinnigs over kan zeggen, vanuit studie ofzo?

Afschuwelijk.



Echt extreem veel factoren kunnen eraan bijdragen, maar uiteindelijk is het door onderzoek nog nooit exact aangetoond natuurlijk. Er bestaan ontzettend veel theorieën over waarom het gebeurt, de een sterker dan de ander, maar geen enkele theorie kan het in zijn eentje uitleggen. Ze gaan echt van evolutietheorie tot aan sociaal leren-theorie. Voor zover bekend nu is het dus altijd een enorme combinatie van factoren en zelfs dan zijn er altijd mensen die met diezelfde factoren niet een kind mishandelen terwijl anderen het wel doen.



Factoren die bijvoorbeeld wel gelinkt worden aan kindermishandeling zijn zelf mishandeld zijn als kind, lage sociaal-economische status, alcohol- of drugsmisbruik en gebrek aan sociale steun zijn factoren die eigenlijk overal wel enigszins naar voren komen, uit vrijwel elk onderzoek. Daarnaast vinden sommige onderzoeken dat bepaalde factoren wél een risico opleveren en vinden andere onderzoeken voor diezelfde factoren juist geen resultaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven