Zelfmoordaanslag Duitse stad Anbach

25-07-2016 07:42 221 berichten
Van het Parool: Een 27-jarige Syrische asielzoeker heeft zichzelf zondag opgeblazen voor een restaurant in de Duitse stad Ansbach, in de deelstaat Beieren. Bij de aanslag kwam de dader om het leven. Twaalf mensen raakten gewond, van wie drie zwaargewond.
Ansbach dus, ipv Anbach. Vreselijk nieuws weer. De 3e aanslag in een week tijd.
Alle reacties Link kopieren
Mutti Merkel heeft zich wat op de hals gehaald.......



Sterkte voor de slachtoffers.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Zijn doel was een festival.



Ik begin wat bozig te worden hoe het nieuws wil omzeilen zo lang als het kan dat er een groot probleem is. Deze man was depressief. Agossie.
Alle reacties Link kopieren
http://www.telegraaf.nl/b ... lag_in_Duitse_stad__.html



Duits muziekfestival

Vandaag, 00:18

ANSBACH - Bij een bomaanslag in de buurt van een restaurant in de binnenstad van Ansbach, in de Duitse deelstaat Beieren, is zondag de aanslagpleger om het leven gekomen. Tien mensen raakten ernstig gewond, maar volgens de laatste berichten verkeert geen van hen in levensgevaar.





Foto: News5

Er zijn geen arrestaties verricht. De dader wilde mogelijk met een zelfmoordactie festivalgangers mee de dood in nemen. De hulpdiensten zijn massaal ter plaatse.

Volgens onbevestigde berichten werd er vlak voor de explosie ’een man met een backpack’ geweigerd bij de ingang van het muziekfestival Open Ansbach. Het is niet duidelijk of dat de aanslagpleger was. De ontploffing vond plaats om ongeveer 22.00 uur ’s avonds aan de voorkant van een wijnbar aan de Pfarrstraße in de oude binnenstad, slechts enkele meters verwijderd van het festival dat op dat moment aan de gang was. De ruim 2000 bezoekers verlieten na de explosie in relatieve kalmte de locatie, laten de lokale autoriteiten weten. Het festival, dat vanaf vrijdag aan de gang was, werd direct afgelast.

Bewust

De burgemeester van de Duitse stad, Carda Seidel, liet zondagavond weten dat er ’explosief materiaal’ is aangetroffen. Een woordvoerder van het ministerie van Binnenlandse Zaken heeft bevestigd dat de explosie bewust is uitgevoerd en „er in ieder geval geen sprake is van een ongeluk.” Eerdere berichtgeving ging uit van een gasexplosie, maar dat wordt nu uitgesloten. Er is slechts een ontploffing gemeld, maar de burgemeester sluit niet uit dat er meerdere explosies hebben plaatsgevonden.

De nabije omgeving is afgezet, waardoor sommige buurtbewoners niet terug kunnen naar hun huizen. Er is een speciaal team ter plaatse dat onderzoek doet naar het explosieve materiaal.

Op scherp

Na de recente gebeurtenissen in Duitsland, staan de veiligheidsdiensten in het land op scherp. In de Zuid-Duitse stad Reutlingen werd zondag een zwangere vrouw doodgestoken door een 21-jarige Syrische vluchteling. In München schoot de achttienjarige Duitse Iraniër Ali David Sonboly vrijdag in een winkelcentrum negen mensen dood en verwondde 35 anderen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:raindrop57 schreef op 25 juli 2016 @ 07:45:

Ansbach dus, ipv Anbach. Vreselijk nieuws weer. De 3e aanslag in een week tijd.Je vergeet de moord op een (zwangere?) vrouw gister, twee verwond en de poging tot steken van twee vrouwen gisteren.
Alle reacties Link kopieren
quote:rechthoek schreef op 25 juli 2016 @ 07:49:

[...]



Je vergeet de moord op een (zwangere?) vrouw gister, twee verwond en de poging tot steken van twee vrouwen gisteren.Plus de malloot met de hakbijl in de trein........
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Gaat lekker daar in Duitsland. Ongelooflijk.
Alle reacties Link kopieren
Het woord "slacht"offer wordt nu wel erg beeldend.....

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:rechthoek schreef op 25 juli 2016 @ 07:49:

[...]



Je vergeet de moord op een (zwangere?) vrouw gister, twee verwond en de poging tot steken van twee vrouwen gisteren.Dat nieuws heb ik zelfs gemist!
Alle reacties Link kopieren
Ja en ook die andere in Duitsland was een vluchteling uit Syrië.

Accepteer het maar vast dat het niet meer gaat veranderen en ons leven er nu zo uitziet..dit is wat onze regering ons aandoet, zij heeft ons willens en wetens in gevaar gebracht en er is geen enkele weg meer terug. Ze mogen zowieso allemaal hier blijven, koste wat het kost. En het gaat steeds gezelliger worden. Maar de regeringen hebben daar zelf geen last van want die wonen op hun eigen eilandjes in grote huizen met bewaking vér van de gewone arbeidersvolkjes af. Zij hoeven zelf de klappen niet op te vangen dus er is niets aan de hand.
anoniem_289445 wijzigde dit bericht op 25-07-2016 08:56
Reden: Aanvulling
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat een hoop enge dingen gebeuren er! Straks beginnen we er nog aan te wennen dat we elke dag dit soort nieuws zien/horen.
Never let the fear of striking out, keep you from playing the game
Alle reacties Link kopieren
quote:Robynn schreef op 25 juli 2016 @ 08:58:

Wat een hoop enge dingen gebeuren er! Straks beginnen we er nog aan te wennen dat we elke dag dit soort nieuws zien/horen.Ik kan je zeggen: wen er maar vast aan
Alle reacties Link kopieren
quote:Robynn schreef op 25 juli 2016 @ 08:58:

Wat een hoop enge dingen gebeuren er! Straks beginnen we er nog aan te wennen dat we elke dag dit soort nieuws zien/horen.



Zulke dingen gebeuren/gebeurden altijd. Echter, nu wordt alles breed uitgemeten in de media.

Van zo'n persoonsgerichte aanval als met dat hakmes hadden we ca. 2 jaar geleden niet geweten. En nu is het voorpaginanieuws want het is een syrische vluchteling. Dus is het aan Merkel te wijten.
Alle reacties Link kopieren
quote:amarna schreef op 25 juli 2016 @ 09:04:

[...]





Zulke dingen gebeuren/gebeurden altijd. Echter, nu wordt alles breed uitgemeten in de media.

Van zo'n aanval als met dat hakmes hadden we ca. 2 jaar geleden niet geweten.Oja? Hou je dat ook vol wanneer jij of jouw familie of kinderen zelf straks de sjaak zijn?
Alle reacties Link kopieren
quote:amarna schreef op 25 juli 2016 @ 09:04:

[...]





Zulke dingen gebeuren/gebeurden altijd. Echter, nu wordt alles breed uitgemeten in de media.

Van zo'n persoonsgerichte aanval als met dat hakmes hadden we ca. 2 jaar geleden niet geweten. En nu is het voorpaginanieuws want het is een syrische vluchteling. Dus is het aan Merkel te wijten.



Struisvogelgedrag



Als een niet vluchteling het had gedaan, had het ook de kranten gehaald hoor. Maar het begint nu toch wel angstig duidelijk te worden wie er allemaal mee de grenzen over zijn gegaan hè
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
quote:amarna schreef op 25 juli 2016 @ 09:04:

[...]





Zulke dingen gebeuren/gebeurden altijd. Echter, nu wordt alles breed uitgemeten in de media.

Van zo'n persoonsgerichte aanval als met dat hakmes hadden we ca. 2 jaar geleden niet geweten. En nu is het voorpaginanieuws want het is een syrische vluchteling. Dus is het aan Merkel te wijten.Lijkt me overdreven. Een vluchteling of niet; een aanval met een bijl lijkt me nieuwswaardig.
Alle reacties Link kopieren
quote:amarna schreef op 25 juli 2016 @ 09:04:

[...]





Zulke dingen gebeuren/gebeurden altijd. Echter, nu wordt alles breed uitgemeten in de media.

Van zo'n persoonsgerichte aanval als met dat hakmes hadden we ca. 2 jaar geleden niet geweten. En nu is het voorpaginanieuws want het is een syrische vluchteling. Dus is het aan Merkel te wijten.Lijkt me overdreven. Een vluchteling of niet; een aanval met een bijl lijkt me nieuwswaardig.
Alle reacties Link kopieren
quote:MRengine schreef op 25 juli 2016 @ 09:07:

[...]





Oja? Hou je dat ook vol wanneer jij of jouw familie of kinderen zelf straks de sjaak zijn?Ik heb het over die aanval met dat hakmes. Dat was uitsluitend in de relatiesfeer.
Alle reacties Link kopieren
quote:amarna schreef op 25 juli 2016 @ 09:10:

[...]





Ik heb het over die aanval met dat hakmes. Dat was uitsluitend in de relatiesfeer.Oh, nou, dan is het oké
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 25 juli 2016 @ 09:10:

[...]





Lijkt me overdreven. Een vluchteling of niet; een aanval met een bijl lijkt me nieuwswaardig.



Een moord in de relatiesfeer in Duitsland nieuwswaarde voor Nederland?

Volgens mij pure sensatiezucht van de media.
quote:amarna schreef op 25 juli 2016 @ 09:04:

[...]





Zulke dingen gebeuren/gebeurden altijd. Echter, nu wordt alles breed uitgemeten in de media.

Van zo'n persoonsgerichte aanval als met dat hakmes hadden we ca. 2 jaar geleden niet geweten. En nu is het voorpaginanieuws want het is een syrische vluchteling. Dus is het aan Merkel te wijten.

Ik begin me serieus af te vragen wie je dit aan wil praten. Het forum of jezelf?

Echt, als er aandelen mee gemoeid waren had men massaal ingezet op dit 'toeval'.
Alle reacties Link kopieren
quote:felice71 schreef op 25 juli 2016 @ 09:11:

[...]





Oh, nou, dan is het oké Nee, maar niet om in Nederland zo gang van te worden dat je de straat niet meer opdurft.
Alle reacties Link kopieren
Wie durft er dan niet meer de straat op in Nederland?
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
quote:amarna schreef op 25 juli 2016 @ 09:10:

[...]





Ik heb het over die aanval met dat hakmes. Dat was uitsluitend in de relatiesfeer.Tuurlijk, kop heel diep in het warme zand dan zie je niks meer

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven