Zelfscannen bij de AH

26-11-2011 20:03 105 berichten
Alle reacties Link kopieren
De AH bij ons in de buurt wordt verbouwd en er komen ook van die zelfscan dingen. Ik ken het systeem al van andere winkels, maar ik zat zo eens het foldertje erover door te lezen en vraag me toch af of het wel echt werkt. Ik kan me zo voorstellen dat er dan zat mensen zijn die de helft van hun boodschappen in het karretje doen zonder te scannen en dus zonder te betalen. En dan staan er vaak wel van die poortjes waar je doorheen moet, net als ik kledingwinkels enzo, die dan afgaan als er niet gescande producten doorheen gaan, maar in de supermarkt werken zulke poortjes maar amper. Weet iemand hoe dit zit? Want als het echt zo makkelijk zou zijn zouden er niet zo veel winkels aan beginnen lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
Dus je wilt boodschappen jatten?
Alle reacties Link kopieren
Ze houden regelmatig controles. Dan kun je niet verder met afrekenen en komt er iemand met een apparaatje een steekproef houden in je karretje, vandaag nog gehad bij de AH.



Ik vind het ideaal!
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
quote:gsman schreef op zaterdag 26 november 2011 20:04 Dus je wilt boodschappen jatten?waar lees jij dat?
Common sense is not so common.
Voltaire
Alle reacties Link kopieren
Probeer het uit zou ik zeggen.
Alle reacties Link kopieren
heb ut geprobeerd,maar tis niks voor mij.

loop nl altijd aan 1001-andere dingen te denken en gooit dan TE vaak iets in mn karretje zonder te scannen.

was samen met een vriendin,die gelukkig goed oplette.was wel sneller door de kassa/uitgang dan zij.

ik blijf gewoon mn karretje vol gooien en bij de kassa afrekenen,das voor iedereen beter.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man zegt trouwens dat als het een keer niet klopt, dat je er dan vaker wordt uitgehaald. Het is gekoppeld aan je bonuskaart, dus ze weten het als je weer boodschappen doet.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Ik zou dat foldertje nog maar eens goed doorlezen.
Alle reacties Link kopieren
Heb ik ook Desteny! Voor mij is het niets (veel te bang om iets te vergeten) maar mijn vriend vind het ideaal. Ieder het zijne!
Er zijn steekproeven, dan controleren ze een aantal boodschappen in je mandje of kar.

En af en toe ben je de "gelukkige" dat ze alles controleren, dus gaat je hele karretje door de scan. Tja, dat duurt dan ff.

Dus als je altijd eerlijk boodschappen doet, krijg je gewoon de steekproeven eens in de zoveel weken. Volgens mij als je elke keer verkeerd scant, kom je op de zwarte lijst en heb je vaker controles.

Bij ons in de AH gezinnen die niet meer mogen scannen, vanwege te vaak "per ongeluk" iets te veel in hun kar.



Het is trouwens al een foute scan als je bijvoorbeeld 2x ribbelchips paprika scant ipv 1x paprika en 1x naturel (had ik laatst) Terwijl het dezelfde prijs is.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ideaal je kunt namelijk direct je tas inpakken en bent zo klaar!
Alle reacties Link kopieren
ideaal!! Kortere rijden en het gaat een stuk sneller. Ik ben fan,
Alle reacties Link kopieren
Bij ons is het zo, als je een steekproef krijgt zijn het maar 5 stuks die zij uitkiezen. Vroeger was het alles maar dat is al lang niet meer zo.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het super! In het begin is het even wennen, en gooide ik steeds de spullen in de kar in plaats van het te scannen, maar daar kwam ik dan bij het volgende product weer achter, en scande hem als nog. Maar nu wil ik niet meer anders!



En inderdaad krijg je regelmatig controles, logisch ook!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb trouwens nog nooit controle gehad en ook nog nooit iemand een controle zien krijgen dus geen idee hoe vaak ze dat doen.
In Spanje hebben ze bij de Carrefour zelfscanners en ik vind het heel handig. Er staat altijd iemand te controleren en er staat ook alarmpoortje, dus als je iets vergeet te scannen dan gaat het alarm af.



Het is gewoon handig dat je niet zo lang hoeft te wachten.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind t ook ideaal!

Ik stop de boodschappen ook meteen in de boodschappen tas ipv eerst in een mandje, nog eerder klaar!

Ik word trouwens best regelmatig gecontroleerd. Ben ik toch altijd even bang dat ik wat vergeten ben te scannen, maar dat is gelukkig nog nooit gebeurd!
Alle reacties Link kopieren
Heel handig , doe t al bijna 2 jaar (vanaf het begin) en kom minstens 2 x p wk in die AH. Ben pas 1x bij de kassa geweest bij cassiere.

Vergeet vrijwel nooit wat te scannen, heel soms scan ik in mijn nadeel ( bv door een product per abuis 2 x te scannen :S. Maar ga echt niet terug dan . Af en toe controle maar dan zijn het 10 dingen ofzo. Sommigen moeten de hele kar , ligt er aan hoe je uit de controles komt .

Dus gewoon vanaf dag 1 doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:muzze schreef op 26 november 2011 @ 20:12:

Er zijn steekproeven, dan controleren ze een aantal boodschappen in je mandje of kar.

En af en toe ben je de "gelukkige" dat ze alles controleren, dus gaat je hele karretje door de scan. Tja, dat duurt dan ff.

Dus als je altijd eerlijk boodschappen doet, krijg je gewoon de steekproeven eens in de zoveel weken. Volgens mij als je elke keer verkeerd scant, kom je op de zwarte lijst en heb je vaker controles.

Bij ons in de AH gezinnen die niet meer mogen scannen, vanwege te vaak "per ongeluk" iets te veel in hun kar.



Het is trouwens al een foute scan als je bijvoorbeeld 2x ribbelchips paprika scant ipv 1x paprika en 1x naturel (had ik laatst) Terwijl het dezelfde prijs is.Tuurlijk, anders klopt de voorraad toch niet?
Ik vind het wel grappig dat dit in sommige AH's kennelijk nieuw is. Die van mij heeft 't al een jaar of tien.
Alle reacties Link kopieren
quote:astrape schreef op 26 november 2011 @ 20:22:

Ik vind het wel grappig dat dit in sommige AH's kennelijk nieuw is. Die van mij heeft 't al een jaar of tien.Echt al zo lang? Ik zie sinds kort pas überhaupt scanners in de winkel staan bij ons.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ideaal..... geen getreuzel van de kassière.. Die zijn toch tegenwoordig niet de vrolijkste meer. ik denk dat er wel iemand bij blijft staan... En ik ga er van uit dat 90% van de klanten gewoon eerlijke mensen zijn..
Alle reacties Link kopieren
Overigens denk ik dat AH het ook wel incalculeren dat er dingen worden gejat. Ze hebben het vast afgewogen tegen de kosten van een kassiere.
Alle reacties Link kopieren
quote:miradeja schreef op 26 november 2011 @ 20:21:

[...]





Tuurlijk, anders klopt de voorraad toch niet?



Maar daar krijg je niet meteen een aantekening voor hoor.

Is mij ook wel eens gebeurd.



En ook 1 x dat ik iets terug wilde leggen, op de scanner al op min had gedrukt, en wilde naar het pad lopen waar het lag (heb een hekel aan dat mensen overal spullen leggen op het moment dat ze denken, toch maar niet). Maar goed, toch eind van de rit vergeten.

Zal je net zien, weinig controle en precies de keer dat jij het vergeet. Ik heb het uitgelegd en ze keek ook meteen of ik op de zwarte lijst of een aantekening kreeg maar er stond niets in de computer waar ze dat kunnen controleren.



Maar ik let er wel meer op hoor, pas op min drukken als het product uit mijn kar is.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
quote:Annelize schreef op 26 november 2011 @ 20:26:

Overigens denk ik dat AH het ook wel incalculeren dat er dingen worden gejat. Ze hebben het vast afgewogen tegen de kosten van een kassiere.Bij ons filiaal was het in het begin zo erg (volgens hun dan) dat ze een poortje hebben geplaatst waar je pas uit kan met je kassabon. Er liepen teveel mensen eruit met hele karren vol onbetaalde producten.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven