Zelfscannen bij de AH

26-11-2011 20:03 105 berichten
Alle reacties Link kopieren
De AH bij ons in de buurt wordt verbouwd en er komen ook van die zelfscan dingen. Ik ken het systeem al van andere winkels, maar ik zat zo eens het foldertje erover door te lezen en vraag me toch af of het wel echt werkt. Ik kan me zo voorstellen dat er dan zat mensen zijn die de helft van hun boodschappen in het karretje doen zonder te scannen en dus zonder te betalen. En dan staan er vaak wel van die poortjes waar je doorheen moet, net als ik kledingwinkels enzo, die dan afgaan als er niet gescande producten doorheen gaan, maar in de supermarkt werken zulke poortjes maar amper. Weet iemand hoe dit zit? Want als het echt zo makkelijk zou zijn zouden er niet zo veel winkels aan beginnen lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lucifer1983 schreef op 26 november 2011 @ 20:20:

In Spanje hebben ze bij de Carrefour zelfscanners en ik vind het heel handig. Er staat altijd iemand te controleren en er staat ook alarmpoortje, dus als je iets vergeet te scannen dan gaat het alarm af.



Het is gewoon handig dat je niet zo lang hoeft te wachten.I love that shop... jammer dat ze zo een winkel niet in Nederland hebben. lekker alles in een winkel
quote:nouschi schreef op 26 november 2011 @ 20:25:

[...]





Echt al zo lang? Ik zie sinds kort pas überhaupt scanners in de winkel staan bij ons.Ja, ik woon er inmiddels al ruim zeven jaar niet meer en het was er al een behoorlijke tijd voordat ik ging verhuizen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mylene_Valerie schreef op 26 november 2011 @ 20:28:

[...]



Bij ons filiaal was het in het begin zo erg (volgens hun dan) dat ze een poortje hebben geplaatst waar je pas uit kan met je kassabon. Er liepen teveel mensen eruit met hele karren vol onbetaalde producten.



Ouch! Waar halen die mensen het lef vandaan he? Maar als je een paar producten hebt gescand en afgerekend, en dan ben je nog steeds de trotse bezitter van een kassabon en kun je alsnog weg.



Naja, ze zullen er wel goed over nagedacht hebben
Alle reacties Link kopieren
En bij ons is er ook alcoholcontrole op leeftijd. Wij hebben een schat van een vrouw staan bij de controle en al ontelbare jaren maakt ze altijd dezelfde opmerking, "even kijken, nee ik zie het, u bent net 22 jaar". Maar omdat ze het echt al jaren zegt en ze best aandoenlijk is moet ik toch steeds lachen. Moet ik natuurlijk eigenlijk niet doen want nu ligt ze zelf ook steeds in een deuk en blijft ze het zeggen. Nou ja, ik gun haar het lolletje en ik word er ook wel vrolijk van.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
quote:Annelize schreef op 26 november 2011 @ 20:32:

[...]





Ouch! Waar halen die mensen het lef vandaan he? Maar als je een paar producten hebt gescand en afgerekend, en dan ben je nog steeds de trotse bezitter van een kassabon en kun je alsnog weg.



Naja, ze zullen er wel goed over nagedacht hebben Dat klopt. Maar daar zijn de controles voor. Kijk heb je per ongeluk 1 product niet gescand of zoals bij mij vergeten uit je kar te halen is er niets aan de hand. Maar heb je een halve kar niet afgerekend is het andere zaak.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
quote:Mylene_Valerie schreef op 26 november 2011 @ 20:28:

[...]



Bij ons filiaal was het in het begin zo erg (volgens hun dan) dat ze een poortje hebben geplaatst waar je pas uit kan met je kassabon. Er liepen teveel mensen eruit met hele karren vol onbetaalde producten.Niet te geloven, dat je dat durft!
Alle reacties Link kopieren
Bij AH bestaat zelfscannen al 14 jaar, het wordt pas de laatste jaren echt uitgerold naar andere winkels.

De computer bepaalt of je een steekproef krijgt (6 artikelen) en als je die niet goed hebt mag je helemaal. Blijkt bij zo'n gedeeltelijke controle dat je het goed gedaan hebt, dan kom je zeg maar in een groep die minder vaak gecontroleerd wordt en zo kan je stijgen. Maar je blijft altijd de kans hebben dat je gecontroleerd wordt.

En ja, paprika chips scannen als je naturel hebt, dat is niet goed. Als AH de naturel in de vakken legt als jij paprika wil zeggen ze toch ook niet: ja maar het is dezelfde prijs?
Alle reacties Link kopieren
Hier ook sinds vorig jaar een poortje , je kunt er alleen uit met bon. Best veel mensen scannen zelf (5 zelfscankassa's) , maar het merendeel gaat n kassa. Ik vind het ideaal want heb pas 1 x even moeten wachten. Wordt wel drukker.

Als er net iemand de bon voor de poort houdt ga ik ook altijd mee door de poort met die persoon. Niet afrekenen , zou het niet durven. De paal geeft verder een rood licht

als je bezig bent met afrekenen.



Ruim 10 jr. terug was er in de stad waar ik toen woonde ook al zelfscannen bij AH. In een buitenwijk, het was daar altijd druk. Toen liep het schijnbaar niet , want tijd later was het weg.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mylene_Valerie schreef op 26 november 2011 @ 20:28:

[...]



Bij ons filiaal was het in het begin zo erg (volgens hun dan) dat ze een poortje hebben geplaatst waar je pas uit kan met je kassabon. Er liepen teveel mensen eruit met hele karren vol onbetaalde producten.Bij ons staan die poortjes ook, vanaf het begin al.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
wij hebben het nu sinds een jaar en ik vind het geweldig. Niet meer in een lange rij, direct alles inpakken.

Ik vind het ook handig als ik alleen maar een broodje en een flesje drinken nodig heb voor onderweg. Snel halen, snel afrekenen.

Volgens mij zijn wij 2 keer gecontroleerd, nooit foutjes ontdekt.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het van de gekke dat je met het zweet in je handen de supermarkt verlaat, bang dat iets vergeten bent te scannen! In zo'n winkel wil je toch helemaal geen boodschappen doen? Blij dat hier in de buurt nergens van dat soort winkels zijn. Ik zou er met een grote boog omheen lopen. En dan zwarte lijsten aanleggen.............van je klanten? Ik vind het te gek voor woorden, dat pik je toch niet als klant?
Alle reacties Link kopieren
Gaan wij het straks dan ook normaal vinden dat we bij het verlaten van winkels gefouilleerd worden?
Alle reacties Link kopieren
Hier in het oosten heb ik het nog nooit gezien. Lijkt me wel ideaal!
Ik krijg er een punthoofd van!
Ik snap dr niks van. Waar scan je je boodschappen dan? Op een ding op je karretje of bij zo'n zelfscankassa? Die ken ik bij de Hoogvliet, zelf scannen en dan betalen en dan kan je met je kassabon door het poortje.

En betalen? Hoe doe je dat dan?
Alle reacties Link kopieren
Fullhouse, zou idd ook kunnen dat zo n 14 jr geleden in die stad waar ik toen woonde een zelfscan kassa kwam , het leek mij toen niks. Er was volgens mij ook maar 1 kassa en wel 8 of meer andere kassa 's . Valt mij op dat zelfscannen vaak in dorp of buitenwijk stad is, klopt dat?
Alle reacties Link kopieren
Plokkie: ook in oosten v land !

Destijds zo n 14 jr terug was het een stad in het westen v h land.
Volgens mij zijn er twee methodes voor zelf scannen. Met een handscanner (dan kun je meteen je boodschappen scannen als je ze uit het schap pakt) en bij de kassa (boodschappen op de band en die worden automatisch gescand). Van mij mogen ze die handscanner snel invoeren bij mijn AH, ik zal er de volgende keer eens naar vragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:dammes3 schreef op 26 november 2011 @ 20:53:

Ik vind het van de gekke dat je met het zweet in je handen de supermarkt verlaat, bang dat iets vergeten bent te scannen! In zo'n winkel wil je toch helemaal geen boodschappen doen? Blij dat hier in de buurt nergens van dat soort winkels zijn. Ik zou er met een grote boog omheen lopen. En dan zwarte lijsten aanleggen.............van je klanten? Ik vind het te gek voor woorden, dat pik je toch niet als klant?



Waarom zweet in je handen?



De producten die ik scan doe ik meteen in mijn boodschappentas (dat mag ). En ik schuif het dingetje open waar normaal een kind kan zitten, daar leg ik evt.spullen waarvan ik nog niet weet of ik het neem of niet. Kom ik bij het eind dan scan ik alles en alles zit al in de tas dus ik heb nooit dat ik met zweethanden naar de afrekening ga.



Wat ik al zei, ik heb 2x in tig jaar een foutje gemaakt maar sta niet op een zwarte lijst dus het valt allemaal mee hoor.



Maar geeft niet, hoe minder mensen het gebruiken hoe rustiger het is bij het afrekenen. Ik vind het echt ideaal.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Hier in de AH XL ook poortjes bij het verlaten. Heb al een paar controles gehad, (1 keer het hele karretje en een paar keer een steekproef van een aantal producten; steeds met glans doorstaan! Vind het een reuze handig systeem. Krat in de winkelwagen, volladen en zo de auto in ipv in de kar, op de band, terug in de kar (krat) en dan weer in de auto. En dan de rijen voor de kassa's..... Scheelt een hoop tijd en gedoe. Scheelt dat de balans tussen zelfscanners en mensen die in de rij staan wel goed is, er is altijd wel minstens een betaalterminal vrij.

Alleen dat verhaal van de Carrefour dat je door het poortje gaat en dat gaat piepen omdat een product niet gescand is kan logischerwijs niet
Alle reacties Link kopieren
quote:Mylene_Valerie schreef op 26 november 2011 @ 20:32:

En bij ons is er ook alcoholcontrole op leeftijd. Wij hebben een schat van een vrouw staan bij de controle en al ontelbare jaren maakt ze altijd dezelfde opmerking, "even kijken, nee ik zie het, u bent net 22 jaar". Maar omdat ze het echt al jaren zegt en ze best aandoenlijk is moet ik toch steeds lachen. Moet ik natuurlijk eigenlijk niet doen want nu ligt ze zelf ook steeds in een deuk en blijft ze het zeggen. Nou ja, ik gun haar het lolletje en ik word er ook wel vrolijk van. leuk!
Ik vind het ideaal. Ze nemen heel regelmatig steekproeven en schijnbaar gaat het goed, anders zou het niet al jaren bestaan.



Vergeten te scannen gebeurt mij niet (zo snel). Het is het eerste wat ik doe voor ik een product in de wagen leg.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ratteke schreef op 26 november 2011 @ 20:57:

Ik snap dr niks van. Waar scan je je boodschappen dan? Op een ding op je karretje of bij zo'n zelfscankassa? Die ken ik bij de Hoogvliet, zelf scannen en dan betalen en dan kan je met je kassabon door het poortje.

En betalen? Hoe doe je dat dan?



Wij hebben alleen een handscanner. Kan je in je hand, in je mandje leggen of op de karretjes heb je een houder.



Pak je een product dan scan je de barcode. Dat is het. Kortingen verrekent hij zelf.







Betalen doe je bij het apparaat, je zet je scanner erin, haalt je bonuskaart erlangs en kies betalen of pin of ..... hoe heet dat.....



Hier betaal je;

Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Misskatie schreef op 26 november 2011 @ 20:44:

De paal geeft verder een rood licht

als je bezig bent met afrekenen.

Hihi, ja dat heb ik heel lang gedacht, dat dat rode licht standaard was, maar dat lampje licht dus alleen op wanneer je alcohol koopt zodat diegene die toezicht houdt even kan kijken of je niet te jong bent.
quote:Ratteke schreef op 26 november 2011 @ 20:57:

Ik snap dr niks van. Waar scan je je boodschappen dan? Op een ding op je karretje of bij zo'n zelfscankassa? Die ken ik bij de Hoogvliet, zelf scannen en dan betalen en dan kan je met je kassabon door het poortje.

En betalen? Hoe doe je dat dan?er hangen een soort handscaners op een rij. Je moet je AH bonus kaart ervoor houden en dan gaat er een lampje branden bij degene die jij pakt. Je scant elk product en als je klaar bent hang je dat ding weer in een daarvoor bestemde plek. Dat ding geeft dan aan hoeveel je moet betalen en je betaald met je pinpas. Je kan met je bon langs de klantenbalie als je recht hebt op spaarzegels of een poppetje ofzo als ze weer eens zo'n actie hebben.
quote:Ratteke schreef op 26 november 2011 @ 20:57:

Ik snap dr niks van. Waar scan je je boodschappen dan? Op een ding op je karretje of bij zo'n zelfscankassa? Die ken ik bij de Hoogvliet, zelf scannen en dan betalen en dan kan je met je kassabon door het poortje.

En betalen? Hoe doe je dat dan?met een handscanner scan je boodschappen. Betalen doe je bij een pinzuil. Daar komt dan een kassabon uit met een code en daarmee open je he poortje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven