Zelfscannen bij de AH

26-11-2011 20:03 105 berichten
Alle reacties Link kopieren
De AH bij ons in de buurt wordt verbouwd en er komen ook van die zelfscan dingen. Ik ken het systeem al van andere winkels, maar ik zat zo eens het foldertje erover door te lezen en vraag me toch af of het wel echt werkt. Ik kan me zo voorstellen dat er dan zat mensen zijn die de helft van hun boodschappen in het karretje doen zonder te scannen en dus zonder te betalen. En dan staan er vaak wel van die poortjes waar je doorheen moet, net als ik kledingwinkels enzo, die dan afgaan als er niet gescande producten doorheen gaan, maar in de supermarkt werken zulke poortjes maar amper. Weet iemand hoe dit zit? Want als het echt zo makkelijk zou zijn zouden er niet zo veel winkels aan beginnen lijkt me.
quote:malibeba schreef op 26 november 2011 @ 22:18:

Die Disneyzegels mag je trouwens hier zelf van de rol af trekken! En als je een poppetje meeneemt, moet je de volle spaarkaart in een soort brievenbusje doen.oh hier niet dus. Bij de pinzuilen is een servicebalie voor de parkeerkaarten, vragen en moeilijkheden en disneypunten
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik die dingen uit principe niet, ik vind het maar niks dat mensen worden vervangen door machines. Er is genoeg werkloosheid lijkt mij zo!
Ik doe het alleen met weinig boodschappen want ik zie het niet zitten dat als ik daar met een volle kar sta en het lampje springt op rood (controle). Moeten ze dus alles controleren en dan ben je volgens mij nog meer tijd kwijt dan bij de gewone kassa.



Een groot voordeel is wel dat je het meteen in je trolley of iets kunt stoppen na het scannen. Maar dat voelt voor mij nog niet echt prettig om het tijdens het boodschappen doen het al in mijn eigen tas te doen. Dat doe ik dus bij de inpak tafel of bij de apparaten waar je moet betalen.
Alle reacties Link kopieren
quote:FullHouse schreef op 26 november 2011 @ 20:38:

Bij AH bestaat zelfscannen al 14 jaar, het wordt pas de laatste jaren echt uitgerold naar andere winkels.

De computer bepaalt of je een steekproef krijgt (6 artikelen) en als je die niet goed hebt mag je helemaal. Blijkt bij zo'n gedeeltelijke controle dat je het goed gedaan hebt, dan kom je zeg maar in een groep die minder vaak gecontroleerd wordt en zo kan je stijgen. Maar je blijft altijd de kans hebben dat je gecontroleerd wordt.

En ja, paprika chips scannen als je naturel hebt, dat is niet goed. Als AH de naturel in de vakken legt als jij paprika wil zeggen ze toch ook niet: ja maar het is dezelfde prijs?





6 artikelen? Bij mij nooit hoor, hoogstens 5, maar meestal drie.

Ik ga totaal voor zelfscannen.
Bazinga!
Alle reacties Link kopieren
quote:Toulouse31 schreef op 26 november 2011 @ 22:30:

Ik gebruik die dingen uit principe niet, ik vind het maar niks dat mensen worden vervangen door machines. Er is genoeg werkloosheid lijkt mij zo!Het creëert wel banen voor de extra beveiliging die achter de camera's zitten en in burger rond lopen. Deze hebben ook weer communicatiemiddelen nodig die weer door iemand gemaakt moet worden en vervoerd moet worden enz.
Zie QR
Alle reacties Link kopieren
quote:kaasfondue schreef op 26 november 2011 @ 23:00:

[...]





Het creëert wel banen voor de extra beveiliging die achter de camera's zitten en in burger rond lopen. Deze hebben ook weer communicatiemiddelen nodig die weer door iemand gemaakt moet worden en vervoerd moet worden enz. En bij ons zijn er de hele dag (de zaak sluit pas om 22.00 uur en ook elke zondag open) 2 medewerkers standaard daar aanwezig. Voor vragen, controle, zegeltjes, scanners weer naar voren brengen, en wat ze nog meer doen wat ik niet weet .
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Een jaar of 8 geleden hadden ze in de AH waar ik kwam in de stad waar ik toen woonde geen scanners, maar onbemande kassa's (soort van zuilen). Die stonden gewoon in een rij naast de gewone, bemande kassa's. Het enige wat je hoefde te doen was de producten in je karretje bij zo'n kassazuil scannen, betalen en dan was je klaar. Vond ik erg handig en snel. Ben daarna verhuisd en heb het nooit ergens anders gezien.
quote:_Branwen_ schreef op 26 november 2011 @ 23:48:

Een jaar of 8 geleden hadden ze in de AH waar ik kwam in de stad waar ik toen woonde geen scanners, maar onbemande kassa's (soort van zuilen). Die stonden gewoon in een rij naast de gewone, bemande kassa's. Het enige wat je hoefde te doen was de producten in je karretje bij zo'n kassazuil scannen, betalen en dan was je klaar. Vond ik erg handig en snel. Ben daarna verhuisd en heb het nooit ergens anders gezien.de hoogvliet werkt zo. Ideaal!
quote:Toulouse31 schreef op 26 november 2011 @ 22:30:

Ik gebruik die dingen uit principe niet, ik vind het maar niks dat mensen worden vervangen door machines.Ouderwets hoor! Jij doet je was nog met de hand?
quote:ikbenikenbenertrotsop schreef op 26 november 2011 @ 23:53:

[...]





de hoogvliet werkt zo. Ideaal!Het lijkt mij handiger dan met zo'n scanding door de winkel te moeten lopen, en je zal ook geen producten vergeten af te rekenen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zon poortje ooit gehad bij een andere supermarkt in Heerhugowaard maar dat vond ik waardeloos. Eerst had je even grootte rijen als bij de kassa. Er ging bij al die poortjes wel iets mis en moest er weer iemand komen.

Toen we eindelijk aan de beurt waren ging het gelukkig goed maar als je eruit wil, de winkel, moet je weer in de wacht staan bij een medewerker die controleert of er evenveel boodschappen in je kar zitten als op de bon staat (net als bij de Macro). Al met al vond ik het veel langer duren en zou zelf nooit daarvoor kiezen, wat een ellende daarmee. Of ik had gewoon 1x pech, dat kan ook maar snel is het niet.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Hier doen ze dat scannen al een jaar of 2 bij de AH.

Het gaat prima, je ziet meteen wat je kwijt bent met betalen.

Je moet er wel goed om denken dat als je wat terug legt dat je het ook wijzigt met scannen.

Bij de C1000 hebben ze een andere manier van zelf scannen.
quote:Mylene_Valerie schreef op 26 november 2011 @ 23:04:

[...]





En bij ons zijn er de hele dag (de zaak sluit pas om 22.00 uur en ook elke zondag open) 2 medewerkers standaard daar aanwezig. Voor vragen, controle, zegeltjes, scanners weer naar voren brengen, en wat ze nog meer doen wat ik niet weet .Mischien een optie om de inhoud van de rugzakken van de scholieren te scannen in Heerhugowaard Daar wordt je tussen de middag niet vrolijk van.. van die groepen jongere. ( sorry voor off topic)
Alle reacties Link kopieren
Ze hebben ze nu ook bij de Ikea, hoera hoera
quote:galadriel schreef op 27 november 2011 @ 09:55:

Ze hebben ze nu ook bij de Ikea, hoera hoera Nou, dan gaan we maar een uur eerder op pad, voor als we de kastjes de deurtjes, de bestekla en handgreepjes apart moeten scannen voor de keuken.
Zelfscannen rules. Je bent toch gewoon een domme doos als je de boodschappen twee keer extra in je handen wil houden voor je de winkel uit bent??
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 26 november 2011 @ 21:18:

Ik zou willen dat ze het hier gingen doen. Maar helaas, net een omgebouwde AH en nog geen handscanners. Terwijl het bij mijn moeder al jaren compleet is ingeburgerd. En het is echt zo simpel.

Hier ook twee nieuwe AH's zonder zelfscan. Armoede.
quote:galadriel schreef op 27 november 2011 @ 09:55:

Ze hebben ze nu ook bij de Ikea, hoera hoera Waar???
Een vriend van m'n broer werkt op t hoofdkantoor van AH. Ik heb hem er eens naar gevraagd en hij zei dat de de kosten van de ongescande producten niet opwegen tegen de besparing op cassieres.

Vind t een ideaal systeem heerlijk, scheelt veel tijd, niet alles weer uit je karretje en op de band en weer inladen.

Las dat iemand het had over zwetende handjes? Als jij gewoon je spullen scant heb je toch niks te vrezen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Suze02 schreef op 27 november 2011 @ 10:04:

[...]





Waar???Delft, maar dan voor 10of 20 dingen max.
quote:galadriel schreef op 27 november 2011 @ 10:09:

[...]



Delft, maar dan voor 10of 20 dingen max.Breda ook, maximaal 15 artikelen. Ik vind het ideaal (en stiekem vind ik dat scannen ook wel erg leuk ).
Hier zo'n 'domme doos' die nog van een ouderwets praatje met de cassiere houdt. Als ik daardoor voor dom wordt uitgemaakt, soit. Lekker belangrijk ook wat jij vind.
Alle reacties Link kopieren
quote:Toulouse31 schreef op 26 november 2011 @ 22:30:

Ik gebruik die dingen uit principe niet, ik vind het maar niks dat mensen worden vervangen door machines. Er is genoeg werkloosheid lijkt mij zo!Hier ben ik het helemaal mee eens.
Alle reacties Link kopieren
quote:Suze02 schreef op 27 november 2011 @ 10:02:

Zelfscannen rules. Je bent toch gewoon een domme doos als je de boodschappen twee keer extra in je handen wil houden voor je de winkel uit bent??Pardon?
Alle reacties Link kopieren
quote:maxi14 schreef op 26 november 2011 @ 22:10:

... gooi je na het scannen je spullen in een tasje, maar dat tasje staat/hangt op een plaat met ingebouwde weegschaal. Als het gewicht niet klopt (m.a.w. je scant iets niet), dan kan je niet verder en moet je wachten totdat er een medewerker komt.Zoiets ben ik laatst voor het eerst tegengekomen. Had ik fijn mijn eigen rugzak bij me, maar moest ik dus alles in plastic inpakken (lang leve de afvalberg).

Verder had ik kind alvast een broodje te knabbelen gegeven, uit een zak van vier stuks. Begint die kassa te piepen, omdat het gewicht van die zak blijkbaar niet meer klopte

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven