Zomervakantie 2015 wanneer boek JIJ!

24-11-2014 10:12 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
In de herfst en de winter zit ik altijd in een dip. Het leukste is om weg te dromen over de zomer en dan de vakantie. Je leeft er het hele jaar naar toe.

Maar wanneer boeken jullie ? Rond december januari februari heb je vaak vroegboek kortingen en zijn de meeste dingen nog vrij?

Of heb je al geboekt? Zo ja.. waar gaat de reis heen.
Alle reacties Link kopieren
Wij zitten aan het hoogseizoen gebonden ivm 2 schoolgaande kinderen.

De afgelopen 2 jaren hebben we echt lastminute geboekt (een dag of 2 voor vertrek). Beide keren in een stacaravan in Frankrijk. Dat scheelde gewoon de helft!

Waarschijnlijk doen we het dit jaar weer op deze manier, maar ik vind het wel leuk om alvast te orienteren op websites van reisaanbieders.

Als het aan mij ligt wordt het dit jaar Italië. Maar we zien het wel...
Ik boek nooit. Ik neem vakantie, pak de kampeerspullen in en vertrek!
Alle reacties Link kopieren
Ga altijd lastminute, scheelt net zoveel als de vroegboekkorting.
Alle reacties Link kopieren
Dat hangt helemaal van de omstandigheden af, man pas geopereerd, dementerende moeder, hond op leeftijd. Alle kans dat we in het land moeten blijven en dan hebben we wel een adres waar ze desnoods plaats máken.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Echt in de zomer gaan wij meestal niet weg. Eerder week in voorjaar en net na de vakanties.

Ben nu wel met een vriendin aan het kijken voor een weekendje weg in januari/februari.



Ik kijk wel het hele jaar door of ik iets leuks zie.
Alle reacties Link kopieren
Nope..



kampeerspullen in de auto en gaan.....! Wel al zin in
Alle reacties Link kopieren
Wij boeken ook vrijwel nooit van te voren. We kijken waar het mooi weer is, pakken alles in en gaan...... Dat is dan wel weer handig met kamperen.

Een keer hebben we de boot naar Corsica geboekt in januari. Je hebt dan wel weer langer voorpret.....
Find people who will make you better (M. Obama)
Wij wisselen af.. Het ene jaar een last minute, het andere jaar al ruim van tevoren. Vorig jaar last minute, dit jaar boeken we eind januari/begin februari. We gaan rondreizen door Schotland en willen een aantal accommodaties vast hebben liggen. Doordat we in het hoogseizoen gaan, leek het ons verstandig om in ieder geval een aantal accommodaties te boeken. De voorpret is wel erg leuk, routes zijn we aan het samenstellen, we kijken naar B&B's op die route. Erg veel zin in, nu al!
Ik heb nog nooit zo vroeg geboekt als nu, maar ik heb dus een paar weken geleden al geboekt voor het hoogseizoen. Ik wilde perse een kampeerplek met privé sanitair en ik zag op de site van de camping dat al ongeveer de helft van die plekken al gereserveerd was voor de weken die wij weg willen. Dus gewoon al geboekt. Heb er nu al zin in .
Na een paar jaar wennen aan in het hoogseizoen 'moeten' en in die jaren iedere keer net wat te laat gaan zoeken en achter het net te vissen, hebben we dit jaar net als vorig jaar nu al geboekt.

Superleuk huisje aan zee in Spanje. En dat is inderdaad heerlijk wegdromen in deze tijd van het jaar!

Hoewel voor ons dus niet de reden om nu al te boeken.
Alle reacties Link kopieren
ik heb afgelopen september geboekt voor een reis in mei.

We gaan naar Midden-Amerika.

We boeken altijd goed op voorhand omdat de vliegtuigtickets dan nog iets goedkoper zijn.

In augustus gaan we ook nog op vakantie maar dan wordt het een last-minute.
Alle reacties Link kopieren
Soms boeken we ver van te voren maar ook wel vaak last minute. Verschilt een beetje. Vakanties gaan deels naar de familie van mijn man dus dat hoeven we niet te boeken. Soms combineren we dat met andere bestemmingen in de buurt maar dat doen we dan last minute. Willen we heel ergens anders heen dan boeken we vaak zo in januari/februari.
Alle reacties Link kopieren
Voor volgend jaar weten het trouwens nog niet. Man wil naar de familie dus dat gaan we in elk geval doen. Verder wil ik nog graag met vriendinnen weg. Een vriendin gaat trouwen in het buitenland dus ik hoop daar heen te kunnen. Zonder man en kinderen want anders wordt het te duur. Mijn man wil nog wandelen met vrienden. Dat is zonder ons. En we willen samen met de kinderen ook nog iets doen. Maar alle data liggen nog niet vast dus we moeten even zien of we het allemaal kunnen indelen en of het financieel allemaal gaat lukken. Volgende zomer gaan we ook verhuizen want dan is ons nieuwe huis bewoonbaar...
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben in september al geboekt voor mei volgend jaar! Kunnen ook nog zien hoeveel dagen we moeten wachten, bij arke dan tenminste. Wij hebben geen kids, en die komen ook nooit, dus wij zijn wel van plan 1 keer per jaar te gaan en dan het liefst in voorjaar of najaar. Volgend jaar mei word het weer Griekenland we gaan naar het eiland Lesbos. Hebben er zo'n zin in!!! Wij tellen al lekker af!
Leef & laat leven!
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort denk ik. Moeten in hoogseizoen en hebben maar twee weken samen....Als we te lang wachten kunnen we weer maar een week...
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nog hard aan het denken waar zoon en ik heen gaan in de zomervakantie. We gaan in ieder geval weg, Nieuw-Zeeland was het oorspronkelijke plan maar is toch te duur. Hoogstwaarschijnlijk wordt het Azie, maar waar? Nepal staat hoog op de lijst. Dan nog het dilemma of we met een reisorganisatie gaan of zelfstandig. Ik ben zo goed in keuzes maken Zodra ik hoor of mijn vakantieaanvraag is goedgekeurd (eind december) wil ik boeken. Ben zelf benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden
Ik heb in september geboekt voor maart en in dec/jan zal ik waarschijnlijk boeken voor iets in de zomer.
quote:daantje75 schreef op 25 november 2014 @ 19:26:

Ik ben nog hard aan het denken waar zoon en ik heen gaan in de zomervakantie. We gaan in ieder geval weg, Nieuw-Zeeland was het oorspronkelijke plan maar is toch te duur. Hoogstwaarschijnlijk wordt het Azie, maar waar? Nepal staat hoog op de lijst. Dan nog het dilemma of we met een reisorganisatie gaan of zelfstandig. Ik ben zo goed in keuzes maken Zodra ik hoor of mijn vakantieaanvraag is goedgekeurd (eind december) wil ik boeken. Ben zelf benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden Als je in onze zomer op vakantie wil gaan, is Nieuw Zeeland toch niet zo'n goed plan, want dan is 't daar winter. En in Azie is het regentijd. Volgens mij is alleen Indonesie qua klimaat op z'n best in onze zomer. Zit jij aan de zomer vast? Juist met jouw reiswensen is het handiger om in 'n ander seizoen op reis te gaan.
Ik woon in het buitenland en ik ga op vakantie naar Nederland. Lekker naar "de kou".
Alle reacties Link kopieren
Wij slaan een jaartje over, ik wil een nieuwe kast

Misschien gaan we nog last minute naar mijn schoonouders op Terschelling, maar dat zien we dan wel.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat weet ik elninjoo (geen idee hoe ik moet quoten) maar ik zit ivm zoon aan de zomervakantie vast. Vorig jaar zou ik in maart naar Nepal (basiskamp Mount Everest) gaan, zonder zoon maar dat ging helaas niet door ivm te weinig deelnemers. Ik zit er nu aan te denken met djoser junior te gaan, of zelfstandig. Zoon is 10 dus voorlopig zitten we nog wel aan de zomervakantie vast.
Alle reacties Link kopieren
Wie gaat er nou in hemelsnaam naar Azië. Dat is zo'n instabiel zooitje daar. Het eten is er goor. Het is veel te warm. Je krijgt er diarree. He-le-maal niks.



Ik ga lekker naar een Landalhuisje op de Veluwe. Beetje moedertjes kijken in het zwembadje.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben vier weken geleden geboekt voor een vakantie in december.

Met de zomervakantie ben ik nog lang niet bezig, dat wordt waarschijnlijk rond april dat ik mij ga orienteren. Dan beslis ik of ik ook iets boek of dat we wachten en pas last minute kijken waar we heen gaan in september.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben vorige maand geboekt, komend jaar blijven we in Nederland.

Andere jaren een stacaravan op een camping in Frankrijk, en dan boeken we ook altijd al ergens tussen okt-dec want wij zitten ook nog eens vast aan de bouwvak. Dus helemaal een beperkte periode die érg vlug vol is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven