Zou jij je fiets afstaan aan een agent?

10-05-2007 10:38 356 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laatst zag ik weer iets op het nieuws waarvan ik dacht: hoe verzinnen ze het???? Fiets je rustig van je werk naar huis, word je plotseling aangehouden door een agent die jou meedeelt dat je fiets even wordt ingevordert zodat hij op jouw fiets achter een inbreker aankan.

Zelf kun je dus die 10 km naar huis lopen (om 18.00 uur), sporten kun je wel vergeten of de afspraak die je had gemaakt. En ws. kun je je (splinternieuwe dure) fiets ook wel vergeten. Omdat je om dat moment zo flabbergasted bent, zou ik er niet opkomen de naam van de agent te noteren en te vragen naar zijn legitimatie. Eigenlijk omdat alles dan ook zo snel gaat. Dus dan kun je ook nog eens een nieuwe fiets gaan kopen, of zou de verzekering dit soort dingen ook vergoeden?

En dan nog iets: een aantal slimmeriken in ons land kunnen zo op een goed idee komen: kom ik verkleed me als agent en maak zo fietsen afhandig. Wat vinden jullie hiervan? Zouden jullie zomaar je fiets afstaan aan een agent? Verder is dit wettelijk allemaal goedgekeurd, een agent mag in bovengenoemde situaties iemands fiets invorderen voor korte tijd mits hij zich kan legitimeren. Maar ja, waar moet je dan op letten? Zo'n legitimatie kan ook perfect zijn nagemaakt.
Alle reacties Link kopieren


Ik dacht dat je een discussie wilde voeren.



Dat uitgerekend jij mij als egoïst bestempelt, maakt mij wel duidelijk dat je niet veel hebt meegekregen van mijn bijdragen aan deze discussie. Goed kunnen luisteren (oftewel l-e-z-e-n) is toch wel een voorwaarde voor het op een zinnige manier voeren van een discussie.



Hoe kan je je grote gevoel voor eigenwaarde trouwens verenigen met de neiging de tegenstanders in de discussie uit te schelden voor meningloze kudde schapen? Als iets laag en dom is is het wel overgaan tot schelden.



Het is trouwens niet de topic openster m/v die bepaald of een topic wordt gesloten. Dat staat in het Viva-forum-wetboek.
Ik heb ontzettend veel meegekregen van die leuke smiley die je bij mijn posting hebt gezet en naar mijn mening heb je dan al voldoende bijgedragen om mijn mening over jou (forumgedrag, ik ken je niet verder) te vormen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom gebruik je de quote-functie als je niet ingaat op de aangehaalde tekst?
Alle reacties Link kopieren
Hoe kom je erbij dat ik asociaal zou zijn? Alleen maar om het feit dat ik van mening ben mijn fiets niet mee te geven aan een agent? Daarom is werkelijk ALLES aan mij slecht, asociaal en egoïstisch? Als je een eindje terug leest heb ik aangegeven dat ik graag andere mensen help en juist WEL bereid ben om mijn fiets mee te geven. Ik vind dit wel heel erg kortzichtig. Je kent mij nauwelijks en je baseert dit alles op een paar verhalen die je op het forum hebt gelezen. Ik heb het goed met iedereen voor en sta open voor anderen. Maar 'moet' ik dan maar precies dezelfde mening erop na houden als anderen?
Het gaat mij niet om je mening, het gaat mij om je manier van reageren! Wat ik daarvan vind, vind ik van jou als forumpersoon en baseer ik op wat ik hier heb gelezen van jou. Ik trek het niet breder dan dit forum.
Alle reacties Link kopieren
Maar goed, ik stop met off topic, ik wilde het even kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Jolietje.

Je verbaast je schijnbaar iedere keer weer hoe mensen jou als egoistisch en onnadenkend, kort door de bocht en met de wind meewaaierig noemen. Dat gebeurt nu en dat is in het verleden ook al meedere keren gebeurd.

Ik heb je net al aangegeven dat dat wellicht ligt aan het feit dat je als een blind paard een discussie begint, een keiharde mening neerzet, en vervolgens, als daar (te veek) harde kritiek op komt, met je pootjes omhoog gaat liggen. Aan t einde van bijna iedere discussie draai je je mening bij, en beslist dan dat niemand meer kritisch naar je mag zijn omdat je je mening al hebt bijgesteld. En daaarmee beeindig je dan het topic.



Ik vind t niet zo gek dat je iedere keer aangevallen wrodt.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik me trouwens afvroeg, hoe ver gaan de bevoegdheden van de politie eigenlijk? Om vanuit mijn huis de overburen te bespieden heben ze, neem ik aan een rechterlijk bevel nodig. Maar hoe zit dat als ze bijvoorbeeld de straat snel af willen zetten en bedenken dat ze mijn schutting zich daar prima voor leent?
Alle reacties Link kopieren
quote: correctie:
Wat ik me trouwens afvroeg, hoe ver gaan de bevoegdheden van de politie eigenlijk? Om vanuit mijn huis de overburen te bespieden hebben ze, neem ik aan, een rechterlijk bevel nodig. Maar hoe zit dat als ze bijvoorbeeld de straat snel af willen zetten en bedenken dat mijn schutting zich daar prima voor leent?
Alle reacties Link kopieren
Maar hoe zit dat als ze bijvoorbeeld de straat snel af willen zetten en bedenken dat ze mijn schutting zich daar prima voor leent?




Lijkt me sterk, dat ze zo eventjes je schutting van de grond lichten en neerzetten dwars over straat. Volgens mij gaat dat gewoon met pylonen, je weet wel van die feloranje of -roze "puntmutsen", en met politiewagens en hekken.



Ik denk dat er wel grenzen zijn aan het (tijdelijk) inbeslagnemen van zaken of het bezetten van gebouwen en huizen door de politie.



Misschien dat Sunlight het weet?
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Waar is AgentL.??
Alle reacties Link kopieren
Ik bedoel het natuurlijk hypothetisch. Net zo min als dat elke agent een gepast vervoersmiddel voor handen heeft, loopt elke agent met pilonnen op zak. Misschien sta ik toevallig nèt een schutting te plaatsen op het moment dat de straat afgezet moet worden, kan toch?! :D



Ik ga trouwens tot vanavond even wat anders doen, lees het wel.
Alle reacties Link kopieren


quote: yette reageerde



Maar hoe zit dat als ze bijvoorbeeld de straat snel af willen zetten en bedenken dat ze mijn schutting zich daar prima voor leent?







Politie zal geen schutting gebruiken om een straat af te zetten. Daar hebben we lint voor en pylonen en auto's of dienstfietsen inderdaad. En als we die niet hebben omdat we lopen oid zijn dan regelt de politie zelf het verkeer en sluit de weg af door gewoon midden op de weg te gaan staan.



Bespieden vanuit een huis hoe bedoel je dat? Observatie? daar worden geen woningen voor gebruikt die daar geen toetsemming voor geven. Daar worden (bedrijfs)panden voor gebruikt die zich ervoor lenen. Hoewel ik ooit met toetsemming van de bewoner op een dak heb gelegen met een verrekijker om de dealers door te geven die onder me stonden te dealen op straat. Maard at was met toestemming.



Tuurlijk zitten er veel regels aan het inbeslagnemen van dingen. Maar als ik een schutting vorder(hihi) dan neem ik m niet in beslag. Of bedoel je iets anders met in beslagnemen? Je kan zoveel in beslagnemen, ik heb ooit wel eens een hond in beslaggenomen.
Alle reacties Link kopieren
Pffffffffff waar maken jullie je toch druk om? Om het getak op en neer of over de politie. iedereen is zo hard bezig haar gelijk te halen



en jolietje, jolientje, jolijtje, joleen, whatever, bek mensen eens niet zo af om hun mening zeg!
Alle reacties Link kopieren
Wat ik me even afvraag, is hoe weet je of de legitimatie van een agent écht is. Ik heb er namelijk nog nooit eentje gezien. Ze kunnen me vanalles voorhouden waar een beetje naam en politieteken opstaat en hoe moet ik dan weten dat het nep is?
Alle reacties Link kopieren


Jolietje,l de politie doet zijn werk. En godzijdank bepaal jij niet wanneer iemand wel of neit zijn fiets af moet geven, want echt, als ik toch op een moment achter een verkrachter aanmoet, en jij als 'nee t is mijn fiets, dan had je er zelf maar een moeten hebben' -muts die net voorbij komt fietsen weigert m af te geven, dan lazer ik je echt van die fiets af, en zit je later nog aan t bureau ook voor het niet meewerken. Ik valk echt van mn stoel bijna van verbazing. Medemens helpen enzo.



Het mooie is dat volgens mij de politie niet eens hoeft te zeggen waarom ze je fiets meenemen. Ja om achter een dader aan te gaan. Maar wat het vergrijp is hoeven ze niet te vertellen. Trouwens daar is de tijd niet voor. Vorderen die fiets en snel bleren wie je bent van welk bureau en that's it.
Alle reacties Link kopieren


Wat ik me even afvraag, is hoe weet je of de legitimatie van een agent écht is. Ik heb er namelijk nog nooit eentje gezien. Ze kunnen me vanalles voorhouden waar een beetje naam en politieteken opstaat en hoe moet ik dan weten dat het nep is?









Als je dat niet weet dan weet je dat niet.Als ze een fgiets vorderen zijn ze ook meestal in de achtervolging dus dan hebben ze neit echt tijd om mensen uitgebreid kun legiotimatie te laten verifieren.





en van de

echtheidskenmerken is het kinegram. Dat is een plaatje van het

politielogo in regenboogkleuren dat deels over de pasfoto en deels over

de ingevulde tekst staat.
Alle reacties Link kopieren
Jolietje als je de discussie op tv goed had gevolgd was je er toen al achter  gekomen dat je  heus niet zomaar een kapotte fiets terug krijgt. Dat eventuele opgelopen schade vergoed wordt. Kennelijk heb je stukken gemist in het item wat werd uitgezonden.
Alle reacties Link kopieren
"Daar worden (bedrijfs)panden voor gebruikt die zich ervoor lenen. "



Ja. Dat is ook in een pand gebeurd waar ik met mijn ex een bedrijf had. Wij gaven toestemming om ons pand als observatiepost te gebruiken. Het heeft ertoe geleid dat er een drugsbende is opgerold en wij kregen een cadeaubon van de politie van 100 gulden.

Da's toch heel aardig.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Ik geef mijn fiets, step, driewieler, scootmobiel, rolator, paard, ezel, motor of auto zo af. Daar denk ik niet eens over na, vind het normaal om het aan een agent af te geven. Als ik in de buurt ben en men vordert het voertuig waar ik op rij. Dan zullen ze dat niet voor niets doen. Je hebt geen keuze je bent wettelijk verplicht. Een discussie of het wel of niet belachelijk is of je dat zou moeten doen is niet eens aan de orde eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren




quote: blijfgewoonbianca reageerde



Ik heb zo'n vaag idee.............

Zal mijn idee eens testen:





JOLIENTJE,



Als de brandweer nou erge haast heeft , of er staat iets in de weg , al dan niet fout of niet helemaal lekker geparkeerd,of gewoon gevalletje van net op de verkeerde tijd aanwezig zijn,  zou het kunnen gebeuren  dat die brandweerauto je auto aan barrels duwt......... moet de brandweer meer tijd nemen om te steken , moet de brandweer omrijden ,moet e brandweer zeggen "sorry , we kunnen niet blussen want dan moeten we die auto  beschadigen " of vind je het wel gerechtvaardigt / acceptabel ?





*Spuugt thee over haar beeldscherm LOL!

Wat een vergezocht voorbeeld!
Hé, slimmerik , dat was niet iets wat er op zou moeten lijken ( zoals jij met je boef in bed ) , ik heb zo het idee dat ik jouw reactie aardig in zou kunnen schatten. Klopt het dat je vindt dat de brandweer met - in dit geval -jouw  autootje  rekening zou moeten houden ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
**oproepje**



Heeft iemand, agent of niet, toevallig deze week een zwarte opoefiets voor een prikkie gekocht?



**einde oproepje**



Fiets van een van de vrienden van mijn oudsten is afgelopen weekend gejat.:(
Alle reacties Link kopieren
Van mij wordt er jaarlijks een fiets gejat....
Alle reacties Link kopieren
Vroeger fietste ik wel en er zijn in totaal twee fietsen van me gestolen.

De eerste keer had ik graag willen zien dat de dief erop sprong om weg te rijden. De verwondering in die ogen dat hij zich te pletter trapte en niet vooruit kwam.

Tja, de ketting lag er al tijden af op dat barrel. Maar ik gebruikte hem op dat moment om mijn boodschappentas aan te hangen.:P Bij de ontdekking dat hij weg was heb ik me rot staan lachen.
Alle reacties Link kopieren




quote: Poezewoes reageerde





quote: Jolietje79 reageerde



Ik krijg sterk de indruk dat jij mij jouw mening wil opleggen en mij een enorm schuldgevoel aan het aanpraten bent, omdat ik alleen maar een andere mening hierover heb (die ik overigens alweer heb bijgesteld). Ik ben hier niet van gediend en ik vraag je hierbij vriendelijk hiermee op te houden en mij in mijn waarde te laten. Je suggereert vanalles wat gewoon niet waar is en aan de hand daarvan vorm je een beeld van mij wat gewoon is vertekend. Je kent mij helemaal niet, alleen van de postings. Ik wil jou vriendelijk vragen hiermee te stoppen en mij in mijn waarde te laten. Ik toon ook respect (ik weet dat anderen hier een hekel aan dit woord hebben maar ik noem het toch) voor jou.



Net zo goed als jij mag ik hier gewoon mijn mening geven. Die leg ik jou niet op, daar kun je mee doen wat je wilt. Ik suggereer helemaal niks, ik reageer gewoon op jou eigen woorden.



Ik kan ook wel zeggen dat ik er niet van gediend ben zo bevoogdend te worden toegesproken door jou, maar hee, denk niet dat je het erom zal laten.

Jij toont respect? Me neus. Als een ander het niet met jou eens is wordt hij vriendelijk verzocht daarmee op te houden. En de manier waarop je tegen anderen te keer gaat getuige ook niet van veel respect.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
Jolietje, ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jij onder respect verstaat dan. Je posts geuiten in mijn ogen van verdomd weinig respect. En dan heb ik het niet alleen over je manier van reageren. Dat het zo moeilijk tot je doordringt dat er niks mis is met het helpen van de politie en de manier waarop je over hen praat is behoorlijk respectloos tegenover je medeburgers en de politie.
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Alle reacties Link kopieren




quote: traincha reageerde





quote: Jolietje79 reageerde





quote: nessemeisje reageerde





quote: Jolietje79 reageerde

Ja duhuuuh! natuurlijk wel. Maar er is een verschil tussen MOETEN en VINDEN. Ken jij het woord verschil en vinden? Het MOET maar ik VIND het werkelijk van de zotte dat je ongewild bij een zaak betrokken wordt waarbij je je fiets moet afstaan omdat deze agent te lui is om z'n eigen fiets mee te nemen.

Jij spoort niet.





Padon??? Alleen maar omdat ik mijn mening geef??? Waar ik een grote hekel aan heb zijn mensen die anderen over een kam scheren. Andersdenkenden sporen dus niet volgens jou! Wat ben jij een ongelooflijk onsympathiek persoon! Dan praat ik nog veel liever met iemand die niet spoort dan met iemand die anderen voor rotte vis uitmaakt en etiketten opplakt! Vuil secreet!



Zat jij niet vooraan in de kerk??



Dat heeft niets met dit topic te maken, hier geef ik ook geen antwoord op.

Alsof iemand uitmaken voor vuil secreet wat te maken heeft met de discussie.....jij bent echt niet goed bij je hoofd......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven