Zou jij je fiets afstaan aan een agent?

10-05-2007 10:38 356 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laatst zag ik weer iets op het nieuws waarvan ik dacht: hoe verzinnen ze het???? Fiets je rustig van je werk naar huis, word je plotseling aangehouden door een agent die jou meedeelt dat je fiets even wordt ingevordert zodat hij op jouw fiets achter een inbreker aankan.

Zelf kun je dus die 10 km naar huis lopen (om 18.00 uur), sporten kun je wel vergeten of de afspraak die je had gemaakt. En ws. kun je je (splinternieuwe dure) fiets ook wel vergeten. Omdat je om dat moment zo flabbergasted bent, zou ik er niet opkomen de naam van de agent te noteren en te vragen naar zijn legitimatie. Eigenlijk omdat alles dan ook zo snel gaat. Dus dan kun je ook nog eens een nieuwe fiets gaan kopen, of zou de verzekering dit soort dingen ook vergoeden?

En dan nog iets: een aantal slimmeriken in ons land kunnen zo op een goed idee komen: kom ik verkleed me als agent en maak zo fietsen afhandig. Wat vinden jullie hiervan? Zouden jullie zomaar je fiets afstaan aan een agent? Verder is dit wettelijk allemaal goedgekeurd, een agent mag in bovengenoemde situaties iemands fiets invorderen voor korte tijd mits hij zich kan legitimeren. Maar ja, waar moet je dan op letten? Zo'n legitimatie kan ook perfect zijn nagemaakt.
Alle reacties Link kopieren




quote: traincha reageerde



oja en dan nog wat Jolientje79: andersdenkend zijn is niet hetzelfde als egoistisch en overschillig zijn. Je mag dan de mond vol hebben over normen en waarden, maar wat is dat uit jouw mond nog waard als je niet eens bereid bent om in een noodsituatie het algemeen belang te dienen.

Deze opmerking is blijkbaar niet voor mij bedoeld. De naam is Jolietje79 i.p.v. Jolientje79. Je mag weleens op de spelling van namen letten. Behoorlijk irritant als mensen je naam steeds verkeerd spellen. Dat noem ik onverschillig.
Oh, dus je voelt je toch wel aangesproken? Heel goed. Dan is de boodschap dus toch overgekomen.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik me nu afvraag; stel dat jouw tas uit je handen wordt gerukt Jolietje. Een toevallig langslopende agent ziet dat en vraagt mijn fiets om achter de dader aan te gaan. Natuurlijk weiger ik, ik ga een beetje mijn fiets afstaan zeg.

Mag ik 3 maal raden welk topic je dan had geopend?
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Alle reacties Link kopieren




quote: Jolietje79 reageerde





quote: Poezewoes reageerde



Ik ben hier niet van gediend en ik vraag je hierbij vriendelijk hiermee op te houden en mij in mijn waarde te laten. 



Je kent mij helemaal niet, alleen van de postings. Ik wil jou vriendelijk vragen hiermee te stoppen en mij in mijn waarde te laten.



Ik toon ook respect (ik weet dat anderen hier een hekel aan dit woord hebben maar ik noem het toch) voor jou.





Je wilt niet reageren op de 'voor in de kerk' opmerking van een forummer. Toch ga ik er op door. Jouw gedrag hier op dit topic met de wetenschap wat ik van je gelezen hebt in andere topic over het geloof, is een van de redenen waarom ik zo fel anti-religieus ben. Niet te geloven hoe asociaal, onbeschoft en respectloos jij jezelf laat kennen. Ja, andere maken jou ook voor rotte vis uit, maar je zou toch verwachten van iemand die God hoog in het vaandel heeft staan, niet in hetzelfde gedrag zou vervallen?



Jij wilt in je waarde gelaten worden en respect krijgen. Hoe wil je dit voor elkaar krijgen op de manier dat jij jezelf gedraagt. Jij 'eist' van andere een bepaald gedrag richting jezelf, maar zelf lijkt het je onmogelijk om hetzelfde gedrag te tonen naar andere. Ook naar diegene die jou aanvallen.



Ik denk dat iedereen heel goed weet dat het om jouw mening gaat die jij verkondigt, maar mogen zij dan niet vinden dat die mening nogal egoistisch is? Mogen zij niet vinden dat jouw mening asociaal is?
Juist Soesa! Daarom plaatste ik ook even mijn "kerk opmerking"....ik meende Jolientje ook al te herkennen als een gristen uit een eerdere topic.
Alle reacties Link kopieren




quote: hans66 reageerde





quote: yette reageerde



Maar hoe zit dat als ze bijvoorbeeld de straat snel af willen zetten en bedenken dat ze mijn schutting zich daar prima voor leent?

Tuurlijk zitten er veel regels aan het inbeslagnemen van dingen. Maar als ik een schutting vorder(hihi) dan neem ik m niet in beslag. Of bedoel je iets anders met in beslagnemen? Je kan zoveel in beslagnemen, ik heb ooit wel eens een hond in beslaggenomen.



Ik bedoelde eigenlijk meer lenen, zoals van een fiets. De term in beslag nemen gebruikte iemand anders.



Van mij mag je m'n schutting lenen hoor. Is veel duidelijker dan zo'n pilonnetje :)
Alle reacties Link kopieren






Ik bedoelde eigenlijk meer lenen, zoals van een fiets. De term in beslag nemen gebruikte iemand anders.



Van mij mag je m'n schutting lenen hoor. Is veel duidelijker dan zo'n pilonnetje :)







Er zijn wel grenzen hoor Yette. Al weet ik de 'leengrenzen' niet zo goed eerlijk gezegd.:)

Dat gaat eigenlijk altijd vanzelf, met in je achterhoofd het 'redelijkerwijs noodzakelijk' gebeuren.

Redelijkerwijs mag ik van burgers alle voorwerpen vorderen die noodzakelijk zijn om mijn functie op dat moment, in het spoedgeval te vervullen.Dus een fiets, auto, motor( mits ik een motorrijbewijs heb) maar ook je jas als ik aan t reanimeren ben, om onder het hoofd van t slachtoffer te leggen, of je telefoon om te bellen, of of zelfs jouw hulp te vorderen bij een reanimatie. Je doet dat echter pas als er geen andere optie is, zoals bij voor het afzetten van een weg jouw schutting uit de grond trekken zou echt mn laatste optie zijn :D Daar wil ik jou liever niet mee lastig vallen als ik ook andere opties heb.

En een telefoon hebben we natuurlijk wel bijna altijd zelf bij ons, dus dat komt niet zo vaak voor, maar tijdens een reanimatie je jas uittrekken voor t slachtoffer wordt lastig.

En iemand vorderen te helpen bij een reanimatie komt bijna niet voor, wel dat we 1 iemand vragen om mensen op een afstand te houden als je bezig bent.



Ik zou trouwens wel eens een helicopter willen vorderen :D





Wat betreft Jolietje, die komt soms op mij echt als een gespleten persoonlijkheid over. Het ene moment maakt ze je in asociale tokkietaal uit voor vanalles en nogwat en op t moment dat de tweede hersenhelft t overneemt, dan vraagt ze je in keurig nederlandsch lieflijk of je haar als het u blieft met respect wilt bejegenen.

Dat is ook de reden dat er toen werd gezegd dat ze vermoelijk een troll was.D'r is geen touw aan vast te knopen en ze roept maar gewoon wat.



Maar waarschijnlijk zien we haar hier niet meer terug, want de lol is er inmiddels voor haar af denk ik. Dus we moeten wachten op een nieuw topic.
Alle reacties Link kopieren
Redelijkerwijs mag ik van burgers alle voorwerpen vorderen die noodzakelijk zijn om mijn functie op dat moment, in het spoedgeval te vervullen.Dus een fiets, auto, motor( mits ik een motorrijbewijs heb) maar ook je jas als ik aan t reanimeren ben, om onder het hoofd van t slachtoffer te leggen, of je telefoon om te bellen, of of zelfs jouw hulp te vorderen bij een reanimatie.

Ik vind trouwens niet alleen, dat de politie dingen van mij kan vorderen, maar ook andere hulpverleners e.d. een ambulance- of brandweerman kan ook dingen van me vorderen. Ik bel dan achteraf wel het ziekenhuis of brandweer om dingen te regelen. Eerst moet de patiënt worden geholpen of de brand worden geblust. Daarbij zou ook de aanwijzingen van de politie, ambulance en brandweer opgevolgd moeten worden. Maar de meesten zullen dit wel vanzelfsprekend vinden.



Wat betreft Jolietje, die komt soms op mij echt als een gespleten persoonlijkheid over. Het ene moment maakt ze je in asociale tokkietaal uit voor vanalles en nogwat en op t moment dat de tweede hersenhelft t overneemt, dan vraagt ze je in keurig nederlandsch lieflijk of je haar als het u blieft met respect wilt bejegenen.

Dat is ook de reden dat er toen werd gezegd dat ze vermoelijk een troll was.D'r is geen touw aan vast te knopen en ze roept maar gewoon wat.



Maar waarschijnlijk zien we haar hier niet meer terug, want de lol is er inmiddels voor haar af denk ik. Dus we moeten wachten op een nieuw topic.

Ik weet niet of ze een troll is. Ze heeft waarschijnlijk wantrouwen in de politie, of ze twijfelt aan de goede redenen van de politie om dingen te vorderen. En ze weet de mogelijke gevolgen niet, als ze weigert om bijv. haar fiets af te geven bij vordering. Dat denk ik eerder dan dat ze een troll is. Maar dat hebben anderen ook al gezegd.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
"Politie! Hierbij vorder ik uw fiets in".



"Oja, en waar mag dat goed voor zijn?"



"Nou, ik zit achter een inbreker aan, mijn collega is achterom gelopen en de auto start niet"



"Ja maar als er nou iets met die fiets gebert? Die inbreker kan er wel op schieten of zo, heb ik in enen een lekke band.."



"Volgens de wet mag ik als politiebeambte uw fiets invorderen om als hulpmiddel te gebruiken voor het bestrijden van een misdrijf"



"En hoe zit dat dan met schadelossstelling als mijn fiets niet bestand is tegen die wilde achtervolging? Wie gaat dat betalen? "



"Wij als politie zullen u volledig schadeloos stellen, hier met die fiets! "



"Maar ik ben onderweg naar een sollicitatiegesprek, laatste ronde tussen mij en tegenkandidaat, en nu kom ik te laat voor de baan van mijn leven".



(Grijpt in binnenzak)

"Hier heeft u het kaartje van de advokaat van ons district, voor verdere vragen kunt u hem bellen".



"O ja en wie betaalt dat telefoontje? IK heb geen beltegoed meer hoor, geeft u mij dan even uw mobieltje?



:):D:P;):(:o:$
Alle reacties Link kopieren




quote: Jolietje79 reageerde





quote: blijfgewoonbianca reageerde



Ik heb zo'n vaag idee.............

Zal mijn idee eens testen:





JOLIENTJE,



Als de brandweer nou erge haast heeft , of er staat iets in de weg , al dan niet fout of niet helemaal lekker geparkeerd,of gewoon gevalletje van net op de verkeerde tijd aanwezig zijn,  zou het kunnen gebeuren  dat die brandweerauto je auto aan barrels duwt......... moet de brandweer meer tijd nemen om te steken , moet de brandweer omrijden ,moet e brandweer zeggen "sorry , we kunnen niet blussen want dan moeten we die auto  beschadigen " of vind je het wel gerechtvaardigt / acceptabel ?





*Spuugt thee over haar beeldscherm LOL!

Wat een vergezocht voorbeeld!

Hé, slimmerik , dat was niet iets wat er op zou moeten lijken ( zoals jij met je boef in bed ) , ik heb zo het idee dat ik jouw reactie aardig in zou kunnen schatten. Klopt het dat je vindt dat de brandweer met - in dit geval -jouw  autootje  rekening zou moeten houden ?






Zo vergezocht is het voorbeeld nou ook weer niet hoor. Heb 't zelf ooit meegemaakt. Brandweer moest met spoed met een hoogwerker bij een huis en kon er vanaf de straat net niet bij komen. Vanaf de parkeervakken naast de straat wel, maar ja: die stonden vol... Het was dat de eigenaren van de auto's toch al wakker waren van het geloei van de hoogwerker en op straat stonden te kijken (het was 3 u 's nachts) maar anders waren hun heilige koeien toch echt aan de kant geduwd.



Overigens ook wel meegemaakt dat de politie een fiets vorderde. Met meer schade voor oom agent dan voor de fiets: de fiets had geen remmen dus toen boef een tuin inrende, zat er voor oom agent niets anders op dan de heg in te racen:D
Alle reacties Link kopieren
Toch blijf ik bij mijn mening. Ik zou wel mijn fiets afgeven, natuurlijk, maar het idee dat je zomaar je eigendom moet afgeven......
Alle reacties Link kopieren
Toch blijf ik bij mijn mening. Ik zou wel mijn fiets afgeven, natuurlijk, maar het idee dat je zomaar je eigendom moet afgeven......
Die mening mag je gerust houden Jolietje; als je die fiets maar afgeeft ... aan je mening heeft die agent niets; aan je fiets des te meer  ...
Alle reacties Link kopieren
Die mening mag je gerust houden Jolietje; als je die fiets maar afgeeft ... aan je mening heeft die agent niets; aan je fiets des te meer  ...  
Op het moment van vordering maakt hij zich niet druk om haar mening, maar om de reden van de vordering...



Wat mij overigens opvalt, is, dat in Enschede de politie soms op bromscooters en/of snorfietsen rijdt. Ik ben dan geneigd om te denken dat daardoor de kans op een fietsvordering afneemt.



Ik weet overigens niet of er plaatsen zijn waarbij de politie skeelert. Politie op mountainbikes zie ik ook weleens.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
bij ons rijden ze op mountainbikes(o.a) en dat is altijd lachen als er dan een opgevoerde scooter voorbijrijdt die nog net geen lange neus trekt naar zo,n agent op fiets:D
Alle reacties Link kopieren




quote: Tenderlover reageerde



Die mening mag je gerust houden Jolietje; als je die fiets maar afgeeft ... aan je mening heeft die agent niets; aan je fiets des te meer  ...  



Op het moment van vordering maakt hij zich niet druk om haar mening, maar om de reden van de vordering...



Wat mij overigens opvalt, is, dat in Enschede de politie soms op bromscooters en/of snorfietsen rijdt. Ik ben dan geneigd om te denken dat daardoor de kans op een fietsvordering afneemt.



Ik weet overigens niet of er plaatsen zijn waarbij de politie skeelert. Politie op mountainbikes zie ik ook weleens.

Lijkt me een beetje onhandig om skeelers in te vorderen. Zie agent al met maat 45 in mijn skeelertjes van maat 37.:)
Alle reacties Link kopieren




quote: Jolietje79 reageerde



Toch blijf ik bij mijn mening. Ik zou wel mijn fiets afgeven, natuurlijk, maar het idee dat je zomaar je eigendom moet afgeven...... Die mening mag je gerust houden Jolietje; als je die fiets maar afgeeft ... aan je mening heeft die agent niets; aan je fiets des te meer  ...  
Dat zei ik toch ook al.
Alle reacties Link kopieren
Toch blijf ik bij mijn mening. Ik zou wel mijn fiets afgeven, natuurlijk, maar het idee dat je zomaar je eigendom moet afgeven......
Da´s nou juist de kern van wat een aantal posters je probeert duidelijk te maken. Kennelijk weinig succesvol... Als de politie je fiets vordert, gebeurt dat niet zomaar. Dat gebeurt met een reden. Een reden die op dat moment wel effe wat belangrijker is dan dat Jolietje ongestoord verder kan fietsen. Dat kan namelijk. Dat er dingen gebeuren die belangrijker zijn dan dat Jolietje verder kan fietsen.
Alle reacties Link kopieren


Waar is AgentL.??





AgentL meldt zich!



AgentL had even een fiets ingevorderd om een seriemoordenaar op te pakken. Ze vond dat de ingevorderde fiets zó fijn reed, dat ze besloot 'm maar te houden. Want ja, de eigenaresse van de fiets had toch haar sportavondje gemist, dus kon AgentL nog wel een poosje langer op de fiets blijven fietsen. Erger kon het toch niet worden... ;)
Alle reacties Link kopieren


Toch blijf ik bij mijn mening. Ik zou wel mijn fiets afgeven, natuurlijk, maar het idee dat je zomaar je eigendom moet afgeven......







Je eigendom... Djiezus! Wat ben jij materialistisch ingesteld zeg!

Net of de wereld vergaat wanneer je je fiets eventjes moet afstaan om een hoger doel te dienen...
Alle reacties Link kopieren
Sorry hoor, moest even aan dit topic denken toen ik dit bericht net las. Brandweer arriveert te voet bij brand Uitgegeven: 14 mei 2007 18:13 AMSTERDAM - De politie in Tiel keek zondag vreemd op toen de gewaarschuwde brandweermensen bij een brandend personenbusje arriveerden. De brandweermensen waren namelijk te voet. Hun brandweerauto was net daarvoor betrokken geraakt bij een aanrijding. Daarbij raakten behalve hun eigen voertuig twee personenauto's beschadigd. De brand werd uiteindelijk geblust door de aanwezige agenten met hun eigen brandblusser. Dat meldde de politie Gelderland-Zuid maandag.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Kon de brandweer geen water vorderen? ;)
Alle reacties Link kopieren
Ongelooflijk wat een topic!!!!!!!!

Tuurlijk gaat de fiets of auto met oom/tante agent mee.



Wat een wondere snuiters lopen dr toch rond op deze aardbol.
Alle reacties Link kopieren


Sorry hoor, moest even aan dit topic denken toen ik dit bericht net las.





Brandweer arriveert te voet bij brand

Uitgegeven: 14 mei 2007 18:13



AMSTERDAM - De politie in Tiel keek zondag vreemd op toen de gewaarschuwde brandweermensen bij een brandend personenbusje arriveerden. De brandweermensen waren namelijk te voet.



Hun brandweerauto was net daarvoor betrokken geraakt bij een aanrijding. Daarbij raakten behalve hun eigen voertuig twee personenauto's beschadigd.





De brand werd uiteindelijk geblust door de aanwezige agenten met hun eigen brandblusser.:):):):):) Dat meldde de politie Gelderland-Zuid maandag.



hihihihi
Alle reacties Link kopieren




quote: Jolietje79 reageerde



Toch blijf ik bij mijn mening. Ik zou wel mijn fiets afgeven, natuurlijk, maar het idee dat je zomaar je eigendom moet afgeven...... Die mening mag je gerust houden Jolietje; als je die fiets maar afgeeft ... aan je mening heeft die agent niets; aan je fiets des te meer  ...  
Dat snap ik. Lijkt me wel logisch niet?
Alle reacties Link kopieren




quote: Jolietje79 reageerde



Toch blijf ik bij mijn mening. Ik zou wel mijn fiets afgeven, natuurlijk, maar het idee dat je zomaar je eigendom moet afgeven......

Je eigendom... Djiezus! Wat ben jij materialistisch ingesteld zeg!

Net of de wereld vergaat wanneer je je fiets eventjes moet afstaan om een hoger doel te dienen...

Toevallig heb ik een erg dure fiets en heb ik die hard nodig, ik doe alles op de fiets. En dan ben ik dus materialistisch?
Alle reacties Link kopieren
Als je je drukker maakt om je fiets dan om bv een verkrachter die de dans ontloopt omdat jij je fiets niet meegeeft dan ben je op dat moment inderdaad materialistisch.
Alle reacties Link kopieren


Wat ik me nu afvraag; stel dat jouw tas uit je handen wordt gerukt Jolietje. Een toevallig langslopende agent ziet dat en vraagt mijn fiets om achter de dader aan te gaan. Natuurlijk weiger ik, ik ga een beetje mijn fiets afstaan zeg.

Mag ik 3 maal raden welk topic je dan had geopend?
Dan ga ik er zelf wel achteraan, om m'n eigen fiets!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven