Boos/emotioneel na volle dag

16-05-2024 21:05 29 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Vandaag was weer eens zo’n dag.
Mijn planning op het werk was al vol en druk. Ik stond ook nog achterwacht voor een extra taak tot 19.30 uur. Daar werd ik ook voor opgeroepen. Ik had mijn vriend gevraagd om boodschappen te doen, maar hij heeft merendeels van de boodschappen niet meegenomen. Ik ben zelf boodschappen gaan doen en ik heb vervolgens het boodschappenkarretje tegen onze auto laten knallen. En het ergste wat ik dan zou willen doen: de auto naar vernieling trappen. Ik zou het nooit doen hoor, maar dat lijkt me dan heerlijk.
Omdat ik pas later heb gegeten, heb ik daarna al mega gesnaaid (appeltaart, chips en toastjes). Dus weer niet afgevallen vandaag. Kut. Ik ben boos, verdrietig, negatief. Wat had ik anders kunnen doen om te voorkomen dat ik me zo voel zoals ik me nu voel?
Ik ben eigenlijk op zoek naar herkenning en tips wellicht. Komt best regelmatig voor. Ik zit snel vol, voor mijn gevoel. Mijn werk (gezondheidszorg) maakt ook dat mijn sociale batterij dan leeg is.
celine29 wijzigde dit bericht op 16-05-2024 21:25
8.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Door wat aardiger tegen jezelf te zijn.

Het ging vandaag allemaal even mis. Ontzettend balen maar kan gebeuren. Probeer nu lekker te relaxen en morgen weer een dag.
Alle reacties Link kopieren Quote
Soms heb je nu eenmaal van die dagen dat alles tegen zit of dat je gevoelsmatig gewoon niet vooruit komt.
Herkenbaar. Waar het de ene dag perfect verloopt en je nog energie over hebt kan het de eerstvolgende dag compleet anders zijn. Soms ‘moet’ er simpelweg ook teveel en daar word je overprikkeld, moe, boos of gefrustreerd van.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hmm om te beginnen je partner terug naar de supermarkt te sturen (achterlijk dat jij nog boodschappen moet gaan halen) op je werk pauzes nemen waar dat maar kan (gokje dat je collega's de ruimte wel vinden?) En vervolgens trots zijn op jezelf dat je een klote dag hebt doorstaan zonder iemand neer te slaan!

Soms is appeltaart daarbij nu eenmaal essentieel..
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat vervelend :hug: we hebben (denk ik) allemaal wel van die dagen dat alles in de soep loopt. Ik ga soms maar gewoon naar bed na zo’n dag, al is het vroeg, in de hoop dat de dag erna beter is. Wees niet te hard voor jezelf.

Om het mezelf wat makkelijker te maken probeer ik doordeweeks wel zoveel mogelijk te controleren wat kan. Weekboodschappen doen in het weekend zodat er doordeweeks eten is. Eigen lunch en gezonde tussendoortjes meenemen. En je mag best werk bij je vriend neerleggen, hij kan op z’n minst halen wat op het lijstje staat, issie nou helemaal?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hopelijk had je niet ook nog eens last van die landelijke pinstoring toen je de ontbrekende boodschappen moest halen…
Alle reacties Link kopieren Quote
Dorpsbewoner schreef:
16-05-2024 21:22
Hopelijk had je niet ook nog eens last van die landelijke pinstoring toen je de ontbrekende boodschappen moest halen…
Ik had nét gepind voor de schoonheidssalon (normaal nooit contant op zak), dus dat geld heb ik moeten gebruiken voor de boodschappen. Ik heb de schoonheidssalon (ja, asociaal, maar ik kon het even niet meer opbrengen) afgebeld…
Alle reacties Link kopieren Quote
Gewoon even een dikke knuffel.
Sommige dagen zouden gewoon sochtends al gecanceld moeten worden.

Ik vind het nog knap dat je geen stennis geschopt hebt met je vriend. Ik ben zo'n onredelijk type die na de boodschappen en dat karretje waarschijnlijk zo bloedsjaggerijnig thuisgekomen was dat ie zn leven niet zeker was. ;)

Dusse: compliment van mij hoor.
Je hebt de dag overleefd, boodschappen gedaan, en er zijn geen dooien gevallen.
Missie geslaagd, nu lekker naar bed. :cheer2:
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel herkenbaar hoor, dat je dan ook het liefste nog een deuk in die auto had willen trappen.

En dit zijn van die dagen waar niet tegenop te plannen valt. Omdat alles wat fout kan lopen, fout loopt. Al had je die supergezonde maaltijd al vooruit gekookt en ingevroren, dan had je bij thuiskomst een kapotte vriezer ontdekt. Of begaf de magnetron het tijdens het opwarmen.

Mijn tip: heel vroeg op zo’n dag accepteren dat alles k-u-t gaat lopen en het voor jezelf zo aangenaam als en waar mogelijk maken. Niet een ander gaan aansturen om eten bijeen te shoppen maar gelijk gaan voor die Thai die thuis bezorgd. En je niet schuldig voelen over dat snaaien en gelijk denken dat alles mislukt is maar het zien als een kleine pauze.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren Quote
Eens met de rest, niet te streng voor jezelf.
Maar ik herken het wel dat soms dingen teveel zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gefeliciteerd,
Je bent een mens.

Eentje die veel te veel werk op het bordje had geladen (gekregen).

De keren dat ik zo stik chagrijnig ben, zijn de keren dat het voelt alsof het werk mij leeft, in plaats van dat ik de baas ben over mijn werk, de dag en mijn agenda. Dan probeer ik ook op die manier de controle terug te pakken.

Stress is verder geen hulp bij afvallen. Morgen weer een nieuwe dag, met veel water en thee en minder snaaierij.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik stel een boksbal voor. In alle ernst. Het knallen van het winkelwagentje tegen je auto is niet erg constructief. Maar het is fysieke stress die er fysiek uit moet. Heerlijk na een stressvolle dag even meppen tegen zo'n ding. Is alle stress meteen uit je lijf. Hoef je het daarna ook niet meer weg te eten. Niemand raakt gewond, niets raakt beschadigd. Iedereen tevreden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh herkenbaar. Was vandaag ook pas om 21u thuis en om 7.45 vertrokken naar werk.
Ik probeer een aantal plan B opties te hebben en dingen om naar uit te kijken.

Dus als het mogelijk een lange dag word: zo goed mogelijk slapen de nacht ervoor, genoeg eten meenemen, ook snacks en iets wat als soort avondeten kan dienen. En ook wat snacks of blikjes drinken die een beetje extra voelen. Ik hou bv van nieuwe frisdranken uitproberen en dat kan ook gewoon suikervrij. Verder kauwgom. En extra letten op comfortable kleding en schoenen zodat dat niet irritant word. Verder thuis zou ik proberen dat er al iets klaarstaat of iets uit de vriezer in je magnetron schuiven.

Maar vooral: probeer in zo'n dag niet teveel geleefd te worden. Probeer wat meer autonomie over hoe je dag verloopt te nemen. Neem je pauzes. Liefst even naar buiten tussendoor. En ja, dat is omdat je ook langer doormeten dan normaal ook nodig. Als het even kan, pas je diensten aan. En als het steeds echt kloten gaat, geef het aan bij leidinggevende dat dit niet zo werkt voor jou, maar dat bv in het weekend werken wel prima kan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik had precies zo'n dag vandaag, ik ben gaan wandelen met een vriendin en we eindigden op een terras met koffie.
Heelrijk stoom afgeblazen. Morgen weer nieuwe ronde nieuwe kansen.

Dikke knuffel :hug:
katjasasja wijzigde dit bericht op 16-05-2024 22:26
5.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
teveel
Alle reacties Link kopieren Quote
Lief zijn voor jezelf!

Niet alsnog die boodschappen gaan halen maar of roeien met de riemen die je hebt thuis of wat bestellen of een gebakken ei.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jufjoke schreef:
16-05-2024 22:01
Ik stel een boksbal voor. In alle ernst. Het knallen van het winkelwagentje tegen je auto is niet erg constructief. Maar het is fysieke stress die er fysiek uit moet. Heerlijk na een stressvolle dag even meppen tegen zo'n ding. Is alle stress meteen uit je lijf. Hoef je het daarna ook niet meer weg te eten. Niemand raakt gewond, niets raakt beschadigd. Iedereen tevreden.

Nee, maar dat is met veel dingen die je niet met opzet doet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Waren die boodschappen zo belangrijk dan? En waarom doe jij die, dat zou je vriend toch doen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Gisteren mijn je niet meer terug draaien maar je kunt wel vertellen wat je thuis nodig hebt van je partner.

Maak betere afspraken met je vriend. Wie hier thuis boodschappen vergeet gaat terug naar de supermarkt als het direct nodig was.

Na zo'n dag heb je thuis gewoon iemand nodig die je even tot rust laat komen. Bespreek dat met je vriend als dit vaker voorkomt. En maak duidelijk dat je dan niet eerst alles wil vertellen, dat hij gewoon ziet of weet dat je dat even nodig hebt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe gaat het To? Lekker geslapen en tot rust gekomen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hmm dat klinkt ook wel echt als zo'n dag waarop alles mis ging. Hopelijk heb je idd goed geslapen en gaat het vandaag beter!

Hier is trouwens vooral dat snaaien herkenbaar op momenten dat we pas laat kunnen eten, heel frustrerend achteraf :facepalm:
Alle reacties Link kopieren Quote
dolfje schreef:
17-05-2024 06:53
Hoe gaat het To? Lekker geslapen en tot rust gekomen?
Ja, ik denk het. Vandaag lekker vrij, dus een lang weekend voor de boeg. Daar was ik aan toe. Op het werk is het druk. Afgelopen weekend hoorde ik dat mijn zus heeft gezegd dat het ongezond is dat ik mijn ouders dagelijks zie. Van die opmerking was ik ook al even van de leg. En mijn week was gewoon te vol met allerlei geplande dingen naast het werk.
Ik ga zo lekker even een lange wandeling maken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou al afgehaakt zijn bij die boodschappen. Ik had mijn vriend gevraagd om m’n avondeten voor me te regelen of om terug te gaan naar de supermarkt. Maar zeker niet dat ik alsnog zelf de boodschappen had gedaan.

Tip: laat ze 1x per week bezorgen
Alle reacties Link kopieren Quote
Herkenbaar alles is te veel dan
Niet te streng voor jezelf zijn
Alle reacties Link kopieren Quote
Het klinkt alsof er al meerdere keren over je grenzen was gegaan, en jij die misschien onvoldoende hebt aangegeven. Je had al een volle dag, moest toen langer blijven en daarna alsnog boodschappen doen omdat je vriend dat halfbakken had gedaan. Als je dit vaker hebt, is het misschien een idee om wat meer bij je eigen grenzen stil te staan. Je ouders dagelijks zien, klinkt mij ook wat vaak in de oren, tenzij jij er veel lol uit haalt. Dus ik zou mezelf de vraag stellen hoe ik met m'n grenzen ben en of ik goed ben in nee zeggen. Wandelze vandaag!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven