Foto's van telefoon naar pc

05-05-2024 20:42 19 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Goed, ik ben pas een dertiger maar ik voel me nu toch een oude muts :P

In vroeger tijden, als je je foto's van je telefoon naar de pc wilde overzetten, deed ik dat gewoon met een usb-kabel. Map van telefoon openen op de laptop, de hele zaak kopiëren et voilà. Nu gaat dat blijkbaar niet meer. Althans, ik heb mijn telefoon (samsung S22 mocht dat nog wat uitmaken) aan de laptop hangen en ik kan geen map van de telefoon vinden.

Google vertelde me dat ik nu een microsoft account moet koppelen middels het scannen van een QR code. Tig keer geprobeerd maar na het scannen van de QR code loopt de boel vast en ik sta op het punt laptop en telefoon uit het raam te smijten.

Kan dit makkelijker?
Alle reacties Link kopieren Quote
airdroppen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Je kan ze toch op google drive zetten of naar jezelf mailen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik doe het ook gewoon met een kabel tussen telefoon en pc. Alleen moet je eerst op je telefoon toestemming geven. Ik krijg daar voor een popup. Doe je dat niet, dan ziet je pc inderdaad niet de map van je telefoon. Ik denk dus dat je dat vergeet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij mij uploaden de foto’s automatisch naar google foto’s op mijn gmail account. Dan kan ik via iedere computer vanaf de chrome-browser de foto’s bekijken en eventueel downloaden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Waya schreef:
05-05-2024 20:46
Je kan ze toch op google drive zetten of naar jezelf mailen?
Het gaat om 1500 foto's. Dan is mailen geen optie.

In google drive staan alleen wat bestandje maar op google foto's staan ze wel. Alleen de foto's die ik met camera heb gemaakt en niet de screenshots of foto's die ik via whatsapp heb gekregen.

Ik wil het liefste gewoon de hele map hatseflats op de pc zetten
Alle reacties Link kopieren Quote
Probeer het mapje DCIM te vinden op je telefoon, dit doe je door het folder structuur te bladeren. En daar zitten alle foto's en dan is het een gevalletje van copy and paste.

"One of the files preinstalled on your Android smartphone is called DCIM, which stands for Digital Camera Images. All photographs taken using the Camera on your phone will be saved in this folder. It includes any screenshots you have taken on the device in question.1"
Alle reacties Link kopieren Quote
yoshe schreef:
05-05-2024 20:50
Ik doe het ook gewoon met een kabel tussen telefoon en pc. Alleen moet je eerst op je telefoon toestemming geven. Ik krijg daar voor een popup. Doe je dat niet, dan ziet je pc inderdaad niet de map van je telefoon. Ik denk dus dat je dat vergeet.
Die pop up zie ik niet
Alle reacties Link kopieren Quote
Het kan nog steeds via een usb kabel alleen moet het wel een data kabel zijn, met een gewone usb kabel lukt het niet
Alle reacties Link kopieren Quote
Vuurenvlam62 schreef:
05-05-2024 20:54
Het gaat om 1500 foto's. Dan is mailen geen optie.

In google drive staan alleen wat bestandje maar op google foto's staan ze wel. Alleen de foto's die ik met camera heb gemaakt en niet de screenshots of foto's die ik via whatsapp heb gekregen.

Ik wil het liefste gewoon de hele map hatseflats op de pc zetten
Als het er zoveel zijn dan snap ik dat je een handigere manier zoekt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oke, er zijn vorderingen. Met een andere usb kabel zie ik de pop up wel en kan ik kiezen voor afbeeldingen overzetten.
Dan kan ik ook kiezen of ik de boel wil bedienen vanaf de telefoon of het aangekoppelde apparaat, de laptop in dit geval. Maar als ik de laptop probeer te selecteren krijg ik de melding dat er niet van apparaat gewisseld kan worden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Toch nog een suggestie, zo doe ik het vanaf iPhone. Het lukte me vroeger idd ook om met USBkabel over te tanken. Lukt nu niet meer. 1) Foto’s op je telefoon al in juiste mapjes in Google drive zetten (vakantie of gebeurtenis). 2) Op laptop Google drive openen en foto’s downloaden naar je laptop of naar losse harde schijf.
Alle reacties Link kopieren Quote
Alvast instellen dat nieuwe foto’s meteen in de cloud komen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik gebruik Dropbox voor het overzetten van m’n foto’s van telefoon naar pc. Op je telefoon inladen en op je pc eruit halen. Werkt perfect.
Alle reacties Link kopieren Quote
Usb kabel tussen mijn S23 en computer werkt prima hoor. Soms is het even zoeken in de Windows verkenner naar de juiste map waar de fotos in staan, maar zo doe ik het altijd. Copy paste naar de fotomap op mijn computer en klaar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pioen00 schreef:
07-05-2024 11:51
Usb kabel tussen mijn S23 en computer werkt prima hoor. Soms is het even zoeken in de Windows verkenner naar de juiste map waar de fotos in staan, maar zo doe ik het altijd. Copy paste naar de fotomap op mijn computer en klaar.
Dit geeft hoop want ze staan nog steeds niet op de pc. Hoe heet die map bij jou en waar staat ie (ongeveer)?

Anders ga ik naar het hulpuurtje voor alle digitale problemen in de bieb hoor :P
Alle reacties Link kopieren Quote
Pimpelmeesje87 schreef:
05-05-2024 20:46
airdroppen?
Op een Samsung? 🤣
Alle reacties Link kopieren Quote
Het zou gewoon moeten werken met een kabeltje naar de pc. Werkt bij mijn samsung ook. Misschien heb je hier iets aan?

https://www.samsung.com/uk/support/mobi ... -to-my-pc/
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb de S24 en ik kan gewoon 'ouderwets' de telefoon met een UBS-kabeltje aan de laptop hangen. Uiteraard moet de telefoon ontgrendeld zijn. Dan zie ik de map van mijn telefoon en kan ik uit de map DCIM de foto's plukken. De telefoon kan je terugvinden onder 'deze pc'.

Heb je trouwens je foto's op een microSD-kaart in je telefoon staan of op de harde schijf van het toestel zelf? Indien op MicroSD-schijf vindt je de foto's terug op die schijf. Met de A53 die ik had zag ik dan twee mappen in Verkenner (deze PC) staan, Zowel de interne map van mijn telefoon als de microSD-kaart.
monica1973 wijzigde dit bericht op 13-05-2024 17:01
Reden: aanvulling
36.67% gewijzigd

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven