Man Rens Kroes veroordeeld voor verkrachting

28-07-2023 09:49 604 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.ad.nl/show/man-rens-kroes-v ... ~ae06fefa/

Nu blijkt dat de man van Rens in 2019 al is veroordeeld. Yvonne Coldeweijer heeft de veroordeling ontdekt en om gevraagd om publicatie vonnis. Een ander type bericht, nu de publicatie ver na het feit en de veroordeling komt. Heftige details over de bedreigingen. Ik vraag me af hoe dit voor zijn slachtoffer is.... Enerzijds wordt alles opgerakeld anderzijds ook publieke afkeuring van daad en dader. Er is immers al een veroordeling. Reactie van advocaat: verhaal van Yvonne op punten onjuist. Er loopt een hoger beroep ( super heftig ook weer voor t slachtoffer) Veroordeling was 24 maanden cel: de meeste verkrachters komen met vele malen minder weg. En heftig ook dat hij dus het hoger beroep kennelijk in vrijheid mag afwachten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Foutje...
bridge wijzigde dit bericht op 28-07-2023 09:51
Reden: Dubbel per ongeluk
98.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
En jij doet vrolijk mee door dit te plaatsen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Was Rens Kroes medeplichtig aan die verkrachting? Nee.
Was Linda de Mol aanwezig bij het grensoverschrijdend gedrag van haar toenmalige vriend? Nee.

Zijn die mannen fout beziggeweest? Ja.
Moeten we hun vrouwen hierop afrekenen?
'Durf te antwoorden' is één van de leukste topics op het forum.
Alle reacties Link kopieren Quote
Explorista schreef:
28-07-2023 09:54
Was Rens Kroes medeplichtig aan die verkrachting? Nee.
Was Linda de Mol aanwezig bij het grensoverschrijdend gedrag van haar toenmalige vriend? Nee.

Zijn die mannen fout beziggeweest? Ja.
Moeten we hun vrouwen hierop afrekenen?
Ja. Als je wegkijkt terwijl je kerel vrouwen aanrandt of verkracht, ben je af.
apppie schreef:
28-07-2023 09:55
Ja. Als je wegkijkt terwijl je kerel vrouwen aanrandt of verkracht, ben je af.
Jep. Bij mij ook.
apppie schreef:
28-07-2023 09:55
Ja. Als je wegkijkt terwijl je kerel vrouwen aanrandt of verkracht, ben je af.
Heel onaantrekkelijk
Een grote afknapper
Alle reacties Link kopieren Quote
Explorista schreef:
28-07-2023 09:54

Moeten we hun vrouwen hierop afrekenen?
Als ze daarna met zo'n kerel trouwen en er kinderen mee krijgen? Uhm ja?!
Alle reacties Link kopieren Quote
Tulppie8 schreef:
28-07-2023 10:03
Heel onaantrekkelijk
Een grote afknapper
Daarom heb ik ook nul sympathie voor mijn schoonzus.
Everything you see I owe to spaghetti!
Alle reacties Link kopieren Quote
Gezien de overweldigende hoeveelheid aanrandingen en verkrachtingen die dagelijks plaatvinden, zal een groot deel van de vrouwen een partner hebben die dat soort dingen doet of gedaan heeft. Ik denk dat het productiever is om de daders te veroordelen voor hun gedrag dan al die vrouwen.
En toen dacht je, laat ik er ook nog even een topic over openen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Cornelia schreef:
28-07-2023 10:10
Gezien de overweldigende hoeveelheid aanrandingen en verkrachtingen die dagelijks plaatvinden, zal een groot deel van de vrouwen een partner hebben die dat soort dingen doet of gedaan heeft. Ik denk dat het productiever is om de daders te veroordelen voor hun gedrag dan al die vrouwen.
Ik veroordeel beiden, mag dat ook?
Alle reacties Link kopieren Quote
apppie schreef:
28-07-2023 09:55
Ja. Als je wegkijkt terwijl je kerel vrouwen aanrandt of verkracht, ben je af.
Hartgrondig eens
Alle reacties Link kopieren Quote
apppie schreef:
28-07-2023 10:34
Ik veroordeel beiden, mag dat ook?

Als je echt mijn mening wil? Nee, ik vind dat mannen in hun eentje verantwoordelijk zijn voor hun verkrachtingen, en dat er geen enkele schuld bij de vrouwen in hun omgeving ligt. Vrouwen medeschuldig maken voor het criminele gedrag van mannen vind ik erg middeleeuws en bovendien afleiden van waar de schuld ligt: bij mannen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Cornelia schreef:
28-07-2023 10:47
Als je echt mijn mening wil? Nee, ik vind dat mannen in hun eentje verantwoordelijk zijn voor hun verkrachtingen, en dat er geen enkele schuld bij de vrouwen in hun omgeving ligt. Vrouwen medeschuldig maken voor het criminele gedrag van mannen vind ik erg middeleeuws en bovendien afleiden van waar de schuld ligt: bij mannen.
Zodra iemand een dikke vette suikerlaag om (het leven met) de verkrachter gooit (en ermee pronkt op social media), ermee trouwt en er een kind mee maakt is die persoon net zo hard van t padje af.

Net zo gestoord als haar zus.
Alle reacties Link kopieren Quote
Valkia-the-Bloody schreef:
28-07-2023 10:51
Zodra iemand een dikke vette suikerlaag om (het leven met) de verkrachter gooit (en ermee pronkt op social media), ermee trouwt en er een kind mee maakt is die persoon net zo hard van t padje af.

Net zo gestoord als haar zus.
Zo mee eens.

Dat je een affaire door de vingers ziet of niet erg vindt, prima. Maar verkrachting is een zware misdaad, en ik snap echt niet dat je je vent dan nog aan kunt kijken, laat staan er zelf nog seks mee wil hebben.
Er zijn nou eenmaal vrouwen die bij hun mannen blijven, ondanks de shit die de mannen uitspoken. Maar wat mij vooral zo stoort is het hypocriete toontje en de schone schijn die sommige vrouwen ophouden. Zo'n Rens Kroes die dan de mooiste, zoetste verhalen op social media plaatst waarbij alle 'gewone' vrouwen verbleken (lijkt dan zo, hè). Maar ondertussen krijg je een kind met een veroordeelde verkrachter. Enige bescheidenheid zou je sieren. Hou je maar even stil, denk ik dan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Cornelia schreef:
28-07-2023 10:10
Gezien de overweldigende hoeveelheid aanrandingen en verkrachtingen die dagelijks plaatvinden, zal een groot deel van de vrouwen een partner hebben die dat soort dingen doet of gedaan heeft. Ik denk dat het productiever is om de daders te veroordelen voor hun gedrag dan al die vrouwen.
Hohoho, dat gaat wel erg kort door de bocht.
What would Patsy do?
Alle reacties Link kopieren Quote
Denk ook aan de reputatie schade voor Doutzen als dit destijds al uit was gekomen.
Die zal ook wel wat pr-mensen hebben geregeld om dit stil te houden.

Alleen al dat er geen publicatie was van de uitspraak is hoogst dubieus.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat bereikt Yvonne Coldeweijer hier nu mee?
Waarom moet ze de informatie aanvullen met haar zogenaamde spionnen info.
Laat de rechtbank zijn werk doen..
Maar moet dit nu weer opgerakelt worden op haar juicekanaal?
Yvonnen Coldeweijer geeft waarschijnlijk niks om het slachtoffer maar wil alleen maar in de publiciteit staan vanwege haar juice, erg...
Meinona schreef:
28-07-2023 11:05
Denk ook aan de reputatie schade voor Doutzen als dit destijds al uit was gekomen.
Die zal ook wel wat pr-mensen hebben geregeld om dit stil te houden.

Alleen al dat er geen publicatie was van de uitspraak is hoogst dubieus.
Doutzen is zelf ook erg goed in het om zeep helpen van haar reputatie ;-)
Alle reacties Link kopieren Quote
Cornelia schreef:
28-07-2023 10:10
Gezien de overweldigende hoeveelheid aanrandingen en verkrachtingen die dagelijks plaatvinden, zal een groot deel van de vrouwen een partner hebben die dat soort dingen doet of gedaan heeft. Ik denk dat het productiever is om de daders te veroordelen voor hun gedrag dan al die vrouwen.
Een als een man nou met zijn poten aan zijn eigen kinderen of kleinkinderen zit en de vrouw weet er van af maar blijft bij hem? Mag je dan ook haar gedrag niet veroordelen? Of is het anders als het andermans kind is en niet de jouwe. (en ja ook volwassen vrouwen zijn nog altijd een kind van de ouders)
vgm1980 wijzigde dit bericht op 28-07-2023 11:12
5.48% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
_melon schreef:
28-07-2023 10:08
Als ze daarna met zo'n kerel trouwen en er kinderen mee krijgen? Uhm ja?!
Dit.
Als je al kinderen hebt dan kan ik me nog ergens voorstellen dat je voor je kinderen probeert de schijn hoog te houden.
Maar op het moment van veroordeling was er nog geen kind en ik begrijp dat zelfs hun huwelijk van na de feiten is.

Rens heeft absoluut geen schuld aan de feiten maar ik vind er we wat van als je bewust een kind op de wereld zet met zo’n man. En dan hebben we het nog niet over het feit dat je je kind dus met een vader in de gevangenis opzadelt.
VGM1980 schreef:
28-07-2023 11:09
Een als een man nou met zijn poten aan zijn eigen kinderen of kleinkinderen zit en de vrouw weet er van af maar blijft bij hem? Mag je dan ook haar gedrag niet veroordelen? Of is het anders als het andermans kind is en niet de jouwe. (en ja ook volwassen vrouwen zijn nog altijd een kind van de ouders)
Onvermijdelijk dat je daar een gevoel van verontwaardiging bij krijgt lijkt me. Niet alles hoeft weg gerelativeerd te worden.
Alle reacties Link kopieren Quote
AnAppleADay schreef:
28-07-2023 11:11
Dit.
Als je al kinderen hebt dan kan ik me nog ergens voorstellen dat je voor je kinderen probeert de schijn hoog te houden.
Maar op het moment van veroordeling was er nog geen kind en ik begrijp dat zelfs hun huwelijk van na de feiten is.

Rens heeft absoluut geen schuld aan de feiten maar ik vind er we wat van als je bewust een kind op de wereld zet met zo’n man.
En dan hebben we het nog niet over het feit dat je je kind dus met een vader in de gevangenis opzadelt.
Logisch dat je er wat van mag vinden, maar moeten deze vrouwen dan maar publiekelijk afgekraakt worden?
Dat gaat toch ook te ver.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven