Stedentrip Barcelona in de zomervakantie

01-05-2024 14:45 12 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi,

Ik wil in de zomervakantie en stedentripje naar Barcelona maken met mijn zoon. We willen ook een dagje strand. Ik denk 4 a 5 dagen weg. Ligt aan de vluchttijden.
Iemand tis voor een hotel? Of kan ik beter een pakket boeken bij een reis aanbieder?
Er hoeft alleen ontbijt bij te zitten.

Ps de zoekfunctie werkt niet en kon op de eerste paar pagina's niks vinden.
Vandaag is wat gisteren nog toekomst was
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou een los ticket boeken via bijvoorbeeld Transavia en een appartementje in de wijk Barceloneta via Booking of Airbnb, dan zit je dichtbij het strand, de wijk el Born en Gothische wijk. In de wijk zitten leuke tapastentje en de lokale markt.
De rest kan je met de metro doen. En de trein gaat vanaf het vliegveld in 30 min naar het centrum.
Alle reacties Link kopieren Quote
Let wel op dat Barceloneta ook wel hele slechte straatjes heeft. Zolang je een beetje aan de rand blijft is het leuk maar verder naar binnen zou ik niet komen.
En sowieso wegblijven uit El Raval, als we het dan toch over slechte wijken hebben.

Ik zou ook voor losse tickets gaan, er gaan zoveel vluchten en dan ben je wat flexibeler.
Alle reacties Link kopieren Quote
AnAppleADay schreef:
01-05-2024 15:37
Let wel op dat Barceloneta ook wel hele slechte straatjes heeft. Zolang je een beetje aan de rand blijft is het leuk maar verder naar binnen zou ik niet komen.
En sowieso wegblijven uit El Raval, als we het dan toch over slechte wijken hebben.

Ik zou ook voor losse tickets gaan, er gaan zoveel vluchten en dan ben je wat flexibeler.
Ik vind de rambla in Raval wel heel leuk! Wij waren er met een Nederlandse gids die daar woont, valt best mee met de veiligheid Er staat een hotel (Barcelo)? waar je op de bovenste verdieping een dakterras hebt met prachtig 360 graden uitzicht.
Ik zou overigens niet in de zomervakantie naar Barcelona gaan want heet en druk
Alle reacties Link kopieren Quote
La Barceloneta is een volkswijk maar geen slechte buurt, vroeger woonde de vissers in deze wijk. Ik neem aan dat je met je zoon niet 's nachts in steegjes gaat wandelen. De meeste zakenrollers zitten rond de Ramblas en bij de metrostations rond Ramblas.
Alle reacties Link kopieren Quote
Twee jaar geleden een paar dagen Hotel Peninsular (via Booking.com)
Locatie tussen centrum en strand, met binnentuin, wat echt plezierig was, koel, groen en de drukte even buiten de deur, prima Wifi voor zoon :)
Alles sal reg kom
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kan je Catalonia Avinyo aanraden, middenin the Gothic Quarter, ideale locatie en heel betaalbaar. Kleine straatjes met veel leuke winkeltjes, vlakbij La Boqeria, de Ramblas. Geboekt via booking.com
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou een lekker hotel aan het strand boeken in een kustplaats en met de trein 1 a 2x op en neer. Barcelona kan heel warm zijn in de zomer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou niet in Barcelona naar het strand gaan, is echt druk, vies, heeeeeel veel dieven. Zou eerder de trein nemen, en half uurtje buiten de stand heb je veel betere stranden.

Hou er rekening mee dat het in de zomer in Barcelona echt heeeel erg warm is, en dat door de stad lopen in Augustus echt niet lekker is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is een heerlijke stad maar niet in de zomer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor een Zuid Europese stad is Barcelona juist niet extreem heet. Door het zeeklimaat vind ik het juist best goed te doen in de zomer. Rome, Madrid etc. zijn echt andere koek.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt voor de reacties. Ik zag wel dat ik voor eenzelfde hotel via booking.com meer kwijt ben dan via tui inclusief tickets.
Augustus is nou eenmaal de periode dat ik kan gaan met hem dan heeft hij vakantie en ik ook en kan mijn jongste zoontje logeren.
Vandaag is wat gisteren nog toekomst was

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven