alleen op koningsdag

24-04-2016 11:03 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben waarschijnlijk in mijn uppie koningsdag aan het vieren... waar ik heel erg van baal. Ongeveer al mijn vrienden/vriendinnen hebben een relatie en doen dus ook iets met hun partner. Zij vragen mij mee en vervolgens gaan zij mij weer met smoesjes afwimpelen. Nogal irritant... vraag mij dan helemaal niet mee toch?



Nu had ik een vraag of er iets bestaat als een ontmoetingsapp/-site (nee ik bedoel geen datingsapp) waar je mensen snel kunt leren kennen en gewoon gezellig samen met groep mensen naar een evenement kunt gaan.



Het komt nogal stom over... maar ik vind het vrij frustrerend dat op mijn leeftijd (18) al mijn vrienden om mij heen relaties hebben en totaal geen moeite doen om vriendschappen te onderhouden.
Jeetje zo jong alleen met je vriendje Kdag vieren? Wat een rare vriendinnen. Wij gingen altijd met hele groep samen, alles door elkaar.



Met wat soort smoesjes word je afgewimpeld dan? Want ze vragen je in eerste instantie wel mee toch?
Alle reacties Link kopieren
Ga je toch alleen stad in? Genoeg bekenden
Hmm nee zo 123 weet ik niet zo'n ontmoetingsapp.

Enige wat ik nu kan bedenken is een forum haha. Je kan hier bijv. neerzetten dat je op zoek bent naar leuke mensen in een bepaalde leeftijdscategorie, om met hun in een bepaalde plaats koningsdag te vieren. Je weet nooit hoe het loopt! Ik heb via verschillende fora's ook leuke mensen leren kennen.
Alle reacties Link kopieren
Groep #samen op Facebook
Alle reacties Link kopieren
Anders kun je ms ergens gaan helpen als vrijwillegers ofzo
Alle reacties Link kopieren
quote:Goede-Fee schreef op 24 april 2016 @ 11:05:

Jeetje zo jong alleen met je vriendje Kdag vieren? Wat een rare vriendinnen. Wij gingen altijd met hele groep samen, alles door elkaar.



Met wat soort smoesjes word je afgewimpeld dan? Want ze vragen je in eerste instantie wel mee toch?



Ja dat leek mij ook veel gezelliger...



De één zegt dan eerst "Ja, ga mee is leuk!" Ik vraag dan eerst nog voor de zekerheid "vind je dat dan niet erg?" zegt zij gewoon nee en vervolgens komt ze met smoesjes als "kaartjes zijn uitverkocht" (via ticketswap nog gewoon te koop) "we slapen bij zijn zus" etc etc etc.

En de ander beweert weer "te brak" zal zijn van Koningsnacht om op Koningsdag iets leuks te doen terwijl ze vervolgens zegt "ja het is leuk om daar heen te gaan en je kan wel met ons mee blabla"
Alle reacties Link kopieren
quote:Sweety2015 schreef op 24 april 2016 @ 11:11:

Anders kun je ms ergens gaan helpen als vrijwillegers ofzoHmm dat lijkt mij eigenlijk ook nog wel leuk om te doen ja!
Alle reacties Link kopieren
Sowieso je druk maken om Koningsdag. Ik snap dat hele gedoe eromheen nooit zo. Het is een normale dag. Ga lekker terrasje pakken mensen kijken en klaar.
Of alleen de rommelmarkt af, struint veel beter als met meer mensen.
quote:poldervrouw schreef op 24 april 2016 @ 11:27:

Sowieso je druk maken om Koningsdag. Ik snap dat hele gedoe eromheen nooit zo. Het is een normale dag. Ga lekker terrasje pakken mensen kijken en klaar.

Ik snap dat wel, als 18jarige. Iedereen viert feest en doet wat gezelligs, als jij dan op zo'n dag thuis zit omdat je met niemand mee kan, voelt toch rot.



Wie weet kan je hier leuke contacten opdoen, werkt goed hoor via viva.
quote:poldervrouw schreef op 24 april 2016 @ 11:27:

Sowieso je druk maken om Koningsdag. Ik snap dat hele gedoe eromheen nooit zo. Het is een normale dag. Ga lekker terrasje pakken mensen kijken en klaar.Ik snap TO wel, het is namelijk geen normale dag.
Alle reacties Link kopieren
quote:poldervrouw schreef op 24 april 2016 @ 11:27:

Sowieso je druk maken om Koningsdag. Ik snap dat hele gedoe eromheen nooit zo. Het is een normale dag. Ga lekker terrasje pakken mensen kijken en klaar.



Nou het leek mij wel zo gezellig om met mijn vrienden het te vieren dan in mijn eentje thuis zitten en vervolgens op Social Media zien hoe gezellig iedereen het wel niet heeft

Ja is ook een optie...
Alle reacties Link kopieren
natuurlijk balen... ik zou eerlijk gezegd niet appen: vind je het niet erg? Klinkt net of je jezelf ook tot last vind.



Gewoon met een leuk idee mensen benaderen! En niet vragen of ze het wel 'leuk' vinden om met je af te spreken
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niks met koningsdag, maar zoek vriendinnen zonder relatie.

En ga andeers bijv naar je ouders/andere familie toe en struin daar de vrijmarkten af
Alle reacties Link kopieren
quote:Mira03 schreef op 24 april 2016 @ 11:46:

natuurlijk balen... ik zou eerlijk gezegd niet appen: vind je het niet erg? Klinkt net of je jezelf ook tot last vind.



Gewoon met een leuk idee mensen benaderen! En niet vragen of ze het wel 'leuk' vinden om met je af te spreken Dat doe ik ook en ze zijn mijn vrienden dus ze begrijpen wel wat ik bedoel...
quote:ElfjeLobbie schreef op 24 april 2016 @ 11:19:

[...]





Ja dat leek mij ook veel gezelliger...



De één zegt dan eerst "Ja, ga mee is leuk!" Ik vraag dan eerst nog voor de zekerheid "vind je dat dan niet erg?" zegt zij gewoon nee en vervolgens komt ze met smoesjes als "kaartjes zijn uitverkocht" (via ticketswap nog gewoon te koop) "we slapen bij zijn zus" etc etc etc.

En de ander beweert weer "te brak" zal zijn van Koningsnacht om op Koningsdag iets leuks te doen terwijl ze vervolgens zegt "ja het is leuk om daar heen te gaan en je kan wel met ons mee blabla"



Ben het wel eens met de dame hier boven, dat eerste moet je ook niet vragen.





En die andere geven eigenlijk toch gewoon aan dat je met ze mee kan?



Vind allemaal nogal onduidelijk en je moet echt niet gaan vragen of ze het dan niet erg vinden.
Niet thuisblijven! Zoek uit waar een leuk feest is en er voor gaan. Op Koningsnacht is toch ook al veel te doen? Wie weet duikel je daar iemand op. In je eentje maak je makkelijk contact met anderen, en bij een klik blijf je gewoon wat langer hangen.



Op festivals ben ik wel eens met een vriendengroep gegaan, maar die zaten in een ander tempo dan ik. Deden heel anders dan thuis, en verwachtten ook dat je als individu gewoon maar in alles meeging. Toen ben ik er wel een paar keer tussenuit gepiept, en heb juist toen de meest leuke mensen ontmoet en dingen meegemaakt.



Mijn huidige parter heb ik niet leren kennen door thuis te blijven. Al mijn vrienden waren gesettled en hadden al afspraken met oud&nieuw. Of hielden de boot af. Terwijl dat voor mij de favoriete feestavond is. Die wilde ik voor geen goud overslaan omdat de rest rustig aan wilt doen.
Alle reacties Link kopieren
Of zie het als goed excuus om niet mee te hoeven doen. Het wordt toch rotweer :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:ElfjeLobbie schreef op 24 april 2016 @ 11:45:

[...]





Nou het leek mij wel zo gezellig om met mijn vrienden het te vieren dan in mijn eentje thuis zitten en vervolgens op Social Media zien hoe gezellig iedereen het wel niet heeft

Ja is ook een optie...Daarom zeg ik ook. Pak een terrasje en ga mensen kijken. Een leuke dag hebben hangt niet altijd samen met meer mensen. En sociaal media zal mij jeuken
Alle reacties Link kopieren
Ach joh, ze geven helemaal geen lekker weer af. Er is toch niks aan om in de regen naar een festival of terras te gaan.
Ja, dat bestaat. www.nmlk.nl

Leuke activiteiten (kleine groepen en grotere groepen); stappen, optredens, bootjes die gehuurd zijn met Koningsdag. Van alles.
Ik heb even voor je gekeken: er staan activiteiten op in allerlei verschillende steden met Koningsdag (diverse festivals, het 538 optreden enz.)



Ooo, ik zie nu pas dat de activiteiten vanaf 25 jaar zijn.
Hier is koningsdag geen normale dag. Alleen als je jezelf in huis opsluit kun je doen alsof het een normale dag is. Trek iets aan dat oranje is, ga de stad in en roep "heu!". Tadaa, je hebt mensen om mee te feesten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Miss-Pippilotta schreef op 24 april 2016 @ 12:53:

Ik heb even voor je gekeken: er staan activiteiten op in allerlei verschillende steden met Koningsdag (diverse festivals, het 538 optreden enz.)



Ooo, ik zie nu pas dat de activiteiten vanaf 25 jaar zijn. Ja jeetje... en ik zie ook dat er bij je inschrijving wordt gekeken of je aan het beeld voldoet... lekker makkelijk om dat te gaan beoordelen op basis van interesses en je foto...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven