Gestopt met alcohol. Vriendschap gezocht met niet drinkers.

15-04-2017 22:39 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,



Ik ben Eva uit Tilburg, 37 jaar en single. Ik ben op zoek naar mensen die ook gestopt zijn met alcohol en/of mensen die sowieso niet drinken. Ik wil graag ervaringen uitwisselen maar ook gewoon leuke dingen ondernemen. Ik houd van sporten (fitness), lezen, films, wandelen, fotograferen, rommelmarkten afstruinen.
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang ben je gestopt? Was het moeilijk?
Alle reacties Link kopieren
Er is een topic: minderen/stoppen met alcohol. Schrijf gezellig mee
Waarom kun je niet bevriend zijn met mensen die alcohol drinken?
Zegt TO dat ze dat niet kan? Waarom vraag je dat?



Als je geen alcohol meer drinkt is het fijn als je niet altijd de enige bent die niet drinkt merk ik zelf.
quote:DogFish schreef op 15 april 2017 @ 23:26:

Waarom kun je niet bevriend zijn met mensen die alcohol drinken?



Misschien heeft ze zulke vrienden al, maar wil ze ook dingen ondernemen met mesen zonder dat de fles op tafel komt

Ik lust graag een glaasje maar realiseer me ook dat zulks invloed heeft op de dynamiek in een groep. Zelfs als je matig drinkt.
Ik vraag het omdat ik het een gekke voorwaarde vind. Ik drink geen alcohol en heb het al dan niet drinken van anderen nog nooit als 'voorwaarde' gezien om een vriendschap aan te gaan. En ik herken de behoefte dus niet, om bevriend te zijn met mensen die nooit drinken.
quote:DogFish schreef op 15 april 2017 @ 23:49:

Ik vraag het omdat ik het een gekke voorwaarde vind. Ik drink geen alcohol en heb het al dan niet drinken van anderen nog nooit als 'voorwaarde' gezien om een vriendschap aan te gaan. En ik herken de behoefte dus niet, om bevriend te zijn met mensen die nooit drinken.Ik ken wel vriendengroepen waarbij een drankje bijna een soort van verplichting is geworden en je allerlei oordelen te horen krijgt als je een drankje afslaat (ah joh, doe niet zo ongezellig, wat ben je saai geworden, enz). Als je met het drinken zo'n omgeving achter je laat, dan kan ik me best voorstellen dat je bewust naar niet-drinkers zoekt voor je nieuwe vriendenkring.
Hoi Eva, ik kan je geen pb sturen, als je deze optie even aanzet stuur ik je een berichtje.



Ik drink overigens soms wel alcohol maar kan ook prima zonder.
Alle reacties Link kopieren
quote:-NummerZoveel- schreef op 15 april 2017 @ 23:57:

[...]





Ik ken wel vriendengroepen waarbij een drankje bijna een soort van verplichting is geworden en je allerlei oordelen te horen krijgt als je een drankje afslaat (ah joh, doe niet zo ongezellig, wat ben je saai geworden, enz). Als je met het drinken zo'n omgeving achter je laat, dan kan ik me best voorstellen dat je bewust naar niet-drinkers zoekt voor je nieuwe vriendenkring.

Ik drink al jaren geen alcohol meer en heb dit soort commentaar volgens mij nooit gehad. Of het is gewoon van me afgegleden.

Het interesseert me werkelijk niets of anderen wel of niet drinken en het heeft ook geen invloed op hoe ik mensen ervaar.

Zal wel schelen dat ik ook totaal geen behoefte meer heb aan alcohol. Als je het lastig vindt om geen alcohol te drinken zal het wrsch ingewikkelder zijn als je op stap gaat met mensen die wel alcohol drinken.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Misschien had TO wel een probleem met alcohol en wil ze er niet onnodig mee geconfronteerd worden. Als dat de achterliggende gedachte is dan vind ik het niet raar.
Ik dronk al niet veel maar heb in 2017 ook nog niks gehad. Het slaat bij mij altijd zo hard in....Daar heb ik geen zin in. Ik woon 4 uur rijden verder dus aan mij heb je niks.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit helaas ook in een vriendengroep waar iedereen rookt, blowt, drinkt, ongezond eet en laatst zelfs uitgenodigd en dat al die verveelde vrouwtjes na het zuipen aan de xtc gingen. Ik verbaas mij ook niet dat deze mensen lichamelijke klachten hebben en een zelfs geestelijk naar de klote is.



Aangezien ik op een ander niveau leef ben ik hierdoor dus vaak alleen en zou het ook leuk vinden wanneer ik eens mensen om mij heen zou hebben die op een zelfde niveau zitten als ik dus ik begrijp TO wel.
Het klinkt alsof je op zoek bent naar lotgenoten.

Die gestopt zijn met drinken en daarover willen praten.

Dat klinkt nu al zwaar. Welke ervaringen wil je in godsnaam daarover uitwisselen?
Alle reacties Link kopieren
Alcohol is voor mij gewoon iets lekkers af en toe. Bier, wijn en soms wekenlang niks. Ik zou niet speciaal met mensen iets willen doen omdat zij specifiek geen alcohol drinken. Of wel of geen geitenkaas eten, snap je? Ik ken ook iemand die rookt, alleen doet ze dat niet in mijn omgeving omdat ik daar last van heb. Maar ik heb geen last van mensen die in mijn omgeving een paar mooie glazen wijn bij het eten drinken of een geitenkaasje op een toastje nemen.

Tenzij je alcoholist bent/was, dan kan ik je vraag beter begrijpen.
Alle reacties Link kopieren
quote:JesyDoe schreef op 16 april 2017 @ 08:24:

Ik zit helaas ook in een vriendengroep waar iedereen rookt, blowt, drinkt, ongezond eet en laatst zelfs uitgenodigd en dat al die verveelde vrouwtjes na het zuipen aan de xtc gingen. Ik verbaas mij ook niet dat deze mensen lichamelijke klachten hebben en een zelfs geestelijk naar de klote is.Klinkt niet echt als vrienden als je het over "deze mensen" hebt.
Wat een invullingen allemaal.

Waarom mag TO niet gewoon sociale contacten zonder alcohol zoeken zonder dat andere mensen daar een probleem mee hebben of haar een probleem aanpraten?
quote:JesyDoe schreef op 16 april 2017 @ 08:24:

Ik zit helaas ook in een vriendengroep waar iedereen rookt, blowt, drinkt, ongezond eet en laatst zelfs uitgenodigd en dat al die verveelde vrouwtjes na het zuipen aan de xtc gingen. Ik verbaas mij ook niet dat deze mensen lichamelijke klachten hebben en een zelfs geestelijk naar de klote is.



Aangezien ik op een ander niveau leef ben ik hierdoor dus vaak alleen en zou het ook leuk vinden wanneer ik eens mensen om mij heen zou hebben die op een zelfde niveau zitten als ik dus ik begrijp TO wel.Ik lees het NRC. Is dat niveau?
quote:badmeester schreef op 16 april 2017 @ 12:31:

[...]





Ik lees het NRC. Is dat niveau?Als ze zegt: ik zit op een ander level, snap je het dan wel?
Alle reacties Link kopieren
quote:DogFish schreef op 15 april 2017 @ 23:26:

Waarom kun je niet bevriend zijn met mensen die alcohol drinken?
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Dymphnatam schreef op 16 april 2017 @ 12:32:

[...]





Als ze zegt: ik zit op een ander level, snap je het dan wel?Nou bij GTA zit ik op level 5, bedoel je dat?:-)
quote:Eindeloos schreef op 16 april 2017 @ 12:33:

[...]









Die heb ik ook!





Het is oprechte verbazing en nieuwsgierigheid. Ik begrijp werkelijk waar niet waarom je als niet-drinker op zoek gaat naar mede niet-drinkers. Als je als alcoholist op zoek bent naar lotgenoten begrijp ik dat volkomen, maar dat lees ik niet in de OP.
quote:DogFish schreef op 16 april 2017 @ 12:44:

[...]





Die heb ik ook!





Het is oprechte verbazing en nieuwsgierigheid. Ik begrijp werkelijk waar niet waarom je als niet-drinker op zoek gaat naar mede niet-drinkers. Als je als alcoholist op zoek bent naar lotgenoten begrijp ik dat volkomen, maar dat lees ik niet in de OP.



Omdat het niet zozeer gaat om wel of niet een glas alcohol drinken, maar de hele scene en sfeer er omheen. Dat er alleen maar gezopen wordt en geen normaal gesprek meer mogelijk is.



Dit is niet mijn topic, waar is TO?
Ik heb alcohol gelukkig niet meegekregen van huis uit.

Mijn ouders waren actief in een vereniging en moesten (als organisator) zelf nuchter blijven. Ze dronken sinaasappelsap, geen probleem, terwijl iedereen aan het bier zat.

Die gewoonte hebben ze gehouden. Er was zelden pils in huis.

Toen mijn vader op een zakendiner eens een glas wijn afsloeg, oei. Dat werd opgevat als een belediging.



Ik heb gewerkt op een plek waar ('s avonds) alcohol drinken de norm was. Voelde me er niet thuis.
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat ik in noord nederland woon.Ik drink ook amper alcohol, en het valt me op dat bij de "leuke feestjes"wel altijd veel gedronken wordt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven