Huismoeders... ?

13-03-2017 09:50 126 berichten
Hoi Allemaal,

Ik zou het leuk vinden om in contact te komen met huismoeders, of meiden die om een andere reden op veel doordeweekse dagen gewoon thuis zijn. Om in berichtjes over en weer te kunnen kletsen over de dingen van allerdag, en als het goed klikt misschien ook eens wat diepere gesprekken voeren of na verloop van tijd eens een afspraak plannen op een terrasje in de stad.



Ik ben zelf 36 jaar, getrouwd, en moeder van 3 kinderen. Ik zou mezelf omschrijven als iemand met een stabiel leven, soms wat eenzaam, ga graag de deur uit, sta positief in het leven maar ben ook zeker introvert, ik ben erg duidelijk en rechtstreeks maar oordeel niet snel, vind het juist leuk om met allerlei verschillende mensen om te gaan.



Waar je vandaan komt maakt mij niet heel veel uit, ook als je niet in het plaatje past maar deze oproep je toch aanspreekt mag je gerust reageren. Ik ben op de eerste plaats gewoon op zoek naar wat online vriendschappen die wellicht in de toekomst kunnen worden uitgebouwd. Als het klikt sta ik er zeker voor open om een bakkie bij elkaar te doen, of te winkelen, of op stap te gaan.



Neem gerust contact met mij op. Misschien hoor ik wat van je. Zou leuk zijn !

(Ik wil alleen reacties van meiden. Niet van mannen).
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Lijkt me leuk , Ik weet verder even niet wat ik verder nog kan typen haha.
Alle reacties Link kopieren
Hoi, schrijf ook graag mee, ik heb ook 3 kinderen, 37, getrouwd, thuis, vind t soms wat saai (als iedereen van huis is)



Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Lijkt mij ook leuk ik ben 27 en heb 2 kinderen. Ik zou dolgraag willen werken, maar door meerdere redenen zit dat er nu even niet in. Ergens heel erg leuk om zoveel van de kinderen mee te krijgen uiteraard, maar idd soms ook saai
Hoi,

Leuk oproepje.



Ik ben zelf 31 jaar, heb ook 3 kids, getrouwd, werk wel full time maar de tijd die ik vrij heb zijn er weinig tot geen vrienden om gezellig mee te kletsen of leuke dingen te ondernemen.



Ik sluit me graag bij je aan en sta open voor nieuwe contacten, gezellig.
Alle reacties Link kopieren
Hoi



Leuk want nieuwe contacten zijn altijd leuk



Ik ben 29. We hebben een zoon van 2.5, dochter van 15 maanden en ik ben 19 weken zwanger van onze derde

Ik heb wel gewerkt maar ben gestopt na de geboorte van de tweede. Vriend heeft een eigen bedrijf waardoor hij veel en onregelmatig werkt

Het is nu een bewuste keuze om thuis te blijven tot onze jongste 1 is (en we zijn nog niet zeker van wel of geen vierde dus geen idee wanneer dat is)

Ik vind het ontzettend leuk om zoveel met mijn kinderen te zijn. Ik plan wel bewust soms even 'me time', met of zonder partner
Leuk meiden ! Gezellig. Mijn kinderen zijn 13, 11 en 7 jaar oud. Ik heb de afgelopen periode wel af en toe gewerkt en af en toe vrijwilligerswerk gedaan. Zo nu en dan help ik op school, maar zeker niet vaak, niet echt mijn ding. Sta nu wel weer op een lijst om bij gezinnen thuis waar slecht Nederlands gesproken wordt de kinderen voor te lezen. Ik deed al zoiets dergelijks in de bieb. Ook vrijwillig, maar dat soort dingen vind ik erg leuk. Ik heb geprobeerd om werken en moederschap te combineren maar ik blijf dat lastig vinden, ik zie mezelf niet snel terugkeren op de werkvloer, en doordat mijn man gewoon een goede baan heeft en we op deze manier prima kunnen leven is de keuze natuurlijk snel gemaakt, al wil ik voor m'n gevoel wel ooit weer werken en mijn eigen geld verdienen, maar ik kan niet inschatten hoe lang dat zal gaan duren.



Me-time is zeker een goed idee, af en toe. Ze zitten bij mij natuurlijk allemaal op school, maar ik hou er ook wel van om af en toe even aan de sleur te ontsnappen. Hebben jullie hobby's ? Ik vind het zelf wel fijn dat het weer een beetje voorjaar aan het worden is. Hou wel van een wandelingetje of even met een boekje in de tuin kunnen zitten. Toch gaat de tijd altijd snel als ze op school zijn. Even dit, even dat, en het is alweer tijd om ze op te halen. Het is wel eens saai, ja. Ik heb een paar vriendinnen, maar die zie ik niet heel vaak.
Alle reacties Link kopieren
Hoi,hier nog een, soms eenzame,huismuts die 24/7 jip en janneketaal praat .

Lijkt me leuk om mee te kletsen ,ik ben alleen wel huiverig om openhartig te zijn zo op een openbaar forum.

Wij hebben 5 kinderen en sinds 4 jaar werk ik niet meer. Ik zou het wel weer willen,al was het maar om gewoon even de deur uit te zijn zonder kinderen. Sinds mn man een eigen bedrijf heeft zit dat er niet meer in. Alles draait nu om dat man weg kan/gaat/is als dat nodig is en ik hou het thuis draaiend.

Ik onderneem graag dingen, maar doordat mn man nu zoveel werkt en ook nog eens 2 van onze oppassen weggevallen zijn kan ik geen kant meer op zonder kinderen.

Ik ben dus hard op zoek naar nieuwe oppas,want hoewel ik het heerlijk vind om er altijd voor de kindjes te zijn begin ik me meer en meer de huishoudster en nanny te voelen, in dienst van man en kinderen.

Dit,icm een spaak gelopen vriendschap, maakt dat ik er momenteel toch wel tegenaan loop dat ik sociale contacten mis. Hoog tijd voor verandering!
We kunnen eventueel ook verder kletsen op een besloten Facebook groep of iets dergelijks ?
Dat is wel een goed idee mkvk80, dan liggen de verhalen ook niet zo open en bloot voor iedereen te lezen.
quote:clueless17 schreef op 13 maart 2017 @ 14:08:



Ik ben dus hard op zoek naar nieuwe oppas,want hoewel ik het heerlijk vind om er altijd voor de kindjes te zijn begin ik me meer en meer de huishoudster en nanny te voelen, in dienst van man en kinderen.

Dit,icm een spaak gelopen vriendschap, maakt dat ik er momenteel toch wel tegenaan loop dat ik sociale contacten mis. Hoog tijd voor verandering!





Fijn om een stukje herkenning te lezen; dat of je nou werkt of niet je toch dat gevoel van huishoudster en nanny kan hebben.

Dat heb ik de laatste paar maanden heel erg en dan dus ook nog werken erbij.

Idd tijd voor verandering
Alle reacties Link kopieren
Clueless heel herkenbare situatie van de thuissituatie icmhet bedrijf van je man. Je moet je aanpassen want hij moet op dat moment het geld verdienen

En toevallig ook herkenbaar van de oppassen. Onze vaste oppas is afgestudeerd en heeft nu een fulltime baan dus komt niet meer helaas



Ik ga graag mee naar Facebook als jullie overstappen
Alle reacties Link kopieren
quote:mkvk80 schreef op 13 maart 2017 @ 15:03:

We kunnen eventueel ook verder kletsen op een besloten Facebook groep of iets dergelijks ?Leuk,i'm in! Alleen geen idee hoe dat werkt
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames!



Ik heb nu even wel tijd om wat uitgebreider te schrijven. Ik ben 21 jaar, samenwonend met mijn vriend en we hebben samen een zoontje van bijna 7 maanden . Mijn hobby's zijn beauty, lezen, koken, bakken, creatief bezig zijn. Die Facebook groep lijkt me leuk!
Alle reacties Link kopieren
Geen tijd om uitgebreid te reageren, maar ern gesloten groep vind ik ook een fijner idee dan alles openbaar
Alle reacties Link kopieren
Hey!



Lijkt me leuk om me bij jullie aan te sluiten, gezellig! Ik ben 27 en mama van een kleine van 4,5. Op dit moment ben ik nog huismama maar doe wel veel vrijwilligerswerk, ik ben nu ook bezig om te gaan starten met een nieuwe opleiding. Het lijkt mij leuk om ervaringen uit te wisselen
Hoi!



Ik zou ook graag aansluiten als het nog kan. Ik ben 30, moeder van twee zoons van 2 en 3 maanden en heb op het moment geen werk. Het is op termijn wel weer de bedoeling dat ik weer ga werken maar nu nog maar even van de kinderen genieten nu ze nog klein zijn. Het lijkt me leuk om andere moeders te leren kennen
Hoi,



Ik zou me ook willen aansluiten. Ik werk wel 2 dagen maar de rest van de week thuis. Ik ben bijna 36 en heb 2 zoontjes van 6 en 8 jaar.

Op een besloten Facebook groep zou ik graag mee kletsen!
Alle reacties Link kopieren
Grappig, mijn man heeft ook een eigen zaak en werkt veel, thuis komt alles dus op mij neer, maar ik heb tijd voor mezelf echt nodig, geen oppas, wat het allemaal moeilijk maakt, wel lekker om af en toe stoom af te blazen met gelijkgestemden????
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een man met eigen zaak. Lijkt me leuk om met jullie in contact te komen. Wie voelt zich geroepen een fb-groep aan te maken? Ik wil het evt wel doen?
quote:Sundae schreef op 13 maart 2017 @ 19:49:

Hier ook een man met eigen zaak. Lijkt me leuk om met jullie in contact te komen. Wie voelt zich geroepen een fb-groep aan te maken? Ik wil het evt wel doen?



Ik zat ook al te kijken op fb hoe dat werkt, maar kwam er niet helemaal uit :D



Dus ik zou zeggen ga ervoor
Alle reacties Link kopieren
quote:Sundae schreef op 13 maart 2017 @ 19:49:

Hier ook een man met eigen zaak. Lijkt me leuk om met jullie in contact te komen. Wie voelt zich geroepen een fb-groep aan te maken? Ik wil het evt wel doen?Doen
Sundae, is het gelukt met de fb groep?
Een ander idee wat betreft een besloten groep is ook goed, hoor. Ik had deze oproep even anoniem moeten plaatsen. Nu zijn mijn berichten die ik tot nu toe hier getypt heb straks aan de juiste persoon te koppelen. Maakt niet heel veel uit, maar toch....
Alle reacties Link kopieren
Degene die de Facebook aan maakt, we kunnen een privé bericht sturen met onze echte (Facebook) naam?

Dan blijven we hier anoniem



Als de maker ons dan uitnodigt op Facebook voor de geheime groep, kunnen we allemaal de groep vinden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven