Huismoeders... ?

13-03-2017 09:50 126 berichten
Hoi Allemaal,

Ik zou het leuk vinden om in contact te komen met huismoeders, of meiden die om een andere reden op veel doordeweekse dagen gewoon thuis zijn. Om in berichtjes over en weer te kunnen kletsen over de dingen van allerdag, en als het goed klikt misschien ook eens wat diepere gesprekken voeren of na verloop van tijd eens een afspraak plannen op een terrasje in de stad.



Ik ben zelf 36 jaar, getrouwd, en moeder van 3 kinderen. Ik zou mezelf omschrijven als iemand met een stabiel leven, soms wat eenzaam, ga graag de deur uit, sta positief in het leven maar ben ook zeker introvert, ik ben erg duidelijk en rechtstreeks maar oordeel niet snel, vind het juist leuk om met allerlei verschillende mensen om te gaan.



Waar je vandaan komt maakt mij niet heel veel uit, ook als je niet in het plaatje past maar deze oproep je toch aanspreekt mag je gerust reageren. Ik ben op de eerste plaats gewoon op zoek naar wat online vriendschappen die wellicht in de toekomst kunnen worden uitgebouwd. Als het klikt sta ik er zeker voor open om een bakkie bij elkaar te doen, of te winkelen, of op stap te gaan.



Neem gerust contact met mij op. Misschien hoor ik wat van je. Zou leuk zijn !

(Ik wil alleen reacties van meiden. Niet van mannen).
Alle reacties Link kopieren
We kunnen ook een chat aanmaken op kik oid. Dat is alsnog anoniem.

Op Facebook kun je volgens mij het makkelijkst eerst allemaal vrienden worden van elkaar en dan kan je een groepschat starten. Beetje ingewikkeld misschien.

Een apart account aanmaken kan ook,maar hoe je een groepspagina maakt;geen idee. Als ik dat probeer vraagt hij om mn naam en een groepsnaam wordt niet geaccepteerd. Op mn telefoon althans. Zal de pc eens proberen, als nog niemand me voor is?
Alle reacties Link kopieren
En een whatsapp groep? Of willen jullie dat liever niet? Nummers zouden dan met privé bericht uitgewisseld kunnen worden.



Echt toevallig: mijn man heeft ook een eigen bedrijf :D de rest over mijn kinderen ed vertel ik liever in een besloten groep. Ik weet nml dat ook andere vriendinnen van mij meelezen op het vf
Alle reacties Link kopieren
App is mij ook prima
App is ook goed wat mij betreft.

Maar dan zal er toch iemand mee moeten beginnen.



Ben bij fb even verder gaan zoeken maar om zo'n groep te maken zul je eerst vrienden moeten zijn voor je dit aan kan maken. Vind ik op zich ook niet erg hoor, maar heeft misschien wat meer om handen zoals clueless17 schrijft.



Anders misschien even stemmen wie voor app is of fb?
Alle reacties Link kopieren
Ik ga voor WhatsApp
Alle reacties Link kopieren
Whatsapp is ook prima voor mij
Alle reacties Link kopieren
App is ook prima!
Alle reacties Link kopieren
Misschien dat als de man een eigen bedrijf heeft de kans groter is dat de vrouw thuis blijft voor de kinderen?

Ik ervaar het zelf wel echt als een groot verschil met een baan in loondienst

In drukke weken is hij alleen maar thuis om te eten en slapen zo ongeveer. Dan mag ik blij zijn als hij een middag in de week vrij kan maken

En heel veel dingen worden pas op het laatste moment bekend. Moet hij ineens weg naar een klant of toch nog naar de groothandel
Volgens mij is die kans wel groter _lady_, geen ervaring mee maar ik hoor dat best wel vaak.

Maar als dat is wat iemand wil en goed geregeld is ook qua financiën en het kan dus, waarom niet.

Wij (mijn man en ik) werken beide full time en het is dat het financieel niet kan maar ik zou graag minder willen werken.
Alle reacties Link kopieren
Wel of niet werken is voor mij toch wel een dilemma.

Ik zou wel willen werken (kijk ook wel rond ) maar voor ons is het financieel eigenlijk heel onaantrekkelijk .omdat man er nooit is moet ik alles indekken met opvang. Omdat man zoveel verdient krijgen we minder toeslag dus zijn de opvangkosten hoger dan mijn loon.

Plus dat alle doktersbezoeken ed ook voor mijn rekening en dat moet ik dan zien te combineren met werk. Als er eentje ziek is (afgelopen maanden waren ze dat ombeurten,wekenlang ) en ze niet naar school en /of opvang kunnen zal ik degene zijn die vrij moet nemen.

Met slapeloze nachten en hele dagen zorgen is mijn emmertje ook leeg en zou ik me ook geen raad weten als ik dan ook nog zou moeten werken. Dus in dat opzicht heb ik haast geen keuze, of ik moet mezelf stress op de hals willen halen. Wat voor leuke moeder ben ik dan nog?
Alle reacties Link kopieren
quote:clueless17 schreef op 14 maart 2017 @ 15:03:

Wel of niet werken is voor mij toch wel een dilemma.

Ik zou wel willen werken (kijk ook wel rond ) maar voor ons is het financieel eigenlijk heel onaantrekkelijk .omdat man er nooit is moet ik alles indekken met opvang. Omdat man zoveel verdient krijgen we minder toeslag dus zijn de opvangkosten hoger dan mijn loon.

Plus dat alle doktersbezoeken ed ook voor mijn rekening en dat moet ik dan zien te combineren met werk. Als er eentje ziek is (afgelopen maanden waren ze dat ombeurten,wekenlang ) en ze niet naar school en /of opvang kunnen zal ik degene zijn die vrij moet nemen.

Met slapeloze nachten en hele dagen zorgen is mijn emmertje ook leeg en zou ik me ook geen raad weten als ik dan ook nog zou moeten werken. Dus in dat opzicht heb ik haast geen keuze, of ik moet mezelf stress op de hals willen halen. Wat voor leuke moeder ben ik dan nog?



Dit had ii geschreven kunnen hebben...

Al moet ik wel zeggen dat mijn man vrij flexibel is en vaak ook tijd vrij kan maken om naar een dokter/ het cb te gaan oid.



Ik wil de app wel aanmaken! Als jullie je nummer doorgeven in een pb dan maak ik de groep
Alle reacties Link kopieren
Flexibel was mijn man ook toen hij nog deels voor een baas werkte. Sinds hij fulltime zelfstandig is is hij niet meer te houden. Hij wordt overspoeld door klussen en kan geen nee zeggen.

Moeten we niet even wachten of to het er ook mee eens is?
Het kan idd geen kwaad om even te wachten, bedoel we zitten ook pas op 5 mensen die de voorkeur aan een app groep geven, van de 11. En niet iedereen kan natuurlijk meteen reageren.
App is wat mij betreft ook prima!
Alle reacties Link kopieren
Wat mij betreft ook!



De groep aanmaken op fb ging inderdaad niet, je kan alleen vrienden selecteren om deel te nemen. Anyhow, dat was al duidelijk
Ik vind het ook goed hoor.



Al moet een fb groep wel kunnen. Vraag me niet hoe. Maar ik ben lid van een fb groep dat gesloten staat en ik ben geen vrienden met de beheerder.
Alle reacties Link kopieren
He meiden, wat een leuke oproep! Ik ben bijna dertig en heb een zoon van elf. Ik werk wel parttime, maar mis toch nog wel wat sociale contacten!



Ik wil graag opener zijn, maar dan wel op fb of via de app
Alle reacties Link kopieren
quote:taartje81 schreef op 14 maart 2017 @ 19:02:

Ik vind het ook goed hoor.



Al moet een fb groep wel kunnen. Vraag me niet hoe. Maar ik ben lid van een fb groep dat gesloten staat en ik ben geen vrienden met de beheerder.



Mn man is ook lid van zo'n groep, maar weet het ook niet.

Op Facebook kan je wel makkelijker op afzonderlijke berichten reageren dan op WhatsApp bedenk ik me net.op WhatsApp praat je al snel door en langs elkaar is mijn ervaring. Of ervaren jullie dat niet zo? Is daar een truukje voor haha?
quote:taartje81 schreef op 14 maart 2017 @ 19:02:

Ik vind het ook goed hoor.



Al moet een fb groep wel kunnen. Vraag me niet hoe. Maar ik ben lid van een fb groep dat gesloten staat en ik ben geen vrienden met de beheerder.



Één vriend is genoeg om een groep aan te maken idd en dan kan de rest uitgenodigd worden om lid te worden of ze kunnen vragen om lid te worden van de groep.



Beide hebben hun voor en tegens, maar volgens mij is de meerderheid voor een app ondertussen



Zullen we ondertussen dan maar actie gaan ondernemen?
quote:clueless17 schreef op 14 maart 2017 @ 19:38:

[...]





Mn man is ook lid van zo'n groep, maar weet het ook niet.

Op Facebook kan je wel makkelijker op afzonderlijke berichten reageren dan op WhatsApp bedenk ik me net.op WhatsApp praat je al snel door en langs elkaar is mijn ervaring. Of ervaren jullie dat niet zo? Is daar een truukje voor haha?



In de app praat je idd snel langs elkaar heen als je met een grote groep bent.

Truukje voor? geen idee
quote:clueless17 schreef op 14 maart 2017 @ 19:38:

[...]





Mn man is ook lid van zo'n groep, maar weet het ook niet.

Op Facebook kan je wel makkelijker op afzonderlijke berichten reageren dan op WhatsApp bedenk ik me net.op WhatsApp praat je al snel door en langs elkaar is mijn ervaring. Of ervaren jullie dat niet zo? Is daar een truukje voor haha?Daar heb je wel gelijk in. Ik denk dat het met veel mensen op fb wel overzichtelijker blijft.
quote:Elastiek schreef op 14 maart 2017 @ 19:45:

[...]





Één vriend is genoeg om een groep aan te maken idd en dan kan de rest uitgenodigd worden om lid te worden of ze kunnen vragen om lid te worden van de groep.



Beide hebben hun voor en tegens, maar volgens mij is de meerderheid voor een app ondertussen



Zullen we ondertussen dan maar actie gaan ondernemen?Zouden er dan niet 2 vrienden kunnen worden op fb en van daaruit een groep starten?
quote:taartje81 schreef op 14 maart 2017 @ 19:54:

[...]





Zouden er dan niet 2 vrienden kunnen worden op fb en van daaruit een groep starten?Taartje heb je net een pb gestuurd hierover
Elastiek, je hebt een berichtje terug!
Alle reacties Link kopieren
Krijgen wij dan van jullie een pb (als het gelukt is) met de naam van de groep? Ik ben namelijk niet vindbaar op Facebook

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven