Levensgenieters en HSP vriendinnen gezocht

08-09-2015 12:32 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames! Ik ben 32, alweer heel wat jaren gelukkig met mijn vriend, wonen samen met hond en katjes (oeh, dat klinkt burgerlijk :P) in Amsterdam, net als velen van jullie een onwijze levensgenieter, maar wel iemand die ook graag "me-time" heeft. Ik durfde eerst niet zo goed dit bericht te posten, omdat ik in het verleden hier heb gezien dat er niet zo positief gereageerd word op het "fenomeen" HSP, maar ik ga het gewoon doen Hoppa! Waarom ik HSP noem: het gaat hier niet om de term en dat ik iemand zoek om er zielig over te doen, want ik ben niet bijzonder en ik ben niet zielig. Diegene die ook weet of denkt dat ze dit heeft snapt het wel. Ik heb vaker een oproep gedaan over meiden leren kennen in Amsterdam en dat waren meestal erg uitbundige mensen en juist een beetje het tegenovergestelde. Ik kan ook uitbundig zijn, alleen gering ;) Veel ruimte voor anderen in mijn leven, en geef juist soms veel teveel en ga over mijn grenzen omdat ik nu eenmaal een pleaser ben en er graag voor mijn vrienden ben, maar heb soms ook behoefte aan tijd voor mezelf of ik ben eens niet zo super uitbundig Soms begrijpen mijn vriendinnen dit niet zo goed, wat ik ze niet kwalijk neem. Maar het lijkt me heerlijk als ik mezelf eens niet hoef uit te leggen, ik maak namelijk altijd graag tijd voor ze als ze me echt nodig hebben, maar voor een uitgebreid feest en de dag erna weer 1, zo ben ik niet.



Ik heb ontzettend leuke en lieve vriendinnen, maar zij wonen bijna allemaal buiten Amsterdam en kan niet alles met ze bespreken..wat natuurlijk prima is, maar het lijkt me erg leuk om meer meiden te leren kennen die misschien ook hooggevoelig zijn, gek zijn op het strand, creatief zijn of willen zijn maar het te weinig doen, etentjes, reizen, filosoferen, yoga/mindfullness onder de knie krijgen, groot gevoel voor humor/sarcasme en zelfspot hebben, niet perse wild hoeven te stappen (af en toe een leuk 90s feestje vind ik wel erg gezellig!) maar van een koffie,thee en/of wijntje kunnen genieten met een hoop gelach en geklets over boeiende dingen en koetjes en kalfjes. En het hoeven natuurlijk niet alleen HSP mensen te zijn die reagereen! Iedereen die zich aangesproken voelt en het leuk lijkt om eerst leuk te mailen en dan eens af te spreken; gezellig!



Nog wat meer over mij: ik ben een nachtuil die van films houdt, dol op fotografie, lezen, yoga, fietsen met picknick, koken, bakken, strand, golfsurfen voor zover dat lukt, ben een dromer, 100 DIY projecten tegelijk doen die ik nooit afmaak, wil de wereld rondreizen, ben graag een luisterend oor en schouder voor mijn vrienden, lach heel graag, ben een emo wat betreft de mensen van wie ik hou, kijk teveel televisie, ben ongeduldig, ben ook heel geduldig, pieker teveel maar val er niemand mee lastig ;) Ben je net zo verknipt als ik? Lijkt me leuk om van je horen! Ook als je niet in de buurt van Amsterdam woont. Meteen een email sturen mag ook, yogigigi@hotmail.com.



Wie weet tot snel!
Alle reacties Link kopieren
HSP olé olé!!
Alle reacties Link kopieren
Dapper dat je dit post!!! Ben net zo verknipt als jij . Ben benieuwd wanneer de eerste negatieveling zijn mond opentrekt. Kom maar doorrrrr, kan ik wel tegen hoorrrrr
Alle reacties Link kopieren
Hahahaha yeah leuk, een mede nutjob! Dankjewel meis, en inderdaad, ik stiekem ook benieuwd!
Zoooo negatief daarover op het forum. Ben toch echt een echte positieveling. Jaja, ik verdedig me alvast
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat wordt echt vaak gedacht ook he?? We zijn juist misschien TE positief haha naja liever dat dan andersom :P
Geloof niet in TE. Volgens mij beleef ik alles gewoon heel intens. Stoppen met pleasen, je hoeft jezelf niet te verdedigen of uit te leggen. Als je jezelf maar begrijpt. Pleasen vreet energie en dat is zoooo zonde!
Alle reacties Link kopieren
Daar heb je gelijk in. Ik heb met die reden ook de mensen uit mn leven gezet die teveel uit me zogen, enorme opluchting! Ik 'please' tegenwoordig alleen als ik weet dat diegene het waard is en ik het ook terug krijg.
Alle reacties Link kopieren
lekker gek doen samen....
Alle reacties Link kopieren
Waar is dit nodig voor, Spectral? Als zij hier een topic over wil openen dan mag dat toch?
Alle reacties Link kopieren
quote:goudenmeid schreef op 08 september 2015 @ 13:47:

Waar is dit nodig voor, Spectral? Als zij hier een topic over wil openen dan mag dat toch?

En daar mag ik ook best op reageren.... mensen die zichzelf verknipt of lekker gek noemen zijn dat eigenlijk helemaal niet, maar willen daar wel heel graag de nadruk op leggen omdat anders blijkt dat ze best saai en burgelijk zijn



En dan ook heel lekker gek springend op veel foto's staan: http://www.hoemannendenke ... zo-lekker-gek-op-de-foto/
HSP HEB je niet.
Alle reacties Link kopieren
Ja, brand maar los kinders



@Spekrol, ik ben de burgerlijke zelve en volgens mij lees je niet goed. Geeft niet!



Goudenmeid, je bedoelde het goed, dankjewel, maar nu brandt het pas echt los haha.
TO: je bericht vind ik verder eigenlijk heel leuk..

Ik ben ook zo. Ik zie daar alleen niks bijzonders in. Ik begrijp niet zo goed waarom tegenwoordig overal een label aan moet hangen.

Ik heb het idee dat dat de irritatie is op dit forum. Ik lees niks geks of niks anders. De een houdt meer van rust en tijd voor zichzelf dan de ander, reageert misschien meer of minder op prikkels.. Voor mijn gevoel is dat dus niks bijzonders......

Maar dat heeft dan gelijk het 'hsp-ik-ben-bijzonder' label. De halve wereld is HSP. Modeterm...



Maar goed....hartstikke off-topic.

Je bericht is leuk verder. Ik wilde alleen even aangeven waar volgens mij die negatieve reacties vandaan komen.
quote:yogigi schreef op 08 september 2015 @ 14:02:

Ja, brand maar los kinders



@Spekrol, ik ben de burgerlijke zelve en volgens mij lees je niet goed. Geeft niet!



Goudenmeid, je bedoelde het goed, dankjewel, maar nu brandt het pas echt los haha.Het voegt toch ook niks toe aan je oproep? Je onderste alinea is leuk zat.
Alle reacties Link kopieren
quote:yogigi schreef op 08 september 2015 @ 14:02:

Ja, brand maar los kinders



@Spekrol, ik ben de burgerlijke zelve en volgens mij lees je niet goed. Geeft niet!



Goudenmeid, je bedoelde het goed, dankjewel, maar nu brandt het pas echt los haha.

Je maakt er een winkslag van.... "oeh dat klinkt burgelijk"... maw dat vind je zelf dus helemaal niet.

Dus je kletst maar een beetje uit je nek
Geen toegevoegde waarde ten opzichte van eerste reactie, teveel off-topic.
Alle reacties Link kopieren
Miss-Pippilotta en Star, ik begrijp jullie reactie en bedankt daarvoor. Maar ik heb totaal geen -ik-ben-bijzonder-houding, integendeel zelfs. Ik heb het erbij gezet, NIET omdat ik het daar uitgebreid over wil hebben (dit vind ik namelijk gewoon al teveel), maar mensen die zich herkennen in die termen zich misschien aangesproken voelen en snappen wat voor vriendschap me fijn lijkt. Ik heb al eens eerder een oproepje geplaatst, wat reacties gehad en ook al wat meiden ontmoet, maar dat waren gewoon volslagen andere types. Om nu eens te zien of er likeminded mensen zijn, heb ik het zo geformuleerd. That is it. Ik ben niet zielig, ik ben niet bijzonder, ik ben gewoon mezelf en heb het zo definieerd. Wie zich aangevallen voelt om de zoveelste HSP-term, jammer dan, laat het duidelijk zijn nu waarom ik dit heb geplaatst.
Alle reacties Link kopieren
quote:Miss-Pippilotta schreef op 08 september 2015 @ 14:08:



Maar blijkbaar geloof jij zelf wel in dat label en is dat voor jou dus wel belangrijk.zwelgen heet dat !
Alle reacties Link kopieren
quote:spectral schreef op 08 september 2015 @ 14:07:

[...]



Je maakt er een winkslag van.... "oeh dat klinkt burgelijk"... maw dat vind je zelf dus helemaal niet.

Dus je kletst maar een beetje uit je nek



Het klintk het ook en vind het wel leuk eigenlijk, maar volgens mij zijn er hier alleen mensen die iedere letter ondersteboven snuffelt om te zien of ze er iets op aan kunnen merken. Dat mag, maar volgens mij zijn er leukere hobby's



At PipiLotta, zie mijn vorige reactie hierboven, en volgens mij is het niet nodig om nog dieper hier op in te gaan?
Alle reacties Link kopieren
quote:Miss-Pippilotta schreef op 08 september 2015 @ 14:08:

Ik zou in een oproepje dan wel benoemen hoe ik ben en wat ik fijn vind met betrekking tot contact, maar zonder die labels en termen. Dat voegt naar mijn idee zo weinig toe ook.

Maar blijkbaar geloof jij zelf wel in dat label en is dat voor jou dus wel belangrijk.



Nogmaals: je oproep vind ik verder leuk.Het label is niet belangrijk, de kenmerken ervan wel voor me ja. Label is niet belangrijk nee, en het was verder niet mijn bedoeling hiermee weer een hele heisa van te creeeren, zonde dit. Ik ga het aanpassen, aangezien men wel erg diep ingaat op dit thema! Toch bedankt voor je feedback.
Yogigi; thanks voor je reactie. Je oproep klinkt leuk hoor, je komt op mij over als een leuke vrouw.



Je uitleg verduidelijkt het voor mij wel een beetje.



Hoe dan ook: het is sowieso dapper!

Je beschrijft dat ook wel leuk in je OP.



Succes; hopelijk vind je wat je zoekt!
quote:yogigi schreef op 08 september 2015 @ 14:13:

[...]





Het label is niet belangrijk, de kenmerken ervan wel voor me ja. Label is niet belangrijk nee, en het was verder niet mijn bedoeling hiermee weer een hele heisa van te creeeren, zonde dit. Ik ga het aanpassen, aangezien men wel erg diep ingaat op dit thema! Toch bedankt voor je feedback.



Niet nodig.

Heb je gelijk in. Ik pas het even aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven