Hoe versieren in andere cultuur

03-03-2024 06:39 119 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Geïnspireerd door het succes van "hoe versier ik de buurman" dacht ik dat het misschien leuk zou zijn een topic te openen over mijn eigen situatie ;-D

Ik woon sinds anderhalve maand in Japan en heb het hier enorm naar mijn zin. Ben vaste klant inmiddels bij een karaokebar in de buurt en daar heb ik een leuke man leren kennen, alleen weet ik niet hoe ik het beste mijn interesse kan uitdrukken.

In Nederland gaan dit soort dingen me prima af maar omdat mijn Japans niet perfect is en ik alle subtiele sociale signalen hier niet ken vind ik het moeilijk om in te schatten hoe iemand overkomt en hoe ik zelf overkom als ik bepaalde dingen zeg. Is dit vriendschappelijk of meer?

Op het moment praten we vrij regelmatig per app, gisteren ben ik op zijn uitnodiging meegegaan naar een sake evenement waar hij met vrienden naartoe ging (ook enkele bekenden van de karaokebar) en dat was enorm gezellig maar er was weinig ruimte voor 1 op 1 tijd. Ik wil hem graag uitnodigen om iets met z'n tweeën te doen maar ik weet niet wat geschikt is of of het te direct overkomt...

Alle adviezen zijn welkom over daten met cultuur en taal verschillen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind een hele site voor je. https://japan-dev.com/blog/dating-in-ja ... ng-culture
Alle reacties Link kopieren Quote
Gezien haar nickname vrees ik dat ze die Japanner leegzuigt op de eerste date ;-D
Alle reacties Link kopieren Quote
Cochise schreef:
03-03-2024 06:49
Ik vind een hele site voor je. https://japan-dev.com/blog/dating-in-ja ... ng-culture
Oh hier staan wel wat handige dingen in! Misschien ben ik wel te "clingy" met berichtjes sturen/willen afspreken...
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb nul ervaring met daten in Japan, maar er zijn ook filmpjes op YouTube te vinden waarin Japanners gevraagd worden naar hun wens om te daten met een buitenlander. Velen zijn enthousiast en hebben andere verwachtingen dan bij landgenoten. Hun primaire vrees is dat zij zich niet goed kunnen uitdrukken bij degene die interesse heeft (en vice versa) door de taalbarrière. Maar als dat geen probleem is... kun je denk ik prima direct zijn als Nederlandse vrouw. Misschien vinden ze het idee juist leuk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je hoeft toch niet alles volgens de Japanse cultuur te doen, je neemt ook je eigen cultuur mee?

Uitnodigen voor een 1:1 en dan iets gaan doen, zodat het misschien minder ‘direct’ is?
Je kunt je eigen gewoontes en cultuur niet blijven wegstoppen.

Veel plezier (en keep us posted :P )
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zie een potentieel nieuw langlopend topic aankomen! Hou ons op de hoogte, dit is leuk! Ik hoop dat het wat minder rocky is dan sommige topics en er wat meer vaart in zit dan andere topics.
Alle reacties Link kopieren Quote
nimue_iparis schreef:
03-03-2024 09:31
Ik zie een potentieel nieuw langlopend topic aankomen! Hou ons op de hoogte, dit is leuk! Ik hoop dat het wat minder rocky is dan sommige topics en er wat meer vaart in zit dan andere topics.
Ik ben ook benieuwd! Hoop dat TO niet te lang wacht met uit vragen 😁. Alsook, ons zeker op de hoogte brengt van culturele verschillen. Dat is ook altijd interessant om over te lezen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Toevallig heb ik een tijdje geleden op YouTube een kanaal ontdekt van een vrouw uit de VS die een relatie kreeg met een Japanner. Inmiddels zijn ze ook getrouwd.

Misschien leuk voor je om dat kanaal eens te bekijken?
https://youtu.be/Rdqu3sAceZc?si=8SUEpMd3yYVUzirB

Deze is wel grappig: een Japanner stelt Japanse mannen de vraag of ze zouden willen daten met een westerse vrouw. Soms wel grappige antwoorden over wat hun overwegingen zijn om dat wel of niet te willen (niet echt een antwoord op jouw specifieke vraag maar misschien vind je het toch leuk om te bekijken)

https://youtu.be/rxDL9arXIBA?si=23PRVZesv2EVFlUI
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat leuk TO!
Mag ik vragen hoe je hem hebt ontmoet? En ben je echt geëmigreerd of woon je er tijdelijk?
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat leuk! Is het toevallig Dori
Afbeelding
Mackenyu
Afbeelding
of Miyavi?
Afbeelding
:mrgreen:

In ieder geval; geen pda daar he!
Alle reacties Link kopieren Quote
“ geïnspireerd door het succes van "hoe versier ik de buurman" ??????

Waar zie jij het succes in dat topic?
Alle reacties Link kopieren Quote
Zo dicht mogelijk bij jezelf blijven. Hij moet jou immers leuk vinden om je westerse persoonlijkheid. Vraag hem mee uit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel beleefd; ja betekent vaak geen ja en nee betekent niet altijd nee. Men doet alles om de ander niet voor het hoofd te stoten en elk contact moet soepel verlopen. Dus eerlijkheid (lees botheid): nee, niet zoals hier. Men zou verbaasd zijn als jij letterlijk zou nemen wat er beloofd werd.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren Quote
Of Koshi?
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren Quote
x
coolbestfruitontbijt wijzigde dit bericht op 26-03-2024 21:25
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Metallover schreef:
03-03-2024 11:32
Wat leuk TO!
Mag ik vragen hoe je hem hebt ontmoet? En ben je echt geëmigreerd of woon je er tijdelijk?
Ik heb hem leren kennen bij de karaokebar! Paar keer toevallig op hetzelfde tijdstip daar, we hadden leuke gesprekken en ik kon heel makkelijk met hem praten dus na de derde keer vroeg ik om LINE uit te wisselen (soort Japanse WhatsApp). Hij kwam een beetje flirterig over maar ik denk dat dat meer zijn persoonlijkheid is.

Ik woon er voor nu voor een jaar, maar ik heb het enorm naar mijn zin en als ik het gevoel krijg dat ik hier echt een leven kan opbouwen is er vast mogelijkheid om het te verlengen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Yakuzakiko schreef:
03-03-2024 12:07
Wat leuk! Is het toevallig Dori
Mackenyu
of Miyavi?
:mrgreen:

In ieder geval; geen pda daar he!
Helaas geen van deze exemplaren ;-D
Oeps, ik heb hem gister na het sake evenement wel een knuffel gegeven bij afscheid, toch iets te veel sake gehad :whistle:
Alle reacties Link kopieren Quote
Frommel schreef:
03-03-2024 12:11
“ geïnspireerd door het succes van "hoe versier ik de buurman" ??????

Waar zie jij het succes in dat topic?
Ja het succes als in, een succesvol topic op het Viva forum. Het verhaal zelf hoop ik hier toch wel te overtreffen (geen offense bedoeld als je dit leest, Snuf).
Alle reacties Link kopieren Quote
vampierprinsesje schreef:
03-03-2024 17:29
Helaas geen van deze exemplaren ;-D
Oeps, ik heb hem gister na het sake evenement wel een knuffel gegeven bij afscheid, toch iets te veel sake gehad :whistle:

En hoe reageerde hij er op?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
vampierprinsesje schreef:
03-03-2024 17:29
Helaas geen van deze exemplaren ;-D
Oeps, ik heb hem gister na het sake evenement wel een knuffel gegeven bij afscheid, toch iets te veel sake gehad :whistle:
Het gaat al sneller dan bij de buurman!
Alle reacties Link kopieren Quote
Alleen ervaring met Duitsers, tvp!
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren Quote
himalaya schreef:
03-03-2024 19:37
En hoe reageerde hij er op?
Volgens mij vond ie het niet erg, maarja signalen lezen is dus niet mijn sterke kant en de sake kan mijn visie hebben beïnvloed. Ik kwam er gister ook nog eens achter dat ik door eerder weggaan mijn drankje was vergeten te betalen op het laatst. Ik laat een mooie indruk achter :facepalm:
Excuses aangeboden maar hij zei dat ik het niet terug hoefde te betalen... Denk dat ik hem maar een klein kadootje koop voor de volgende keer dat we elkaar zien.
Alle reacties Link kopieren Quote
vampierprinsesje schreef:
04-03-2024 03:30
Volgens mij vond ie het niet erg, maarja signalen lezen is dus niet mijn sterke kant en de sake kan mijn visie hebben beïnvloed. Ik kwam er gister ook nog eens achter dat ik door eerder weggaan mijn drankje was vergeten te betalen op het laatst. Ik laat een mooie indruk achter :facepalm:
Excuses aangeboden maar hij zei dat ik het niet terug hoefde te betalen... Denk dat ik hem maar een klein kadootje koop voor de volgende keer dat we elkaar zien.

Jaaaaaa je drankje niet betaald is juist een hele goede reden ‘om het goed te maken’ met hem en hem voor een drankje samen met jou uit te nodigen!

En wat een gaaf avontuur zeg om daar een jaar (of minimaal, maar daar wordt aan gewerkt 😂) te zitten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou ook geen cadeautje kopen (want dat ‘moet’ hij dan ook volgende keer voor jou doen?) maar hem gewoon uitnodigen voor een drankje ‘omdat hij dat nog tegoed had’.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven