Lijf & Lijn alle pijlers

Zelfbruiner voor allergische huid.

03-05-2024 16:27 17 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ivm vakantie binnenkort een simpele vraag: bestaat er zoiets als een zelfbruiner voor de allergische huid?
Alle reacties Link kopieren Quote
Volgens google wel. Hypoallergeen heet dat. Maar ik heb natuurlijk geen idee waar je precies allergisch op reageert.
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik neem aan dat je bedoelt dat je contactallergoe hebt voor bepaalde stoffen. Hypo-allergeen bestaat niet, je kunt in theorie overal allergisch op reageren.

Ik heb het bijvoorbeeld met onder andere linalool en limonene en verdraag de tan-druppels van Garnier heel goed.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat ligt eraan waar je allergisch voor bent.
Alle reacties Link kopieren Quote
Rooss4.0 schreef:
03-05-2024 16:36
Volgens google wel. Hypoallergeen heet dat. Maar ik heb natuurlijk geen idee waar je precies allergisch op reageert.
Hypoallergeen is geen beschermde term. In principe mag iedereen dat dus op zijn product kwakken. Het betekent zoiets als: de stoffen waar veel mensen allergisch op reageren, zitten er niet in. Een betekenis die al veel speelruimte over laat, en dan ook nog onbeschermd. Ik zou er geen waarde aan hechten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kwestie van ingrediënten lezen als je weet waar je allergisch voor bent en uitproberen op een klein stukje huid.
Alle reacties Link kopieren Quote
De allergische huid? Bedoel je een gevoelige huid? Of ben je voor een specifiek ingrediënt echt allergisch?
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb slechts 2 keer een zelfbruiner gebruikt en kreeg daar bultjes en erge jeuk van, verder heb ik atopisch- en contact-eczeem. Voor welk ingrediënt ik allergisch ben weet ik niet, ik zoek dus een zo 'risicoloos' middel, dat ik uiteraard eerst op een klein plekje zal proberen. Ervaringsdeskundige verhalen zouden fijn zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Eczeem heb ik ook en heel gek, daar helpt een akelige hormoon zalf van de huisarts tegen en...zelfbruiner van biodermal. Wat natuurlijk geen enkele garantie is dat het bij jou ook goed gaat.
Alle reacties Link kopieren Quote
slekire schreef:
03-05-2024 19:20
Eczeem heb ik ook en heel gek, daar helpt een akelige hormoon zalf van de huisarts tegen en...zelfbruiner van biodermal. Wat natuurlijk geen enkele garantie is dat het bij jou ook goed gaat.
Wat bijzonder dat die zelfbruiner helpt bij je eczeem, had ik nog niet eerder gehoord. Dank voor je suggestie, ik ga de ingrediënten even checken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Waarom zou je het überhaupt gebruiken? Nooit begrepen. Ik moet meteen aan Trump denken.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren Quote
patsy--stone schreef:
03-05-2024 21:58
Waarom zou je het überhaupt gebruiken? Nooit begrepen. Ik moet meteen aan Trump denken.
Dank voor je zinvolle bijdrage. :proud:
Alle reacties Link kopieren Quote
patsy--stone schreef:
03-05-2024 21:58
Waarom zou je het überhaupt gebruiken? Nooit begrepen. Ik moet meteen aan Trump denken.
Je hoeft natuurlijk niet meteen voor tintje Oompa Loompa te gaan. Zelf gebruik ik het ook niet, ondanks dat ik op zonnige dagen zware verkeersongelukken zou kunnen veroorzaken met mijn weerkaatsende benen als ik er mee naast de weg liep, maar sommige mensen worden wel blij van een beetje meer kleur op hun lijf, en volgens mij is dit minder schadelijk dan een berg UV-straling. :P
Alle reacties Link kopieren Quote
Wojak schreef:
04-05-2024 16:21
Je hoeft natuurlijk niet meteen voor tintje Oompa Loompa te gaan. Zelf gebruik ik het ook niet, ondanks dat ik op zonnige dagen zware verkeersongelukken zou kunnen veroorzaken met mijn weerkaatsende benen als ik er mee naast de weg liep, maar sommige mensen worden wel blij van een beetje meer kleur op hun lijf, en volgens mij is dit minder schadelijk dan een berg UV-straling. :P
Precies dat.
Alle reacties Link kopieren Quote
Cochise schreef:
04-05-2024 18:24
Precies dat.
Maar Co, dat heb jij toch helemaal niet nodig? ;)
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren Quote
Solomio schreef:
04-05-2024 20:46
Maar Co, dat heb jij toch helemaal niet nodig? ;)
:hyper:
Mijn benen wel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Cochise schreef:
05-05-2024 08:17
:hyper:
Mijn benen wel.
Ah, dat kan ik niet beoordelen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven