Entertainment alle pijlers

Bridgerton seizoen 3 (MET SPOILERS)

21-05-2024 12:34 60 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
OK, Bridgerton is geen hoogstandje en toch kijk ik altijd weer omdat ik toch wil zien hoe de twee hoofdpersonages uiteindelijk bij elkaar komen.

Seizoen 3 komt uit in 2 delen. De eerste 4 afleveringen zijn sinds 16 mei op Netflix te zien, de andere 4 volgen op 13 juni.

Wat vinden jullie ervan? Seizoen 2 was voor mij het beste tot nu toe. Ik heb wat aanmerkingen op seizoen 3.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het stom dat het seizoen in twee delen komt.

Verder vind ik Colin niet zo heel leuk, qua uiterlijk niet maar zeker niet qua persoonlijkheid.

Ik vond de muziek bij de glow up scène van Penelope echt briljant. Ze kwam de trap af in een mooi zittende jurk in een passende kleur en het orkest speelde AGCDEGFU.

Het valt mij op dat Colin en Penelope best weinig scènes hebben en dat er een aantal zijverhalen best veel aandacht krijgen, behalve die van Eloise. Dat gaat dan weer niet verder.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vond seizoen 2 geweldig, heb het meerdere keren gekeken.

Maar ik ben op Colin en Penelope. :flirting:
Dus ik geniet.
Heb de laatste scene natuurlijk al meerdere keren gezien, het hele eerste deel ook al 2 keer. Ik ben vooral geïnteresseerd in de gezichtsuitdrukkingen van Colin.

Deze vond ik de eerste keer dat ik het zag te subtiel, maar na het nog een keer te hebben gezien, zijn ze toch wel beter dan op het eerste gezicht.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vond seizoen 2 erg goed. Dit seizoen vind ik tot nu toe wat saai. Niet veel chemie tussen de hoofdrolspelers en de verhaallijnen gaan wat hak op de tak. Aflevering 4 vond ik wel beter dus ben benieuwd naar de volgende 4.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zie het niet tussen Colin en Pen. Gewoon niet. Er is geen seksuele aantrekkingskracht.

Wat mij betreft gaat Pen met die Lord Alfred Debling verder. Veel betere match en chemie.

Afbeelding
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.
Alle reacties Link kopieren Quote
okkervil schreef:
21-05-2024 12:39
en het orkest speelde AGCDEGFU.

Wat?
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.
Alle reacties Link kopieren Quote
PoesmetLaarzen schreef:
21-05-2024 13:17
Ik zie het niet tussen Colin en Pen. Gewoon niet. Er is geen seksuele aantrekkingskracht.

Wat mij betreft gaat Pen met die Lord Alfred Debling verder. Veel betere match en chemie.

Afbeelding
Ik vond bij het laatste stuk van aflevering 4 de chemie iets beter. Maar bij de andere afleveringen had ik hetzelfde als jij.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat nu al is verklapt, dat Pen het roddelblad schrijft, is een grote afwijking van de boeken. Hoe gaan ze dat weer rechtbreien?
'Durf te antwoorden' is één van de leukste topics op het forum.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben enorm benieuwd naar deel 2. Eigenlijk wil ik daarna pas mijn mening over het seizoen vormen.

Ik vond seizoen 1 erg leuk, seizoen 2 vond ik minder. Ik zag de aantrekkingskracht tussen de hoofdrolspelers niet zo.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vond seizoen 2 juist tegenvallen: veel preutser dan 1.

Nou zie ik seizoen 3 ook niet direct stomende sex brengen eerlijk gezegd…
conversation = awareness
Alle reacties Link kopieren Quote
Penelope vind ik zo leuk .
En ja best jammer voor lord Debling , had een mooie match geweest.
Heerlijke serie , die jurken, die kapsels , ik hou ervan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pimpelmeesje87 schreef:
21-05-2024 14:00

Ik vond seizoen 1 erg leuk, seizoen 2 vond ik minder. Ik zag de aantrekkingskracht tussen de hoofdrolspelers niet zo.

Eens.
En ik vond hoofdrolspeelster Kate erg houterig en slecht acteren.
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.
Alle reacties Link kopieren Quote
Even een zijstapje maar hebben jullie de spin-off Charlotte gezien?

Die vond ik echt het tofst van allemaal!
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.
Alle reacties Link kopieren Quote
Queen Charlotte is geweldig!
Alle reacties Link kopieren Quote
@ Miss_Communicatie: volgens mij komt dat in deel 2... ik las dat Nicola Coughlan (die Penelope speelt) juist om extra veel naaktscenes had gevraagd. Dit wilde ze omdat vollere vrouwen zelden naakt in beeld zijn in dit soort series en ze meer diversiteit wilde laten zien.

@ Traveler: ik denk dat lord Debling een 'oke keuze' was geweest. Hij begrijpt haar wel en liet haar zichzelf zijn, maar hij kan eigenlijk niet zoveel voor haar betekenen. Hij is vooral druk met zijn reizen, onderzoek en planten. In the end was ze gewoon drie jaar alleen geweest en was ze waarschijnlijk eenzaam geworden. Zij heeft iemand nodig die er ook letterlijk voor haar is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pimpelmeesje87 schreef:
21-05-2024 14:12
@ Miss_Communicatie: volgens mij komt dat in deel 2... ik las dat Nicola Coughlan (die Penelope speelt) juist om extra veel naaktscenes had gevraagd. Dit wilde ze omdat vollere vrouwen zelden naakt in beeld zijn in dit soort series en ze meer diversiteit wilde laten zien.

@ Traveler: ik denk dat lord Debling een 'oke keuze' was geweest. Hij begrijpt haar wel en liet haar zichzelf zijn, maar hij kan eigenlijk niet zoveel voor haar betekenen. Hij is vooral druk met zijn reizen, onderzoek en planten. In the end was ze gewoon drie jaar alleen geweest en was ze waarschijnlijk eenzaam geworden. Zij heeft iemand nodig die er ook letterlijk voor haar is.
Ze wil natuurlijk wel iemand die echt van haar houdt en dat laat zien.
Dat kan Debling niet, dat zegt hij letterlijk.

Ik vind haar prachtig, fijn ook een keer een vollere vrouw in beeld.
Ik ben echt beniewd naar de intieme scenes in deel 2.
En hoe hun vonk misschien duidelijker naar voren komt op het moment dat ze echt voor elkaar hebben gekozen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben Team Kanthony. Wat me stoorde in seizoen 1 was dat Daphne echt een naïef meisje was dat absoluut geen idee had wat seks was. Dat kan op zich een interessante verhaallijn zijn, ik vond het bijvoorbeeld interessant om te zien dat Simon haar aanspoorde om te masturberen. Maar ze waren ook in zekere zin vreselijk samen. Simon maakte gebruik van haar ontwetendheid, en Daphne dwong Simon om te trouwen en kinderen te krijgen, iets dat hij expliciet niet wilde. Consent was ook ver te zoeken.

Ik vond Kate en Anthony leuker omdat ze wat meer op hetzelfde niveau zaten. Kate was in de serie al 26 en geen naïef, jong meisje. Dat maakte het voor mij wat gelijkwaardiger.

Wat betreft seizoen 3... Hmm, ik vind Colin eigenlijk ook niet zo leuk. Ik vind hem een beetje een verwend rijkeluiskindje, en hij is nogal vol van zichzelf. Natuurlijk zijn Anthony en Daphne en alle andere personages ook steenrijk, maar bij Anthony bijvoorbeeld zien we nog de flashbacks naar de dood van zijn vader, en hoe hij altijd voor zijn broers en zussen heeft moeten zorgen, dat maakte hem toch wat sympathieker. Colin is gewoon een omhoog gevallen kereltje.

Ik vind het dan ook jammer dat seizoen 3 ook een beetje dezelfde vibes van seizoen 1 geeft: de onervaren Penelope met de wereldse Colin die veel gereisd heeft en de hele tijd in bordelen rondhangt. Colin was ook wel extreem zeker van zijn zaak in de vierde aflevering (zoals dat hij haar meteen ten huwelijk vroeg). Ik denk dat het beter was geweest als ze meer tijd gestoken hadden in Penelope wat zelfvertrouwen geven. In de boeken (die ik niet gelezen heb) is ze al 28 als ze uiteindelijk met Colin trouwt, en is ze niet zo naarstig meer op zoek, omdat ze er OK mee is dat ze een spinster is, en ze verdient sowieso haar eigen geld. Dat was misschien een betere insteek geweest.

Of misschien hadden ze haar eerst een echte relatie met een ander moeten gunnen. Ik vond het jammer dat Lord Debling eigenlijk niet echt verliefd op haar was, maar meer iemand zocht die het OK vond dat hij 3 jaar weg zou zijn. Hij gaf het ook extreem snel op toen Colin ten tonele verscheen.

Dus ja, ik weet niet, misschien hadden ze haar seizoen nog even kunnen laten wachten en haar tijdens de seizoenen van Eloise en Benedict meer zelfvertrouwen laten kweken, via een relatie met bijvoorbeeld Lord Debling, door haar voor zichzelf op te laten komen tegenover haar familie, haar meer geld te laten verdienen met haar schrijfsels. En dat Colin dan in haar seizoen ziet dat ze aantrekkelijker is met zelfvertrouwen. En dat hij haar dan aan de haak moet slaan, ipv andersom.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik hoorde ook de muziek van SIA. Cheap thrills. Maar dan klassiek. Heel tof!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vond het eerste seizoen het leukste, de tweede werd al minder. Anthony vond ik erg leuk maar Kate (alhoewel prachtig) niet zo'n goede actrice (viel me nu ook weer op) en haar rol was ook te dik aangezet.
Ze zetten Penelope nu weg als een zielig meisje, dat vind ik super jammer want ze hadden haar veel sterker kunnen neerzetten en er is totaal geen chemie tussen de lovers, waaaaar is de yearning en de bane of my existence :proud: ???? Heel jammer, hopelijk heb ik te vroeg gesproken en zijn de nieuwe afleveringen beter.
Alle reacties Link kopieren Quote
Maysa schreef:
21-05-2024 14:42
Ik vond het eerste seizoen het leukste, de tweede werd al minder. Anthony vond ik erg leuk maar Kate (alhoewel prachtig) niet zo'n goede actrice (viel me nu ook weer op) en haar rol was ook te dik aangezet.
Ze zetten Penelope nu weg als een zielig meisje, dat vind ik super jammer want ze hadden haar veel sterker kunnen neerzetten en er is totaal geen chemie tussen de lovers, waaaaar is de yearning en de bane of my existence :proud: ???? Heel jammer, hopelijk heb ik te vroeg gesproken en zijn de nieuwe afleveringen beter.
Ja, dat is inderdaad ook wat mij stoort!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind de muziek en aankleding echt waanzinnig.
En dat ze de boeken niet volledig volgen, snap ik ook. Maar ik vind het wel erg zonde hoe in dit seizoen Penelope niet die 28-jarige oude vrijster is, maar eigenlijk gewoon dat jonge meisje, met wat seizoenen achter de rug.

Ik vind het jammer dat we tot nu toe ook weinig over Colin hebben gehoord in de tv serie, terwijl ik zijn karakter in het boek echt veel sterker vind overkomen.
Ik hoop dat we in het tweede deel van dit seizoen daar meer van zien. Wat ik trouwens echt heel irritant vind, dat opknippen van een seizoen..

Jammer van de Eloise-Cressida band, die had ik echt niet aan zien komen.
Ik ben wel blij eerst de boeken te hebben gelezen, dat zorgt wel voor die verdieping in de karakters, maar aan de andere kant stoorde het me vooral vorig seizoen heel erg dat het verhaal echt totaal niet overeenkwam.

Maar eerlijk is eerlijk, ik heb alle afleveringen meer dan 2x gezien, ik hou er wel echt van en ik vind de beelden achter de schermen en de interviews tussen Luke en Nicola wel echt heel erg tof, zeker in combinatie met Claudia Jessie en Luke 2 ( Benedict).

En de tekstschrijvers.. Echt, wat een fantastische zinnen hebben de Bridgerton mannen. Daar smelt ik van, zelfs achter mijn laptopscherm ;-)
chantilly21_2 wijzigde dit bericht op 21-05-2024 15:03
20.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
De serie kan mij niet bekoren, terwijl ik toch echt van de kostuumdrama's ben. Dus ik ben in het eerste seizoen snel afgehaakt.
Even geen inspiratie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wellicht overromantiseer ik het wel hoor.

Ik heb er gewoon echt van genoten.

En de scene waarbij Pen haar hand door zijn haar haalt en zijn uitdrukking zorgt voor mij wel als het mooiste moment (tot nu toe).
Pen die al jaren droomt dit te doen.
Colin die, zo kan ik mij voorstellen, nog nooit met zoveel adoratie en liefde is aanbeden. Altijd maar oppervlakkig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik begrijp niet zo goed waarom nu zowel Colin als Francesca gelijktijdig worden gevolgd. Wat mij betreft hadden dit losse verhaallijnen kunnen zijn. Francesca heeft volgens mij veel meer te bieden dan we tot nu toe hebben gezien. Het zou jammer zijn als ze vrij snel trouwt en weer van toneel verdwijnt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dutchgirly schreef:
21-05-2024 14:57
Ik begrijp niet zo goed waarom nu zowel Colin als Francesca gelijktijdig worden gevolgd. Wat mij betreft hadden dit losse verhaallijnen kunnen zijn. Francesca heeft volgens mij veel meer te bieden dan we tot nu toe hebben gezien. Het zou jammer zijn als ze vrij snel trouwt en weer van toneel verdwijnt.
Ik snap het wel, maar dan moet ik enorm spoileren.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven