16GB voldoende?

06-10-2016 16:48 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, ben toe aan nieuwe smartphone en kan van iemand voordelig iphone overnemen (4s), geheugen is 16GB. Bedoeling is een honderdtal liedjes erop zetten, een stuk of 10 King-games, en voor de rest paar apps zoals Facebook en Pinterest en Youtube. Is de 16GB dan voldoende?

Op mijn oude smartphone (die 4,5 jaar oud is) heb ik 1,2 GB (er staan geen liedjes op, maar één spelletje, en ook geen Facebook omdat die teveel geheugen innemen dus ik neem aan dat het sowieso een verbetering is
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet wat je ervoor betaalt, ten opzichte van waar je vandaan komt is het een verbetering, en ja voor wat je beschrijft is het wel voldoende geheugen ook ja maar het is al wel een wat ouder beessie natuurlijk. Als je alleen 'iets beter wil' dan doen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de info

Er zit wel IOS9 op, mijn Ipad kocht ik destijds nog met IOS2 erop en die draait toch ook nog altijd goed na bijna 5 jaar, doe nogal lang met mijn toestellen :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:rastan schreef op 06 oktober 2016 @ 16:52:

Ik weet niet wat je ervoor betaalt, ten opzichte van waar je vandaan komt is het een verbetering, en ja voor wat je beschrijft is het wel voldoende geheugen ook ja maar het is al wel een wat ouder beessie natuurlijk. Als je alleen 'iets beter wil' dan doen.





+1,

4s is oud, vraag me af of je er de nieuwste iOS nog wel op kunt zetten.

Hij zal ook traag zijn.
Alle reacties Link kopieren
Nee niet doen! Met 16 gb kan je er echt geen 100-en liedjes opzetten. Enne 4s is erg oud. Echt het niet waard
Alle reacties Link kopieren
16gb is echt weinig als je van plan bent veel muziek erop te zetten. Zou liever voor een Android gaan met uitwisselbare SD-kaart. Dan kun je veel goedkoper meer geheugen nemen (of zelfs meerdere geheugenkaarten).
Vraag me af of dat voldoende is. Erg snel zal de telefoon vermoedelijk ook niet meer zijn, aangezien de 4s ook alweer 4 jaar oud is. Het nieuwste besturingssysteem kan er bijvoorbeeld al niet meer op.

Ik zou als ik jou was voor een ander, minder oud toestel gaan.
Ga je er ook nog fotos mee maken dan is het zeker weinig. Ik zou gaan voor een nieuwer toestel.
Een 4s zou ik niet meer doen. Je kan daar niet de nieuwste iOS op zetten. 16GB kan voldoende zijn, ligt eraan wat je ermee wil. En anders is er nog de optie van iCloud-opslag. Kost een euro per maand, krijg je 50GB.
Ik heb 420 nummers, 76 video's, 1412 foto's, 37 apps en nog 37GB over van de 64 (feitelijk 58,96) die ik heb.
Van doe 4S ga je spijt krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Zou idd ook geen 4s meer kopen... is echt verouderd.

Ik heb nu nog een 5s (met smart aan het wachten op de 7+) en deze heeft 16gb en was voor mij net niet genoeg...

Terwijl ik niet eens zoveel apps heb, maar fb, Pinterest,... slorpen stiekem veel op.

Dus zou zelf geen 16gb kopen, vooral omdat je bij de iphone geen extra geheugenkaart kan insteken.



Kortom, denk dat je beter iets meer geld kan uitgeven voor een nieuwer model met 32gb geheugen!
My way or the highway!
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet waarom mensen denken dat liedjes zo groot zijn. Ongeveer 2MB per minuut voor hoge kwaliteit, dus 100 liedjes keer 4 minuten = 800 MB.



cloud-opslag is niet handig als je een datalimiet hebt.



Ik heb een android met 16GB en een sd-kaart, maar ik gebruik mijn SD-kaart nooit. Ik heb nog 4GB ofzo over, zou niet weten hoe ik die vol zou moeten krijgen. (in tegenstelling tot mijn tablet, waar ik altijd films opzet en die altijd vol zit)
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Ik vind 256G genoeg. Net.
Ik heb mijn sterk verouderde 4s net de deur uit gedaan, ik kon heel veel apps niet downloaden omdat die niet werden ondersteund e.d.

Ook update hij niet meer naar de nieuwste IOS. Ik zou het dus echt niet doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:handigmetgeld schreef op 06 oktober 2016 @ 17:36:



cloud-opslag is niet handig als je een datalimiet hebt.

Mag ik weten waarom? Bij mij gaan foto's etc alleen naar de cloud als ik wifi-bereik heb?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik had een 5c met 16 gb en dat was echt te weinig. En zoveel geks stond daar niet op. 4s is echt verouderd en dan ook nog maar 16 gb, ik zou het zonde geld vinden.
At the end of each day, life should ask: "Do you want to save changes?"
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 06 oktober 2016 @ 17:47:

[...]





Mag ik weten waarom? Bij mij gaan foto's etc alleen naar de cloud als ik wifi-bereik heb?



Ja. En dan zit je een paar uur in de auto, wil je muziek luisteren, en is je bundel op?



quote:Bugs_Bunny schreef op 06 oktober 2016 @ 17:41:

Ik vind 256G genoeg. Net.Wat doe jij allemaal met je telefoon?
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel geheugen je nodig hebt hangt helemaal af van wat je doet. Als je veel filmpjes maakt is het gauw vol en moet je het naar cloud opslag sturen. Gebruik je het toestel vooral voor whatsapp e.d. dan is het meer dan genoeg.



Mijn telefoon heeft 16GB opslag, maar ik kopieer foto's direct naar OneDrive (dus mijn telefoon kan ik regelmatig leegmaken) en muziek stream ik met Spotify.
Mijn tel heeft 16 gig alleen voor apps ed. Fotos en muziek gaat naar de sd kaart.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn 4s net weggedaan, kon er amper nog op whatsappen. Zou het niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je liedjes op je mobiel zetten? Spotify of deezer vind ik veel handiger
Alle reacties Link kopieren
Nee niet doen
Alle reacties Link kopieren
quote:Jempo schreef op 06 oktober 2016 @ 18:58:

Waarom zou je liedjes op je mobiel zetten? Spotify of deezer vind ik veel handigerOmdat niet iedereen een enorme databundel heeft? Ik gebruik ook spotify, maar heb heel veel albums offline beschikbaar op mijn telefoon, anders zou ik veel meer bundel nodig hebben.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
quote:Jempo schreef op 06 oktober 2016 @ 18:58:

Waarom zou je liedjes op je mobiel zetten? Spotify of deezer vind ik veel handigerOmdat er enkele liedjes bij de muziek van m'n iPhone staan, die ik niet zal vinden op Spotify. Waaronder een zelf ingezongen liedje van een vriend van me.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven