aanschaf laptop studie

25-08-2016 18:16 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
/
Alle reacties Link kopieren
Oh dat is makkelijk haalbaar, ga maar langs bij media markt. Het hoeft niet perse een apple te zijn?
l'état c'est moi
http://www.mediamarkt.nl/ ... y-80mj00lcnx-1419984.html



Ik zou persoonlijk voor deze gaan.
Owja, kijk ook eens op testraporten op tweakers. Die brengen iedere maand een overzichtje wat de beste laptop is onder de 500, van 500-1000, en 1000+ (Deze mensen hebben er meer verstand van als mediamarktmeneertjes die alleen maar een zo groot mogelijke omzet willen maken voor een zo hoog mogelijke bonus.
Alle reacties Link kopieren
Kijk is Tweakers.net by pricewatch en lees daar de reviews.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Alle reacties Link kopieren
Als ik jou was, dan zou ik is kijken wat Lenovo allemaal heeft. Ik vrees dat je wel soms een 100 euro meer moet rekenen met alle eisen.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Alle reacties Link kopieren
Bijvoorbeeld de Lenovo IdeaPad 500S-14ISK.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Alle reacties Link kopieren
KLIK MAAR LEES EERST



Het heeft goede specificaties, maar niet wat jij precies zoekt.



• intel core i7.

Ja je leest het goed. Het is met een i7. Een intel core i7 is handig voor het openen van zware programma's, het switchen naar een ander programma en snelheid.

• 1TB(1000GB) opslag.

Met 1TB heb je meer dan genoeg opslagcapaciteit.

•4GB ram

Ik denk dat 8GB ram overdreven en onnodig is, want je gebruikt het voor school, niet games,toch?



Zelf kun je verder lezen op de link. Als dit niet voldoet, kun je beter in termijnen betalen voor een beter laptop.



(Ja ik heb een beetje verstand van laptops)
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens of je in aanmerking komt voor een account bij www.slim.nl Hier kunnen studenten hoge kortingen krijgen op hardware en software. In ieder geval erg interessant om de software bij hen te bestellen. Een officepakket kan je wel 80euro minder kosten, dan bij een 'gewone' dealer.
Neem niet een te kleine (scherm), echt rete-irritant werkt dat als je 'm intensief gaat gebruiken! Ik heb een 'normale' grootte en een goede (rug)tas erbij aangeschaft, dat is prima te vervoeren + nog ruimte genoeg voor andere spullen.
quote:Nylenna schreef op 25 augustus 2016 @ 18:49:

Kijk eens of je in aanmerking komt voor een account bij www.slim.nl Hier kunnen studenten hoge kortingen krijgen op hardware en software. In ieder geval erg interessant om de software bij hen te bestellen. Een officepakket kan je wel 80euro minder kosten, dan bij een 'gewone' dealer.En als je dan toch gaat kijken, check ook even surfspot.nl
quote:Rukkiye schreef op 25 augustus 2016 @ 18:48:

KLIK MAAR LEES EERST



Het heeft goede specificaties, maar niet wat jij precies zoekt.



• intel core i7.

Ja je leest het goed. Het is met een i7. Een intel core i7 is handig voor het openen van zware programma's, het switchen naar een ander programma en snelheid.

• 1TB(1000GB) opslag.

Met 1TB heb je meer dan genoeg opslagcapaciteit.

•4GB ram

Ik denk dat 8GB ram overdreven en onnodig is, want je gebruikt het voor school, niet games,toch?



Zelf kun je verder lezen op de link. Als dit niet voldoet, kun je beter in termijnen betalen voor een beter laptop.



(Ja ik heb een beetje verstand van laptops)



Tja mooie specificaties, alleen jammer dat het een acer is...

En 4 gb is echt te weinig. Je kan dan geen youtube filmpje draaien als je een website open heb staan om informatie op te zoeken voor school en word of excel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ketelbinkie020 schreef op 25 augustus 2016 @ 19:03:

[...]





Tja mooie specificaties, alleen jammer dat het een acer is...

En 4 gb is echt te weinig. Je kan dan geen youtube filmpje draaien als je een website open heb staan om informatie op te zoeken voor school en word of excel.Onzin ik heb nu een acer laptop met 500gb opslag, intel core i5 en 4gb ram, en ik kan dat wel doen. Al snap ik niet waarom je youtube moet gebruiken tijdens het studeren.
quote:Rukkiye schreef op 25 augustus 2016 @ 18:48:

KLIK MAAR LEES EERST



Het heeft goede specificaties, maar niet wat jij precies zoekt.



• intel core i7.

Ja je leest het goed. Het is met een i7. Een intel core i7 is handig voor het openen van zware programma's, het switchen naar een ander programma en snelheid.

• 1TB(1000GB) opslag.

Met 1TB heb je meer dan genoeg opslagcapaciteit.

•4GB ram

Ik denk dat 8GB ram overdreven en onnodig is, want je gebruikt het voor school, niet games,toch?



Zelf kun je verder lezen op de link. Als dit niet voldoet, kun je beter in termijnen betalen voor een beter laptop.



(Ja ik heb een beetje verstand van laptops) Hobby van TO is fotografie, dus dan wil je echt wel programma's zoals Photoshop probleemloos laten lopen. 4gb is dan eigenlijk net te weinig als je ook nog andere dingen wilt doen tegelijkertijd.
Alle reacties Link kopieren
quote:pangea schreef op 25 augustus 2016 @ 19:15:

[...]





Hobby van TO is fotografie, dus dan wil je echt wel programma's zoals Photoshop probleemloos laten lopen. 4gb is dan eigenlijk net te weinig als je ook nog andere dingen wilt doen tegelijkertijd.Eigenlijk is dat genoeg. Ik spreek hier met persoonlijk ervaring. Photoshop werkt uitstekend en ook andere software's van Adobe. Als hij echt een goed laptop wilt, kan hij in termijnen betalen.
quote:Rukkiye schreef op 25 augustus 2016 @ 19:18:

[...]



Eigenlijk is dat genoeg. Ik spreek hier met persoonlijk ervaring. Photoshop werkt uitstekend en ook andere software's van Adobe. Als hij echt een goed laptop wilt, kan hij in termijnen betalen.Hier ook persoonlijke ervaring, en bij 8gb werkt het gewoon allemaal wat fijner. Bij 4 kon ik niet Photoshop en YouTube tegelijkertijd aanzetten. Maar dit is maar één van de vele specificaties, natuurlijk hebben andere dingen daar ook invloed op en zal elke laptop anders zijn.
Alle reacties Link kopieren
8 Gb zeg ik, al is mijn lappie voorzien van allerlei programma's die geheugen vreten. Windows zelf gebruikt tegenwoordig al gauw 3 gb of meer. Als je dus maar 4 Gb hebt zit dat al bijna vol met Windows alleen. Meer laden gaat wel, maar dan worden delen van het geheugen tijdelijk op schijf opgeslagen (swappen). Dat maakt de machine trager.



Met 8 Gb gebeurt dat veel minder snel en gezien de prijs van geheugen is het zeker de moeite waard. Je kan natuurlijk gewoon een 4Gb kopen en eventueel uitbreiden.



Acer zou ik nooit kopen. Te vaak gezien dat ze stuk gingen. Toshiba en Lenovo (ik heb een lenovo) zijn robuste machines. ASUS imho ook.



Qua processor zou ik zelf minimaal een I5 willen, maar liever een I7 (heb ik nu).
Alle reacties Link kopieren
dell..
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeker niet voor acer gaan. Die dingen hebben de neiging om nogal snel oververhit te raken. Je kunt ook op coolblue kijken. Daar kun je makkelijk je eisen mbt specs invoeren. Ik heb een asus en ben er erg tevreden over. Voor het mooie zou ik wel in een winkel kijken. Ik test altijd of het scherm niet wiebelig en gammel is, en of de dvd/blu ray speler een beetje stevig is
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er een tweedehands aangeschaft bij een zaakje dat doet in verkoop van tweedehands laptops en computers en reparatie. Zij verkopen zakelijk gebruikte laptops voor een prikkie. Ik heb er nu een die vorig jaar nieuw voor meer dan 1200 euro werd verkocht, voor 250 euro gekocht en hij doet het geweldig. Ik zou echt daar eerst gaan kijken. Ik hoor ook vaker het advies dat je beter een zakelijk gebruikte tweedehands kunt kopen. Dat zijn echt hele goede apparaten omdat zo'n bedrijf er goed geld aan besteedt en na een jaar zijn ze alweer op zoek naar nog betere apparatuur en kunnen de 'oude' weer weg.

Als je in Twente woont, kan ik je de naam van de reparatieshop geven.
quote:Rukkiye schreef op 25 augustus 2016 @ 19:15:

[...]



Onzin ik heb nu een acer laptop met 500gb opslag, intel core i5 en 4gb ram, en ik kan dat wel doen. Al snap ik niet waarom je youtube moet gebruiken tijdens het studeren.



Koop een taart en vier t



Veel studenten vinden het fijn werken met een achtergrond muziekje. Die 4gb is gewoon te weinig om lekker te kunnen werken is mijn ervaring, evenals dat acer chinese troep is waarbij je maar net geluk moet hebben dat dat ding t uberhaupt 2 jaar volhoud.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ketelbinkie020 schreef op 25 augustus 2016 @ 20:00:

[...]





Koop een taart en vier t



Veel studenten vinden het fijn werken met een achtergrond muziekje. Die 4gb is gewoon te weinig om lekker te kunnen werken is mijn ervaring, evenals dat acer chinese troep is waarbij je maar net geluk moet hebben dat dat ding t uberhaupt 2 jaar volhoud.Ja want iedereen gaat op youtube om muziek te luisteren op 720/1080p en niet Spotify. Ik heb de mijne al meer dan 2 jaar, en misschien kan jij het niet 2 jaar volhouden volhouden, omdat je amper zuinig bent. Het klopt; 8gb heeft meer ruimte om programma's te openen, maar je gaat toch geen spel in de achtergrond spelen terwijl je bezig bent? Dingen zoals youtube, adobe en microsoft producten nemen niet veel ram in. Het is jouw leven en jij wilt er eentje met 8GB, maar dan kun je er geen goede vinden voor 500 euro. Ik zeg; ga verder sparen of betaal in termijnen.
quote:Rukkiye schreef op 25 augustus 2016 @ 20:26:

[...]



Ja want iedereen gaat op youtube om muziek te luisteren op 720/1080p en niet Spotify. Ik heb de mijne al meer dan 2 jaar, en misschien kan jij het niet 2 jaar volhouden volhouden, omdat je amper zuinig bent. Het klopt; 8gb heeft meer ruimte om programma's te openen, maar je gaat toch geen spel in de achtergrond spelen terwijl je bezig bent? Dingen zoals youtube, adobe en microsoft producten nemen niet veel ram in. Het is jouw leven en jij wilt er eentje met 8GB, maar dan kun je er geen goede vinden voor 500 euro. Ik zeg; ga verder sparen of betaal in termijnen.



Liefie, last van je hormoontjes? Zo niet heb je wel een beetje langen tenen he.



Voor jouw duidelijk heid ik ben TO niet. En als je kijkt naar de laptop welke ik aandraag een Lenovo v an 420 euro heeft deze naar mijn mening betere handvaten voor wat TO zoekt in een laptop.



En ik ben hardstikke zuinig op mn spullen. Heb net mn roomba van het balkon geflikkerd omdat die een hoekje niet goed had gezogen. Hoe durfde dat stomme technische hoogstandje mijn mooie zelfgemaakte vloer dat aantedoen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ketelbinkie020 schreef op 25 augustus 2016 @ 20:49:

Liefje, last van je hormoontjes? Zo niet heb je wel een beetje langen tenen he

Off topic, seksistisch en onnodig
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter had een Lenovo Y50-70 i7 8GB (aangeschaft 2014) en die had echt moeite met de Adobe programma's. Ze gebruikte hem voor haar studie Media Vormgever en dan heb je ontzettend veel rekenkracht nodig om zowel Photoshop, Illustrator, Premiere Pro en Aftereffects open te hebben, de laptop kon dat niet aan. Heel lang moeten wachten, sloom opstarten van programma's, uren moeten renderen, vastlopen, bluescreens, de hele mikmak. De prijs van deze was toen al het dubbele van het budget van TO.



Als TO een laptop wil met dat die specificaties en het aagegeven budget dan zal TO ook rekening moeten houden met dit soort klachten. En heel veel geduld moeten hebben.



(De leverancier heeft hem vorige maand omgeruild voor een zwaardere versie, de Y700-15ISK.)



En de tip van hierboven, Slim.nl kan ik aanraden. Vooral voor Adobe CreativeCloud.
Goblin King, Goblin King,Wherever you may be take this child of mine far away from me!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven