Abonnement of prepaid puber

09-03-2016 00:13 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze dochter gaat straks naar het voortgezet onderwijs.

Ben even benieuwd hoe andere mensen het doen met telefoon.

Ze wil natuurlijk heel graag een smartphone met wat data er op.

Hebben jullie voor jullie kind een klein abonnement of prepaid?

En wat raden jullie aan qua provider etc?
Ik heb 3 kinderen en ze alle 3 prepaid gegeven. Ze krijgen elk kwartaal beltegoed. Als ze een abonnement willen dan moeten ze dat zelf betalen. Ze hebben thuis, op school, bij vrienden en veel restaurants gratis WiFi en dus zeurt niemand voor een abonnement.
We hebben prepaid tot ze zelf genoeg verdienen om hun abonnement te kunnen betalen.



Pre-paid bij KPN, wij storten zo nu en dan bij. Oudste twee bij Hollandse Nieuwe, wij betalen de bundel, zij de rest
Onbeperkt bellen sim only kost 10,- per maand. Met 1gb internet. Zou dat doen met een bel plafond.
Alle reacties Link kopieren
Provider weet ik niet, ik heb al bijna twintig jaar een abo bij T Mobile maar voor een puber zou ik echt geen abonnement afsluiten, niet alleen omdat ze zelf ongelimiteerd kunnen bellen waar jij de rekening voor krijgt maar als ze het toestel kwijtraken kan een ander er de hele wereld mee afbellen want niet alle pubers zullen allerlei beveiligingscodes in hun smartphone gebruiken. Gewoon prepaid, beltegoed op? Jammer, de volgende keer er een beetje zuiniger mee omgaan.
verba volant, scripta manent.
Ga mee met Jolly. Prepaid tot ze het zelf kunnen betalen. Bij de eerste de fout gemaakt dat niet te doen. Dat heeft me twee maanden op rij 280 euro gekost . Want hoera, een klein abonnement en dus alles buiten de bundel dik en dubbel hard betaald.





Daarna prepaid. Op is op. Heb je een baantje en kun je zelf een abo betalen... wees welkom.
Alle reacties Link kopieren
Onze dochter heeft een abonnement van Hollands Nieuwe. Op is op, je kunt niet over je bundel gaan. Wel kun je (geloof ik) 2 telefoonnummers opgeven die altijd gebelt kunnen worden.

En alles gaat uit 1 bundel; dus bellen, sms en internet.
Een prepaid puber lijkt me ook wel wat trouwens
Alle reacties Link kopieren
quote:JollyJ schreef op 09 maart 2016 @ 00:34:

Een prepaid puber lijkt me ook wel wat trouwensDan zou ik toch kiezen voor een abonnement. Dat kun je zo af en toe nog eens wijzigen
Alle reacties Link kopieren
Prepaid.

Mijn zoon maakt zijn tien euro beltegoed in een jaar niet op. Thuis, bij familie en op school kan hij op de wifi.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Hier heeft kind een abonnement met 150 belminuten en 500 mb data en onbeperkt sms-en voor 12 euro per maand. Belminuten worden nooit meer opgemaakt want bellen is uit en doen we tegenwoordig via Whatsapp of Skype. Sms-en wordt ook nooit meer gedaan. Dan blijft over de data, dat ging gelijk 1e maand door instellingsfoutje mis maar nu wordt internet na de 500 mb trager.



Achteraf gezien, had een pre-paid prima geweest want tegenwoordig is data dus het meest belangrijk. Internet hebben ze overal, op school, in de bus, thuis en bij vrienden.



Zorg in ieder geval wel voor een provider die een goede landelijke dekking heeft met de prepaid bundel. Als ik het achteraf had geweten had ik een hoop geld bespaard met prepaid.
Ik doe mijn best
Alle reacties Link kopieren
Hier 2 pubers met prepaid.werkt prima

Beltegoed er bij zetten werkt prima via mobile opwaarderen ( doe ik ongeveer 2 keer per jaar 10 euro )
Prepaid. Bijna overal is Wifi en heb je niet echt een bundel nodig.

Op de fiets even niet bereikbaar zijn via internet is geen ramp maar goed voor je verkeersveiligheid.

"Maar" 10 euro per maand is alsnog 120 euro per jaar. Als je pech hebt en ze er overheen gaan, ben je nog veel meer kwijt.
quote:sjansje schreef op 09 maart 2016 @ 00:30:

Onze dochter heeft een abonnement van Hollands Nieuwe. Op is op, je kunt niet over je bundel gaan. Wel kun je (geloof ik) 2 telefoonnummers opgeven die altijd gebelt kunnen worden.

En alles gaat uit 1 bundel; dus bellen, sms en internet.

Dit hebben wij ook voor onze puber. Werkt heel erg goed.



Het wordt wel van de rekening van puber geïncasseerd trouwens. Zijn zakgeld is met de abonnementskosten verhoogd, dus per saldo betalen wij het wel. Maar op deze manier moet hij zelf het saldo op zijn bankrekening in de gaten houden èn zijn mobiele internetgebruik. Was de eerste maanden soms even spannend voor hem maar gaat tegenwoordig goed
Alle reacties Link kopieren
Hier allebei prepaid.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 09 maart 2016 @ 00:21:

Provider weet ik niet, ik heb al bijna twintig jaar een abo bij T Mobile maar voor een puber zou ik echt geen abonnement afsluiten, niet alleen omdat ze zelf ongelimiteerd kunnen bellen waar jij de rekening voor krijgt maar als ze het toestel kwijtraken kan een ander er de hele wereld mee afbellen want niet alle pubers zullen allerlei beveiligingscodes in hun smartphone gebruiken. Gewoon prepaid, beltegoed op? Jammer, de volgende keer er een beetje zuiniger mee omgaan.Beveiliging codes zijn ook zo te kraken was namelijk met mn zatte kop wachtwoorden een x veranderd en toen moest ik wel even youtubben om het op te lossen maar het is gelukt.
Alle reacties Link kopieren
Hier een abonnement van Simpel. 9 euro per maand en onbeperkt bellen/sms en 1 Gb internet.

Je kunt een plafond instellen en als ze daar overheen zouden zitten dan kunnen ze nog 3 van tevoren opgegeven nummers bellen.
Ab imo pectore
Alle reacties Link kopieren
Hier abonnement beide, rond de 20.-

Betalen de helft van hun zakgeld mee.

Wel tmobile omdat deze onbeperkt internet heeft.

Bellen doen ze niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:JollyJ schreef op 09 maart 2016 @ 00:34:

Een prepaid puber lijkt me ook wel wat trouwensnou dat was mijn gedachte ook.
Als ik een puber zou hebben, zou ik internet blokkeren. Ze kunnen op de WiFi en hebben mobiele data echt nergens voor nodig. (Ze reizen toch veelal op de fiets, en in het ov is er ook vaak gratis WiFi. Als ze ergens op straat zitten te "chillen" is het jammer voor ze dat ze misschien even geen WiFi hebben.)



Mensen die een abonnement geven aan hun kinderen adviseer ik voor een abonnement te kiezen waar als de internetbundel op is, er geen extra kosten zijn. Bij Simyo betaal je per mb extra wat bij pubers link is.
Alle reacties Link kopieren
Prepaid lijkt me voorlopig beter zoals ik al eerder zei, op is op en inderdaad, geen internet. De kosten daarvoor kunnen nog aardig oplopen. Je gebruikt ook MBs bij een aantal andere zaken, misschien afhankelijk van de provider, whatsapp 0,01 cent per bericht, foto uploaden voor FB 1 Mb per foto, downloaden app 5 MB per app (T Mobile). Daar moet je dus wel erg in hebben.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:rozebriefpapier schreef op 29 april 2016 @ 13:24:

Als ik een puber zou hebben, zou ik internet blokkeren. Ze kunnen op de WiFi en hebben mobiele data echt nergens voor nodig. (Ze reizen toch veelal op de fiets, en in het ov is er ook vaak gratis WiFi. Als ze ergens op straat zitten te "chillen" is het jammer voor ze dat ze misschien even geen WiFi hebben.)



Mensen die een abonnement geven aan hun kinderen adviseer ik voor een abonnement te kiezen waar als de internetbundel op is, er geen extra kosten zijn. Bij Simyo betaal je per mb extra wat bij pubers link is.Afhankelijk van waar je woont zijn er langs sommige straten soms ook open wifi verbindingen, van Ziggo en KPN. Je hebt soms een wachtwoord nodig, dat moet je even aanvragen, kost niets.
verba volant, scripta manent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven