Geen moederdag meer

13-05-2024 17:20 198 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn dochter is overleden en Moederdag, gisteren was heel confronterend.
Daar kwam bij dat ik ook niets hoorde van haar man , mijn schoonzoon. Helemaal niets. Geen berichtje, niets.

We hebben een goed contact, dat is het niet en ik begrijp dat ik niet zijn moeder ben, maar toch.

Is het gek, dat ik toch iets meer had verwacht?
Alle reacties Link kopieren Quote
Was het de eerste moederdag zonder je dochter?
Ik vind het niet gek dat je iets meer had verwacht.
Veel sterkte.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik sluit met aan bij Elmervrouw. Jullie hebben een goed contact, samen een hele nare tijd doorgemaakt. Het was fijn geweest als je schoonzoon gehandeld had in de geest van zijn vrouw en iets van zich had laten horen met moederdag.
Maar misschien was dat voor schoonzoon nog te moeilijk, te confronterend, nog te nauw verbonden met verlies?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ai...verdrietig.
Is het erg vers? Misschien dat je schoonzoon nog heel erg met zijn eigen verdriet bezig is? Of hij staat er gewoon niet bij stil dat hij hierin bij jou ook een rol speelt en associeert hij moederdag automatisch alleen met zijn eigen moeder? Hij zal het niet slecht bedoelen als het contact verder goed is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oei, dit is pittig.

Heeft je man iets voor je gedaan? Ik vind het meer zijn plek dan je schoonzoon als ik eerlijk ben.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een immens verdriet! Heel veel sterkte!

Het was zeker fijn geweest als je schoonzoon iets had laten weten. Maar veel mannen zijn gewoon niet zo attent. Ze denken gewoon niet aan zoiets. En hij zit vast vol met zijn eigen verdriet. Zijn er wel anderen die er wel aan hebben gedacht? Vriendinnen?

Edit: met gewoon bedoel ik niet dat het ok is, maar dat het vaak zo loopt en dat er geen kwade opzet achter zit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hebben je dochter en schoonzoon zelf kinderen? Dan zou het kunnen dat die bij hem op bezoek zijn geweest. Als het de eerste moederdag zonder hun moeder is kan ik me voorstellen dat ze daar als gezin iets aan hebben gedaan. Maar ik begrijp je heel goed hoor dat je het anders had verwacht en gehoopt. Als het contact goed is denk ik niet aan kwade opzet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat verdrietig, en ik snap je teleurstelling.
Mijn ex-man is onlangs overleden en ik heb een cadeautje gebracht op moederdag ' in plaats van' mijn ex-man zeg maar.. Ze waardeerde het heel erg.
Ik denk dat je schoonzoon er helemaal niet op die manier bij stil heeft gestaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
no-more-tears-left schreef:
13-05-2024 17:20

Is het gek, dat ik toch iets meer had verwacht?
Of het gek is weet ik niet, ik denk wel dat wanneer je zaken verwacht je ook teleurgesteld zult worden.

Wat enorm verdrietig voor je dat je dochter is overleden, dat zou geen enkele vader of moeder mogen gebeuren! :hug:
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat moeilijk en confronterend voor je, TO. Ik wil je vooral heel veel sterkte wensen. :hug:
Alle reacties Link kopieren Quote
yellowpino schreef:
14-05-2024 13:59
Hebben je dochter en schoonzoon zelf kinderen? Dan zou het kunnen dat die bij hem op bezoek zijn geweest. Als het de eerste moederdag zonder hun moeder is kan ik me voorstellen dat ze daar als gezin iets aan hebben gedaan. Maar ik begrijp je heel goed hoor dat je het anders had verwacht en gehoopt. Als het contact goed is denk ik niet aan kwade opzet.
De kans lijkt me eigenlijk niet zo groot dat zij ook al volwassen kinderen zouden hebben die het huis uit zijn. Dat zou TO oma van volwassen kinderen maken - kan, maar niet de gemiddelde doelgroep van het forum.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wombat schreef:
14-05-2024 14:57
De kans lijkt me eigenlijk niet zo groot dat zij ook al volwassen kinderen zouden hebben die het huis uit zijn. Dat zou TO oma van volwassen kinderen maken - kan, maar niet de gemiddelde doelgroep van het forum.
En als ze wel kinderen hebben maar in de jonge leeftijd, dan was zijn hoofd waarschijnlijk meer daarbij (kinderen die zonder moeder een moederdag door komen) dan bij zijn schoonmoeder.

Ik snap het wel, maar ik denk dat het vooral je verdriet is dat je hier dwars zit (logisch!), maar ik zou uitkijken met dat op schoonzoon projecteren. Je hebt verdriet omdat je dochter er niet meer is, niet omdat je schoonzoon niks heeft laten horen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank jullie wel voor jullie reacties
Ik vind het eerlijk gezegd gewoon kut.
Alle reacties Link kopieren Quote
meisje85 schreef:
14-05-2024 15:05
En als ze wel kinderen hebben maar in de jonge leeftijd, dan was zijn hoofd waarschijnlijk meer daarbij (kinderen die zonder moeder een moederdag door komen) dan bij zijn schoonmoeder.

Ik snap het wel, maar ik denk dat het vooral je verdriet is dat je hier dwars zit (logisch!), maar ik zou uitkijken met dat op schoonzoon projecteren. Je hebt verdriet omdat je dochter er niet meer is, niet omdat je schoonzoon niks heeft laten horen.
Dat hij niets heeft laten horen staat los van het verdriet om mijn dochter.
Het doet gewoon pijn dat er niet aan mij is gedacht, ook al ben ik zijn moeder niet. Dat valt me gewoon heel erg van hem tegen.

En ik vroeg me af of dat zo gek is dat ik dat vind.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat verschrikkelijk dat je je dochter moet missen.
Je zegt zelf dat je een goed contact hebt met schoonzoon. Dat lijkt mij veel belangrijker dan dat hij iets doet voor moederdag. Misschien heeft hij daar niks mee. Mn man heeft er ook niks mee. En ik zelf heb ook al gezegd: zullen we het afschaffen? Stel dat ik er niet meer zou zijn vraag ik me af of mijn man met moederdag iets zou laten horen aan mijn moeder. Terwijl hij wel op allerlei andere manieren voor haar klaarstaat (klusjes doet etc).

Als hij verder gewoon goed/leuk met je omgaat lijkt me dat veel meer zeggen.
Begrijp beetje uit je bericht dat dit de eerste moederdag is zonder haar. Dus dat is voor hem en zijn kind(eren) ook een lastige dag. Of zijn er geen kinderen? Wellicht doet zijn eigen moeder niet aan moederdag en is hij dus ook niet gewend daar iets aan te doen. Als hij niet eens iets aan zn eigen moeder geeft, waarom dan wel aan jou? Of weet je dat hij haar wel cadeaus geeft en in de watten legt? Dan snap ik op zich dat jij ook wel beetje iets verwacht.

En als er kinderen zijn: Heb jij hem een berichtje gestuurd dat het een moeilijke dag is zonder vrouw/moeder? Dat kan ook natuurlijk, dat jij een berichtje doet. Dan hadden jullie onderling even contact gehad, wat misschien fijn was geweest.

Maar goed, wel of geen kleinkinderen: ik zou er niet te zwaar aan tillen hoor. Veel belangrijker dat hij op andere manieren voor je klaar staat.

Veel sterkte gewenst in ieder geval.
tulpje22 wijzigde dit bericht op 14-05-2024 19:32
41.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
no-more-tears-left schreef:
14-05-2024 18:53
Dat hij niets heeft laten horen staat los van het verdriet om mijn dochter.
Het doet gewoon pijn dat er niet aan mij is gedacht, ook al ben ik zijn moeder niet. Dat valt me gewoon heel erg van hem tegen.

En ik vroeg me af of dat zo gek is dat ik dat vind.
Ik vind dat inderdaad te veel verwacht.
Je bent zijn moeder niet en hij hoeft niet de rest van zijn leven het verlies van jouw dochter te compenseren.
Er zijn volwassen mensen die niks met Moederdag doen.
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Alle reacties Link kopieren Quote
De meeste mannen in mijn omgeving hebben moeder-/vaderdag niet zo voor in hun systeem zitten, misschien geldt dat voor hem ook. Hij worstelt vast ook erg met zijn verdriet.
Laat onverlet dat het verschrikkelijk voor je is om je dochter te moeten missen, maar ik heb het idee dat je verwachting van hem misschien wel wat te veel was.

Veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren Quote
Heeft je schoonzoon empathisch vermogen? En is hij attent met dit soort vieringen?

Het lijkt mij ook dat het misschien niet in zijn systeem zit. Als jullie verder een goede band hebben zou ik er niets achter zoeken als ik jou was. Je kan altijd zelf nog eens benoemen "ik had het best zwaar met Moederdag, ik mis haar" En eventueel volgend jaar "zullen we even afspreken/bellen met Moederdag? zou ik fijn vinden".

Verwachten dat iemand zonder enige kennis jouw behoefte snapt lijkt me wat onrealistisch.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jouw schoonzoon zit ook met zijn verdriet, ik vind het niet eerlijk om dit op zijn bordje te leggen. Geef jij hem namens jouw dochter een cadeau op hun trouwdag bijvoorbeeld? Dat zou ik ook niet verwachten eigenlijk.

Het is gewoon voor alle mensen die van haar hielden een hele moeilijke situatie, zeker op dit soort dagen. Dan voel je inderdaad keihard: voor mij geen Moederdag / trouwdag / Valentijnsdag etc.

Heb je wellicht nog een partner waarmee je dit kunt bespreken?

Veel sterkte gewenst!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind, hoe vreselijk verdrietig ook, dat je veel te veel verwacht.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mogelijk zat hij die dag met zijn eigen verdriet: geen moederdag voor hun eventuele kind(eren). Geen vrouw om ontbijt voor te maken.
Neem hem dit niet te veel kwalijk.

Heel veel sterkte met dit immens grote verlies.
She was brave and strong and broken, all at once.
Alle reacties Link kopieren Quote
gecondoleerd met dit grote verlies.

Ik ben recent jong mijn partner verloren en heb er geen seconde aan gedacht om mijn schoonmoeder te contacteren op moederdag. Ik heb verder goed contact met haar en spreek haar regelmatig, dus ik hoop dat ze het me niet kwalijk neemt. Door dit topic realiseer ik me pas dat hier misschien een verwachting bij mij lag? Ik vond het al een hele opgave om naar de winkel te gaan om iets voor mijn eigen moeder te halen, en daar dan langs te gaan zonder mijn partner. Zoals alle dingen die ik 'moet' doen tegenwoordig als een enorme opgave voelen. Als mijn schoonmoeder zulke dingen van mij zou verwachten dan komt ze denk ik snel van een koude kermis thuis.

Edit: Als ze me gewoon zou bellen/appen en zou vertellen dat ze het moeilijk had omdat het moederdag is en ze haar zoon mist, dan had ik dezelfde dag nog op de koffie gekomen. Ik heb duidelijkheid nodig, want voor mezelf nadenken lukt niet echt. Dus misschien moet je gewoon bij hem aangeven wat je behoefte is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Molenhuis, als ik me in jouw schoenen verplaats, dan denk ik eerlijk gezegd ook dat het geen seconde in me op zou komen om schoonmoeder iets op die specifieke dag te laten horen. Hoe goed de band ook zou zijn. En dan ben ik nog van het "attente soort" zeg maar.
Dus als antwoord op de vraag, denk ik dat de meesten zullen vinden dat je teveel verwacht. Maar met die conclusie koop je niks, want je bent nog steeds zwaar teleurgesteld.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tulpje22 schreef:
14-05-2024 18:57
Wat verschrikkelijk dat je je dochter moet missen.
Je zegt zelf dat je een goed contact hebt met schoonzoon. Dat lijkt mij veel belangrijker dan dat hij iets doet voor moederdag. Misschien heeft hij daar niks mee. Mn man heeft er ook niks mee. En ik zelf heb ook al gezegd: zullen we het afschaffen? Stel dat ik er niet meer zou zijn vraag ik me af of mijn man met moederdag iets zou laten horen aan mijn moeder. Terwijl hij wel op allerlei andere manieren voor haar klaarstaat (klusjes doet etc).

Als hij verder gewoon goed/leuk met je omgaat lijkt me dat veel meer zeggen.
Begrijp beetje uit je bericht dat dit de eerste moederdag is zonder haar. Dus dat is voor hem en zijn kind(eren) ook een lastige dag. Of zijn er geen kinderen? Wellicht doet zijn eigen moeder niet aan moederdag en is hij dus ook niet gewend daar iets aan te doen. Als hij niet eens iets aan zn eigen moeder geeft, waarom dan wel aan jou? Of weet je dat hij haar wel cadeaus geeft en in de watten legt? Dan snap ik op zich dat jij ook wel beetje iets verwacht.

En als er kinderen zijn: Heb jij hem een berichtje gestuurd dat het een moeilijke dag is zonder vrouw/moeder? Dat kan ook natuurlijk, dat jij een berichtje doet. Dan hadden jullie onderling even contact gehad, wat misschien fijn was geweest.

Maar goed, wel of geen kleinkinderen: ik zou er niet te zwaar aan tillen hoor. Veel belangrijker dat hij op andere manieren voor je klaar staat.

Veel sterkte gewenst in ieder geval.
Natuurlijk heb ik het even gecheckt bij mijn man en hij had mijn moeder niet vergeten met moederdag, als ik er niet meer zou zijn. Maar goed, mijn schoonzoon is wel bij zijn eigen moeder langs geweest. Is ook gewend, voorheen ook met mijn dochter om te denken aan deze dag.

Ik heb hem geen berichtje gestuurd nee. Eigenlijk was alles het afgelopen jaar gericht op hulp en steun aan hem en de kinderen. Ik denk dat ik mezelf daarin volledig ben vergeten en ook niet goed voor mezelf heb gezorgd. Maar goed, dat kon ook even niet anders. Daarom valt dit ook zo koud op mijn dak.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat het pijn doet en dat je eventueel teveel verwacht kan gewoon naast elkaar bestaan hè?
Ik snap dat het een hele pijnlijke dag is en het was mooi geweest als je schoonzoon aan je had gedacht. Je mag best even teleurgesteld zijn dat dat niet zo is, maar ik denk niet dat je het hem kwalijk kan nemen dus als het zo tegen valt dan verwacht je wel teveel.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven