Action camera, voegt het iets toe of niet?

06-02-2017 12:32 6 berichten
Ik vind het altijd zo leuk om van anderen vakantie vlogs en filmpjes te zien en vind het dan altijd jammer dat ik dat zelf niet meer doe.

Nu zag ik in de folder van kruidvat een action camera en toen vroeg ik mij af of zoiets niet heel erg handig is voor zulk soort filmpjes op vakantie? Maar aan de andere kant vraag ik mij ook af of het wat toevoegt. Ik heb een gewone camera die ook kan filmen maar doe dat weinig omdat het toch veel batterij kost en ik vind foto's maken zo leuk. Heb ook een videocamera die niet mooi kan fotograferen en ik merk toch dat ik minder snel beide mee neem omdat het veel ruimte kost in mn tas. Daarnaast heb ik ook nog een DSLR maar die is groot en zwaar en ben ook een beetje bang dat er iets mee gebeurd als ik um de hele tijd om mijn nek heb hangen. Naast het feit dat ik niet te koop wil lopen met dure dingen.



Wie heeft er een action camera en doe je er veel mee? Voegt het iets toe of niet? Hoe zit het met beeld en geluid over het algemeen?



Wil trouwens niet alles constant filmen hoor maar gewoon wat sfeer filmpjes als ik door een park loop ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb afgelopen december mijn spiegelreflex meegenomen naar Thailand . Pittige rondreis incl jungle treks. Ik had een speciale strap zodat hij comfortabel meekon en niet op je buik hangt .



Ik zag veel mensen met go pro lopen .. Op zich wel leuk maar ik ben meer van de foto's . Ik zou niet en en doen maar of
Alle reacties Link kopieren
O en je loopt niet te koop met die camera's hoor. Eerder met je flashy iPhones ;)
Alle reacties Link kopieren
Een go pro kun je bijv. op je helm vastmaken tijdens het skiën , kanoën, fietsen,.... En met je fototoestel of filmcamera ga je niet van de glijbaan, die neem je niet mee als je gaat snorkelen of duiken . Het ligt dus een beetje aan je aktiviteiten of het iets toe voegt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Strap
Ik ga geen spannende dingen doen op vakantie. Wil gewoon hier en daar wat filmpjes maken terwijl ik rondloop of op een fiets zit (natuurlijk zit die dan vast aan de fiets) gewoon zodat ik het later terug kan kijken of aan familie en vrienden kan laten zien zodat men een beter beeld krijgt van de sfeer.



Ben een keer op schoolreisje geweest in het buitenland waarbij een docent een video camera bij had om hier en daar te filmen en dat filmpje kijk ik soms nog steeds gewoon omdat ik het zo leuk vind naast alle foto's die ik zelf heb van de schoolreis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven