Advertorials: hoe pak je dat aan?

18-08-2015 13:57 18 berichten
Ik heb een website en krijg regelmatig verzoeken om op mijn blog een gastblog te posten met een link naar een andere site erin. Meestal poeier ik die dan af door te zeggen dat het geld kost, maar nu is er dus een bedrijf dat akkoord ging met die prijs Alleen eerlijk gezegd: van mij was het eigenlijk een beetje bluf, want ik dacht: dat doen ze toch nooit.



Maar hoe pak ik dat nou een beetje aan? Iemand enig idee?
Laatst hadden de Groene Meisjes er een artikel over: http://www.degroenemeisjes.nl/geld-verd ... t-je-blog/



Leuk zeg, geld verdienen met je blog!
Alle reacties Link kopieren
Bedoel je: hoe plaats ik een advertorial op mijn site?

Of bedoel je: hoe regel ik dat met de gastblogger?



Heb overigens geen antwoord op beide vragen
Heel duidelijk, thanks



En ik vind het zelf ook wel heel gaaf
@Anoukies: dat bedrijf die contact opnam vroeg bijvoorbeeld om een factuur.... Maar ik heb daar totaal geen verstand van
Alle reacties Link kopieren
Haha bumba, ja dat soort dingen weet ik ook niet hoor



Misschien heb je hier wat aan: linkje
quote:Bumba1985 schreef op 18 augustus 2015 @ 14:05:

@Anoukies: dat bedrijf die contact opnam vroeg bijvoorbeeld om een factuur.... Maar ik heb daar totaal geen verstand van Edit: Toch niet.
quote:Muloza schreef op 18 augustus 2015 @ 14:54:

[...]



Edit: Toch niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou me niet inschrijven bij de KvK.

Gewoon het bedrag wat je afspreekt + 21% btw in 'n documentje zetten en dat mailen.

Als ze gaan sputteren over dat er dan btw bij komt, mogen ze het ook zonder factuur betalen.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 18 augustus 2015 @ 14:56:

Ik zou me niet inschrijven bij de KvK.

Gewoon het bedrag wat je afspreekt + 21% btw in 'n documentje zetten en dat mailen.

Als ze gaan sputteren over dat er dan btw bij komt, mogen ze het ook zonder factuur betalen.





Als particulier kan je nooit een BTW nota verzenden aangezien je geen BTW-nummer hebt.



Gewoon een nota voor het volledige bedrag versturen (dit is automatisch inclusief BTW omdat je particulier bent).

Vervolgens straks op je belastingformulier het bedrag opgeven als inkomsten uit overige werkzaamheden.



Ik ben er niet zeker van maar het zou zo maar kunnen zijn dat je gemaakte kosten ook nog van het ontvangen bedrag mag aftrekken op je aangifte.
Niet geschoten is altijd mis
Idd een factuur zonder BTW. Mocht de klant gaan mekkeren over dat er geen BTW opstaat kun je verwijzen naar de IB47 procedure. Wat je erop zet:



Factuur



Van - Blognaam, naam, adres, IBAN en BIC

Factuurnummer - *verzin iets*

Factuurdatum - *datum*



Aan - *klant naam en adres*

Omschrijving - *wat heb je gedaan + link naar de blogpost*



Vergoeding - *afgesproken bedrag*

Factuurbedrag - *totaal bedrag*



Gelieve bovenstaand bedrag binnen 30 dagen over te maken op bovenstaand rekeningnummer.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bitje93 schreef op 18 augustus 2015 @ 17:33:

[...]





Als particulier kan je nooit een BTW nota verzenden aangezien je geen BTW-nummer hebt.



Gewoon een nota voor het volledige bedrag versturen (dit is automatisch inclusief BTW omdat je particulier bent).

Vervolgens straks op je belastingformulier het bedrag opgeven als inkomsten uit overige werkzaamheden.



Ik ben er niet zeker van maar het zou zo maar kunnen zijn dat je gemaakte kosten ook nog van het ontvangen bedrag mag aftrekken op je aangifte.Als je het op gaat geven aan de belasting zou ik er zeker 21% bovenop gooien. Als je het niet op gaat geven omdat het geen opvallend groot bedrag is, kun je het voor de kale prijs doen.
Shoot first, ask questions later!
quote:Bumba1985 schreef op 18 augustus 2015 @ 14:05:

@Anoukies: dat bedrijf die contact opnam vroeg bijvoorbeeld om een factuur.... Maar ik heb daar totaal geen verstand van



Mijn man heeft een hobby waar hij een beetje extra geld aan overhoudt. Hij maakt nooit een officiele factuur maar heeft wel een kilo aan bankafschriften. We geven dat op onder ´overige inkomsten´.



Misschien een keertje een accountant bellen?
quote:ztrdg schreef op 18 augustus 2015 @ 21:08:

Idd een factuur zonder BTW. Mocht de klant gaan mekkeren over dat er geen BTW opstaat kun je verwijzen naar de IB47 procedure. Wat je erop zet:



Factuur



Van - Blognaam, naam, adres, IBAN en BIC

Factuurnummer - *verzin iets*

Factuurdatum - *datum*



Aan - *klant naam en adres*

Omschrijving - *wat heb je gedaan + link naar de blogpost*



Vergoeding - *afgesproken bedrag*

Factuurbedrag - *totaal bedrag*



Gelieve bovenstaand bedrag binnen 30 dagen over te maken op bovenstaand rekeningnummer.



Super!!



Ik ga hier morgenochtend direct mee aan de slag. Bedankt :D
quote:Casalinga schreef op 18 augustus 2015 @ 21:24:

[...]





Mijn man heeft een hobby waar hij een beetje extra geld aan overhoudt. Hij maakt nooit een officiele factuur maar heeft wel een kilo aan bankafschriften. We geven dat op onder ´overige inkomsten´.



Misschien een keertje een accountant bellen?Ik geef dit soort dingen inderdaad ook op onder overige inkomsten!
quote:ztrdg schreef op 18 augustus 2015 @ 21:08:

Idd een factuur zonder BTW. Mocht de klant gaan mekkeren over dat er geen BTW opstaat kun je verwijzen naar de IB47 procedure. Wat je erop zet:



Factuur



Van - Blognaam, naam, adres, IBAN en BIC

Factuurnummer - *verzin iets*

Factuurdatum - *datum*



Aan - *klant naam en adres*

Omschrijving - *wat heb je gedaan + link naar de blogpost*



Vergoeding - *afgesproken bedrag*

Factuurbedrag - *totaal bedrag*



Gelieve bovenstaand bedrag binnen 30 dagen over te maken op bovenstaand rekeningnummer.Factuurnummer: 1
quote:reisa1978 schreef op 18 augustus 2015 @ 21:32:

[...]





Factuurnummer: 1 Factuurnummer: 1981501 :P (de datum en een 1 erachter)
Alle reacties Link kopieren
Je kan trouwens vrij veel voorbeeld facturen op het internet vinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven