After Effects probleempje

05-10-2015 16:40 9 berichten
Ok, ik hoop dat er hier iemand is die verstand heeft van After Effects.



Ik ben bezig met een animatie. Hiervoor moet ik tekst/afbeeldingen schalen etc. Normaal krijg ik, als ik een img/tekst aanklik, in elke hoek een vierkantje te zien. Als ik met de muis hier op ga staan kan ik de afbeelding schalen.

Toen ik begon met de animatie had ik deze blokjes nog wel, nu dus niet meer. Het is echt vervelend om zo te werken, vooral nu ik een draaipunt moet maken, maar ook het draaipunt niet zie.



Wie zegt mij welke toets ik per ongeluk ingedrukt heb, en dus nog een keer moet indrukken, of welk vinkje aan/uit moet..? Begin het nu wel een beetje zat te worden...
In Photoshop heet het "transformatiegereedschap". Als ik dat aan/uit vink gaan de blokjes weg of komen ze weer tevoorschijn.
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,



Ik heb wel eens gewerkt met After Effects, maar werk meer met Illustrator, Premiere, Photoshop, enz. Misschien klinkt dit super dom, maar heb je geselecteerd wat je wilt draaien? Dat is eigenlijk het enige wat ik me nu zo zou kunnen bedenken. Hoop dat dit je verder helpt. Zo niet, probeer eens Adobe Support.



Succes!



-Lynn
Maybe one day we'll find the place where our dreams and reality collide.
quote:Lynnping schreef op 05 oktober 2015 @ 16:43:

Hoihoi,



Ik heb wel eens gewerkt met After Effects, maar werk meer met Illustrator, Premiere, Photoshop, enz. Misschien klinkt dit super dom, maar heb je geselecteerd wat je wilt draaien? Dat is eigenlijk het enige wat ik me nu zo zou kunnen bedenken. Hoop dat dit je verder helpt. Zo niet, probeer eens Adobe Support.



Succes!



-Lynn



Ja, ik heb de goede laag gewoon geselecteerd.. (nog wel even gechecked ) En als ik met de rotate tool klik op de afbeelding en heen en weer ga roteert hij wel, maar ik kan dus gewoon niet zien waar het ankerpunt zit. Of überhaupt waar de "hoeken" van de afbeelding zitten.



Ik heb ook 10x liever illustrator, indesign of photoshop dan dit stomme programma
Alle reacties Link kopieren
Haha, toevallig een DTP'er?
Maybe one day we'll find the place where our dreams and reality collide.
Alle reacties Link kopieren
View > Show Layer Controls



Dat is het eerste wat ik me opkomt dat het kan zijn
quote:Fritts schreef op 05 oktober 2015 @ 18:32:

View > Show Layer Controls



Dat is het eerste wat ik me opkomt dat het kan zijnKlinkt logisch, zal zo eens kijken als ik de moed weer bijeen heb om verder te gaan! Thnx
quote:Lynnping schreef op 05 oktober 2015 @ 18:08:

Haha, toevallig een DTP'er?





Het is wel de bedoeling dat ik in die richting ga uitstromen ja..

Première en AfterEffects vind ik alleen maar horror 😱
quote:ducktape schreef op 05 oktober 2015 @ 20:11:

[...]





Klinkt logisch, zal zo eens kijken als ik de moed weer bijeen heb om verder te gaan! Thnx





Oke, de nieuwsgierigheid won het van de tegenzin. Maar... dit was he, dank je wel!!



cmd-shift-H die ga ik niet meer vergeten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven