Alleen nog maar internet?

07-02-2016 00:01 41 berichten
De laatste tijd merk dat we eigenlijk nog maar nauwelijks "gewoon" tv kijken.

Idem voor telefoon, De enige die ik nog bel met de vaste lijn is mijn moeder, en zij is ook de enige die mij nog belt via dezelfde lijn .



Aanwezig zijn tablet, mobiele telefoon, chromecast.



Iemand ervaring met het alleen nog maar hebben van een internetabonnement via de gebruikelijke providers en telefonie en tv niet meer?
Alle reacties Link kopieren
Ja, wij hebben sinds twee jaar geen tv en vaste telefoon meer. Wel hebben wij een netflix abonnement. Het bevalt iedereen inclusief puber prima. Wij kijken gericht naar een programma ipv uit gewoonte de tv maar aanzetten. Via uitzending gemist is voor ons alles terug te kijken wat wij interessant vinden, zonder reclames.

Nu volgen wij The Island sinds kort van net5 en ik erger mij kapotaan de constante herhalingen na een break. ( Wat dus voor ons geen reclame bevat.)
Alle reacties Link kopieren
@kelso: bij welke provider heb je je Internet-only? De meeste providers bieden het liefst alleen 3P aan ...
Alle reacties Link kopieren
We hebben het nog wel, kabel-tv en een vaste telefoon. Maar niemand gebruikt het nog. We kijken alle nieuwsprogramma's als het ons uitkomt via internet, en voor de rest kijkt iedereen series die ze willen zien via internet op hun eigen device. We kijken samen series of films op de TV, maar dan ook gestreamd.



Alleen mijn moeder belt nog wel eens op de vaste telefoonlijn. Als die gaat, weten we dus altijd wie het is
Alle reacties Link kopieren
Ik moet zeggen dat ik sommige dingen wel mis. Het journaal of nieuwsprogramma's die aan staat als ik met andere dingen bezig ben, en dat je dus hapsnap wat opvangt terwijl je niet echt bewust kijkt.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben al ruim 8 jaar alleen Internet en sinds een aantal maanden nu een Netflix abonnement (en volgens mij heet manlief ook een abonnement op Fox Sport). Bevalt prima. Via uitzendinggemist is veel terug te kijken en de zenders die manlief graag kijkt (buitenlandse nieuwszender) streamen live.
Alle reacties Link kopieren
quote:kelso schreef op 07 februari 2016 @ 00:18:

Ja, wij hebben sinds twee jaar geen tv en vaste telefoon meer. Wel hebben wij een netflix abonnement. Het bevalt iedereen inclusief puber prima. Wij kijken gericht naar een programma ipv uit gewoonte de tv maar aanzetten. Via uitzending gemist is voor ons alles terug te kijken wat wij interessant vinden, zonder reclames.

Nu volgen wij The Island sinds kort van net5 en ik erger mij kapotaan de constante herhalingen na een break. ( Wat dus voor ons geen reclame bevat.)Hoe kun je NET5 terugkijken?
Als je twee keer turbo zegt, vlieg ik in brand!
quote:patchouli_ schreef op 07 februari 2016 @ 00:28:

Ik moet zeggen dat ik sommige dingen wel mis. Het journaal of nieuwsprogramma's die aan staat als ik met andere dingen bezig ben, en dat je dus hapsnap wat opvangt terwijl je niet echt bewust kijkt.

Ik snap wat je bedoeld, maar dat mis ik niet, het ding staat echt nooit meer aan.

Ik mis radio dan weer wel, (ik ben een oude doosch) maar die kan ik streamen als ik wil.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tovergieter schreef op 07 februari 2016 @ 00:51:

[...]





Hoe kun je NET5 terugkijken?Op kijk.nl.
Alle reacties Link kopieren
quote:patchouli_ schreef op 07 februari 2016 @ 00:28:

Ik moet zeggen dat ik sommige dingen wel mis. Het journaal of nieuwsprogramma's die aan staat als ik met andere dingen bezig ben, en dat je dus hapsnap wat opvangt terwijl je niet echt bewust kijkt.Kan toch via http://nos.nl/livestream/npo-nieuws.html ?
Alle reacties Link kopieren
quote:Knuffelheks schreef op 07 februari 2016 @ 01:00:

[...]



Ik snap wat je bedoeld, maar dat mis ik niet, het ding staat echt nooit meer aan.

Ik mis radio dan weer wel, (ik ben een oude doosch) maar die kan ik streamen als ik wil.Radio online

http://www.radioluisteren ... O-cwZKz5MoCFUu6GwodqlwLew

Comp/tel/lap/tablet verbinden met de soundbar en luisteren maar.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:evaq schreef op 07 februari 2016 @ 01:26:

[...]





Kan toch via http://nos.nl/livestream/npo-nieuws.html ?



Ja, ik weet dat het kan. Maar ik doe dat dus niet meer, ik zet mijn iPad niet aan op een livestream.

Misschien moet ik dat weer eens doen.



Wij hebben de TV uit de grote zithoek gehaald een aantal jaar geleden. Heerlijk!

Er staat een TV in de zithoek van de kinderen, maar daar zit ik eigenlijk nooit. Man kijkt er wel eens een film.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zarah schreef op 07 februari 2016 @ 01:21:

[...]



Op kijk.nl.Maar dan moet je wel betalen, toch?
Als je twee keer turbo zegt, vlieg ik in brand!
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan ook over op alleen internet, via glasvezel, dus lekker snel en stabiele verbinding. We kijken alleen netflix en soms iets via uitzending gemist, dus we verwachten de tv niet te missen.

Vaste telefoon hebben we al jaren niet meer.
Wij sinds een half jaar. Heerlijk! Nu kijken we via Netflix en uitzending gemist (streamen via iPad of iPhone) en dat is heerlijk!

Ik mis het niet, wij houden het zo!
Wij hebben sinds vrijdag alleen internet. Ik moet eerlijk zeggen, toen ik vervolgens op facebook gemopper langs zag komen over een uitvaartverzekering-reclame die wel erg onsmakelijk schijnt te zijn, was ik erg blij dat ik die gemist heb en nu waarschijnlijk blijf missen



Tot nu toe bevalt het prima. Oke, het enige wat ik zou kunnen gaan missen is de bbc, maar als ik heel eerlijk ben stond die toch al niet zo veel aan. Verder kan alles achteraf bekeken worden wat ik interessant vind (is dan vooral npo), en ik kan veel via Netflix bekijken wat ik echt wil zien. Daar is nog genoeg van voorlopig, en misschien kan ik ooit nog bij komen met de boeken die ik wil lezen ...
Wij hebben nooit een vaste telefoon gehad en ook geen tv.



In de tijd dat niemand een mobieltje had, woonde ik namelijk op kamers.



Chromecast en Netflix etc hebben we ook niet. Lekker rustig.
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring. Weet wel dat het bij Ziggo onmogelijk is alleen internet af te nemen.
Hier alweer een tijdje alleen NL 1, 2 en 3 en dan Netflix voor man en kinderen. Sommige mensen in mijn omgeving geloven dit niet!
Alle reacties Link kopieren
Daar zou ik niet blij van worden, op z'n zachtst gezegd.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook alleen internet. Wel Netflix en verder veel uitzendinggemist. Prima te doen en ik kijk wat ik wil, wanneer ik wil. En ik ben minder gaan kijken, meer gaan lezen, rommelen in huis. Heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Via Vodafone kun je alleen internet afnemen. Via kijk.nl zijn er veel programmas gratis, net als rtlxl. Het aanmaken van een account is handig, omdat je zo precies weet wanneer bijvoorbeeld bizarre eters weer begint. Je mist immers de 10000000 vooraankondigingen...:-P



Ik vind het ideaal. Wij hebben zelfs geen tv meer staan.
Alle reacties Link kopieren
quote:kelso schreef op 07 februari 2016 @ 11:32:





Ik vind het ideaal. Wij hebben zelfs geen tv meer staan.





Ik lees en hoor dit wel vaker maar vinden jullie het dan echt fijn om alles op een tablet/ telefoon te zien?

Kijken jullie dan nooit iets samen?

En buiten dat,ik vind het bij een mooie(natuur) film of serie echt meerwaarde hebben om haarscherp groot beeld te hebben. En goed dolby geluid.

Daarom hebben wij buiten een grote tv ook nog eens een beamer hangen.
Alle reacties Link kopieren
Vaste telefoon heb ik nooit gehad, toen ik op mijzelf ging wonen een mobiel gekocht, en nooit de behoefte gehad om er nog een telefoon bij te nemen (ik woon ook alleen, dus dan maakt het niet zoveel uit, het is niet zo dat de vaste telefoon door iemand kan worden gebruikt als ik er niet ben)



Tv heb ik nog wel, maar om eerlijk te zijn gebruik ik hem zelden, echt maar eens per maand ofzo.

Ik zou makkelijk zonder kunnen, maar ik ben er nog niet aan toegekomen om het echt op te zeggen.
Ik heb een smart tv beneden en een chromekast boven en dus kijken we veel tv maar via netflix en npoapp.



Ik heb nooit een vaste telefoonlijn gehad.

Ik vind de kwaliteit van uitzendinggemist en npo echt bagger slecht, gewoon blokjes en heel onscherp en daarom zou ik nog niet de boel opzeggen.



Ben niet van plan om film, series ect weer op een klein schermpje te gaan zitten kijken als ik een platte mega tv heb.

Dus zodra dat veranderd zal de kabeltv er meteen uitliggen denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven