amazon gift card probleem. HELP!!

28-12-2016 17:59 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik (eigenlijk mijn dochter) wil graag wat kopen bij Amazon Duitsland,ze heeft een gift card gekocht in NL, omdat ik geen creditcard heb. Van tevoren alles goed uitgezocht, maar nu blijkt dat ze alsnog een duits of oostenrijks bankrekening nummer moet invullen. Dat heb ik natuurlijk niet.



Net een half uur aan de telefoon gehangen met een buitenlands nummer, schiet ook niet op. Iemand enig idee wat te doen of hoe dit komt? Het is een bedrag van 50 euro en dat is best veel als je alleen een krantenwijk hebt.
het is zoals het is
Sorry, geen ervaring met de Amazon gift card. Maar wel heel goede ervaringen met Amazon in het algemeen. Wat zeiden ze toen je ze belde? En waarom heb je niet met ze gechat? Dat is gratis en wordt je probleem meestal meteen opgelost.
Alle reacties Link kopieren
het probleem is dènk ik dat amazon Duitsland niet levert in NL

Niet dus.



Kun je geen contact opzoeken met amazon NL?
Je bent zelf een theepot
Amazon.de levert wel in NL hoor.

Ik denk eigenlijk dat je een account moet hebben om je giftcard in te wisselen. Misschien dat ze daarvoor een creditcardno of bankrekeningno nodig hebben. Al zou je denken dat dat niet nodig is zolang de totale kosten die van de giftcard niet overschrijden.
Alle reacties Link kopieren
Amazon Duitsland levert gewoon in Nederland en accepteert gewoon Nederlandse bankrekeningen. Heb het al meerdere keren gedaan, dus zie het probleem niet.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
voorwaarden tegoedbonnen



Volgens mij kun je op amazon.de alleen tegoedbonnen van .de inwisselen.

Ik zou contact opnemen met .nl of dat te fixen is
Je bent zelf een theepot
quote:SuzanneSuus schreef op 28 december 2016 @ 18:36:

voorwaarden tegoedbonnen



Volgens mij kun je op amazon.de alleen tegoedbonnen van .de inwisselen.

Ik zou contact opnemen met .nl of dat te fixen is

Ik lees dit nu ook. Dat zal het inderdaad zijn

Hebben ze je dat aan de telefoon niet verteld?
Ik heb een soort gelijk probleem maar dan niet met Duitsland/ Nederland.

Heb zelf ooit eens een bon gehad van amazon.com maar wilde om gezeur met invoerrechten etc te voorkomen mijn bon gebruiken op amazon.co.uk. Maar dat gaat niet omdat amazon dat niet toestaat om de een of andere reden. Kortom bonnen gekocht op amazon.com kun je alleen inwisselen op amazon.com etc.



Heb toen ook contact gezocht met amazon maar ze konden het niet voor me aanpassen maar ze verzekerden me dat die bon nog 10 jaar geldig bleef.(Omdat ik hem niet kon inwisselen had ik gevraagd binnen welke termijn ik die bon op moest maken).
Alle reacties Link kopieren
Kan het ook niet met paypal?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:SuzanneSuus schreef op 28 december 2016 @ 18:36:

voorwaarden tegoedbonnen



Volgens mij kun je op amazon.de alleen tegoedbonnen van .de inwisselen.

Ik zou contact opnemen met .nl of dat te fixen is



Heb de voorwaarden waarnaar hier gelinkt werd even doorgenomen, en ik denk dat dat het is. Over een voorwaarde dat je een Duits of Oostenrijks bankrekeningnummer zou moeten hebben lees ik daar niets. Al is het bijvoorbeeld wel weer zo dat je bijvoorbeeld op co.uk geen Marketplace-verkoper kan zijn zonder Britse bankrekening. Gewone Amazonbetalingen gaan prima met mijn Belgische rekeningnummer.



Heb ik het goed als ik zeg dat amazon.nl enkel wat elektronische boeken aanbiedt? (Net even wezen kijken, nog nooit eerder geweest.) Uiteraard is het aanbod van de Duitse Amazon vele malen groter, dus als daar iets te koop is dat je wil hebben kan je die bon ook daar gebruiken.



Gebruik al vele jaren diverse Amazonsites. Gaat goed, en zoals al aangehaald is hun klantenservice voorbeeldig. (Wel jammer dat dat niet gezegd kan worden van hun personeels- en belastingebeleid...)
Alle reacties Link kopieren
Vlaamsevink, je spreekt jezelf tegen. TO en dochter kunnen de Nederlandse bon dus juist níet gebruiken om iets te kopen van Amazon.de. Dat staat in de link die je zelf citeert.
Alle reacties Link kopieren
Dus een Nederlandse Amazon-giftcard is niet inwisselbaar bij Amazon.de (in Duitsland)?



Maar wat is het probleem dan? Dan bestel je toch gewoon iets leuks bij Amazon in Nederland?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Het assortiment van Amazon NL is op z'n zachtst gezegd een beetje uitgekleed ten opzichte van Duitsland, ze hebben alleen boeken.
Alle reacties Link kopieren
Bij h&m ook gehad. Tegoed kaart uit België gehad en woon ik Nederland dus kon ik niet opmaken, denk dat dat het is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Izzy_ schreef op 28 december 2016 @ 19:35:

Het assortiment van Amazon NL is op z'n zachtst gezegd een beetje uitgekleed ten opzichte van Duitsland, ze hebben alleen boeken.Nou, dan bestel je een mooi boek, met je giftcard. Wat is het probleem?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:Lariba schreef op 28 december 2016 @ 19:05:

Vlaamsevink, je spreekt jezelf tegen. TO en dochter kunnen de Nederlandse bon dus juist níet gebruiken om iets te kopen van Amazon.de. Dat staat in de link die je zelf citeert.



Oeps, OP te snel gelezen. Dacht dat dropsleutel met Duitse geschenkkaart iets op de Nederlandse site wilde kopen, maar het is dus omgekeerd!



Als omruilen niet mocht gaan en Kindle niet interessant is zou dropsleutel ook kunnen overwegen die bon gewoon nog vijf jaar bij te houden of zo. Zit er dik in dat Amazon tegen die tijd eens werk gemaakt zal hebben van haar Nederlandse winkel en dat er dan wél meer te koop is.
quote:pejeka schreef op 28 december 2016 @ 19:28:

Dus een Nederlandse Amazon-giftcard is niet inwisselbaar bij Amazon.de (in Duitsland)?



Maar wat is het probleem dan? Dan bestel je toch gewoon iets leuks bij Amazon in Nederland?Omdat ze een bepaald produkt wil wat alleen daar te koop is?
Wat wil ze dan wat blijkbaar alleen op Amazon te koop is???
Ik kan nergens vinden dat je uberhaupt een Amazon giftcard kan kopen voor de Nederlandse site. De Nederlandse site lijkt alleen creditcard te accepteren en ook daar geen mogelijkheid om een giftcard te kopen. Weet je zeker wat je dochter precies gekocht heeft?
Alle reacties Link kopieren
quote:anoniem281213 schreef op 28 december 2016 @ 20:12:

Ik kan nergens vinden dat je uberhaupt een Amazon giftcard kan kopen voor de Nederlandse site. De Nederlandse site lijkt alleen creditcard te accepteren en ook daar geen mogelijkheid om een giftcard te kopen. Weet je zeker wat je dochter precies gekocht heeft?



Ik zie idd ook geen mogelijkheid om een NL giftcard te kopen. Rara



Nu ben ik wel nieuwsgierig
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 28 december 2016 @ 19:48:

[...]





Nou, dan bestel je een mooi boek, met je giftcard. Wat is het probleem?Heb je op de site gekeken?? Misschien ff doen voordat je dit schrijft.
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter spaart een specifieke dvd serie. Kon ze goedkoop in Duitsland krijgen. Heb via google een telefoonnummer gekregen, met een engels sprekende mevrouw. Engels is niet mijn 1e taal en dat was het ook zeker niet van deze mevrouw. Half uur aan de telefoon en nog geen steek verder.



In ieder geval bedankt voor het meedenken. Ik ga kijken of google me nog wat verder brengt, en of ik aan een nummer in NL kan komen. Zij kunnen me ook vast verder helpen
het is zoals het is
Je moet niet via Google, maar op de site van Amazon zelf kijken voor contactgegevens. Direct chatten bv.

En hoe zit dat nu met de Gift Card, waar is die gekocht? Want zoals men hier schrijft, kun je op de Duitse site alleen een Duitse gift card inwisselen.
Aha. Tja lastig begrijp ik....is chatten al gelukt?
Leg eens uit waar je die Nederlandse Amazon giftcard heb gekocht. Nogmaals, ik kan nergens een site vinden waar die te koop zou z9ijn. Sterker nog, ik vind wel sites waarop staat dat er geen Nederlandse Amazon giftcard bestaat.



" Omdat Amazon Nederland nog niet zo groot is (ze verkoper vooralsnog alleen boeken) vindt Amazon het niet nodig om de giftcards in Nederland uit te brengen."



"Voor Amazon.nl zijn er helaas nog geen Gift Cards beschikbaar, maar zoals in de volgende paragraaf wordt uitgelegd verkopen ze hier alleen e-Books."

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven