Anonieme beller

13-10-2015 12:06 43 berichten
Beste allemaal,



Ik word al anderhalve week iedere dag anoniem gebeld en ik begin me eraan te irriteren. Iedere dag 1 keer, meestal tussen 10 en 12 in de ochtend. Ik mis de oproep steeds, maar heb nu 2 keer kunnen opnemen. En het gekke is, ik hoor níks. Echt gewoon niks, geen ruis, geen tv, geen auto's, geen ademhaling, helemaal níks. Zondag en gisteren heb ik geen oproep ontvangen, dus dacht dat het klaar was. Maar vanochtend weer (gemist), en zojuist weer en toen heb ik opgenomen. Weer niks.



Hebben jullie dit ooit gehad? Meestal heb je dan van die grapjassen die in de telefoon gaan hijgen, maar in dit geval valt er echt helemaal niets te horen. En oja, op het moment dat ik opneem hangt diegene metéén op. Echt binnen 2 seconden. Ik begin te denken dat dit een automatische oproep is? Een foutje ergens in een systeem van iemand? Ik heb trouwens geen ruzie gehad met iemand het afgelopen jaar of iets in die richting dus ik zou echt niet weten wie dit zou moeten zijn.



Wat irritant dat je anonieme bellers niet kunt natrekken , daar moeten ze echt eens iets aan gaan veranderen. Iemand tips? Ik laat diegene verder lekker door bellen, maar ik begin nu toch wel erg nieuwsgierig te worden wie dat dan toch zou moeten zijn.
Alle reacties Link kopieren
Heb ik ook een tijdje gehad. Bij mij bleek het een callcenter te zijn dat apparatuur niet op orde had (daar kwam ik achter toen ik een keer wel iemand aan de lijn kreeg). Het hield vanzelf weer op, dus ik heb helaas geen tip om je te helpen ervan af te komen.
quote:cerulli schreef op 13 oktober 2015 @ 12:07:

Heb ik ook een tijdje gehad. Bij mij bleek het een callcenter te zijn dat apparatuur niet op orde had (daar kwam ik achter toen ik een keer wel iemand aan de lijn kreeg). Het hield vanzelf weer op, dus ik heb helaas geen tip om je te helpen ervan af te komen.Aha nouja dan zal het dat wel zijn, wel gek dat ze dan op mijn mobiele nummer bellen. Normaal bellen callcenters op de huistelefoon. Volgensmij kan een callcenter niet eens aan je mobiele nummer komen, die staat namelijk niet in het telefoonboek. Toch?
Alle reacties Link kopieren
Heb ik ook een poos gehad. Echt op dezelfde manier. Elke dag rond het zelfde tijdstip, en bij opnemen, niks te horen en vrijwel direct de verbinding verbroken. Volgens mij een soort roulatie systeem van callcenters, dat ze automatisch nummers bellen.

Bij mij is het vanzelf opgehouden, maar irritant is het wel.
quote:dicha schreef op 13 oktober 2015 @ 12:10:

Heb ik ook een poos gehad. Echt op dezelfde manier. Elke dag rond het zelfde tijdstip, en bij opnemen, niks te horen en vrijwel direct de verbinding verbroken. Volgens mij een soort roulatie systeem van callcenters, dat ze automatisch nummers bellen.

Bij mij is het vanzelf opgehouden, maar irritant is het wel.Nou dan was mijn vermoeden toch terecht
Heb ik ook verschillende keren gehad, bleek achteraf ook een callcenter te zijn voor één of andere aanbieding. In een callcenter worden verschillende klanten door een medewerker tegelijkertijd gebeld, dus als er een paar klanten op hetzelfde moment de telefoon opnemen, kunnen ze niet iedereen beantwoorden. Dan hoor je dus niets.
Anonieme telefoontjes neem ik niet op. Men belt of met nummerherkenning of ze sturen maar een mail of en brief.
Alle reacties Link kopieren
Indien dit echt een call center systeem is dan heet dit predictive dialing. Als het systeem geen agent beschikbaar heeft gooit ie de virtuele haak er op. Wel irritant maar het is niet anders. Ik denk maar zo, als ze geld van je willen hebben dan bellen ze morgen vast nog wel een keer en anders lekker laten gaan.
quote:MinionX schreef op 13 oktober 2015 @ 12:15:

Anonieme telefoontjes neem ik niet op. Men belt of met nummerherkenning of ze sturen maar een mail of en brief.Nee ik normaal ook niet, maar omdat het zo stelselmatig is werd ik toch wel nieuwsgierig. Ik weet van 1 iemand dat zij altijd anoniem belt (vriendin van mijn moeder). Zij heeft een eigen zaak en wil niet dat mensen haar terugbellen als het niet uitkomt. Maar zij is al uitgesloten, dus ik denk dat het toch een callcenter is dan.
Hoe weet je nou dat er niks te horen is als ze meteen ophangen?



Bij mij bellen callcenters regelmatig op mn mobiel en heb dit non-bellen ook meerdere malen aan de hand gehad. Heel irritant inderdaad.
quote:MarindaH schreef op 13 oktober 2015 @ 12:18:

Hoe weet je nou dat er niks te horen is als ze meteen ophangen?



Bij mij bellen callcenters regelmatig op mn mobiel en heb dit non-bellen ook meerdere malen aan de hand gehad. Heel irritant inderdaad.Ja goede vraag, ik hoor natuurlijk niks omdat ze meteen ophangen. Maar ook in de eerste seconde hoor ik niets, als ik net opneem.
Ik heb het ook een poos gehad, maar ik had geen idee wie dat dan was. Een callcenter dus Bloedirritant vond ik het.
Alle reacties Link kopieren
quote:pommiaan schreef op 13 oktober 2015 @ 12:09:

[...]





Aha nouja dan zal het dat wel zijn, wel gek dat ze dan op mijn mobiele nummer bellen. Normaal bellen callcenters op de huistelefoon. Volgensmij kan een callcenter niet eens aan je mobiele nummer komen, die staat namelijk niet in het telefoonboek. Toch?



Ging het maar zo makkelijk. Misschien een keer ergens je nummer ingevuld of dat je ergens al lid van bent en dat daar je nummer bekend is. Zo word ik regelmatig gebeld door providers waarbij ik al ben aangesloten. Ik schijn zo'n geweldige, trouwe klant te zijn dat er altijd een "mooie" aanbieding is die perfect bij mij zou passen...



Al ingeschreven trouwens bij het bel me niet register?
quote:pierieliepiepielo88 schreef op 13 oktober 2015 @ 12:22:

[...]





Ging het maar zo makkelijk. Misschien een keer ergens je nummer ingevuld of dat je ergens al lid van bent en dat daar je nummer bekend is. Zo word ik regelmatig gebeld door providers waarbij ik al ben aangesloten. Ik schijn zo'n geweldige, trouwe klant te zijn dat er altijd een "mooie" aanbieding is die perfect bij mij zou passen...



Al ingeschreven trouwens bij het bel me niet register?Nee wel via de huistelefoon, maar niet via de mobiele telefoon. Goed idee, ga ik meteen doen.
Hier ook regelmatig aan de hand gehad. Waren ook callcentra.



Als je ooit je nummer eens hebt gegeven op internet bij bv een enquête of prijsvraag dan kun je je lol op. Organisaties kopen vaak nummers van elkaars klantenbestanden en als je éénmaal in die bestanden staan dan kun je vaak gebeld worden.

Het zijn de computers van de centra die je bellen en die verder gaan als er niemand beschikbaar is om je te woord te staan.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad callcentre-terreur, hebben wij ook last van gehad op ons vaste geheime nummer (met dank aan de sukkels van de Ziggo die ons nummer toch aan de telefoongids had doorgegeven). We staan ook nog eens in het bel-me-niet register, maar er zijn genoeg bedrijven die daar blijkbaar ook schijt aan hebben.



We zijn er vanaf gekomen door de telefoon volautomatisch op voicemail te zetten rond de tijdstippen dat ze belden, dan ben je altijd de eerste die opneemt alleen heeft de callcentre-medewerker er dan niks aan. Dat zijn ze blijkbaar na 2 mislukte pogingen al zat, want daarna zijn we nooit meer gebeld.
Just when the caterpillar thought the world was over, it became a butterfly
Ook regelmatig last van. Of bedrijven bellen je anoniem terwijl je in het bel me niet register staat.

Nu een app op mijn mobiel gezet waardoor anonieme (gesprekken zonder nummer) in gesprek krijgen en ik zie er niks van.



Ideaal!
Alle reacties Link kopieren
quote:pommiaan schreef op 13 oktober 2015 @ 12:09:

Volgensmij kan een callcenter niet eens aan je mobiele nummer komen, die staat namelijk niet in het telefoonboek. Toch?Elk tiencijferig nummer dat met 06 begint kan een mobiel telefoonnummer zijn. Ze kunnen dus gewoon een computer willekeurige nummers laten bellen, dan merken ze vanzelf wel of er opgenomen wordt.
quote:pommiaan schreef op 13 oktober 2015 @ 12:09:

[...]





Aha nouja dan zal het dat wel zijn, wel gek dat ze dan op mijn mobiele nummer bellen. Normaal bellen callcenters op de huistelefoon. Volgensmij kan een callcenter niet eens aan je mobiele nummer komen, die staat namelijk niet in het telefoonboek. Toch?Er is een levendige handel in contactgegevens, je hoeft het maar ergens te hebben doorgegeven en je bent al de pineut.
quote:Cathelyne schreef op 13 oktober 2015 @ 12:32:

Ook regelmatig last van. Of bedrijven bellen je anoniem terwijl je in het bel me niet register staat.

Nu een app op mijn mobiel gezet waardoor anonieme (gesprekken zonder nummer) in gesprek krijgen en ik zie er niks van.



Ideaal!



Okee, welke app is dat?



Belmeniet is hopeloos trouwens. Kan niet meer bijhouden hoe vaak ik me daar heb ingeschreven.
Alle reacties Link kopieren
Zo'n computer van een callcenter belt 5 of meer nummers tegelijkertijd. Welke het eerst opneemt krijgt de operator (weet ff niet hoe dat in het nederlands heet) aan de lijn. Ben je nr 2 of 3 etc word soms de verbinding niet meteen verbroken en hoor je dus idd niets.

Blijf je opnemen krijg je ongetwijfeld een verzekering, krant of ander aansmeerbaar abonnement achtig iets verkopend iemand aan de lijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik bedenk me nu dat het ophield toen ik onbekende oproepen niet meer beantwoordde. Misschien was het toeval maar het is het proberen waard.
Alle reacties Link kopieren
Enige irritante is, de roverheid instanties bellen je ook altijd anoniem terug.
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
quote:Cathelyne schreef op 13 oktober 2015 @ 12:32:

Ook regelmatig last van. Of bedrijven bellen je anoniem terwijl je in het bel me niet register staat.

Nu een app op mijn mobiel gezet waardoor anonieme (gesprekken zonder nummer) in gesprek krijgen en ik zie er niks van.



Ideaal!



Echt álle anonieme nummers? Lijkt me niet handig, want de bank (in ieder geval de ABN AMRO) belt bijvoorbeeld ook anoniem, net als veel andere bedrijven die niet willen dat klanten ze op een ongewenst moment kunnen terugbellen.



Heb ik proefondervindelijk geleerd toen ik een stuk op 5 gemiste oproepen had van een onbekend nummer en de zesde keer stikchagrijnig opnam in de veronderstelling dat het wel een callcenter zou zijn. Bleek een bankmedewerker die me even op de hoogte wilde stellen van het verloop van iets.
Heb ik gelukkig geen last van maar toevallig lees ik hier dat iemand een app heeft zodat anonieme gesprekken de in gesprek toon krijgen en dat er dan niks van gezien wordt.



Of dat nu zo verstandig is? Ik doe vrijwilligerswerk voor Amivedi, registreren van vermiste en gevonden huisdieren, ook wij bellen anoniem dus leuk als je zo'n app hebt maar als je je huisdier ooit kwijt bent en je hebt dat bij ons geregistreerd dan kun je dus nooit gebeld worden dat je huisdier gevonden is.

Het is maar wat je dan handig vindt, niet elke anonieme beller probeert je wat te verkopen haha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven