App maken van website - wat is een goed programma?

17-09-2011 10:41 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil even kijken of ik een app kan maken van een website die ik gemaakt heb. Als ik google dan kom ik op veel aanbieders die 'binnen een paar minuten!' die app voor je regelen, maar ik kan niet zo snel zien of er addertjes onder het gras zitten.



Zijn hier mensen die een goede tip hebben? Ik wil het eerst even uitproberen, dus freeware is ideaal, maar ik wil er als het bevalt ook best een beetje voor betalen.



Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Wat voor app? Android? iOS? iPhone of iPad? Wil je wat verkopen via die app? Of alleen iets laten zien? Realiseer je je dat er tientallen apps per dag verschijnen? Heb je iets wat niemand anders aanbiedt of gaat hij er echt superaantrekkelijk uitzien?



Dat zijn de 'advocaat van de duivel' vragen.



Google heeft sinds een tijdje een gratis app maker: http://www.appinventorbeta.com/about/



Die zou je kunnen proberen als start en als dat bevalt (of als je iets wilt dat buiten de mogelijkheden daarvan valt) kun je altijd nog verder kijken.
Alle reacties Link kopieren
Dank je voor je antwoord!



Wat voor app? Android? iOS? iPhone of iPad?

Eh... Eerst maar even iPad, dat is wat ik zelf heb, dus daar kan ik het op uitproberen. Later wil ik het wel breder trekken, maar het heeft geen haast.



Wil je wat verkopen via die app? Of alleen iets laten zien?

Alleen iets laten zien, het is alleen interessant voor de mensen die ook al de website bekijken (vereniging)

Realiseer je je dat er tientallen apps per dag verschijnen? Heb je iets wat niemand anders aanbiedt of gaat hij er echt superaantrekkelijk uitzien?

Realiseerde ik me niet, maar is in dit geval ook niet erg. Het gaat me er om dat leden uiteindelijk overal waar ze willen de laatste agendapunten of artikelen kunnen bekijken/toevoegen



Dat zijn de 'advocaat van de duivel' vragen.



Google heeft sinds een tijdje een gratis app maker: http://www.appinventorbeta.com/about/



Die zou je kunnen proberen als start en als dat bevalt (of als je iets wilt dat buiten de mogelijkheden daarvan valt) kun je altijd nog verder kijken.



Ga ik proberen, dank je wel!



Edit: haha, grappig dat het instructiefilmpje begint met de kat van het toetsenbord halen. Goede instructie voor hier!
Alle reacties Link kopieren
De AppInventor van Google maakt alleen apps voor Android (logisch...) momenteel. Voor iOS (de programmeertaal van Apple apparaten) moet je wat anders gebruiken. Je kunt de officiële programmeerkit (SDK) van Apple downloaden. Daarvoor moet je wel eerst een Apple Developer account aanvragen. Programmeren voor iOS met die kit is niet iets wat je in een weekendje onder de knie hebt, want dat is echt wel serieuze programmeertaal (Objective-C).



Ik kwam dit tegen: http://www.phonegap.com/

Dit kun je gebruiken om een webapp te ontwikkelen. Hierbij gebruik je HTML5, Javascript en CSS code die je ook voor websites gebruikt om je app te maken en met PhoneGap kun je die code omzetten voor mobiele apparaten (Android, iOS, Symbian, etc).
Alle reacties Link kopieren
Je zou ook kunnen beginnen met een web-app (mobiele website) aangezien je aangeeft dat t alleen voor de gebruikers van de website is. Is een stuk makkelijker dan een gewone app maken. Er zijn genoeg aanbieders die een gratis template aanbieden voor een web-app. Misschien is dat iets voor jou.
Alle reacties Link kopieren
-
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-04-2017 18:40
Reden: Spam
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven