Apple apparatuur opladen in Canada

11-07-2015 21:30 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand van jullie hoe dit zit?

Ik las ergens dat je een speciale converter nodig hebt om Apple apparatuur te kunnen opladen in Canada. Als ik naar een converter zoek in de Apple store kan ik echter niks vinden.



Ik snap dat ik een verloopstekker nodig heb; maar verder nog iets ....??
Ik kon in de camper gewoon alles opladen, in de hotelkamers ook trouwens. Alleen een reisstekker nodig, daar een verdeeldoos op en je kunt alles zo inpluggen.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt soms een converter nodig als je amerikaanse spullen hier op wilt laden, omdat ons voltage veel hoger is. Dat kunnen niet alle apparaten aan. Andersom gaat normaliter wel goed, al duurt het mogelijk wel langer door het lage voltage.
Alle reacties Link kopieren
Nee dat kan niet, in Canada verkopen ze geen Apple producten. De stroom is daar gewoon niet geschikt voor.
Alle reacties Link kopieren
quote:jo12345 schreef op 11 juli 2015 @ 22:31:

Nee dat kan niet, in Canada verkopen ze geen Apple producten. De stroom is daar gewoon niet geschikt voor.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:jo12345 schreef op 11 juli 2015 @ 22:31:

Nee dat kan niet, in Canada verkopen ze geen Apple producten. De stroom is daar gewoon niet geschikt voor.

Heel bijzonder, deze opmerking. Ik heb 2 jaar geleden toch echt in een Applestore gestaan, in hartje Canada....



Inderdaad met een verloopstekker, geen converter nodig (niet alleen niet nodig voor Apple, maar ook niet nodig voor Acer, enz).
Alle reacties Link kopieren
Dan zal het wel loslopen. Las dat in een informatie brochure; maar kon zelf verder ook al niks vinden hierover.



Bedankt voor jullie reacties.
Alle reacties Link kopieren
Die geschakelde voedingen die je tegenwoordig zo'n beetje bij alle draagbare elektronica krijgt werken van 100...240V. Geen probleem dus. En aangezien het Apple is kan je de stekker vervangen door een Canadese versie. Of je gebruikt een gewone verloopstekker als je niet om het uiterlijk geeft :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik kon m'n ipad prima opladen in canada, die oplader kon het voltage gewoon aan, alleen even een verloopstekker ertussen. Dat voltage staat overigens gewoon op de oplader van apparaten, dus zou het bij alle elektronica die je meeneemt even checken. dan kan je zelf afwegen of je het thuislaat, of een transformator koopt.
Alle reacties Link kopieren
Apple apparatuur kun je niet gebruiken in Canada
Niet geschoten is altijd mis

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven