Apple tv, beeld zwart bij synchronisatie...

18-11-2014 20:23 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
arggg! Wij gebruiken op de school waar ik werk iPads icm Apple tv. Tot zo ver, het werkt wel aardig. Maar nu heb ik sinds een paar weken dat wanneer ik mijn iPad wil synchroniseren met de Apple tv (hij laat dan jouw scherm op de tv zien) gaat het beeld op zwart. Ik heb er dan dus niks meer aan want ik kan mijn leerlingen niets meer laten zien...



Wie weet de oplossing?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Is er op school niet iemand van de IT die dit soort dingen op hoort te lossen?
Alle reacties Link kopieren
Die weet het ook niet... Handig hè
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Haha! Daar heb je wat aan!

Ik zal straks ff mijn man vragen, die is hier van de IT en we hebben alles van apple. Misschien weet hij iets
Wat bedoel je precies met synchronisatie? Gebruik je Airplay?
Alle reacties Link kopieren
Even checken of de tv op het juiste kanaal staat. Bij mij is dat HDMI 2, maar kan bij jullie bijvoorbeeld ook 3 zijn. Gewoon even alle HDMI kanalen proberen.

Is het dat niet, terug naar het kanaal waar hij op stond, dan de stekker van de Apple tv uit het stopcontact en na 1 minuut er weer in. Dit is een reset, wil ook wel eens helpen.
Alle reacties Link kopieren
Ja, via airplay.

De tv staat op het juiste kanaal, wanneer Apple tv wordt ingeschakeld dan gaat ie meteen over op Apple tv, ik kan het ook wel gebruiken (zoals Netflix en andere apps) maar niet icm de iPad. Het probleem doet zich voor op alle Apple tv's die ik geprobeerd heb (een stuk of vijf) niet elke collega heeft er last van, maar een aantal wel.



Ik heb de nieuwste versie iOS.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Is het aangesloten op het zelfde wifi netwerk? (vraagt mijn man....)

Wij hebben er sinds enkel weken sinds een update ook problemen. Valt sneller uit, youtube filmpjes krijg je vaak niet op appletv. Misschien dat een nwe update het automatisch oplost.
Maar wat stuur je dan naar de AppleTV? Bepaalde video's? In welk formaat? De AppleTV kan niet met alle formaten overweg die wel op de iPad afspeelbaar zijn.
Alleen met jouw iPad of ook met andere iPads?
Ik neem aan dat je bij de iPad voor airplay kiest en dat de aTV in het lijstje staat? Je vinkt dat aan en dan valt het beeld weg?
Alle reacties Link kopieren
Heb je je iPad al een keer helemaal uitgezet en opnieuw laten opstarten? Dat wil wel eens helpen.
Laatst ook gehad. Apple tv moest ge-update worden. Dat moet ergens in het apple tv menu.
Ben nu niet op werk.. anders had ik even gekeken hoe dat ook alweer ging. Het staat iig ergens in het menu. Was vrij simpel.
Alle reacties Link kopieren
Het blijft altijd lastig als het apparaat met de ene ipad wel werkt en met de andere niet.

Ipads hebben de meest recente versie las ik.



Misschien kan je inderdaad kijken of de Apple TV een update nodig heeft (Er is onlangs een update verschenen hiervoor)



Selecteer Instellingen > Algemeen > Werk software bij.

Apple TV controleert of er een update beschikbaar is. Als dit het geval is, verschijnt een bericht om deze update te downloaden.



Klik op Download en installeer om het downloaden te starten.



Koppel de Apple TV niet los tijdens het bijwerken.

Het statuslampje van de Apple TV kan tijdens het bijwerken en opnieuw opstarten traag knipperen. Dit is normaal.
In for the cause....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven