Apple TV versus XS4ALL alles-in-1

29-01-2016 16:22 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als het gaat om digitale TV voel ik me ontzettend oud en wijverig want ik snap er niet veel van. Dus hopelijk hebben jullie wat geduld voor mijn onnozele vragen.



Situatie nu:

- Ik heb een HD-ready TV en kijk graag films en series.

- Ik heb analoge TV via Ziggo voor ¤56 per 3 maanden.

- Ik heb Netflix, dat ik kijk door mijn laptop met een kabel aan mijn TV te hangen. Gedoe!

- Ik kijk ook wel eens NPO 1, 2 en 3 en BBC en een paar andere netten.

- Ik heb alleen internet via XS4ALL voor ¤40,99 per maand.

- Ik heb aardig wat leuke films op DVD's maar mijn DVD-speler hapert.



Aanleiding om nu eindelijk eens te kijken naar veranderen:

- Ik wil scherper beeld (analoge TV is vaak korrelig).

- XS4ALL gaat binnenkort hun internet via glasvezel aanbieden, daarvoor komt dan een mannetje het modem aansluiten. Wellicht een handig moment om ook andere dingen te wijzigen.

- XS4ALL biedt tijdelijke kortingen op alles-in-1 pakketten en ook de prijs zonder korting vind ik denk ik wel okay. (¤63,50/mnd (zonder korting) voor telefonie, interactieve TV, internet 50Mbit/s up/down, en gratis Spotify premium en 'Internet Onderweg').



Wat ik wil:

- Ik hoop iets te vinden waarmee ik Netflix op de TV zelf kan kijken zonder mijn (Mac) laptop met een kabel te hoeven verbinden.

- Ik wil overstappen op digitale TV waarmee ik ook NPO 1, 2 en 3 en BBC enzo kan kijken.

- Ik heb en hoef geen vaste telefoon, maar volgens mij bestaan er geen pakketten zonder dat erin.

- Ik heb geen zin om naar andere providers dan XS4ALL te kijken want over hun internet ben ik tevreden en ik heb ook een website draaien op hun domein die ik niet wil verhuizen.



Mijn (onnozele) vragen:

- Wat is Apple TV nou eigenlijk? Op de Apple site word ik er ook niet wijzer over. Is het hetzelfde als interactieve TV van XS4ALL of iets heel anders? Kan je er NPO1 etc. mee kijken? Hoeveel kost het eigenlijk? (Die Apple site is echt super-onduidelijk over wat het nou wel en niet *is* en wat je zelf los erbij moet regelen.)

- Zit bij Apple TV al Netflix en HBO enzo erbij in of blijft dat een losstaand abonnement?

- Als ik XS4ALL interactieve TV neem, helpt dat dan om Netflix direct op mijn TV te kunnen kijken, zonder mijn laptop eraan te hoeven koppelen met kabel?

- Als je interactieve TV neemt, krijg je toch een apparaat om programma's mee op te nemen? Kan je daarmee ook DVD's afspelen?



Alvast veel dank voor jullie hulp aan deze ouwe oma!
You can never have too many hats, gloves and shoes
Voor netflix zou ik een Chromecast aanraden. Wij hebben er ook 1 en kunnen ook youtube afspelen op de tv. Wij hebben alleen internet / tv van xs4all dus kan je verder qua pakketten niet adviseren.
Met een appletv of chrome cast zorg je ervoor dat je met je tv op internet kan (als ie dat zelf niet kan).



Dan heb je dus niet meer je laptop nodig.



Tv abonnement en internet abonnement staan daar verse los van. Kies de goedkoopste variant van de kwaliteit die je wil.
Met Apple TV kan je streamen vanaf een mobile device naar de tv. Ik vind dat geen vervanger van een digitaal abbonement. Er zit geen HBO op. Maar volgens mij kan er wel een Netflix app op. Geen idee, ik heb dat niet gedaan dus misschien kan dat helemaal niet.



Wij hebben een Apple TV en die gebruik ik met mijn android telefoon via een stream app. Zo kan ik films kijken vanaf mijn telefoon op de tv zonder kabeltjes enzo. Dat doe ik alleen op de slaapkamer omdat het een iets oudere tv is. In de woonkamer kan ik zonder de apple tv streamen naar de tv.



Wij hebben interactieve tv van KPN, ben daar heel blij mee. Je kan daar geen dvd's in pleuren.

Begin gemist, live pauzeren en programma's opnemen doe ik allemaal. Voordat we interactieve tv hadden dacht ik dat ik er nooit gebruik van zou maken. Maar ik gebruik doe functies dagelijks.

Via de interactieve tv van KPN Netflix ik altijd. Daar zitten meerdere apps op waaronder dus ook Netflix, maar ook uitzending gemist van de NPO en Kijk van SBS 6 en Net 5 etc.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb alles-in-1 van XS4All én een Apple-tv.



Om je vragen te beantwoorden:

- een apple-tv is eigenlijk een kastje waarmee je van een domme tv een smart-tv maakt. Door dit kastje kun je verbinden met je wifinetwerk. Hierdoor kun je dus dan netflix en youtube e.d. kijken. Ook kun je verbinding maken met een laptop, waar je films op hebt staan die al dan niet op legale wijze via het internet tot jou gekomen zijn.

- een apple-tv kost eenmaal 99 euro en is een apparaat, toegang tot Netflix en HBO moet je abbo voor nemen.

- sinds heel recent kan ik op een van de tv-kanalen nu netflix kijken zonder tussenkomst van de apple-tv, daar hoef je 'm d us niet meer voor te kopen.

- het apparaat waarmee je op kunt nemen, lust geen DVD's. Eigenlijk neem je ook niets op, je kunt ermee naar de XS4All-servers. Dingen blijven ook max een jaar bewaard. Om echt opnamen 'voor de eeuwigheid' te maken heb je dus nog een HD/DVD-recorder nodig, net als voor het afspelen van schijfjes (maar dat doen wij dus nooit meer, streamen van de laptop).



Kortom: gaat het je om Netflix, dan is een apple-tv niet nodig. Wil je je DVD-collectie blijven bekijken, moet je DVD-speler blijven staan.
Alle reacties Link kopieren
1. waarom heb je televisie van ziggo, voor ¤56?! opzeggen dat abonnement, waarschijnlijk heb je, als ik het zo lees, alles dubbel; dubbel tv, internet, en bellen. bij ziggo en bij xs4all. ik zou dan bij xs4all blijven en ziggo opzeggen.

dus: ziggo opzeggen en xs4all bellen dat je digitale tv wilt (misschien heb je dat al, en heb je een decoder nodig. oftewel, vraag het ze! idem voor telefonie)



2. apple tv is een mediaspeler, waarbij je alleen digitale content kunt afspelen. denk dus aan netflix, itunes, hulu, youtube etc. aangezien de apple tv 4 al uit is kun je de 3 vrij goedkoop krijgen. en omdat je al een apple laptop hebt, kun je (afhankelijk van hoe oud je laptop is) met itunes je muziek en films op je laptop afspelen op een apple tv. en je kunt (ook afhankelijk van leeftijd laptop) je beeld van je laptop op je tv gooien met apple tv, het zogenaamde airplay. denk bij aan uitzending gemist websites die je dan op via je laptop op je apple tv afspeelt en dus op je tv kunt kijken.



3. apple tv is losstaand, komt dus zonder abonnementen. films/muziek huren of kopen in itunes staat ook los van je apple tv. als in is niet noodzakelijk, hoef je niet te gebruiken als je niet wilt.

idem voor hbo. apple tv heeft geloof ik wel een app voor hbo, dus die kun je ook via apple tv kijken.



4. interactive tv en apple tv staan helemaal los van elkaar en hebben niets met elkaar te maken. voor interactieve tv heb je een mediabox van de provider nodig. krijg je er waarschijnlijk wel bij. kan niets extern afspelen dus ook geen dvd's. je kunt dan extra content van je provider kijken. vaak wel wat ouder materiaal en niet zulke hoge kwaliteit.



hoop dat je er wat aan hebt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mama-Emeritus schreef op 29 januari 2016 @ 16:33:

Met Apple TV kan je streamen vanaf een mobile device naar de tv. Ik vind dat geen vervanger van een digitaal abbonement. Er zit geen HBO op. Maar volgens mij kan er wel een Netflix app op. Geen idee, ik heb dat niet gedaan dus misschien kan dat helemaal niet.



Wij hebben een Apple TV en die gebruik ik met mijn android telefoon via een stream app. Zo kan ik films kijken vanaf mijn telefoon op de tv zonder kabeltjes enzo. Dat doe ik alleen op de slaapkamer omdat het een iets oudere tv is. In de woonkamer kan ik zonder de apple tv streamen naar de tv.



Wij hebben interactieve tv van KPN, ben daar heel blij mee. Je kan daar geen dvd's in pleuren.

Begin gemist, live pauzeren en programma's opnemen doe ik allemaal. Voordat we interactieve tv hadden dacht ik dat ik er nooit gebruik van zou maken. Maar ik gebruik doe functies dagelijks.

Via de interactieve tv van KPN Netflix ik altijd. Daar zitten meerdere apps op waaronder dus ook Netflix, maar ook uitzending gemist van de NPO en Kijk van SBS 6 en Net 5 etc.KPN-interactieve TV en XS4All interactieve TV zijn precies hetzelfde, omdat XS4All van dezelfde infrastructuur gebruik maakt.
Apple tv is een apparaatje waarmee je internet op je tv krijgt. Dus netflix (wat er niet bij in zit) kan je kijken, maar bv ook filmpjes via youtube of je foto's afspelen die op je netwerk staan of gedownloade films ofzo. Een nieuwe tv kan dat vaak ook, een smart-tv heet dat dan. Wij hebben zo'n tv, maar ik vind de interface (hoe het menu enzo eruitziet) van netflix niet fijn via de tv. Ik heb dus voor netflix de apple tv ertussen zitten. Daarin kan ik veel makkelijker zoeken en scrollen door films. En hij vraagt bv ook of ik vooraan wil beginnen in datgene wat ik ga kijken of dat ik verder wil kijken wasr ik de vorige keer gebleven ben. Dat kan via onze tv niet, hij gaat dan standaard verder wasr ik gebleven was en dat wil ik soms niet. Apple tv kost 70 euro voor de 3, voor de 4 ben je 160 kwijt. Wij hebben de 3, werkt prima.
Alle reacties Link kopieren
Aha dus dat Netflix-kijken gaat dan via XS4ALL? (Net zoals Mama-emeritus het kijkt via KPN?) Hoe bedien je het dan (hoe kies je Netflix films/series, hoe pauzeer je ze of zet je ondertiteling aan/uit?)? Met een afstandsbediening die je van XS4ALL krijgt, of met je mobiele telefoon of laptop?



En is zo'n Chromecast eigenlijk hetzelfde als Apple TV maar dan een ander merk?
You can never have too many hats, gloves and shoes
quote:sassafras schreef op 29 januari 2016 @ 16:37:

[...]





KPN-interactieve TV en XS4All interactieve TV zijn precies hetzelfde, omdat XS4All van dezelfde infrastructuur gebruik maakt.Dat dacht ik al, maar dat wist ik niet zeker.
Alle reacties Link kopieren
En goed om te weten van DVD's afspelen... Dat is dus een beetje hetzelfde als met cassettebandjes... Zonder 'ouderwets' apparaat heb je er niks meer aan.



Ook goed om te weten dat 'opnames' via interactieve TV maar een jaar blijven bestaan!
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
quote:sassafras schreef op 29 januari 2016 @ 16:37:

[...]





KPN-interactieve TV en XS4All interactieve TV zijn precies hetzelfde, omdat XS4All van dezelfde infrastructuur gebruik maakt.

sterker nog. xs4all is gewoon onderdeel van kpn.



oh, en ik las dat iemand via "een tv-kanaal netflix kan kijken'. waarschijnlijk doelt die persoon op smart-tv mogelijkheden. topicopener heeft een zgn. 'hd-ready tv, die dus al wat ouder is, en dus ook geen smart-tv mogelijkheden zal hebben. niet eens full hd.



ter verduidelijking.
quote:patsy--stone schreef op 29 januari 2016 @ 16:40:

Aha dus dat Netflix-kijken gaat dan via XS4ALL? (Net zoals Mama-emeritus het kijkt via KPN?) Hoe bedien je het dan (hoe kies je Netflix films/series, hoe pauzeer je ze of zet je ondertiteling aan/uit?)? Met een afstandsbediening die je van XS4ALL krijgt, of met je mobiele telefoon of laptop?



En is zo'n Chromecast eigenlijk hetzelfde als Apple TV maar dan een ander merk?



Gewoon met de afstandsbediening van dat kastje. Daarmee bedien je ook de tv. De afstandsbediening die bij de tv hoort gebruiken wij helemaal niet. De nieuwe neemt alles over, volume, uit en aanzetten etc.



Afstandsbedienig spreekt heel erg voor zich. Er zit een grote pauze/play knop op en met de pijltjesknoppen kan je bladeren etc.
Chromecast is idd een soort apple tv
Alle reacties Link kopieren
quote:patsy--stone schreef op 29 januari 2016 @ 16:40:

Aha dus dat Netflix-kijken gaat dan via XS4ALL? (Net zoals Mama-emeritus het kijkt via KPN?) Hoe bedien je het dan (hoe kies je Netflix films/series, hoe pauzeer je ze of zet je ondertiteling aan/uit?)? Met een afstandsbediening die je van XS4ALL krijgt, of met je mobiele telefoon of laptop?



En is zo'n Chromecast eigenlijk hetzelfde als Apple TV maar dan een ander merk?

netflix kijken doe je via netflix. via hun website of app. gaat via internet. welke provider maakt niet uit.



bedien je gewoon zoals de app store bijv van apple eruit ziet. alleen is alles dan film of serie ;)



bij apple tv krijg je een afstandbediening, en heeft een app. google chromecast alleen app.
quote:Bree_van_de_Kamp schreef op 29 januari 2016 @ 16:43:

Chromecast is idd een soort apple tv Maar dan veel goedkoper en heeft naar mijn mening ook veel meer mogelijkheden.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een ziggo alles in 1 abbo nemen voor 45e per maand... digitale tv, internet en telefonie.
quote:Mama-Emeritus schreef op 29 januari 2016 @ 16:43:

[...]





Gewoon met de afstandsbediening van dat kastje. Daarmee bedien je ook de tv. De afstandsbediening die bij de tv hoort gebruiken wij helemaal niet. De nieuwe neemt alles over, volume, uit en aanzetten etc.



Afstandsbedienig spreekt heel erg voor zich. Er zit een grote pauze/play knop op en met de pijltjesknoppen kan je bladeren etc.Wij gebruiken juist de afstandsbediening van de tv, daarmee gaat de tv en ook het lg-apparaat voor het geluid aan. Heb geen kastje van ziggo nodig want de kaart gaat in de tv
quote:Mama-Emeritus schreef op 29 januari 2016 @ 16:44:

[...]





Maar dan veel goedkoper en heeft naar mijn mening ook veel meer mogelijkheden. Wij hebben alles van apple en ik vind netflix alleen prettig via de apple tv, dus vandaar dat wij die hebben heb ook nog een raspberry pi staan, maar die is helemaal onhandig haha!
Alle reacties Link kopieren
quote:patsy--stone schreef op 29 januari 2016 @ 16:40:

Aha dus dat Netflix-kijken gaat dan via XS4ALL? (Net zoals Mama-emeritus het kijkt via KPN?) Hoe bedien je het dan (hoe kies je Netflix films/series, hoe pauzeer je ze of zet je ondertiteling aan/uit?)? Met een afstandsbediening die je van XS4ALL krijgt, of met je mobiele telefoon of laptop?



En is zo'n Chromecast eigenlijk hetzelfde als Apple TV maar dan een ander merk?



Je krijgt een decoderkastje met een afstandsbediening en die gebruik je om zowel de tv te bedienen als het decoderkastje. Als ik Netflix wil kijken ga ik naar kanaal 200. Er zit een dikke OK-knop met daaromheen 4 pijltjes en daarmee manouvreer je door menu's. Enige nadeel is dat je niet makkelijk tekst in kunt typen, dat doe je door met die pijltjes door een alfabet te bladeren en letters aan te klikken. Maar dat gebruik je eenmalig als je inlogt en als je op youtube zou zoeken, maar dat doe ik dus op mijn iPad en dan laat ik het via de Apple-TV afspelen op de Tv, Airplay heet dat. Supersimpel!



Aanvulling: chromecast is inderdaad ander platform, gericht op Android. Zou ik dus niet doen als je een macbook hebt, niet logisch.
Alle reacties Link kopieren
quote:sawyer schreef op 29 januari 2016 @ 16:36:

1. waarom heb je televisie van ziggo, voor ¤56?! opzeggen dat abonnement, waarschijnlijk heb je, als ik het zo lees, alles dubbel; dubbel tv, internet, en bellen. bij ziggo en bij xs4all. ik zou dan bij xs4all blijven en ziggo opzeggen.

dus: ziggo opzeggen en xs4all bellen dat je digitale tv wilt (misschien heb je dat al, en heb je een decoder nodig. oftewel, vraag het ze! idem voor telefonie)



Nee op dit moment heb ik alleen internet via XS4ALL, geen TV of telefonie.

En die ¤56 van Ziggo zijn de kosten per drie maanden, dus ongeveer ¤18,70 per maand.

Op dit moment betaal ik dus ¤59,70 per maand voor internet + TV.



Stel ik kies voor XS4ALL alles-in-1 (en dat tweede pakket van 50Mbit/sec), dan is dat ¤63,50 per maand, dus wel iets duurder maar dan ook incl. Spotify.



Alleen snapte ik dus helemaal niks van Apple TV en wat dat dan wel/niet is (het is nog steeds best moeilijk te begrijpen, ik ben iemand die het eigenlijk moet zien... maar de filmpjes op Apple.com werken niet.)



quote:sawyer schreef op 29 januari 2016 @ 16:36:

2. apple tv is een mediaspeler, waarbij je alleen digitale content kunt afspelen. denk dus aan netflix, itunes, hulu, youtube etc. aangezien de apple tv 4 al uit is kun je de 3 vrij goedkoop krijgen. en omdat je al een apple laptop hebt, kun je (afhankelijk van hoe oud je laptop is) met itunes je muziek en films op je laptop afspelen op een apple tv. en je kunt (ook afhankelijk van leeftijd laptop) je beeld van je laptop op je tv gooien met apple tv, het zogenaamde airplay. denk bij aan uitzending gemist websites die je dan op via je laptop op je apple tv afspeelt en dus op je tv kunt kijken.



3. apple tv is losstaand, komt dus zonder abonnementen. films/muziek huren of kopen in itunes staat ook los van je apple tv. als in is niet noodzakelijk, hoef je niet te gebruiken als je niet wilt.

idem voor hbo. apple tv heeft geloof ik wel een app voor hbo, dus die kun je ook via apple tv kijken.



4. interactive tv en apple tv staan helemaal los van elkaar en hebben niets met elkaar te maken. voor interactieve tv heb je een mediabox van de provider nodig. krijg je er waarschijnlijk wel bij. kan niets extern afspelen dus ook geen dvd's. je kunt dan extra content van je provider kijken. vaak wel wat ouder materiaal en niet zulke hoge kwaliteit.



hoop dat je er wat aan hebt.Ja het maakt veel dingen duidelijker, dank je wel!
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
quote:Bree_van_de_Kamp schreef op 29 januari 2016 @ 16:45:

[...]



Wij gebruiken juist de afstandsbediening van de tv, daarmee gaat de tv en ook het lg-apparaat voor het geluid aan. Heb geen kastje van ziggo nodig want de kaart gaat in de tv

dan heb je een smart-tv en heb je waarschijnlijk ook de mogelijkheid om bijv pathe thuis op je tv te gebruiken. en foto's etc. en dus netflix.



die kaart, een ci+ module, is je 'decoder' voor digitale tv, die doet hetzelfde in beginsel als een mediabox van je provider.
Alle reacties Link kopieren
quote:sawyer schreef op 29 januari 2016 @ 16:42:

[...]



sterker nog. xs4all is gewoon onderdeel van kpn.



oh, en ik las dat iemand via "een tv-kanaal netflix kan kijken'. waarschijnlijk doelt die persoon op smart-tv mogelijkheden. topicopener heeft een zgn. 'hd-ready tv, die dus al wat ouder is, en dus ook geen smart-tv mogelijkheden zal hebben. niet eens full hd.



ter verduidelijking.



Nou, je maakt het niet duidelijker, integendeel!



Ik heb geen smart-tv, maar wel XS4All en ik kan (pas sinds een paar weken hoor, is echt nieuwe functionaliteit) via een tv-kanaal netflix kijken en youtube e.d.



Echt, XS4All is zoveel beter dan Ziggo.......
quote:Bree_van_de_Kamp schreef op 29 januari 2016 @ 16:45:

[...]



Wij gebruiken juist de afstandsbediening van de tv, daarmee gaat de tv en ook het lg-apparaat voor het geluid aan. Heb geen kastje van ziggo nodig want de kaart gaat in de tv Wij voorheen ook bij de vorige provider. Maar bij KPN heb je geen kaartje meer want de tv gaat vanaf het modem.
quote:sawyer schreef op 29 januari 2016 @ 16:47:

[...]



dan heb je een smart-tv en heb je waarschijnlijk ook de mogelijkheid om bijv pathe thuis op je tv te gebruiken. en foto's etc. en dus netflix.



die kaart, een ci+ module, is je 'decoder' voor digitale tv, die doet hetzelfde in beginsel als een mediabox van je provider.

Klopt, heb net een nieuwe en dus maar meteen met alles erin alleen dus netflix via apple-tv, want via de tv was dat een drama. Bij de apple-tv staat het heel fijn verdeeld in genres en dat zoekt veel prettiger vind ik.

Ik dacht dat To ook een andere tv wilde, maar dat is niet zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven