apps niet te vinden in playstore

24-01-2016 17:30 13 berichten
Mijn zoon heeft vandaag een nieuwe tablet gekocht (samsung galaxy tab E)

Nu wil hij uiteraard de spelletjes downloaden die hij op zijn vorige Samsung tablet ook had (samsung tab 4)

Alleen...een aantal spellen, waaronder hay day en clash of clans , zijn niet te vinden in de playstore. De android versie is 4,4 ; dezelfde versie als zijn oude tablet.



Wie o wie weet wat we nu kunnen doen?
Staat hij op beste keuze voor tablets soms?

Zet hem dan eens op alles wellicht lukt het dan wel.
Alle reacties Link kopieren
Als je je aanmeld met hetzelfde Samsung account laad hij toch automatisch alle apps die je daarvoor ook had?
Ik had dat laatst ook met mijn tablet die ik terug had gezet naar de fabrieksinstellingen. Na de services van de play store geüpdate te hebben lukte het wel. Ging ook om Clash of Clans.
hij heeft geen google account, alles gekoppeld aan mijn Facebook.

Ik ben hem nu terug aan het zetten naar fabrieksinstellingen
Terug naar fabrieksinstellingen heeft niet geholpen. Ga er morgen maar mee terug naar de mediamarkt. Hopelijk kunnen ze ons helpen en anders ons geld teruggeven. Zuur voor zoon, hard voor gespaard.
Probeer eens op beide apparaten Smart Switch te zetten.

Tab 4 wordt dan verzender en Tab E wordt dan ontvanger.

Heeft hij ook een Samsung account aangemaakt op de tab e, dat wil ook wel eens helpen.

Heb zelf een Samsung tab S, met Android 5.0.2.

Hopelijk kan je wat met deze tips.

Zou jammer zijn als het echt niet zou lukken.

Succes! !!
Ik zei niet dat je terug moest gaan naar de fabrieks instellingen. Maar dat ik hetzelfde probleem had met mijn tablet nadat ik die terug had gezet naar de fabrieks instellingen.

Maar dat je even de service van google play store moet updaten. Er moet een google account staan op de tablet. Anders kan je helemaal niks downloaden.



Google maar eens op de google play services updaten. Daar ligt de oplossing. En ik heb nu geen zin om dat helemaal uit te typen. 🙈
quote:Mama-Emeritus schreef op 24 januari 2016 @ 18:31:

Ik zei niet dat je terug moest gaan naar de fabrieks instellingen. Maar dat ik hetzelfde probleem had met mijn tablet nadat ik die terug had gezet naar de fabrieks instellingen.

Maar dat je even de service van google play store moet updaten. Er moet een google account staan op de tablet. Anders kan je helemaal niks downloaden.



Google maar eens op de google play services updaten. Daar ligt de oplossing. En ik heb nu geen zin om dat helemaal uit te typen. 🙈Sorry, verkeerd gelezen inderdaad. Ik heb nu ook even geen zin meer, morgen een nieuwe dag. Ik zal het dan eens gaan proberen
Toch even de play store geupdate, maar krijg de melding dat hij up to date is (versie 6.0.5)

Ik ga morgen wel terug naar de mediamarkt
Smart Switch al geprobeerd?
Ok, vreemd, het is gelukt. Beetje omslachtig, maar goed, zoon is blij:

Als ik clash of clans intypte kwam er niks; typte ik boom beach in dan kwam die app wel tevoorschijn en onder het kopje "andere gebruikers installeerden ook" stond clash of clans.

Zelfde met hay day: hay day intypen leverde niks op, maar farmville intypen wel en onder het kopje 'andere gebruikers installeerden ook"stond hay day,



Heel vreemd, maar zoon is blij en kan met een gerust hart naar bed.
Fijn dat het uiteindelijk gelukt is!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven